|
||||
|
||||
הפטנט הנקרא z5 פותר למעשה את בעיית זיהום האויר וגזי החממה ויש לחייב בחקיקה בכל העולם להתקין מתקן זה בכל תאי הבעירה. http://www.metro.se/2009/04/14/88545/han-kan-gora-di...
Upprörd över bilavgaserna i storstäder och svårigheten att andas där, beslutade sig dåvarande 16-årige Zion Badash för att göra något åt miljöhotet. Två år av mer och mindre lyckade experiment, med hjälp av en gammal generator i föräldrarnas garage, i en mindre stad i centrala Israel, resulterade i Z5. – Z5 har väckt mycket stor uppmärksamhet över hela världen. I och med att bensinpriserna stiger är det många som ser Z5 som en billig och enkel investering för att skära ner på bränslekostnaderna. Andra vill värna om miljön genom att minska avgaserna, säger Zion Badash. Hur fungerar då Z5? Jo, den lilla anordningen sätts in i bilen på ett sådant sätt att luften, före förbränningen, måste passera genom de patenterade metallegeringar som uppfinningen består av. Denna passage förändrar luftmolekylerna, så att luft av ”högre kvalitet” når förbränningsrummet. Därmed blir förbränningen effektivare och bensinåtgången kan reduceras med upp till 40 procent. Samtidigt minskar avgaserna avsevärt. Nu när Z5 är färdigutvecklad och patenterad, följer marknadsföringen av produkten. Z5 finns till försäljning i USA, Storbritannien, Israel och Turkiet samt via företagets webbsida. (Anordningen kostar 208 dollar.) Badash letar också efter fler återförsäljare världen över. Nästa steg är att övertala biltillverkare att integrera Z5 som en del i motorn. Förhandlingar pågår med flera intressenter. |
|
||||
|
||||
קשה לחלוק על הדברים. אפשר לעומת זאת להתווכח על חידושי התחביר שבתרגום לעברית1: המום במכונית גדולים וערים הקושי נשימה אשר החליט על כך 16 בן ציון Badash לעשות משהו לגבי איומים סביבתיים. שנתיים של יותר ופחות מוצלחים ניסויים, בעזרת גנרטור ישן שלהם ההורים מוסך, בעיירה קטנה במרכז הארץ, הביאו את Z5. - Z5 יש aroused תשומת לב רבה בכל רחבי העולם. ככל עליית מחירי דלק, הרבה אנשים נראים כמו Z5 זול וקל ההשקעה לצמצם את עלויות הדלק. אחרים רוצים להגן על הסביבה על ידי צמצום פליטה גז ", אומר ציון Badash. איך איפה Z5? ובכן, את המכשיר הקטן מוכנס לתוך הרכב בצורה כזאת, כי את האוויר, לפני בוער, צריך לעבור דרך פטנט מתכת Alloy כי ההמצאה היא עשויה. זה alters מעבר של מולקולות האוויר, כך האוויר של "איכותיות" מגיעה קאמרי שרפה. עושה את זה יותר יעיל שרפה בנזין הצריכה יכול להיות מופחת על ידי עד 40 אחוזים. במקביל צמצום פליטה משמעותית. עכשיו, כי הוא מלא Z5 פיתחה פטנט ו, הוא השיווק של המוצר. Z5 זמין למכירה בארה"ב, בריטניה, ישראל ותורכיה וכן באמצעות אתר האינטרנט של החברה. (ההתקן יעלה $ 208.) Badash גם מחפש עוד מפיצים ברחבי העולם. השלב הבא הוא לשכנע את יצרני הרכב לשלב את Z5 כחלק המנוע. נמצא במשא ומתן מתמשך עם כמה עניין.----------- 1 ותודה לגוגל על התרגום משוודית. |
|
||||
|
||||
כתבה בטלויזיה הרוסית מרשים ביותר RTVi Z5 Save The Environment Save Up To 40% on Gas |
|
||||
|
||||
טרם הבאתי את השוודית שלי לרמה מספקת ועכשיו אני נדרש לשקוד על השפה הרוסית? בכל אופן, מיעוט ה-Buzz בנושא מוזר. שמא לא בדיוק כצעקתה? |
|
||||
|
||||
יש כבר babelfish ל־youtube? |
|
||||
|
||||
לא מן הנמנע. הרי ה-speech to text כבר הגיע לרמה די טובה, בוודאי כאשר מדובר בקריינים מקצועיים. הוסף על כך את שירות התרגום הטקסטואלי של גוגל, הפעל text to speech בשפת היעד...והאזן לתוצאה המבדחת. |
|
||||
|
||||
האם יש כבר כלי מסחרי שמוסיף (אוטומטית) כתוביות (בשפת המקור) לסרטים או תוכניות טלוויזיה? זה יכול להיות להיט אצל כבדי השמיעה. |
|
||||
|
||||
Not that I'm aware of, but the captioning in the US TV do sometimes seem like it was produced by one.
|
|
||||
|
||||
לא ידוע לי, אך נראה לי שעבור סרטים (להבדיל מקריינות) התוצאה עשויה להיות בעיקר מתסכלת. |
|
||||
|
||||
ניתן להבין כי המכשיר יפעל רק בטויוטה קאמרי. |
|
||||
|
||||
אם כך אני בעד חיוב התקנת המכשיר בכל תאי הבעירה. ואם צריך, שיחליפו לי את הרכב לטויוטה קאמרי. |
|
||||
|
||||
מהי כמות הזיהום שתיגרם בגלל ההחלפה של כל כלי הרכב? |
|
||||
|
||||
אפשר באנגלית? עברית? |
|
||||
|
||||
עברית(?): תגובה 508906 |
|
||||
|
||||
כבר היה יותר מובן בשבדית :-) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כתבה בטלויזיה על העניין (גם באנגלית) ביוטיוב |
|
||||
|
||||
האם הפטנט תואם את הנורה שמאירה את כל רמת-גן שבדיוק התקנתי באוטו? |
|
||||
|
||||
למה אתה צריך באוטו נורה שמאירה את כל רמת-גן? |
|
||||
|
||||
כי את כל תל-אביב כבר סרקתי ואין שם איפה לחנות! |
|
||||
|
||||
רשם הפטנטים בארץ מעורב בעניין, ויש לפחות שתי בקשות לפטנט שהגיש ציון בדש (אין לי מושג אם הן אושרו). |
|
||||
|
||||
אם מחייבים בחוק שימוש בהמצאה, הממציא הופך למונופול? |
|
||||
|
||||
חס וחלילה. הזכויות הבלעדיות על המונופול שייכות ל-Parker Brothers. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אלמוני יקר, לצערי הידע שלי בכימיה בסיסי ביותר. עם זאת זכור לי במעורפל שהיה עניין של "איזון תגובה". למיטב ידיעתי (אדגיש שוב שמדובר בידיעה קלושה ומעורפלת), תוצרי תגובה כימית צריכים להתאזן מספרית עם המגיבים. אשמח אם תוכל להסביר לי מה קורא לפחמן שאינו נפלט כ CO2 בזכות השימוש ב Z5. הוא היה בחומר הדלק של הבערה, לכן הוא צריך להיות בנמצא גם לאחריה. לאן הוא הולך ? שלך, אלמוני אחר. |
|
||||
|
||||
הוא נפלט כטבעת יהלום. |
|
||||
|
||||
"על פי חוק הטבע, "חוק שימור החומר" דלק שלא הופך לאנרגיה הופך לחלקיקים מזהמים ומסרטנים" (לא נגעתי http://www.z55555.com/?categoryId=32858) |
|
||||
|
||||
החלף "דלק שלא הופך לאנריגה" ב: "דלק שלא נשרף עד הסוף" ותקבל משהו קרוב יותר למציאות. ואם זוהי אכן הכוונה, התשובה לשאלה של המזוהה היא משהו מהסגנון של: הדלק אכן משתחרר כ־CO2 ומים, אבל זה עדיף מאשר דלק שלא נשרף עד הסוף ויוצר דברים עוד םחות סימפטיים. (זה כאמור בהנחה שהטכנולוגיה שלהם באמת עובדת, דבר שלא טרחתי כלל לנסות לבדוק) |
|
||||
|
||||
זה באמת סביר. עם כי יש כבר רכיב אהוב שמבצע את העבודה הזו, ואכן התקנתו מחוייבת בחוק. |
|
||||
|
||||
"בהנחה שמיכל דלק מכיל כ-50 ליטר, כל תידלוק עולה לך 350 שקלים. אם התקנת Z5™ במכוניתך, מינימום החיסכון שלך בכל תידלוק עומד על כ-100 שקלים (במרבית המקרים החיסכון יעמוד על כ-150 שקלים)" http://www.z55555.com/?categoryId=32867 |
|
||||
|
||||
לא אתה לא מבין. זה בסעפת היניקה *לפני* פילטר האויר. . . אויר -בןאדם- זה בדיוק הענין, לא הדלק, הדלק בא אחר כך, אתה פשוט מזרים יותר אויר, על אותה כמות פחמן! גאוני! אמקק(EMC^2)! |
|
||||
|
||||
כנראה הופך למים H2O וחלק שני לco2 ומאחר וניצולת הדלק גדולה יותר אזי בסך הכל נצרך פחות דלק לק"מ וכך נפלטים פחות co2 כפי הנראה הפטנט בסגסוגת המתכות הנה פיקוק החמצן o2 לחמצן אטומי שהנו חמצן בלתי יציב ופוער טוב יותר. כך או כך פחות מסרטנים נפלטים ופחות דלק נצרך |
|
||||
|
||||
חמצן מולקולרי יציב יותר מחמצן אטומי (זו הסיבה שזו הצורה השכיחה) ונמצא איתו בשיווי משקל. לא נכנסתי לאתר, אבל לא ברור לי איך אפשר להטות את שיווי המשקל הזה בלי להשקיע אנרגיה (כלומר ע''י קטליזה טהורה) ונדמה לי שזה נוגד את אחד מחוקי התרמודינמיקה. מצד שני יכול להיות ששיווי המשקל הזה משתנה טבעית עם העליה בטמפ', והקטליזטור מחומם מהמנוע. אני אחכה לפירסומים בספרות המדעית לפני שאתחיל לדון בישימות ושימושים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |