|
||||
|
||||
לקרוא אותך ולהיזכר בליברמן. אין טעם להתווכח איתך. רבים וטובים ומוכשרים ממך הצטרפו ל"עיר לכולנו" ונתנו לה את קולם. הם לא היו פגועי מוחין אלא אנשים שמאמינים שיכולה להיות פוליטיקה אחרת, אנושית ומתחשבת יותר, פוליטיקה הוגנת ושקופה. אבל את מתרכזת בהימנון, שבשבילי ובשביל עוד רבים הוא רב שיר עם גרמני שהלבישו עליו מילים עבריות. די לך, אני לא מתכוון לפתח את הדיון הזה איתך. 5 מחברי "עיר לכולנו" ישבו באופוזיציה של עריית תל אביב וילחמו בחולדאיזם משם. התנועה הזו לא קמה בעקבות דב חנין אלא להיפך, דב חנין הצטרף לתנועה ונבחר בה. את בוודאי לא טרחת להציץ במצע של התנועה. בבקשה: http://city4all.org.il/ עיר לכולנו גרפה יותר קולות מתנועתו של חולדאי, תל אביב 1. חנין הוא משפטן וד"ר למדעי המדינה, בהחלט לא מישהו שאפשר לזלזל בו. אני כשלעצמי לא מתרשם כל כך מהשכלה פורמלית אבל כשזה בא יחד עם יכולות מוכחות- הוא היה היו"ר ארגון הגג של הארגונים הסביבתיים, חיים וסביבה, וכן חוקק חוקים רבים בניהם חוק איסור מכירת כרטיסי הגרלה לקטינים וחוק שנאבק בתופעת עובדי הקבלן (סוחרי העבדים המודרניים). כדאי שתלמדי להודות בטעויות שלך. אופן ההתנסחות שלך בוטה ודוחה. אם את לא מסוגלת להביע את עצמך בצורה עניינית ובלתי מתלהמת חוששני שמקומך אינו כאן. |
|
||||
|
||||
לכבוד לי להידמות לאיווט ליברמן, הפוליטיקאי הכי מקורי עם הצעתו לחילופי שטחים מרובי ערבים במסגרת הסכם שלום. לעומת זאת, דבל'ה שלכם הוא בדיחה גרועה. נכונותכם להעמיד בראשכם אדם כה בעייתי ובלתי בחיר מבחינות רבות מעידה על אופיה הילדותי והמטופש של התנועה. בפעם הבאה תביאו את מוחמד באכרי (במידה ולא ירוץ בג'נין). |
|
||||
|
||||
לא רק דבל'ה של המוניציפלי הוא בדיחה גרועה, אם את עדיין כאן ואנחנו משוחחים איתך - כולנו כאן בדיחות גרועות. למה שלא תלכי לאיזה מקום עם בדיחות טובות שבו ידעו להעריך אותך כערכך, אותך ואת נפשך האצילה? |
|
||||
|
||||
בקשר להמנון, נדמה לי שמדובר במנגינה עממית רומנית, המילים הן של נפתלי הרץ אימבר. |
|
||||
|
||||
סמטנה. אז אם עממית, לפחות שתהיה צ'כית. הוא היה לאומן לא קטן. |
|
||||
|
||||
כתבתי תגובה מלאה בשאלות ואז הלכתי לסמטנה [ויקיפדיה] יופי של סיפור. תודה. |
|
||||
|
||||
במה סמטנה היה לאומן והרצל היה לאומי?ומרק לאברי היה לאומי? |
|
||||
|
||||
לא יודע לגבי הרצל או לאברי. היצירות של סמטנה עוסקות בלאום הצ'כי ומפארות אותו, משלבות נעימות עממיות צ'כיות, וסגנונן מנוגד - במכוון - לסגנון הקלאסי ''הגרמני''. |
|
||||
|
||||
ההערה שלי היתה לגבי ה''לאומן'' ולא ה''לאומי''. דברים דומים בהיסטוריה הציונית לעולם יכונו ''הלאומיות היהודית'' ולא ה''לאומנות היהודית''. |
|
||||
|
||||
אני חושב שההעמדה שלך מפספת משהו אחר. לא אומנות שעוסקת בלאום הצ'כי לעומת סגנון קלאסי גרמני אלא מוזיקה טהורה לעומת מוזיקה תוכניתית. מוזיקה שבנויה על עקרונות מוזיקליים פנימיים מול מוזיקה שמתארת נושאים חוץ מוזיקליים כמו המולדבה אצל סמטנה, או גבורה ונפש האמן אצל ברליוז. דווקא בגרמניה התנהל הוויכוח הזה, שגלש גם לפסים מאד חריפים, כשאלה שמחזיקים בדעה שמוזיקה צריכה להיות טהורה בחרו בבראהמס לנביאם ומולו הציבו את האנטיכריסט וואגנר. |
|
||||
|
||||
מסכים. |
|
||||
|
||||
אתה מצליח להתחמק מלהתייחס לטענות כנגד הדברים שחנין1 לכאורה הציע. אם רבים וטובים ממני היו מצטרפים למפלגת "גשם בלילה" שמבטיחה גשם רק בין חצות לשתים כל לילה, העובדה שבראש התנועה היה עומד משפטן וד"ר למדעי המדינה היתה אמורה לשכנע אותי שהם יכולים לעשות את זה ? יש אנשים שרואים במצע בלתי אפשרי בסיס חזק למועמד לא ראוי, אתה הצלחת להימנע מלהתחייס לנקודה זו. 1 מבלי לנקוט עמדה וכו'. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |