בתשובה לאפופידס, 09/01/09 18:09
להמשיך 500688
''מצבם אגב, בין הטובים במזה''ת''

לא נכון. כל פלאח במצרים יכול לעלות על החמור ולרכוב לאן שהוא רוצה. בגדה, הוא צריך להימלט מחוליות חיסול ומחסומים.

שלא תבין אותי לא נכון - אני תומך בכיבוש הצבאי של יהודה ושומרון. רק האכזריות הזו מצילה אותי ממוות בכפר סבא או תל אביב. אבל לא נבון להתעלם מהנזק שהמשך חיי גורם לפלסטינים.
להמשיך 500709
זה ממש לא מדוייק, מעט פלאחים במצרים יכולים לעלות על החמור ולרכב לאן שהם רוצים, רוב הפלאחים במצרים מוגבלים על ידי בעיות כלכליות שמונעות מהם לקחת חמור ולסוע לאן שהם רוצים במצרים, רובם מוגבלים במגבלות מדיניות שמאלצות אותם לבקש ויזה אם הם רוצים לסוע למקומות כמו ישראל, וכולם מוגבלים על ידי בעיות פיזיות (ים - חמורים לא שוחים כל כך טוב) שמונעות מהם לרכב על חמור למקומות כמו אוסטרליה.
להמשיך 500748
מה אתה מדבר על אוסטרליה וישראל, ביהודה ושומרון אי אפשר להגיע לעיר המחוז בלי ויזה. ההתקטטנות שלך עלולה ליצור את הרושם שאתה מאמין שמוטב לחיות במכלאת בקלקיליה על פני מגורים ברבת-עמון הנקיה והמסודרת או בקהיר השוקקת, למשל.
להמשיך 500753
לא יודע, האמת, שלושת האפשרויות לא נשמעות לי מפתות במיוחד, ואני לא כל כך בטוח איפה מוטב לחיות. אבל מה שרציתי להגיד זה שמגבלות תנועה זה דבר שיש לכל אדם, גם אני לא יכול לסוע לדמשק ובכל זאת אני חי עם המגבלה הזאת די טוב, הרבה יותר טוב מהרבה מתושבי דמשק לדעתי.
להמשיך 500760
כולנו מוגבלים בתנועה, אבל יש כאלה, לא רחוק מכאן, שמוגבלים הרבה יותר מאיתנו - בלי שום פרופרציה. הצבת שתי המגבלות האלה זו לצד זו היא עלבון לאינטליגציה ולאנושיות. אין דינך (לא יכול לטעום חומוס בדמשק) או דין הדמשקאי הממוצע (אין לו כסף לחופשה באוסטרליה) כדין שכננו הקלקיליתי (לא יכול לבקר את אחיו בכפר הסמוך).

אולי בימי הכיבוש הנאור החים היומיומיים (בניכוי הכבוד הלאומי) ביו''ש היו טובים מהממוצע בעולם הערבי. אבל מאז הסכמי אוסלו ומוראותיהם, זה ממש לא כך.
להמשיך 500763
ואם אני רוצה לבקר את השכן שלי בראמאללה? או את אחי באוסטרליה? (בבקשה לא להסיק שיש לי אח באוסטרליה או שכן בראמאללה).
להמשיך 500764
זה מה שנקרא להביא דברים לאבסורד.
להמשיך 500765
אם ניקח את מגבלות התנועה שלך, ושל לשכנך מג'נין אזי יש לשניכם סט של מגבלות זהות, בנוסף יש לכל אחד מכם מגבלות שונות, נדמה לי שלכל מגבלה שיש לך ניתן למצוא מגבלה דומה אצל השכן מג'נין, ועדיין יוותרו לאותו שכן אין ספור מגבלות שלא קיימות עבורך.
להמשיך 500769
כן, אמרתי שהאפשרות להתחלף איתו ממש לא מפתה אותי.
להמשיך 500771
בחור, זו לא בדיחה. כל הפואנטה היא שאף אחד לא בא בוקר בהיר אחד ואסר עליך לצאת מעירך. אין לך בעיה לבקר את אחיך בכפר הסמוך. אתה יכול לעלות על מונית ולהגיע לבית חולים תוך 30 דקות. אנחנו מדברים על אנשים אמיתיים עם בעיות אמיתיות, לא על אחים היפוטטיים שאין לך.

חוץ מלעצבן, מה אתה מנסה להגיד בשאלות שלך?
להמשיך 500776
אני מניח שהוא מנסה להגיד ששכחת משהו אחד: אם אתה תלך לג'נין, הסיכויים שלך לחזור משם חי קטנים הרבה יותר מהסיכויים של אותו תושב ג'נין לחזור חי מהיישוב שלך.
ושאולי, רק אולי, יש איזו סיבתיות בין טרור וסגרים.
להמשיך 500789
קרא את הסיפא של תגובה 500688 שלי ובחן האם שכחתי את מה שאתה טוען ששכחתי.
להמשיך 500793
צודק. לא שכחת. אני מניח שבשלב מסויים קשה לי כבר לקשר כל אייל אלמוני לתגובות המתאימות, גם אם זה באותו שרשור.
להמשיך 501379
מאידך גיסא, בתקופות רבות גם הסיכוי של תושב ג'נין לחזור חי מג'נין קטנים בהרבה מסיכוייו לחזור חי מהישוב שלך.
להמשיך 501622
מתי למשל?
להמשיך 501670
למשל כשיצאנו למלחמה על ג'נין.
להמשיך 501688
אם אין לך דוגמה אחרת אז לג'נינאים אין מה לדאוג. בחומת מגן נהרגו 52 אנשים מתוך אוכלוסיה של 35 אלף.
להמשיך עד ההתחלה 501689
באחוזים זה כאילו מדינת ישראל תאבד עשרת אלפים איש.
?
להמשיך עד ההתחלה 501690
מה אתה משווה?
בג'נין אלו ערבים.
להמשיך עד ההתחלה 501691
ובמדינת ישראל?
להמשיך עד ההתחלה 501692
עמישראל
להמשיך עד ההתחלה 501693
נכון, הייתי וראיתי, אבל היה שם גם ערבי אחד עם גמל.
להמשיך עד ההתחלה 501694
ולא חראם על הגמל?
להמשיך עד ההתחלה 501695
''והגמל חראם לאלוהים יהי''
שנות י' יד'
להמשיך 500806
אני לא מנסה להגיד משהו פוליטי, אלא משהו רטורי. נכון יש שם אנשים עם בעיות קשות באמת, הם נמצאים תחת שני ממשלים מתנגשים, שניהם אדישים לחלוטין לרצונותיהם ולחירותם ורק משתמשים בהם כאמצעים למטרות אחרות שבדרך כלל רק מזיקות לאינטרסים המובהקים שלהם, הם מתגגוררים ב"מדינה" עניה ללא אפשרויות לפיתוח כלכלי, ללא זכויות אדם צדק או חירות. מכל זה, הגבלת התנועה המסויימת ממש לא נראית לי כהבעיה הכי גדולה שיש להם, או אפילו קרובה לזה. אולי דוגמא תעזור, בזמנו כל איכר סיני יכול היה לקום בבוקר ולרכב על החמור שלו (יש בסין חמורים?) במשך שבוע ועדיין להשאר בתוך המדינה שלו, ובכל זאת הרבה מאד איכרים סינים בחרו משום מה ללכת דווקא להונג קונג, מקום בו אתה לא יכול לרכב על החמור לכמעט שום מקום, שלא לדבר על לבקר את אחיו שנשאר בסין. ובכל זאת, ברור כמעט כולנו נסכים על השאלה "מצבו של מי קשה יותר". במילים אחרות, אם אתה רוצה לשכנע אותי שמצבם של תושבי הגדה קשה יותר מאיכרי מצרים, מצא לך טיעון אחר.
להמשיך 500786
אם אתה רוצה לבקר את אחיך באוסטרליה, יתכן שיש לך מגבלה (כספית), אבל זה לא בלתי אפשרי. אם אתה רוצה לבקר את השכן (או החבר) שלך ברמאללה יש לך בעיה קשה יותר. יתכן שזה אפילו מבחינה מעשית בלתי אפשרי. בעסה לך. עדיין מצבך טוב בהרבה ממצבו של אותו שכן מרמאללה, שלא יכול לבקר אותך (שקול לחלוטין לחוסר יכולתך לבקר אותו), אבל חוץ מזה לא בטוח שהוא יכול לבקר גם בבית החולים הקרוב, בספרית האוניברסיטה, בעיר הנופש הקרובה, דברים שלך הם לא רק נגישים, אלא גם טריוויאליים.
להמשיך 500807
אני מניח שיש תושבים בישראל שספריית האוניברסיטה הקרובה היא בראמאללה.
להמשיך 500787
יחי האיזון הקדוש. אין מה להרחיק לכת לאפשרות של הפלסטינאי לבקר באוניברסיטה. מה בקשר לביקורו באדמותיו הסמוכות?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים