בתשובה לראובן, 20/07/09 12:08
סטארטאפ 517304
יצא לי פעם לראות מקרה בו ילד נכלא באוטו.
זה היה ליד מקום שעבדתי בו והאם איכשהו הצליחה לנעול את האוטו עם הילד והמפתחות בפנים.
אני הכרתי אותה באופן שיטחי מאד (כשכנה של המקום),אבל היא ממש לא נראתה רשלנית וזה היה בלבול רגעי.

היא ניסתה להתקשר לחברת ההשכרה של האוטו כדי לקבל מפתח חלופי והם אמרו שזה יקח בערך שעה.
היה בוקר ולא היה חם ובכלל הילד נראה מאד מרוצה / לא ער למצב ונדמה לי שלא הייתה סכנה אמיתי.
למרות זאת, כולם, כולל אותי ובטח האם היינו במצוקה.
האם רצתה לשבור את החלון ושיכנעתי אותה לחכות כדי לא להפחיד בזה את הילד ולגרום ליותר נזק מתועלת.

בסוף הסיפור נגמר לאחר כרבע שעה כשפועלי בנין שעבדו בסמוך הצליחו להשחיל פנימה חתיכת מתכת ולדוג את המפתחות.

זה היה אירוע שהסתיים בכלום, היה מאד לא נעים לכל מי שאפילו סתם עבר בסביבה ושכנע אותי שמקרים כאלו באמת יכולים לקרות לכל אחד.

ניסיתי הרגע להבין איך בעצם היא הצליחה לנעול את האוטו עם המפתחות בפנים וזה עדיין לא ברור לי. למישהו יש רעיון?
סטארטאפ 517305
זה משהו אחר לגמרי ובאמת יכול לקרות לכל אחד. אני מדבר על המקרים בהם *שוכחים* את הילד ברכב.

יש מכוניות שנועלות את עצמן מעצמן לאחר זמן מסויים.
סטארטאפ 517306
כשסוגרים את הדלת של האוטו כשהמנעול של הדלת נעול, היא ננעלת גם בלי המפתח. זה היה מאד שימושי לפני שהיה שלט לכל אוטו (וגרם להרבה מאד מכוניות להנעל כשהמפתחות בפנים. עד היום כשאתה רואה נהג מבוגר יוצא מהאוטו שים לב שהוא תמיד ממשש לבדוק אם יש לו את המפתח לפני שהוא טורק את הדלת)
סטארטאפ 517307
והוא מחזיק מפתח נוסף חבוי מחוץ לרכב.
סטארטאפ 517309
למה היית צריך לכתוב את זה פה?
לא שמת לב שהדיון גורם לאנשים לשקול קרירה בפריצה לרכבים?
סטארטאפ 517311
ובמה המפתח החבוי עוזר לקריירה הזאת?
סטארטאפ 517312
אצל מי שגונב מכוניות ישנות בעזרת מפתח ''נסתר'' לא מדובר בקריירה אלא בתחביב.
סטארטאפ 517314
ואיך הוא מוצא את המפתח הנסתר?
סטארטאפ 517315
אם יש לך אוטו אתה מוזמן לנסות להחביא מפתח בחלקו החיצוני, האופציות לא עד כדי כך מגוונות - אגזוז או קיפולי הפח בצד התחתון של האוטו, או אולי מעל הגלגלים.
כשהייתה לי דיהטסו שרייד עתיקה בצבע בז' מתקלף הייתי מחביא ככה את המתפתחות כשהייתי הולך לים.

זה די מזכיר החבאת מפתח לבית בתיבת הדואר, בארון החשמל, או בעציץ ליד הדלת.
עכשיו כבר מותר לגלות 517321
היה לי פעם אוטו, שמפתח שלו היה מקובע בין הפגוש ללוחית הזהוי, באמצעות הבורג אשר קיבע את הלוחית.
סטארטאפ 517333
טוב. נראה לי שאשקול בחיוב קריירה של פורצת מכוניות, אבל אל תעצרו את נשימתכם. זה עלול לקחת כמה שנים טובות (אולי עד הגלגול הבא).
סטארטאפ 517317
לפי איך שהסטודנט העצלן נשמע, לא אנטילופה הוא זה שהביא לו את הרעיון. הוא בדק את כל האופציות כבר מזמן ומה שנשאר לו זה רק להתחיל את ההתמחות הפרקטית :) (סטודנט אל תיעלב, זאת מחמאה. טוב, *בערך* מחמאה...)
סטארטאפ 517318
אל תדאג, לא נעלבתי. אני לא מתאים לעולם הפשע משלוש הסיבות האולטימטיביות:
1. אני פחדן ולא הייתי ישן טוב בלילה.
2. אני מאוד אמפטי לסבלם ומצוקתם של אנשים אחרים ולא הייתי ישן טוב בלילה.
3. הפשע לא באמת משתלם ודורש עבודה שמתבצעת בעיקר בלילה.
סטארטאפ 517320
לא ישן טוב בלילה- אתה יכול להיות פורץ.
סטארטאפ 517323
התגובה שלך לא הגיונית. קרא שוב...
סטארטאפ 517325
מה אני, קורא תסריטים?
סטארטאפ 517423
אני פעם נעלתי את המכונית מבחוץ, פתחתי את תא המטען (איך? לא זוכר), שמתי את המפתח בתוכו זמנית בזמן שאני מוציא את המוודה, הוצאתי את המזוודה, סגרתי את את המטען... והזמנית לקח חמישה ימים, בכפר נידח בצרפת. חברת ההשכרה היתה חסרת אונים להחפיר, ושבירת חלון מצידי בוצעה אך לא עזרה (יכולתי להיכנס למכונית, אך לא להתקדם משם). מי שהציל את המצב היה מוסך השירות הסמוך של חברת המכוניות (מרצדס), ששלח מוסכניק (45 דקות נסיעה) שפירק את המושבים, חילץ את המפתח, אחר כך במוסך החליף את החלון, כל זה ללא כל תשלום, וכבונוס החדיר בי את הסיסמה "המפתח - בכיס!" (בצרפתית); אחר כך כיניתי אותו ביני לביני "המרשל פּוֹש".
סטארטאפ 517429
אה, מרצדס... זאת הבעיה. בסאן יאנג זה הרבה יותר פשוט. לפני חודשיים סגרתי בטעות את המושב של הקטנוע כשהמפתח נשאר בתא המטען שמתחתיו. עשרים דקות של מאמץ, קצת כיפוף של המושב ואקרובטיקה יצירתית של פרק היד - והצלחתי לחלץ אותו מתחת המנעול והתיק שהיו שם. נשארתי עם לקח חשוב לא רק לגבי השארת מפתחות בתא המטען אלא גם לגבי מה הגודל המינימלי של אוביקטים שאפשר להשאיר שם ולצפות שאי אפשר יהיה להכניס את היד ולשלוף אותם.
סטארטאפ 517446
לסובארו הישנות אפשר היה לכופף את החלון עד כדי השחלת יד ומשיכת הצ'ופצ'יק.
סטארטאפ 517450
אני לא יודע למה אתה קורא "סובארו ישנות". כמי שנהג במכוניות סובארו החל משנת הדגם 73' זה נשמע לי די בלתי סביר (בעיקר בגלל שלא היה צ'ופצ'יק...)
בכל מקרה, בדגמים הישנים‏1 כמעט בכל המכוניות שאני מכיר ניתן להשחיל חוט ברזל בין החלון למסגרת הדלת (ל"כיס" אליו יורד החלון בפתיחתו) ו"לדוג" את המנוף המחבר את ידית הנעילה למנעול עצמו.

___
1 אני לא ממש בטוח, אבל נדמה לי שבמכוניות החדשות, הנעילה מתבצעת במנעול עצמו. אין שטנגות המשנות את מצבו של המנעול, אלא אות חשמלי.
סטארטאפ 517554
יתרונותיו הגדולים של הסובארו הוותיקות מבחינת הפורץ הם:
1. היעדרה של מסגרת מתכתית מסביב לחלון הדלת
2. היפתחות מנעול הדלת בלחיצה על כפתור (ולא במשיכה בצ'ופצ'יק)

בזכות אלה הצלחתי להשחיל בזריזות ברזל בניין דק מעל לחלון אחד, וללחוץ על כפתור הדלת הנגדית. 10 דקות סה"כ, כולל הליכה לאתר הבנייה הסמוך.
סטארטאפ 517558
התכוונתי לסובארו של שנות השמונים. בכלל לא היה לי רשיון נהיגה באותם הימים, כך שהצ'ופצ'יק שייך לזיכרון מושתל, כנראה. על כל פנים, אני בטוח בשני מקרים שבהם נתקענו וחברי פתחו את האוטו בלחץ על החלון (חוט ברזל? אולי...)
סטארטאפ 517451
לכופף את החלון? תשמע, ידעתי שהפח שלהן היה דקיק, אבל זכוכית גמישה? לא יאומן, מה שהיפנים האלה ממציאים.
סטארטאפ 517453
בסובארו, באופן מסורתי, מאז שאני מכיר אותן (תגובה 517446) אין מסגרת לחלון, לכך (כנראה) כיוון ידידיה - לא לכופף את החלון, אלא להטות אותו.

וחוץ מזה - זכוכית בטמפרטורת החדר היא נוזל.
סטארטאפ 517467
השאלה אם זכוכית היא נוזל בטמפ' החדר עדיין פתוחה, למיטב ידיעתי, והיא יותר קשורה באיך מגדירים נוזל מאשר במה קורה לזכוכית עצמה בטמפרטורה כזו. עכש''ז הסיפורים הישנים על החלונות של הקתדרלות שהם עבים יותר בחלקם התחתון התבררו כשגויים - זו היתה תוצאה של שיטת היצור של החלונות.
סטארטאפ 517493
זה קשור יותר לאיך מגדירים מוצק.
הזכוכית, בהיותה חומר לא מסודר, לא עומדת בקריטריון המקובל להגדרת מוצקים.
סטארטאפ 517495
מתוך http://en.wikipedia.org/wiki/Glass :

Glass is generally classed as an amorphous solid rather than a liquid. Glass displays all the mechanical properties of a solid. The notion that glass flows to an appreciable extent over extended periods of time is not supported by empirical research or theoretical analysis (see viscosity of amorphous materials). From a more commonsense point of view, glass should be considered a solid since it is rigid according to everyday experience.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים