|
ויטלי, אני מצטער על האיחור בתגובה, רק עכשיו שמתי לב אליה. לא הצלחתי לבדוק את טענתך בקשר לאחוז הג'יפים בעלי מנוע דיזל בישראל, לכן אתיחס אליה כנכונה. נכון שמנועי דיזל יעילים יותר ממנועי בנזין ולכן פולטים פחות גזי חממה לכל ליטר דלק. אבל, מנועי דיזל פולטים בין פי 10 לפי 300 מכמות החלקיקים שפולטים מנועי בנזין. מדובר כאן באותם חלקיקים הגורמים למחלות ריאה ואף למוות אצל ילדים, זקנים וחולי ריאה. כמו כן, למרות שנפח המנוע של מכונית ישראלית ממוצעת הוא בסביבות 1600 סמ"ק, נפח המנוע של ג'יפ ממוצע גדול בהרבה (גם בישראל) ולכן הוא צורך הרבה יותר דלק. אשר לטענותיך בדבר בטיחות אני חושב שאנאלוגיה טובה הרבה יותר הייתה האיסור לקיים מטווחים מלכד באיזורים מאושרים. גם כאן בעל אקדח מנוסה לא יפגע בעובר אורח תמים אבל הפוטנציאל קיים ולכן מגבילים את מחזיקי האקדחים. ג'יפ מסוכן לאחרים הרבה יותר מרכב רגיל ולכן במקרה של תאונה הייתי מעדיף להתנגש עם רכב רגיל ולא עם ג'יפ (אחרת אנו מנהלים כאן "מירוץ חימוש" בו אנשים יקנו את הרכב הבטיחותי ביותר לעצמם בלא להתחשב באחרים). ובאשר לטיולים בשטח, אני בטוח שאתה מקפיד לא להזיק אבל כמו שעמית מנדלסון כתב, לא כולם כמוך וכמו כן מקומם של רכבים הוא מחוץ לשמורות הטבע בכל מקרה. מטרתן של שמורות הטבע היא קודם כל לשמור על הטבע ורק אחר כך לספק הנאה לתושבי המדינה.
|
|