|
1) מערכת תחבורה יכולה רק להשוות את מחירי הדיור, על ידי פיזור הביקוש. זאת אומרת - אם המחירים בתל אביב יירדו, ובחדרה (לדוגמ) הם יעלו. רמת הגולן לא תהיה אטרקטיבית בשום מקרה. 2) מסכים, בניית דיור בהר השגה - פחות דירות יוקרה ודירות יותר קטנות באיזורי ביקוש, זו הדרך הנכונה. גם הגבלת מקומות חנייה באיזורי ביקוש ובניית דירות במקום תעזור. אבל, כמו שאמרתי, זהו פיתרון לטווח ארוך. בטו7וח הקצר, מחירי הדירות והשכירות לא יירדו.
3)מיסוי על דירות להשקעה רק יעלה את מחירי השכירות, כי בעלי הדירות יצטרכו לפצות את עצמם על המס, ופחות אנשים ייבנו דירות להשכרה. זה אולי יוריד את מחירי הדיור, אבל באופן כללי, אם הממשלה לוקחת חלק, נשאר פחות לשאר (המשכירים, השוכרים ובלעי הדירות).
בגלל שהמחאה מתרכזת בפיתרונות מידיים, ובדרישה לגור בתל אביב - אין לה פיתרון, והיא בבחינת טחינת מים.
|
|