|
||||
|
||||
זה נימוק טוב לטענה אחרת (נטל"א?), לא? צריך פשוט להפסיק את העיסוק הטפשי בהזזת שעונים עפ"י עונות השנה והמוזה, במקום לדון מהו הרגע הנכון לעבור משעון קיץ לשעון חורף. קצת מדהים שהנושא המוזר הזה מצליח לגייס כל כך הרבה אנשים לעמדות בעד ונגד. |
|
||||
|
||||
אז בעצם אתה רוצה שכל השנה יהיה שעון חורף (או gmt+2 בניסוח יותר מדויק). |
|
||||
|
||||
אני רוצה שכל השנה יהיה חורף! אבל ברצינות: אם מה שנאמר בכתבה אליה קישרת הוא נכון, אז כן. נשמע לי מאוד מוזר ושרירותי כל ההתעסקות הזו. שורפים יותר מידי אנרגיות ואמוציות על לא כלום. אנחנו באמת צריכים פוליטיקאים שיקשקשו ויריבו, כל שנה מחדש, לפני שהם מחליטים בשבילנו מה השעה? |
|
||||
|
||||
אם. שמעתי את נחמיה שטרסלר בראיון ברדיו שטוען שכל שנה התאחדות התעשיינים מוציאה מחקר שמראה ששעון הקיץ חוסך כסף. למישהו יש מושג על איזה מחקר מדובר? חיפוש פשוט לא העלה אותו. |
|
||||
|
||||
מעניין אם המחקרים מתיחסים לעלויות שיש למעברי השעון על מערכות מחשב (המתוכננות גרוע). כמובן שעם תכנון פשוט אפשר להמנע מתסריטים לא רצויים, אבל נראה לי שאפשר להתיחס אל תכנון לא מוצלח/לא שלם של מערכות תלויות שעון כאל נתון שיש להתיחס אליו. |
|
||||
|
||||
זה לא באמת מחקר. זאת הודעה לעיתונות. |
|
||||
|
||||
כי הנושא כל כך פשוט. כל כך ברור שכל ההתעקשות הזו היא סתם כיפוף ידיים אדיוטי מצד הפוליטיקאים החרדים, שזה לא עוזר לאף אחד, שזה מרגיז. על פניו, אין שום תירוץ סביר בעד קיצור שעון הקיץ, וגם אם תמצא סיבה טובה כזו, ברור לחלוטין שלא היא הסיבה שבגללה הפוליטיקאים החרדים מתעקשים על כך. אנשים לא אוהבים שמכופפים להם את הידיים. הם מוכנים לסבול את זה אם נראה להם שיש איזושהי סיבה סבירה. סאדיזם לשמו הרבה יותר מעצבן משוד. |
|
||||
|
||||
זה תאור קלאסי ל''אחרים''. אין להם רצונות משל עצמם. שום דבר לא מניע אותם מלבד הסדיזם והרצון האפל לראות אותך סובל. אני לא חושב שזה הדלק של החרדים. אני לא יודע מהו תירוץ סביר. הטיעונים של שני הצדדים בויכוח הזה הם או אמוציונליים או חסרי בסיס. |
|
||||
|
||||
הנושא הזה מקים כזו מהומה כי הוא דוגמה קלאסית לכפייה דתית, ועוד כזו שלא ברור אם יש מישהו שמצליח להבין את הנימוקים שלה, או אם בכלל קיימים כאלו. מה שחבל כאן, באמת, הוא שכל עוד המהומה הזו נמשכת אין סיכוי לדיון אמיתי בשאלה מתי טוב לעבור לשעון חורף או אם בכלל כדאי שעון קיץ. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שאין סיכוי לדיון (עם המפלגות החרדיות). אם ביטול שעון הקיץ היה עולה על סדר היום (GMT +2 כל השנה), האם מפלגות כמו ש"ס היו תומכות או מתנגדות לרעיון? |
|
||||
|
||||
אני מניח שהן היו תומכות. מהסיבה הזו זה נראה לי מוזר שהן לא מעלות את הנימוקים לכך. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שזה מוזר. לדעתי, יש לכך סיבה. יש הסכמה רחבה לגבי קיומו של שעון הקיץ (לפחות מכוח האנרציה). מתעשיינים שטוענים לחיסכון באנרגיה ועד לציבור שמורגל שכך נהוג ומקובל במקומות רבים בעולם. זה המצב הקונצנזוסיאלי. למרות שהציבור בישראל תופס את המפלגות החרדיות כמפלגות כוחניות שמקדמות כפייה דתית, האתוס המקובל בקרב חברי אותן מפלגות1 הוא אתוס אחר. הם רואים את עצמם כמתגוננים מפני כפיה חילונית וכמגנים על ציבור הבוחרים שלהם מפני השפעת ההחלטות השרירותיות של התרבות החילונית. מנקודת מגננה זו, הם לא מנסים לשנות סידרי עולם או להלחם בתחנות רוח ולכן לא ינסו לעלות לסדר היום את ביטול שעון הקיץ (גם אם הם תומכים בכך). הם מנסים להשפיע על אופן מימוש המצב הקיים כך שיגן כמה שאפשר (לשיטתם - אני לא טוען שההגנה ממשית) על האינטרסים של הבוחרים שלהם. לכן, אני חושב שהדיון אפשרי. בהנחה שאין יתרון מדיד ואובייקטיבי לשעון הקיץ, הפתרון עבור כל הצדדים הוא פשוט. גיוס הסכמה מקיר לקיר על ביטול שעון הקיץ. כמובן שאם יש יתרון מדיד, משמעותי ואובייקטיבי (למשל, בחיסכון באנרגיה) אז המאבק הוא סביר ולגיטימי (והכותרת שהוספתי לא נכונה). אם אין יתרון כזה, אז אכן מדובר בויכוח סוער אך דבילי על הצד הנכון לשבירת הביצה. _________ 1 לא חייבים לקבל אותו כנכון. מספיק לקבל אותו כקיים. |
|
||||
|
||||
הכוונה לדיון בציבור הרחב. כרגע כל פעולה נגד שעון קיץ נתפסת כתמיכה בכפייה דתית ולכן פסולה, וחבל. |
|
||||
|
||||
מסכים. |
|
||||
|
||||
אני מחזיק בדעה אשר ייתכן כי היא פשטנית או מכלילה, ובכל זאת אביע אותה. אני סבור כי החילוניות והציבור החילוני ככלל מאמצים לא פעם עמדה אפולוגטית כלפי הדוגמה הדתית מכיוון שבעולמו של האדם החילוני נעדר ממד שמתקיים בעולמו הרוחני של האדם הדתי. בעוד האדם הדתי מייחד בחייו ''ספירה'' של קדושה, האדם החילוני מרגיש צורך להפריך זאת בעזרת רציונלים או על ידי כך שהוא מקדש דברים שבהיגיון. הנושא הזה מקים כזו מהומה לדעתי, כי הוא דוגמה קלאסית לאפולוגטיקה חילונית. ריבוא אזרחים שהם בוודאי ייצוג של רבים עוד מהם מרגישים צורך לקדש עניין שטותי כדי כך שהוא הופך להיות עבורם עניין מצפוני. אני די משוכנע שאלמלא היה מעורב בעניין שיקול דתי, היה הדבר חולף ליד האוזן בלי לעורר ניד עפעף. בתוך תוכו, כך אני סבור, מרגיש האדם החילוני ריקות מסויימת לעומת האדם הדתי, בעוד זה שר זמירות חג, ומחווה את מעמדו בפני האל, האחר חי חיים רצופים של חולין. הוא חש בחסר אך על מנת להצדיק זאת דרושה לו מהומה ומכאן העמדה האפולוגטית. זו דעתי. |
|
||||
|
||||
אני חושב שזו אובר-פרשנות, ושאין כאן עניין של תחושת התבטלות בפני הדת או צורך למלא ממד רוחני או כל דבר דומה, אלא סתם עצבים על ''החרדים והשטויות שלהם''. |
|
||||
|
||||
היום עמדו ליד דיזנגוף סנטר צוות צילום של nrg וחיפשו מרואיינים שיביעו דעה בעד או נגד השעון. סירבתי, כי לא היה לי שום סאונד בייט נחרץ. |
|
||||
|
||||
פלאפון זה מספיק בהחלט! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |