|
||||
|
||||
לעמירם סיון יש זכות הקיניין על כספו. לחילוניים ן_ל_ד_ת_י_י_ם כאחד יש זכויות אדם המגינות *על כל אחד מהם* מפני כפיתו של השני. כאשר הדתי מנסה לכפות דעתו על החילוני הוא חושף עצמו לתביעה. אין פה שאלה של בעלות על המדינה; אם הויכוח היה כזה שהחילוניים היו טוענים שאין לערוך במדינה בחירות והחרדים היו בעדם, היה צורך לערוך בחירות, ללא קשר למי "שייכת" המדינה בטאבו. אינשטיין (חילוני?) אמר פעם: "דמוקרטיה היא צורת שלטון בה מוענקות לפרט זכויות מקסימליות ובו בזמן דואגת שהוא לא ישתמש בזכויות הללו עצמן לקפח אותן" בתרגום חופשי... אין לחרדים זכות, לא בשם רוב ולא בשם מיעוט, לקפח את הזכות שלי לחופש דת ומצפון! כפיה חילונית היא מצב בו מכריחים או מונעים מאדם לבצע את מצוות דתו. לא זה מה שהחילוניים דורשים: כל הדרישה היא להפוך את המדינה לניטראלית מבחינת דת; לא לטובתי ולא לטובתם! ממש כשם שהמדינה ניטראלית לגבי אסטרולוגיה, כך אין לה סמכות להתערב בכל אמונה ללא קשר לתוכנה. הדרישה הזו, ממש כמו הזכות לבחור ולהיבחר, אינה "דרישה חילונית" שהציבור הדתי נדרש להתפשר עליה! |
|
||||
|
||||
ומה אם יש למדינה ערך דתי. ומדינה יהודית היא מהגדרתה האימננטית בעלת משמעות דתית. (אם הזכרנו ,בצחוק את השטן למעלה אז בוא נטען שהיא חלק מתהליך משיחי) אז הניטראליות שאתה מיחס לה היא חלק מגישה מתיונת , שזרה לרוח של היהדות ומכאן גם של המדינה. |
|
||||
|
||||
לפי זה, הדמוקרטיה עצמה היא ההתיוונות. לכן, בל יתאוננו המכבים על כי הם מופלים גם לפי החוקים המשוקצים, אותם הם לא מכבדים. |
|
||||
|
||||
לכן יש לחזור על נס חנוכה ולהדליק מחדש את המנורה במקדש |
|
||||
|
||||
"מדינה יהודית היא מהגדרתה האימננטית בעלת משמעות דתית", למה, הרי במגילת העצמאות (המסמך שהגדיר את המדינה http://www.knesset.gov.il/docs/heb/megilat.htm) כתוב "העם היהודי" ולא "הדת היהודית". |
|
||||
|
||||
זאת אחת הסיבות שהמסמך נשאר בעל משמעות חוקתית מעורפלת, ומעולם לא הפך לאקט של חוקה בעלת תוקף מחיב.הרבה אנשים דתיים לא יכירו לעולם בהיותה של מדינה יהודית אקט לאומי חילוני.בשבילם יש לה בראש ובראשונה משמעות דתית. |
|
||||
|
||||
אבל, אין שום מסמך מקביל שמגדיר את ישראל כמדינה בעלת משמעות דתית. |
|
||||
|
||||
תורה נביאים כתובים ויש גם תורה שבעל פה |
|
||||
|
||||
הם לא מתייחסים למדינת ישראל (כמדינה מודרנית). |
|
||||
|
||||
אין בהם דבר וחצי דבר על מדינת ישראל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
"כל הדרישה היא להפוך את המדינה לניטראלית מבחינת דת", מה קורה כאשר הדת מצווה על מאמיניה לעשות מעשה שמנוגד לניטרליות הזו (למשל, דת שמצווה לכפות את עצמה על הלא מאמינים), האם המדינה יכולה "למנוע מאדם לבצע את מצוות דתו" בשם הניטראליות המבוקשת? אם כן, אז (לפחות ברמה העקרונית) יש כאן מניעה מאדם לבצע את מצוות דתו (ליברליזם), אם לא, אז אין כאן ניטראליות (רב-תרבותיות). |
|
||||
|
||||
זאת לא שאלה תיאורטית- דתות מצוות על מאמיניהן כל מיני מצוות שלא מסתדרות עם ערכי זכויות האדם המודרניים. דוגמה בולטת (אך לא יחידה)- עניין האלמנות ההינדיות שאמורות לעלות למוקד עם גופת הבעל המת. בפעמים אחרות אלה לא מצוות דת אלא ערכים חברתיים מושרשים כ''כ שהם חזקים לא פחות ממצוות הדת- כמו רצח נשים מוסלמיות על רקע ''כבוד'' המשפחה. כשם שבהודו המודרנית חל איסור על מנהג ה''סאטי'' (האיסור החל בתקופת הבריטים), כך גם מדינת ישראל צריכה להגן על חיי האדם, חירותו וזכויותיו בכל מצב שבו הדת היהודית (או כל דת אחרת) מאיימת עליהם. נכון שיש כאן פגיעה מסויימת בחופש הדת. אבל בעיניי כחילונית יש משקל רב יותר לחיי אדם ולחירותו מאשר להענקת חופש דת אבסולוטי. |
|
||||
|
||||
לא צריך לרוץ עד הודו . ברית מילה זה בדיוק אותו דבר. |
|
||||
|
||||
ואני נורא נורא התאפקתי לא להגיד את זה... |
|
||||
|
||||
רון וערן, לא נעים להיות קטנונית באמצע דיון על ליברליזם וחופש דת וכל זה, אבל- ברית מילה זה /בדיוק/ כמו שריפת אדם חי?! (אמנם אדם ממין נקבה, אבל בכל זאת...) אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני, אם איאלץ אי-פעם לבחור בין שני העונשים האלה- איבוד חתיכת עור קטנה, או הישרפות בעודי בחיים- לא תהיה לי כנראה התלבטות ממושכת מדי בין השניים. |
|
||||
|
||||
למעשה - זה חמור הרבה יותר. משום שברית מילה נעשית על יצור אנושי שאיננו מסוגל להביע דעתו על הנעשה לו, ואיננו מסוגל כלל להבין את המשמעות של אותו מעשה. יותר מכך, זוהי פגיעה גופנית בחסר-ישע בתמיכת ויוזמת האפוטרופסים שלו, אותם האנשים ממש שאמורים להגן עליו מפני מצב שכזה. כשאישה בגירה מזנקת לאש חיה, זה מעשה של אדם בעל שיקול ורצון חופשי, גם אם הוא מחליט לוותר על רצון זה לטובת דוגמה דתית כזו או אחרת. (הערת צד חשובה: אם האישה ממאנת להישרף עם בעלה, האם מישהו מכריח אותה? אינני יודע. גם אם כן, הרי שזה רצח, ולא על כך מדובר) |
|
||||
|
||||
מדובר במצבים שבהם הלחץ החברתי (בד''כ בכפר קטן ונידח, שאין לאשה אפשרות לעוזבו) לא מותיר לאלמנה ברירה אלא לעלות למוקד. כלומר, לא דוחפים אותה פיזית לתוך האש אבל כן דוחפים בכל מובן אחר. בעיניי זה אכן סוג של רצח. |
|
||||
|
||||
אם היא יכולה לקום וללכת משם, הרי שזה לא רצח ולא עבירה משום סוג שהוא. התאבדות איננה עבירה על החוק (אולי בהודו כן), ופגיעה באדם אחר היא כן עבירה על החוק (בישראל, במקרים מסוימים, לא). |
|
||||
|
||||
צאי וראי. אלה המתנגדים להפלה משום הזכות הטבעית של הביצית המופרית לחיים (נקודה שאני לא מערער עליה) ובגלל שהחיים הוענקו לה על ידי אלוהים (ומה זה הופך אותך, סוכנת וצינור העברה), מוכנים באותה נשימה לפגוע בזכות שיש לאותו תינוק לישמור על שלמותו הגופנית. הפגיעה בזכות מקבלת תוקף מאותם טיעונים שמשמשים לשמירה על זכות. אגב, אם כבר מישהו היה שואל אותך במה לבחור, לא היית צריכה לוותר על חת'כת עור קטנה אלא על גופיף מאד מסוים שהיה גורם לך לנכות הרבה יותר ברורה מזו הנגרמת מהסרת עורלה. |
|
||||
|
||||
אני מודה שגם אני לא מבינה למה אדם דתי שמאמין באלוהים חושב שצריך לשנות את גוף התינוק מהצורה המקורית שקבע האל. (האם יש פה הד עמום לביטול קורבנות אדם? החלפתם בקורבן סמלי? אברהם צווה על עניין הברית ב"ברית בין הבתרים", שהוא בעיניי אחד הקטעים המסתוריים ביותר בתנ"ך). האם יש להבין משרשרת התגובות פה שאתה, בילינסקי ודנבום לא מלתם/תמולו את בניכם? כי אני, למרות שעניין הברית בעייתי בעיניי, לא הייתי רוצה לגרום לשום ילד באחריותי בעיות של חריגות בחברה שבה הוא יחיה. לא הוגן לנהל מלחמות אידאולוגיות על גב אלה שתלויים בך. ולכן, בדיוק בגלל חוסר הישע של הילד שעליו דיבר דנבום, הייתי דואגת שהוא יעבור מילה. |
|
||||
|
||||
טעיתי- לא בברית בין הבתרים אלא תיכף אחרי זה, בפרק יד. |
|
||||
|
||||
כמובן שזה תלוי ברצונה של בת הזוג, אם וכאשר... באופן אישי, ומעבר לשאלה הרפואית והנפשית של העניין (שעליה כבר דנו רבות), לא הייתי רוצה להטביע בצאצאיי סימנים גופניים של דת כלשהי, על אחת כמה וכמה זו היהודית. אם הוא/היא ירצו לעשות זאת בעצמם, כשיהיו בגירים, לא אוכל לעצור בעדם. |
|
||||
|
||||
למה זה תלוי ברצונה של בת הזוג? אתה מציג זאת כהתעללות בקטין חסר ישע. אם זוגתך תרצה לקטוע את ידו השמאלית - תסכים? |
|
||||
|
||||
על פי הגישה של אסתי (שרבים שותפים לה), המנעות ממילה, והפיכת הילד לחריג בשל כך, גם היא סוג של התעללות. ואז יש לבחור מהי ההתעללות הקטנה יותר. הצעתי פעם, בהיסוס, דרכים להתגבר על הדילמה בלי למהר ולחתוך: תגובה 28350 |
|
||||
|
||||
לא. אבל מכיוון שזוגיות, מעצם שמה, אומרת שלהחלטות יש להגיע בזוג, ומכיוון שאני משער שדעתה של אמו של אותו צאצא עתידי היפותטי תהיה חשובה לי מאוד, ותיקח חלק נכבד במסכת השיקולים הרגשית שלי, הרי שאינני מסוגל או רוצה להתעלם ממנה. |
|
||||
|
||||
אנא ממך, היה עקבי. סיכום הדיון עד כאן: אסתי: האם ברית מילה זה בדיוק כמו שריפת אדם חי? גלעד: זה חמור הרבה יותר. זוהי פגיעה גופנית בחסר-ישע בתמיכת ויוזמת האפוטרופסים שלו. אסתי: האם לא תמול את בנך? גלעד: זה תלוי בבת הזוג. יובל: למה? גלעד: כי היא חשובה לי, והחלטות יש לקחת בצורה משותפת. סלח לי, אבל זוהי נסיגה פתאומית. אם מדובר בהתעללות בקטין חסר ישע, ההחלטה של מישהו חשוב לך להתעלל באותו קטין אינה צריכה להיות שיקול. העניין הוא שמילה אינה "סוג של התעללות". מי שעושה זאת לבנו חושב שיש בכך יתרון כלשהו, והוא עבר זאת בעצמו. במשך כל התהליך הוא מחזיק את בנו, מלטף ואוהב אותו. יתכן שזה אינו מספיק. יתכן שהמילה פסולה בכל זאת. אין לכך קשר למה שאתה אומר. הרי התעללות בחסר ישע היא טאבו גמור, ואינה תלויה בדעתו של מישהו. גם אתה אירגנת לעצמך דרך נסיגה קטנה. אני משוכנע שלא תתעלל בקטין חסר ישע, אך אם יהיה חשוב לזוגתך למול את בנך - תעשה זאת. |
|
||||
|
||||
אתה צודק, יש כאן סתירה כלשהי בדבריי. נקודת המוצא של הדיון היא כי לבת הזוג ברית המילה הוא טקס חשוב וכי היא תהיה מעוניינת בו, בניגוד מוחלט לרצוני ולתחושותיי. זהו אכן מצב שקשה לי לדמיין אותו ואת אופן פעולתי בו. התשובה שלי נבעה מתוך הנחה מוקדמת לגבי אופי היחסים - שיוויון ושיתוף מוחלטים. מנקודה זו והלאה קשה להגיע להכרעה - מחד עומד רצוני שלי וטובתו של העולל, לפי שיקוליי, ומאידך, רצונה של בת זוגתי, וטובתו של העולל, לפי שיקוליה. אני חושב שהייתי נוקט בדרך של שכנוע רציונלי ורגשי, כדי למנוע את הפגיעה בבני. אם הייתי נכשל, באמת שאינני יודע מה הייתי עושה, אך זה מסוג הדברים שעדיף להגיע אליהם מוכנים מראש, ולא להיתפס להחלטות רגעיות ולא-שקולות. אין לי ספק כי זהו נושא קריטי עבורי, שכן אין לי שום כוונות לערוך אינדוקטרינציה דתית לאיש, ובטח ובטח שלא לתמוך בפגיעה פיזית ברברית בבשר מבשרי. כאמור, בעניין זה מעורבים הרבה מאוד רגשות, וקשה לי מאוד להציע ניתוח מספק של מעשיי במקרה כזה. בקשר להתעללות - אין כוונת התעללות, אבל התוצאות זהות. אגב, מה המצב החוקי של ברית המילה? |
|
||||
|
||||
>"אגב, מה המצב החוקי של ברית המילה?" היא חוקית. |
|
||||
|
||||
זה מובן, השאלה היא איזה חוק מסדיר אותה. האם בחוק המונע פגיעה פיזית יש סעיף קטן הקובע כי התעללות כזו מותרת במסגרת טקסים דתיים (יהודיים או לא)? האם מוזכר בפירוש טקס בר המילה? האם העניין הועמד בפני בג"ץ? |
|
||||
|
||||
לא טענתי שברית מילה היא דבר חמור יותר משריפת אדם חי, אלא מהשלכה עצמית של אדם אל האש. אין ספק שרצח הוא מעשה חמור (משפטית ומוסרית) מהתעללות. |
|
||||
|
||||
האם סלידתה או אי-סלידתה של בח"לך לעתיד ממה שאתה מכנה "התעללות בחסר ישע" אינה שיקול בעצם ההחלטה האם להפוך לזוג או לא? אני, למשל, מתכוון שלא למול את בני ההיפותטיים, משיקולים (אנטי)דתיים טהורים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בתנאי שקופידון לא יירה חץ לבח''ל מסורתית. אז תצטרך להכריע בין רגשות עכשוויים לרגשות עתידיים. |
|
||||
|
||||
זין נימול נראה טוב יותר. (בלשון המעטה) |
|
||||
|
||||
פורנוגרפיה זה עניין של אסתטיקה. |
|
||||
|
||||
כלומר, זה נראה לך לגיטימי לעשות דפורמציה לאיבר מין של ולד, רק בגלל שנשים מסויימות רואות בדפורמציה זו כמושכת? זו נראית לי ראיה מאוד פמוצנטרית של העולם. יואילו נא הנשים לכרות דגדגנן, כיון שגברים מסויימים רואים באורגזמה נשית דבר לא מושך. |
|
||||
|
||||
נו באמת.זו הייתה הערה הומוריסטית-אסתטית שאין לה חלק בדיון המוסרי. ועד כאן. |
|
||||
|
||||
לא רק שהוא נראה יותר טוב, גם מרגיש הרבה יותר טוב. פעם אמרו שאפשר להקים בבני ברק תעשית ארנקים או נעלים מעורלות. אבל הם אחרו את הרכבת. בקרוב בחנויות הקוסמטיקה המובחרות - עורלושיין מרחי (או מרח) את לחייך המעלות קמטי זיקנה בעורלה שנלקחה מתינוק כשר בן שמונה ימים. |
|
||||
|
||||
אגב, לא נראה לי שמדובר בילדים יהודים, דווקא. |
|
||||
|
||||
למה זה גועל נפש ולאכול ביצי שור או להשתמש בעור חזיר להשתלות זה בסדר? |
|
||||
|
||||
מילא להשתמש בעורלות מיותרות למתרות רפואיות. מילא להשתמש בקולגן למתרות של ניתוחי בחירה שטחיים. אבל לשלב את השניים?! (אגב, שוורים מטילים ביצים?) לא, אינני מתכוון להגן על עמדתי מבחינה לוגית ומוסרית, כיון שהיא בעיקר רגשית, ונובעת מדרך המחשבה האסצטיסטית שלי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תעשיית ארנקים לתפארת: שני שיפשופים וכל ארנק נהפך למזוודה, ובא לציון גואל. שלך אלכס |
|
||||
|
||||
רק עכשיו קראתי את הלינק. עד עכשיו חשבתי שההומור השחור שלך מוגזם. זה מטורף!! לא הייתי מדמיינת שום דבר שקרוב לזה. וגם לא את השיטות האחרות שצויינו שם, אבל בהשוואה לזה עוד מילא. |
|
||||
|
||||
כבר היה לנו דיון על זה איפשהו... תגובה 28350 הנה, פה. וגם פה: תגובה 28484 ובכלליות, פה: דיון 617 |
|
||||
|
||||
יש. תודה דובי על הלינקים, היה מעניין מאוד. בעיקר מחמת הפגיעה בהנאה המינית, וסיבוכים אפשריים אחרים- לא אמול את בני. כך נראה לי בינתיים.(על מה לעזזל אתמדברת? אני שואלת את עצמי) |
|
||||
|
||||
הבנתי. מה את עושה ביום שישי? (: |
|
||||
|
||||
גלעד היה קודם. אני מארגנת מכרז באימייל. |
|
||||
|
||||
אני רוצה לציין שאני עורך מכובד1 של מגזין אינטרנט מצליח, בעוד שגלעד בסך הכל מתרגם מאמרים על לוגיקה מפעם לפעם. (: 1 כבר לא, אחרי התגובה הזו. |
|
||||
|
||||
גלעד ברזילי - שנה שמך לאלתר! ואני מתרגם דברים הרבה יותר גרועים. |
|
||||
|
||||
וואללה. אז מה עושה גלעד ברזילי? |
|
||||
|
||||
לומד הנדסת חשמל בטכניון. (ממוצע 86.6) |
|
||||
|
||||
עכשיו עלינו רק להמתין ולגלות האם זהר תעדיף את הטכנוקרט העשיר, או את איש הרוח חסר האמצעים. (דובי קננגיסר, למה אני לא סוכן מכירות. 2002) |
|
||||
|
||||
אפשר להצטרף לקרב (תלת קרב)? אני מלצר ובעל פטנטים, מכוער עד אימה אך בעל און מיני בלתי נידלה ועולם ריגשי עמוס לעייפה. אהה, כן ואני מאוד אוהב נשים בעלות שמות של צמחים כמו רותם, צאלה, ערבה, גפן, דקל או שיבולת מה שלא ממש משנה לצורך העניין. אני מתכנן גם למול את ילדי אם וכאשר אחליט להעניש את העולם ולהמשיך את קיום הקוד הגנטי שלי גם לאחר מותי המיוחל מה שהופך אותי למועמד לא רלוונטי. אני רואה שאני מכשיל את עצמי, אולי אני אפרוש בשלב הגשת המועמדות. בהצלחה לשני המועמדים הסופיים, ראו, כבר הבסתם מועמד אחד כך שגם זה שיפסיד יוכל להתעודד בעובדה שהוא לא המועמד הגרוע ביותר. מי ייתן והטוב ביותר ינצח. |
|
||||
|
||||
דובי, האם עליי להזכיר לך בשנית שאני אינני גלעד ברזילי, וששמו שורבב לדיון רק בשם הטעות בזיהוי שלך? (קרי: לא אני תרגמתי את המסמך על הלוגיקה ולא אני לומד הנדסת חשמל בטכניון) |
|
||||
|
||||
באמת? אז מה אתה עושה? |
|
||||
|
||||
מתרגם סרטים וסדרות לטלוויזיה ולשאר גופים, ומקווה להתחיל ללמוד בשנה הבאה באוניברסיטת חיפה. |
|
||||
|
||||
יפה בחורים מכיוון שתחת כף רגלי דוושת אלפא 164 ישנה (שאליה מחובר שאר האוטו), מיציתי בזאת כל שאיפה שדורשת כסף שצריך לאסוף אותו. so therefore,both phrasing colts of good morals, are on track for foreskinless sons [אני כל פעם די משוכנעת שזה לא הקונטקס המתאים למשחק הזה (רשום בחוקי האתר שהסתה לאלימות אסורה) אבל קשה לי להתאפק]
|
|
||||
|
||||
אין לי מושג מה אמרת שם למעלה, אבל אני בטוח שזו הייתה אמירה חכמה, משעשעת, ומתוחכמת. <חיוך גדול> (דובי קננגיסר, Sucking up is a way of life, 2002) |
|
||||
|
||||
כלומר, מכיוון שגם היא ענייה מרודה ("אלפא 164 ישנה"), איש מבין המתמודדים לא נפסל בגלל מצבו הפיננסי הכושל. "ולכן, שני העלמים הבלתי מנוסים, אך המוסריים, נמצאים בדרכם לבנים נטולי-עורלה." יש דו-משמעות יפה במשפט באנגלית. Colt - הוא גם "טירון", נער צעיר ובלתי מנוסה, וגם סייח לא מסורס, וזה מתקשר ל-Tracks שמופיע בהמשך המשפט, שמשמעו גם מסלולי המירוץ (עם תינוק במקום ארנב מכני?), וגם בדרך לקראת הצאצא נטול-העורלה הנכסף... (גלעד דנבום, 1:0 בדו-קרב האינטלקטואלי, 2002) |
|
||||
|
||||
אלפא 164 ישנה זה אוטו נחמד מאוד, אם כי לא אמין, יש האומרים. בשעתה (כמה זה? 94?) היא נחשבה למכונית יוקרה מהנה מאוד לנהיגה. איזכור מעניין ורלוונטי למעמדן של האלפות ניתן למצוא בספרה של גפי אמיר "טווסים על הגג" - חלום הגיבורה הוא להתנייד ברחובותיה השוקקים של תל אביב באלפא אדומה. הסיפור מתרחש למיטב הערכתי (שום דבר לא יכול להתנגש עם הזיכרון שלי) עוד לפני 1994, כך שהאוטו דנן הוא יותר מסתם חלום - הוא מושא ציפיות שיאלצו להיוותר לא ממומשות עד ש 1994 תגיע. בכל מקרה, הוא בטח עולה ארבעים חמישים אלף שקל. והוא די פינוק אם אוהבים מכוניות (ומוסכניקים). אם כך, יכול להיות שהיא מתכוונת לכך שמאחר וכל מאוויה הגשמיים באו אל סיפוקם, אין לה צורך בחתן עשיר, ולכן אין הדבר מהווה שיקול בעיניה. שאלות מוטוריות נוספות יענו בברכה. |
|
||||
|
||||
מודה ומתוודה על בורות מוחלטת בתחום המוטורי. |
|
||||
|
||||
הכרח שאטעה איפשהו אם המשפט באנגלית, והחמצתי בעצמי את כל הפואנטה: not foreskinless, but a foreskin-bearer חסר היה התרגום לphrasing, שהם מתמללים. "ולכן, שני הסייחים/טירונים -מתומללים ובעלי מוסר טוב ורוח מרוממת, (עודם) נמצאים על המסלול לבנים ערלים." [אני לא לוקחת אחריות על הפתיל הזה, כל עוד העורך משת"פ ועד שיגיד אחרת (ולשמחת הענבים החמוצים האחרים)] |
|
||||
|
||||
אני מפסיד לפופק?! (העורך אינו לוקח אחריות על הפתיל הזה. הליבידו שלו כבר מזמן יצא משליטה) |
|
||||
|
||||
זו לא בושה מאוד גדולה, רבים וטובים הפסידו לפופק בעבר. כמובן כל ההפסדים היו בתחרויות שתייה ותחרויות בהתאפקות (היחידי שהצליח לנצח אותי בתחרות התאפקות עשה זאת בכך שעשה קשר בבולבול שלו, דבר שאני לא יכול לעשות מסיבות מובנות. כתוצאה מהקשר התפתח לו נמק קשה והרופאים נאלצו לכרות את מרבית איברו. המנצח המאושר הפך לזמרת מצליחה ואף זכה בארוויזיון אחד) ומעולם לא הובלתי בתחרות על בחורה אבל אתה יכול להתנחם בעובדה שהיא עדיין לא ראתה אותי מה שבודאות יטה את הכף לטובתך. אגב, אני נוהג בפורד פיאסטה מודל 87 בצבע חלודה עם מנוע 1.1 וצילינדר אחד דפוק משום שאינני זקוק לחיזוקים מוטוריים לתדמיתי הגברית וגם אין לי כסף ליותר מזה. |
|
||||
|
||||
אז זה רשמי? ירון כהן עשה את הניתוח? או שבכלל התכוונת לאחד, יזהר כהן? |
|
||||
|
||||
זה לא היה ירון כהן אלא בחור אחר, יהודי ממוצא אירי בשם ג'ים מרדכי כוהן, הוא עשה קולות רקע בשיר שזכה מתישהו בתחילת שנות התשעים. |
|
||||
|
||||
בהחלט. V6, מנוע 3000. נראה שגפי הלזה אינה מבינה מאומה במכוניות, אלא במותגים. אין טעם לצאת מהחניה, אלא אל מחוץ לעיר ובלילה. המנוע נפתח רק ב110 קמ"ש. |
|
||||
|
||||
כאחד שנהג פעם בפיאט 400 שבה המנוע נסגר ב-25 קמ"ש קשה לי להבין מה כל כך מרגש במנוע פתוח. אבל אם מספרים אז יש לי שני צילינדרים יותר מאלפא. |
|
||||
|
||||
לא רוצה להפריע יותר מידי (הרי כניסה שלי לכאן תשדד מיד את דובי), אבל המטרה לא הייתה בנים *עם* עורלה (1)? (1) עמדתי האישית בנושא, אגב, היא מילה ע"י רופא בגיל חצי שנה תחת הרדמה מקומית. גם אין טראומה וגם אין בעיות במקלחת הצבאית. |
|
||||
|
||||
צודק, אבל הטעות הייתה במקור של זהר. (והאמת היא שבכלל לא שמתי לב לזה כשתרגמתי) בקשר לעמדה האישית שלך: אם מישהו רוצה לעשות לבנו בירת מילה, הרי שזו שיטה לא רעה כלל. אגב, העמדה שלי בנוגע למקלחת הצבאית היא לא להגיע אליה, ולא ע"י התאפקות במשך שלוש שנים. |
|
||||
|
||||
בשביל להגיע למקלחת לא צריך להתאפק. צריך רק להסריח. ותרוצים דוגמת "זה לא בריא להתאפק והשירותים היו רחוקים" לא יתקבלו. אתה לא קוסטנזה. (האם הכרת סיינפלד היא קטגוריה בשיפוט, זהר?) |
|
||||
|
||||
זה נחמד מאוד סיינפלד, אבל לי אין התמצאות, אז אני לא יכולה לדרוש מאחרים. קטגוריות רשמיות בשיפוט הן אדי מרפי, דאפי דאק, וודי אלן וסנדרסון. ופופק. |
|
||||
|
||||
Everybody loves Parphe! איך אני בינתיים?
errr... "MY MOMMA MADE IT FOR ME!!!" Thisfppfpffpt meanthpppfth war! |
|
||||
|
||||
וסנדרסון? מדובר כאן בהמבורגר הספציפי שאני אכין לילדים שלי. (אינפורמציה תזונתית שכזו) |
|
||||
|
||||
"אילו היה כוח, הוא חשב לעצמו, שיוכל להוציא אותי מפה, כוח של מצביא דגול, פוליטיקאי חסוד, איש דת רחב לב, אפילו סופר גדול. סופר גדול?... כן, סופר גדול... איואן יפתקוביץ קם ממיטתו, התמתח קלות, ירד לתחנת האוטובוס וחזר לביתו בריא ושלם. הוא חי עם משפחתו עד עצם היום הזה שמח בחלקו, ואם מותר להוסיף, הוא לא מפסיק להודות לי." |
|
||||
|
||||
אם אין פסנטר אפשר לנגן על הלחי. |
|
||||
|
||||
טוב, אאלץ לשלוף כליי הכבדים. אדי מרפי (בלתי-ניתן לתרגום): Not exactly Shakespeare? As to "shake-a-spear"? דאפי דאק: Rabbit Season!You calling me a spear chucker? וודי אלן: To you I'm an atheist; to God, I'm the Loyal Opposition. סנדרסון??? מצטער, מחוץ למנעד התרבותי שלי. |
|
||||
|
||||
Once I was playing the role of God in a play. I was so much into the character, long gown, white bird and everything. One day, while crossing the street, a Taxi almost ran over me. I kept my wrath in check and had said unto him "Be fruitful and multiply", though not in these exact terms.
|
|
||||
|
||||
one of my own: מחקר השבוע נסיונות להבין את כללי המשחק כל הזמן- עלולים להשתלם בסופו של דבר- כשמגלים בסופו של דבר את הטעם המהותי של הדברים. התייחסות אל המצב= המציאות= החיים כמשחק שאין ברירה אלא it out to figure גורמים לסליחה, לחנינה כללית מהווייתם הרצינית של הדברים. לדוגמא- מיטב הפילוסופים החשובים- למעשה היו בדחנים לא נורמליים. במחקר שנערך , שחיפש אחר יומניהם של המקורבים לנפוחי מוח אלה, נמצא- שכולם, ללא יוצא מן הכלל, היו שטותניקים אלף אלף, ועל בסיס עדויות מהימנות. במסגרת המחקר נמצאה "הקונבנציה התכליתית הסודית", שהוחלט עליה בחשאי בתחילתה של אותה התקופה הנקראת 'הפילוסופיה החדשה'- אקרוסטיכונים של כל 32 שורות בסדר הפוך לכל טקסט כלשהו- כשמחולק ב4 וחצי, מגלה אימרות כמו- "והדג אז אמר לממותה…… בדיוק כשבלעה את הכף האחרונה של המרק…" – כסימן חשוב, כתזכורת בולטת- לכך שההווי האמיתי , המשמעותי- היה למעשה בסיכומו של דבר- אימרות שפר מסמקסלנד- השגת נקודות [כל 20 נקודות זיכו את הפילוסוף בחפת מיוחד בצורת דודתו של מתחרהו], וניצחון בסיבוב השנתי. מסתבר- שכל הפורטרטים של כבדי התאית הסורבית [המוחית-זוהי], צויירו או פוסלו שעה שהתמקדו בפניה או שדיה או חלק אחר של דודה זו או אחרת. זו אחווה. ידוע במיוחד החפת הסגול של קאנט- בצורת תחת, [רפוי קמעה מצדדיו- אך נופל בצורה אצילית למדי כלפי מטה-] , ומתוך מחקרים גנטים שנעשו, עולה שזהו התחת של מוחובה שמידט- דודתו של לוק מצד אביו, שהרוויח אותו קאנט כשעלה על הרעיון המצוין עם הזווית הנכונה, ואיך אי אפשר אחרת. זהו נכס חשוב לאוצרות הפילוסופיה- והוגים ותלמידים רבים באים, לפי המנהג, להתעמק בצלוליטיס הסגלגל- כל חג פסחא שני אחרי ירח מלא בלפלנד. |
|
||||
|
||||
זה היה ניסיון לעניין אותי בסנדרסון, אני מניח. ובכן, הסיבות לחוסר ענייני בו הן פרוזאיות לחלוטין. אינני שייך לדור שסגד לחבורת כוורת ומעלליה, ומעולם לא מצאתי את ההומור שלהם כמשעשע במיוחד. אין לי טינה אישית או אידיאולוגית מיוחדת לבחור. ברם אולם, אני בהחלט מחבב בדחנים מסוגים שונים ומשונים, ואזכיר בקצרה את הצמד-חמד "סטיבן ופריי" שתוכניתם "קטעים עם סטיבן ופריי" משודרת מדי יום חמישי בסביבות 23:00 בערוץ BBC Prime. מומלץ בחום רב. |
|
||||
|
||||
אולי אתה מתכוון לסטיבן פריי והיו לאורי? כבר המלצתי על הספרים של פריי, ואני יכול להוסיף המלצה חמה יותר על הספר של לאורי The Gun Seller פריי: You have a daughter ,I believe לאורי: Yeah ,yeah ...Henrietta פריי: Did he? I'm sorry to hear that |
|
||||
|
||||
סתם ניטפיקיות, אבל זה ''קטעים עם פריי ולורי'' כמובן (לפחות בעברית, נדמה לי שגם באנגלית) |
|
||||
|
||||
צודק. גם ספריהם, כפי שהמליץ רון, הם נהדרים. (''היפופוטם'' של פריי, לפחות. טרם קראתי את ספרו של לאורי) |
|
||||
|
||||
את הקטע הזה אני כתבתי. נמאס לי מכתבי חידה ונסיונות הפעלה, אז ניסיתי הומור. אני מניחה שנונסנס לא ממש עובד בכתב. |
|
||||
|
||||
שאף אחד לא יחשוב שאני לא מעריכה השגת ציטוטים עלומים של סנדרסון- כילידת שנת 78, גם אני לא זכיתי להסחף לסגידה עוורת אחרי דני סנדרסון והגמדים האחרים. קשה לי לשלות ממוחי ולו גם משפט ראוי אחד של סנדרסון. נדמה לי שאותם סטיבן ופרי הינם מחברי abolutely המטופשים והנהדרים ששודרו בערוץ 1 לפני 10 שנים בערך. זו היתה התעוררות אגרסיבית של האיברים הפנימיים. (במיוחד אפיזודה אחת עם מרק). |
|
||||
|
||||
תגובה 54698 |
|
||||
|
||||
(גם לי יש 86.6) |
|
||||
|
||||
אתה מזמין אותי באופן אישי? הוחמאתי... |
|
||||
|
||||
מישהו יודע מה זה? אין כלום בקשור הזה. |
|
||||
|
||||
אתמול היתה שם הזמנה לכולם לבוא ביום חמישי ה-31/1 למסעדת מעין הבירה בחיפה בשעה 14:00 אולי הם כבר לא רוצים שנבוא? |
|
||||
|
||||
ההזמנה הופיעה גם בסיפור של אדם קלין "אח רגל האווז" וגם שם היא נעלמה. וכל התגובות לה גם כן נעלמו. צנזורה? באייל? |
|
||||
|
||||
אנחנו (גלעד ואנוכי) עדיין רוצים שתבואו. אני מקווה שמי שמצא לנכון להסיר את ההודעה, ימצא לנכון גם להסביר לציבור את טעמיו. |
|
||||
|
||||
אוך, לעזאזל איתכם. הסבר רשמי: הפתיל המדובר הוסר בניגוד לשיקול דעתי ומבלי להתייעץ איתי. מאחר שהעסק התגלה מאוחר, חשבנו שעדיף לא להחזיר אותו פתאום. מכיוון שאתם (ובמיוחד אתה, ליאור), מתעקשים שלא לרדת מהעסק - נחזיר את הפתיל ברגע שטל יהיה זמין. הטיעונים בעד ההורדה, אגב, היו חזקים ולגיטימיים. הטיעונים נגדה היו שזה היה צפוי לגמרי שתטרטרו לנו במוח בגלל זה. צנזורה! צנזורה! כאילו הורדנו דעה של מישהו. אנחנו לא לוח מודעות, אנחנו לא צ'ט, אנחנו לא פורום של החבר'ה. אנחנו אתר לדיונים. רוצים לתאם מפגש? באימייל. רוצים להזמין אנשים? באימייל. בטח לא לחזור על ההזמנה שלוש פעמים, פלוס הזמנה פרטית. די. מספיק. הפרסומות באייל זה רק למעלה, מעל ללוגו. וגם אז לא תמיד. יש? אפשר לרדת מהעסק? תודה רבה. |
|
||||
|
||||
ככה? אני דווקא נהניתי מההזמנה, אבל אם לא רוצים - לא צריך. אני מכריז בזאת על פתיחת פורום האייל החתרני לאיילים קוראים בכתובת: http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/manager.asp?F... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |