|
||||
|
||||
דוד, אני מתנצל בשם שאר המתדיינים על הציניות וההמנעות מדיון נוקב. אני חושש ששאר המשתתפים בדיון לא מסכימים עם הנחות היסוד הבסיסיות שלך. הביטוי "תורתנו הקדושה", לא רלוונטי לכל המתדיינים באתר, שחלקם חילונים, כופרים להכעיס, או מתבוללים. האם אתה מודע לכך? אם כן כדאי לשנות את הנחות היסוד של הויכוח. תודה, |
|
||||
|
||||
זה בסדר זהו רק ניסוי כלים לדעת מה הם הרוחות הנושבות פה ולאיזה כיוון ומסתבר שחוץ מאשר לנפנף במילים אין פה דעות מוצקות, אגב לגבי תורתינו הקדושה היא אכן קדושה תשאל כל מוסלמי או נוצרי ותראה שהוא מעריך את התורה של היהודים שנתנה על ידי האל למשה רבינו כך שהדבר ראוי לאימוץ שאכן תורתינו היא הקדושה והיא מכילה את כל החוקים באופן נפלא של איך לחיות פה עלי אדמות, דבר האל הוא האמת כל השאר זה מחשבות של אנשים של בני אדם שחי פה 70 80 שנה וכמה שהוא יכול להיות חכם אין לו יכולת לדעת מה הוא יחשוב מחר או עוד כמה שניות כי מי שמתזמן את המחשבות הוא הבורא והוא יקבע מה יהיה ואיך יהיה, ועל כן כל אותם דוברי עברית שזכו שנשמתם ירדה לעולם הזה פה בארץ הקודש ישתדלו להתעורר וללמוד משהו מהתורה שמשם נלקחה השפה שלנו, האמת זה מגוחך כולם פה מדברים בשפת הקודש, וכל מילה פה קדושה עד בלי די |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. אם אתה (וגם מוסלמים ויהודים רבים) חושב שהתורה קדושה, אבל האנשים בפורום חושבים שזה גיבוב של הבלים, איך אפשר לנהל איתם דו-שיח שמניח שהתורה קדושה כאכסיומה? |
|
||||
|
||||
אני במקומך לא הייתי ממהר להציג את התורה איך שבחרת להגדיר אותה, למה את בוחרת לייצג את כל האנשים בפורום בעלת דעה כזו או אחרת מנין לך שכולם חושבים אחרת ? מה עשית בקורי בית אצל כל הכותבים במערכת ? וחוץ מזה שלא התכוונתי לנהל איתם אלא עם אותם אנשים שיש להם רגישות קצת לבורא יתברך ומכירים את הטוב שעשה עימנו ונתן לנו לגור בארץ הקודש כל שאר החברה שמזלזלים בתורה שלנו אליהם אין לי בכלל רצון להתייחס עקב חוסר הכרת הטוב שלהם על כך שהבורא בכלל נתן להם לנשום, ואגב סוגרים את המכולת אז כנראה שזו תהיה ההודעה האחרונה כי יש משלוחים ואני חייב לצאת כי קוראים לי דוד מהמכולת שכחת ? |
|
||||
|
||||
סבורתני שהיא/הוא מכיר/ה את המגיבים כאן זמן רב ממך. ורובם - אכן חילונים כופרים. מיעוטים דתיים, שפויים וחכמים, שלא סבורים שבאמת מעניין את תושבי רקפת החילוניים תורה ומצוות, ולחילופין - שסביר להניח שזוג ערבים שלמדו בבצלאל אדריכלות, יהיו פחות דוסים מהממוצע המוסלמי. אם אתה מעוניין לנהל דיון לא איתם אלא עם "אנשים שיש להם רגישות קצת לבורא יתברך ומכירים את הטוב שעשה עימנו ונתן לנו לגור בארץ הקודש", אתה מוזמן ללכת לכיפה. היה כאן פעם אחד שהיית יכול להתדיין איתו על זה, והוא פשוט היה מסכים איתך. אבל הוא עזב. |
|
||||
|
||||
''סבורתני...'' שדוד (''מהמכולת'') מכיר את המגיבים כאן לא פחות טוב |
|
||||
|
||||
אתה צודק, כשלתי בלשוני. לא כל המגיבים, אלא חלקם. אני יודע על יחסם לתורה מפיהם הם. אמנם שגור בפינו הכלל התלמודי "אין אדם משים עצמו רשע". אבל כלל זה כוחו יפה רק להוצאת ממון בבית דין הפועל לפי חוקי תורתנו הקדושה, ואם להשתמש בלשון הגמרא - "למיחש בעי", יש לחשוש לכל הפחות שהאדם ש"פיו ענה בו" כי "אין לו חלק ונחלה באלוקי ישראל", אכן תוכו כברו. לכן אני חושב שאם אתה פונה באתר זה רק לחלק מהמגיבים שנאמן לתורת ישראל, כדאי שתקדים זאת בתחילת הודעתך. כך אותו שטיא לא היה מנסה לשים אותך ללעג וקלס, כי היה יודע שהודעתך איננה מיועדת אליו. למשל "אני מדבר רק אל היהודים הנאמנים לתורה"ק, ואם אתם מאמנים בוודאי תבינו שאין שום טעם וריח בהכללת הגויים, שהכוזרי מגדיר כרמה אחת מתחת ליהודי, באותה כיתה ולתת להם אותו חינוך כמו שניתן לצאן-הקודשים שלנו". (אגב, אולי נקים אתר כזה כמו שהזכרת קודם? האתר יאפשר דיון וכניסה רק לאלה הנאמנים לתורה, ולא יהיו שם בזיונות וציניות כמו שיש כאן. אני מאד בעד, ואשמח אם תתחיל במלאכה ותתן כאן את הכתובת של "אתרא קדישא הדין" לקרואים המעוניינים.) |
|
||||
|
||||
יכול מאוד להיות שאני כבר בדרך להקמת אתר, בכל אופן שיהיו בשורות טובות :) |
|
||||
|
||||
תדבר עם מוסלמים, ותגלה שסביר יותר שהם סבורים שהתורה היא עונש שניתן לעם ישראל, כי אנשים נורמאלים לא צריכים כל כך הרבה מצוות, שהיהודים סילפו את התורה ולכן אלוהים היה צריך לתת אותה שוב, מתוקנת הפעם, בידי מוחמד, שהיהודים המרו את פי משה והנביאים שוב ושוב, ושכבר כשהם קיבלו את התורה הם אמרו "שמענו והמרנו". מצד שני, על הדרך תשמע גם שמוחמד מוזכר בתנ"ך1 ושמרים אם ישו ומרים אחות משה הן אותה אשה. בעצם בשביל כל זה אתה אפילו לא צריך לדבר עם מוסלמים. מספיק שתפתח את הקוראן. |
|
||||
|
||||
אני שומע וחולק עליך |
|
||||
|
||||
אתה חולק עלי, כי לא טרחת לפתוח את הקוראן. כי לא נאה ליהודי קדוש לפתוח ספרים של דתות אחרות. בשביל זה תמשיך להניח את הנחות היסוד שלך על אחרים. אתה מזכיר לי מוסלמי-פקיסטני שהתווכחתי איתו, שכל ההנחות שלו על היהדות והנצרות נלקחו מהקוראן. הוא היה משוכנע שישו לא היה יהודי, ושמוחמד מוזכר בתנ''ך. וכל נסיונותי להסביר לו את פירוש המילה מחמד ושאין לה שום קשר למוחמד (אלא אם התנ''ך מנסה לנבא את היותו של מוחמד זיין-על או לחילופין - שמוחמד יאנס בידי צבאות זרים, ועמישראל ישאר נטול-מוחמד) - עלו בתוהו. אם אתה רוצה לנהל דיון פורה, אתה מוזמן לפרט למה אתה חולק עלי, ורצוי גם שתכניס נקודה בסוף המשפט. |
|
||||
|
||||
אין לי בעיה לפתוח ספרים ולקרוא ולידיעתך בעבר עשיתי זאת אבל היום לאחר כל הפרספקטיבה שרכשתי בחרתי ביהדות כי בתור יהודי אני בוחר ביהדות, אני גם מעריך מוסלמי שבוחר באיסלם שהיא דתו זה מעיד על נאמנות לעם שלך, ובכל אופן אתה גם מזכיר הרבה אנשים ששוחחתי עימם כי אני נוטה לא להתווכח, שאין להם הבנה מינימלית בתחום היהדות והם חושבים שיש להם מושג גדול בתחום, וזה לצערי אחת הבעיות של הדור - חוסר הידיעה, ובשבילך נקודה פסיק וגרש אפילו -> .," |
|
||||
|
||||
זה שאני לא מזלזל בעם שלי לא הופך אותי לפחות נאור ממך. ממש שהכי צבוע בגישה הזו של להסתבט על התרבות שממנה באת הוא שחברה נוסעים למזרח לטיבט למשל הם מתרשמים מהתרבות הטיבטית ומעריכים את התרבות שלהם ואת תרבותם, בזמן שהטיבטים עצמם אומרים להם שהיהדות זה הטופ של כל העניינים וראיה לכך בהמשך |
|
||||
|
||||
אתה מדבר בתור מוסלמי ? |
|
||||
|
||||
איך אתה יודע בדקת ? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |