|
||||
|
||||
כיצד מסתדרים לדעתך צמי ט' באב, שיא הקיץ? |
|
||||
|
||||
בקושי. (אבל ביום כיפור יש מרכיב קשה יותר, למשל כי התפילות ארוכות הרבה יותר (כלומר, בקושי אפשר לישון בצהריים). |
|
||||
|
||||
האמת מהסיבה הזאת אני (באופן אישי ולא מחייב) מעדיף דווקא שעון קיץ, העובדה שמנוחת הצהרים יותר ארוכה מאפשרת להגיע רענן למנחה. אין דבר יותר נורא מלצום עייף. |
|
||||
|
||||
פעם היה פה מישהו שדווקא אהב את תשעה באב. מהיכרות אישית, הוא לא יצא בכלל מבית הכנסת. תגובה 79630 |
|
||||
|
||||
בקלות. יש מזגן, אפשר לישון או לעבוד על המחשב ולראות טלוויזיה. |
|
||||
|
||||
איך לא חשבו על זה: משפחה חרדית שלמה מתכנסת סביב המסך/הצג עד לחלוף הצום. למה באמת הם מתעקשים ביום כזה להתפלל, לטפל בבית ובילדים ולעשות לעצמם את החיים קשים? |
|
||||
|
||||
לא הבנתי אם זה היה אמור להיות לגלוג או שנאמר ברצינות. בתשעה באב אפשר להשתמש בחשמל ולמיטב ידיעתי (ואני יכול לקחת אותך לסיור בשכונה) גם לחרדים יש זמן פנוי בין התפילות (שהן ארוכות רק בקצת מיום רגיל), וגם להם יש מזגנים. אם יש להם טלוויזיה או מחשב ? לחלק לא קטן יש מחשב, גם אם בלי אינטרנט. מה שהופך את תשעה באב לקצת יותר נסבל מיום כיפור. |
|
||||
|
||||
זה לא נאמר ברצינות. אתה מציע לאם חרדית לחמישה ילדים, נניח, לבלות יום בישיבה מול המחשב כדי להעביר את הזמן? |
|
||||
|
||||
רואים תוכניות על חורבן הבית בערוץ 1. זה מעביר את הזמן. 1 בנעורי, פשוט הייתי קובעת לעבוד ביום הזה. וזה היה מעביר לי את הזמן יפה מאוד. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק ענית לשאלה. |
|
||||
|
||||
שאלת איך מסתדרים, לא? |
|
||||
|
||||
בהקשר שעון הקיץ. |
|
||||
|
||||
הם מסתדרים. אם הם סובלים או לא - אני מניח שזו חוויה אינדיבדואלית כך שיהיו כאלו שכן ויהיו כאלו שלא (סובלים). ובקיצור, עניין שעון הקיץ הוא לא MUSt עבור הצום, וזה יותר בגדר כיפוף ידיים פוליטי. (מה שכן, אפשר לטעון שזה שמותר להשתמש בחשמל בתשעה באב הופך את הצום קל יותר מהצום ביום כיפור). |
|
||||
|
||||
ביום כיפור אסור להשתמש בחשמל? |
|
||||
|
||||
אכן אסור. |
|
||||
|
||||
באמת? בערב יום הכיפורים מכבים את כל התאורות והמזגנים? מנתקים את כל המקררים? מדמימים את משאבות המים? |
|
||||
|
||||
ונוסיף עוד מרכיבים לשפיץ של החומרה בעדה החרדית (הזברות מתולדות אהרון ודומיהם מנטורי קרתא). האם בבתי הכנסיות של מאה שערים משתמתשים בעששיות נפט לתאורה ובכפות תמרים לאיוורור בערב יום הכיפורים ובתפילת נעילה? |
|
||||
|
||||
נדייק: *הפעלת* חשמל אסורה, *שימוש* בחשמל מותר. יש בעדה החרדית כאלה שמחמירים לא להשתמש ברשת החשמל בשבתות וחגים, מפני חילול שבת של עובדי חברת החשמל, והם משתמשים בגנרטורים. |
|
||||
|
||||
נדייק: *הפעלת* חשמל אסורה, וכך גם הפסקתו. ומכאן: מי שטרח (להדליק מזגן) בערב שבת שבתון, יתמזג בשבת שבתון. |
|
||||
|
||||
אכן. |
|
||||
|
||||
ומי שטרח להתקין לו שעון שבת, גם לא יצטרך לקפוא מקור כל הלילה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |