|
||||
|
||||
אולי הלינק הכי טוב הוא http://www.hku.hk/education/research/conferences/lon... המאמר קודם כל טוען שיש רק קשר די חלש בין תקציב החינוך לתוצאות. בפרט, גודל הכיתה לא משנה הרבה. בטבלה 2 (עותק למטה) רואים את ההוצאה לתלמיד ביסודי ובתיכון. המדינות מסודרות לפי ההשגים (הנתונים מ 1998). ישראל בתחתית הרשימה השקיעה לא פחות מהולנד, אבל התוצאות אחרות לגמרי. איטליה יעילה עוד פחות מישראל. טבלה 3 מסכמת מחקרים רבים בתוך ארצות הברית, ומראה שגודל הכיתה לא משנה הרבה. לעומת זאת טבלה 3 עצמה מראה מה כן חשוב: ניסיון המורה, משכורת המורה, ובראש בראשונה איכות המורה (לפי תוצאות מבחן). טבלה 5 מחדדת את הממצאים. ממה שאני מבין יש קונצנזוס שאיכות המורים חשובה מאד. לעומת זאת, ראוי לציין הטענה שגודל הכיתה אינו חשוב כלל שנויה במחלוקת. ממה שקראתי אני משער שגודל הכיתה כן חשוב, לפחות באוכלוסיות חלשות. אבל בשורה התחתונה אני משוכנע שזה גורם משני, ושהגורם הראשון הינו איכות המורים ולא גודל הכיתה או כל גורם אחר. לדוגמה, בארצות הברית יש הטרוגניות רבה בין איזורים שונים, והמאפיין המשותף של מערכות חינוך כושלות (ניו-יורק למשל) הינו ארגוני מורים חזקים ביותר המונעים כמעט לחלוטין פיטורי מורים גרועים, ויוצרים אווירת הסתדרות שאינה אטרקטיבית עבור צעירים מוכשרים. במקומות שבהם נעשתה רפורמה מוצלחת המפתח היה לתת למנהלים כח לשכור ולפטר מי שהם רוצים. לשם שלמות הנה לינק למאמר הטוען שגודל כיתה חשוב: http://www.iew.uzh.ch/home/rlalive/innsbruck04/vl1/p... Table 2. Primary and Secondary School Spending per Pupil in 1998, Sorted by Overall TIMSS
Performance (United States dollars in purchasing power parity) Country Primary School Spending Secondary School Spending Korea 2838 3544 Japan 5075 5890 Belgiuma 3771 6104 Netherlands 3795 5304 Austria 6065 8163 Australia 3981 5830 Sweden 5579 5648 Czech Republic 1645 3182 Ireland 2745 3934 Switzerland 6470 9348 Hungary 2028 2140 United States 6043 7764 United Kingdom 3329 5230 Germany 3531 6209 Norway 5761 7343 France 3752 6605 Thailand 1048 1177 Denmark 6713 7200 Spain 3267 4274 Greece 2368 3287 Italy 5653 6458 Portugal 3121 4636 Israel 4135 5115 |
|
||||
|
||||
תודה על הלינקים. |
|
||||
|
||||
"נשיא ארה"ב ברק אובמה תמך בבי"ס שפיטר את כל 93 חברי הסגל. רק 7% מתלמידי ביה"ס ברוד איילנד הצליחו לעבור את בחינות המתמטיקה" לפחות המספרים מתחברים יפה... |
|
||||
|
||||
סתם פופוליזם זול מצידו של אובמה. את מי שהיה צריך לפטר זה את מחברי הבחינה (או את מי שהמציא את המתמטיקה הזאת). חוץ מזה שמדובר בבני מהגרים. בשביל מה הם בכלל צריכים לדעת מתמטיקה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |