|
||||
|
||||
הערה שהיא אמנותית נט לדיון המעניין: המקשרים בין העבודות המוצגות כאן לאלו של מונדריאן, קצת אינם מבינים באמנות. מונדריאן נראה אכן כהשפעה ברורה על העבודות, אבל הוא רק הסבא של הסגנון, ההשפעה העיקרית של העבודות, גם מבחינת הגישה הפילוסופית בראיון וגם מבחינת הדמיון המסוים בעבודות, היא סגנון הנאו-גאו של שנות השמונים (פיטר האלי). הדיבורים על כך שמונדריאן יצר תחושה תלת מימדית להבדיל מהעבודות פה שלא מצליחות לפרוץ מדו המימד - גם הן דיבורי בוקי סרוקי. קודם כי מובלעת ההנחה שתלת מימד עדיף על דו מימד - טענה שצריכה הוכחה. שנית, מונדריאן איננו הצייר אשר - העבודות שלו הן כתב כניעה לדו מימד, הו אינן מנסות לצאת מהמסגרת המרובעת של התמונה. אם כבר, העבודות פה (והעבודות של האלי) הרבה יותר תלת-ממדיות משל מונדריאן, אבל זה לא חכמה: כמעט כל אמן יותר תלת מימדי ממונדריאן. אני חושד שאינכם יודעים מיהו מונדריאן, או מתבלבלים עם אמן אחר, אם אתם כותבים את שאתם כותבים. על כל פנים, ממליץ על ביקור בחנות הספרים והצצה בספרי האמנות של קליי, קנדינסקי ומונדריאן, ללכת לתערוכה של קופפרמן, או לגלוש לאתר האינטרנט ארטציקלופדיה. |
|
||||
|
||||
אין לי דבר במיוחד כנגד הבזאר הדמשקאי הנעשה כאן ממונדריאן, תיאו ואן דוסברג ופול קלי. והרי לא התכוונתי לחווית העומק בתמונה לכשעצמה, אלא לכך שהקומפוזיציה אינה מגובשת לכלל לכידות: כללי ההנבעה כאן מציבים את האובייקטים זה בצד זה, במעין משמש לינארי, במקום להביאם לכלל אירגון אינטגרטיבי. פשוט, אנשים כמו הפילוסוף ההולנדי שינמיקרס, אחד המשפיעים התיאורטיים המרכזיים על המודרניזם, היה מתגלגל בקברו נוכח נושא דגל המודרניזם התל אביבי הנוכחי: "הרגולריות הפלסטית האבסולוטית והקונסטרוקציות הפנימיות שבתשתית המציאות" נו, באמת. "ניתן קורטוב של ביזור בריא נוסח קלי, קצת קונסטרוקטיביזם, קמצוץ ואן דוסברג, והעניין מסודר". כל העסק היה נראה לי כמהתלה פוסט מודרניסטית עם מעין הצבת דהקונסטרוקציה, אילולי הרצינות התהומית בה מדבר היוצר אודות הקהל המעדיף ציורי ואזות קונפיגורטיביים. |
|
||||
|
||||
הביטוי הנכון הוא, כמדומני, ''בוקי סריקי''. בוקי סרוקי הוא שיבוש לא-מודע שהשריש איזה איש ציבור, לא מזמן. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שמצאתי את האשם- בכתבה של חנה קים (שבלינק שבמאמר של א. פריד) מצוטט אביגדור ליברמן כאומר ''בוקי סרוקי''. (אלא אם כן גם הוא רק המשיך שיבוש של מישהו אחר). |
|
||||
|
||||
אני לא יודע אם ''דן אבי יצחק'' שלמעלה הוא עורך הדין המפורסם, אך עורך הדין הוא זה שהטמיע בתודעה הציבורית את הביטוי ''בוקי סריקי''. |
|
||||
|
||||
לי הוא דווקא מזכיר את רותקו. אבל גם זה וגם זה לא התעסקו בפוליטיקה, וככל שאני צופה בציורים, אני לא מוצאת בהם קשר לפוליטיקה או לכל נושא אינטלקטואלי אחר - רק חווייה אסתטית. |
|
||||
|
||||
האם הכותבת אחראית לתרגומו המכפיש ל'תמונתו של דוריאן גריי'? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |