|
||||
|
||||
אני צריך לשאול אותך: מר חובייקה, כמי שקרוב לוודאי הוא האחראי ישירות לביצוע הטבח, אמור להופיע בבלגיה כ"עד מדינה"? איזו "עסקת טיעון" הייתה אמורה להיות, הרי אף אחד לא התכוון להעמידו לדין. ומכאן אנחנו (ובמיוחד אתה, כמי שמעניק אמון למשפט הבינלאומי) צריך לשאול מה האנטרס של חובייקה? הוא קיבל כסף? איזו תמורה בעצם יכולה להינתן לחובייקה למען שיעיד עדות שיכולה להתקבל בבית משפט כעדות אמינה? (בינתיים נדמה לי שהתשובה היא שלילית גורפת. ולכן, קבלת עדותו של חובייקה כאמינה על ידי בית המשפט הבינלאומי מעידה שבית משפט זה הוא במה ליחצנות, ובינו לבין עשיית צדק אין דבר וחצי דבר) מה הוא אמור היה להגיד שם? אני טבחתי מאות פלסטינים, כי קיבלתי פקודה משרון? |
|
||||
|
||||
אתה מייחס לי תכונות של מגיד עתידות או קורא מחשבות, ואני מודה שאינני כזה. אין לי מושג מה חובייקה עמד להגיד במשפטו של אריאל שרון. נדמה לי ששני המניעים החזקים של חובייקה היו ניקוי שמו (שוב, אין לי מושג איך) והבאה להרשעתו של שרון (בין היתר, בעזרת ראיות חדשות שטרם הוצגו עד כה, לפי טענת פרקליטיו). |
|
||||
|
||||
כל החידוש שחובייקה היה אמור להביא למשפט הוא ששרון ידע. איש לא משלה עצמו לחשוב שיש איזושהי הוכחה ששרון הורה על הטבח. |
|
||||
|
||||
כמדומני שידיעתו של שרון נקבעה כבר בוועדת כהן. (אגב, זהו אחד מהנושאים המעניינים שבתביעה. יכול להיות שקו ההגנה של שרון יהיה שהוא כבר נשפט בוועדת כהן על הפשעים המיוחסים לו, ולכן לא ניתן לשפוט אותו שוב על אותה עבירה. זהו קו הגנה חזק למדי, אך יהיה מעניין לראות מה יהיה היחס בבית המשפט הבלגי לוועדת כהן, לסמכות שניתנה לה, להחלטותיה, ליישום הקלוקל שלהן, ולחלק הסודי של מסקנותיה) |
|
||||
|
||||
יפה! |
|
||||
|
||||
חשבתי על הסוגייה הזו קצת יותר לעומק, וברצוני לשתף אתכם בהרהור (קונספירטיבי?) נוסף. האם יכול להיות שמסקנותיה של וועדת כהן מונעות מאריאל שרון לא רק להיות שר הביטחון, אלא גם למנות אדם אחר לתפקיד זה? אולי בעצם העברת סמכות מינוי שר הביטחון לידי מפלגת העבודה נועדה למנוע מצב משפטי לא נעים במיוחד עבור אריאל שרון, בו המינוי שלו לא יעמוד במבחן בג"צ, לאור מסקנות וועדת כהן, וכך הוא לא יוכל לתפקד כראש ממשלה? שאלה: אם יחליט להתפטר בן-אליעזר מתפקידו, מי יקבל עליו באופן אוטומטי (גם אם זמני) את התפקיד? האם שינוי שכזה יוכל לעמוד מול פנייה לבג"צ? תמהתני. אולי זה אחד מהשיקולים של שרון בעד שימור ממשלת האחדות - הוא פשוט איננו מסוגל למנות שר-ביטחון, או להיות אחד כזה בעצמו, בלעדיה. כאמור, אינני בטוח שהבסיס העובדתי של הטענה הזו יציב, אך זו נקודה מעניינת למחשבה. |
|
||||
|
||||
מה פירוש "העברת סמכות מינוי שר הביטחון לידי מפלגת העבודה"? ככל הידוע לי, ראש הממשלה ממנה את שר הביטחון. |
|
||||
|
||||
זה גם מה שידוע לי, ולכן ההסתייגויות בהודעה המקורית. אולי בהסכם הקואליציוני בין המפלגות יש סעיף שמעביר את הסמכות הזו ליו"ר מפלגת העבודה? הסכמים כאלה חייבים בפרסום לפי חוק, ואני חושב שהם נמצאים באתר הכנסת. טוב, נו, אני הולך לחפש את זה. |
|
||||
|
||||
בימים האחרונים הייתי עסוק בשטויות, בעיקר, אז לא התפניתי למצוא את מה שהבטחתי. ובכן, מתברר שטעיתי. בהסכם הקואליציוני של מפלגת הליכוד עם מפלגת ישראל אחת 1, כתוב: "ראש הממשלה ימנה ויציג לאישור הכנסת 8 שרים מטעם סיעת ישראל אחת, שתפקידיהם יפורטו להלן: (...) (2) שר הבטחון - חה"כ בנימין ( פואד) בן אליעזר. " ------ 1 |
|
||||
|
||||
בוועדת כהן נקבע ששרון היה חייב לדעת, ולא שהוא ידע. רשלנות ולא זדון. זה אגב לא מספיק לאישום בפשעי מלחמה. קו ההגנה של שרון (ושל המדינה) אכן כולל את הטענה ששרון כבר נשפט בגין מעשיו. אפשר היה לומר שטענה זו הינה מגוחכת, לולא היה החוק הבלגי מגוחך עד כדי כך שהוא מאפיל עליה. |
|
||||
|
||||
תיקון: "חייב היה לצפות, ולא שהוא צפה". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |