|
||||
|
||||
אם רוב המוצרים היו מחזיקים מעמד כ''כ מעט זמן, גם מוכריהם היו מושמדים. הקומקום שלי עובד בסדר גמור. כך גם הקודם, שקניתי חמש שנים או יותר קודם, אך לא היה נשלף, ובשלב מסויים זה כבר נמאס לי. |
|
||||
|
||||
אני מסכים עם ג'וד - יש כאן כשל שוק. מה שקרה, לעניות דעתי, זה שהסינים הפכו על פניו את המודל העסקי המקובל של איכות מול מחיר. הלקוח משלם מחיר קבוע עבור הסחורה אבל מהמר על איכותה. בשוק האלקטרוניקה ממש נראה כאילו שהתעשיה הסינית העבירה את בקרת האיכות ללקוח- אתה קונה מוצר, אם הוא לא פועל אתה חוזר לחנות ושם מחליפים לך אותו במוצר זהה, ללא הרבה שאלות. ההבדלים באיכות בין שני מוצרים של אותו היצרן הם מדהימים. כשמדובר בשעון דיגיטלי, ההחלפה היא קלה, אבל כאשר משאבת המים שלך לא עומדת בספיקה הרשומה, זה כבר נהיה בלגן. כל זמן שהמחירים נמוכים מספיק, יש ציבור גדול שמוכן לקבל את הטירחה הזאת. הבעיה היא שזה מחסל מצד אחד את השוק של התוצרת האמינה, מצד שני, יש גם זחילה איטית כלפי מעלה של מחירי המוצרים שאינם אמינים. |
|
||||
|
||||
אישית לא מטריד אותי במיוחד לקבל על עצמי את בקרת האיכות של המוצרים שאני רוכש (אם כי לגבי החללית המשפחתית למאדים הייתי חושב פעמיים), ואני יכול לראות את ההגיון הכלכלי במודל הזה כל עוד אחוז הפגומים סביר - נגיד משהו כמו 5%. הבעיה היא שחלק גדול מהרכישות של מוצרים כאלה אני מבצע באינטרנט, כך שההחזרה של הפגומים הרבה פחות נוחה. לשמחתי החוויות שתיארה ג'וד אינו מאפיינות את מה שקורה לי, ברוב הגדול של המקרים הסחורה משביעה את רצוני בהתייחס למחירה. יוצאים מן הכלל הם באמת פותחני שימורים שנקנו בסופר המקומי והוחזרו אליו תמורת זיכוי; כנראה הם מיועדים לפתיחת קופסאות שימורים שאף הן יוצרו בסין. |
|
||||
|
||||
במוצרים המוניים אולי זה נכון (גם לתעשיה היפנית היה פעם שם כזה). במוצרים בהזמנה, אתה צריך להיות ער לתרבות השיחה והסיכום. אנחנו רגילים למו''מ בו אתה מנסה להוריד את המחיר עד כמה שאפשר וסומך על כך שהספק ידע להציב בפניך את הגבולות. הסינים יורידו את המחיר אבל במקביל יורידו עלויות-על חשבון האיכות. |
|
||||
|
||||
אה, מכירה את זה: גיברת, אף אחד עוד לא התלונן על זה! באמת אף אחד לא מתלונן, הרי לא יתכן שהפותחנים הללו רק אצלי לא פותחים, ובכל זאת איש לא מתלונן. גם אני לא התלוננתי. אם יש לך אמון כה רב בתוצרת הסינית אשריך, בטח לא תוטרד כמוני ממפסק פחת תוצרת סין, כי אין להשיג משהו אחר. |
|
||||
|
||||
להתלונן? לדרוש את הכסף בחזרה. אם המוכר יצטרך להשקיע זמן וכסף בטיפול בתלונות, הוא ירוויח פחות על המוצרים ויצטרך לקנות אותם יותר ביוקר. |
|
||||
|
||||
אני לא מאמין בתיאוריית "היו משומדים" ניקח את הקומקום כדוגמה, המקרה שתואר לעיל הוא קצת קיצוני, אבל בוא נניח שיש דרך לייצר קומקום שישרוד חמש שנים ויש דרך לייצר קומקום שישרוד שנה (אך נמכר ב50 אחוז מהמחיר של הראשון), כמה זמן ייקח עד שהיצרן השנתי יפשוט את הרגל? מי בכלל משווה פירמות של קומקומים? כשהאדם הסטנדרטי ניגש לקנות קומקום, הוא נכנס לחנות, ורואה עשרה קומקומים בטווח של בין 60 שקל ל250 שקל, אין לו שום דרך לדעת במה יותר טוב הקומקום של ה-250 שקל (אין לו יותר מגה פיקסלים וגם הרזולציה שלו זהה). נדמה לי שרובנו נקנה את הקומקום הזול או את זה שמעוצב הכי יפה ועדיין לא נורא יקר, או את ההוא שהפירמה שלו נשמעת באופן עמום מוכרת1 (אולי כי זאת הייתה הפירמה של הקומקום שהתקלקל...). ונניח והקומקום התקלקל אחרי שנה, האם כאשר תיגש לחנות ותהיה לך בחירה בין קומקום ב60 שקל לכזה ב85 שקל, תעמוד בפיתוי? 1 וזה הזמן להזהיר את הציבור מפני מוצרים של חברת kennedy (מה הסיכוי שכשהציבור יגיע לחנות חשמל הוא יחשוב, "קנדי, שמעתי עליהם דברים רעים באייל" ולא סתם "קנדי, שמעתי עליהם, זאת חברה ידועה"?). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |