|
||||
|
||||
למה שאבותי ימציאו על עצמם (לא סתם נס שקרה לבתולה אשת נגר ולבנה הפנומן) שקר כזה, ש-א)ניתן להוכחה(סיפור יציאת מצרים, חייבות להיות עדויות, לא?).=> ההוכחה לא נמצאה-הדת לא נכונה. שקר כזה הוא מסוכן. אף אחד לא יכול להפריך את סיפורו של ישו. ב) בנוסף השקר הזה אוסר עליך ללבוש תחתונים מצמר ופשתן ביחד, למה זה כדאי? גם אם אבותי האמינו בזה בגלל הסיבה שאמרת, אנחנו מגיעים בסופו של דבר ל600000 גברים (לא כולל ילדים, זקנים ילדות זקנות ונשים) שהמציאו את השקר הכי דפוק ששווה להאמין בו. הם לא יכלו לחשוב על סיפור יותר טוב? ולא, כתבתי שהתנ"ך לא ש-ק-ר-י, פליטת קולמוס(מקלדת) |
|
||||
|
||||
טוביה, בבקשה, אין טעם לעשות צחוק מדת שאתה בברור לא מכיר. חבל, אתה עלול לצאת אידיוט. זו הפעם השניה שאתה אומר שטויות גמורות על הנצרות. לגמרי במקרה, יש מספר נוצרים באייל, וגם היסטוריון עצבני עם ידע נרחב על הנצרות. אתה לא רוצה שהם יראו לכולם שאתה לא יודע על מה אתה מדבר. |
|
||||
|
||||
א) בהתחשב בקיתונות השתן שהיהדות סופגת פה, אני לא חושב שיש סיבה שחלקה של הנצרות יגרע מהויכוח החשוב הזה. ב) עד כמה שידוע לי לפי הנצרות ישו הוא בנה של רוח הקודש ומריה, ובשל התגלות הוא החל להפיץ את הנצרות כדת אוניברסלית. תקנ/י אותי אם אני טועה, כי אני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים. ג)אדרבא, שאותו היסטוריון עם כל הנוצרים יבוא ויפגין את הידע שלו, ואולי אני אשתכנע. כרגע אני מקבל יותר את היהדות ואיומים בגילוי הבורות שלי או בקרב עם מומחה לנצרות עצבני במיוחד לא משפיעים עלי כהוא זה. כך שאם אין לך טענות ששוה להשמיע, אל תשמיץ/י את האופי והטענות שלי סתם. ד) אם גלילאו היה מפחד לצאת אידיוט, כנראה שהיינו ממשיכים להאמין שהשמש סובבת סביב כדו"א, בזכות הפלורליזם של האינקוויזציה הנוצרית, כך שכזה איום לא מפחיד אותי. |
|
||||
|
||||
א. אין עדויות ליציאת מצריים למעט התנך שהוא מגמתי. ב. קראת פעם חוזה משכנתא? מכניסים לך כל כך הרבה פרטים ובאמצע, בלי שאתה מרגיש דוחפים 10% מס לכוהנים, פטנט יפה, אתה חותם (יאללה, נעשה ונשמע, מה הסיפור? אני בכלל לא לובש תחתונים מתחת לגלביה), ושבוע אח"כ באים נציגים לגבות את המעשר. ג. לא צריך 600000 עדים בשביל השקר הזה, מספיק כמה עשרות מנהיגים רוחיניים שיספרו שהיו 600000, ויבססו על זה דרישה להעניק לעצמם מעמד מיוחד ולפרנס אותם במשך כל ימי חייהם. |
|
||||
|
||||
תשמע, עד היום חשבתי שסודות המשפחה שלי מוגנים ושמורים היטב. פדיחה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אבל אין לי כוח לחזור על עצמי. קרא בבקשה את תגובתי למר קננגיסר לתגובתו מיום חמישי 13/12/20001 שעה 12:26 ותבין למה התכוונתי בטענתי. ואגב, זה לא המקום, וממש אין לי חשק לפתוח בדיון חדש אבל לא רק שיש הסברים רבים לבעיה של יציאת מצרים וחוסר הראיות שטוענים שכן יש ראיות (בהסברים אלו אני לא בקי לצערי) אלא שלפי התיארוך של פרופסור עימנואל וליקובסקי (המיתולוגי...) יש ראיות לא רק ליציאת מצרים אלא לכל המסופר בתנ"ך בסינכרון מדהים. וכפי שאמרתי, אין לי כוח לפתוח דיון חדש בנושא כי הנושא של נכונות התיארוך הזה ניטחנה כבר עד דק בתגובות על המאמר "מדענים מתנגשים" ע"ש. |
|
||||
|
||||
לעניין צמר ופשתן, ואיסור כלאיים בכלל, הייתי ממליץ לך את לעיין במאמרו של דר' קופר (בבר אילן - אני מבין שאתה נמצא שם מדי פעם). במאמר הוא מנסה לתת סיבה לאיסורי כלאיים (חלב ובשר, צמר ופשתן, חרצן וחיטה) בדרך סטרוקטורלית. תיכנס לספריית השמורים, ותחפש בתדפיסים (בעזרת המחשב כמובן) kooper shimon. דר קופר חובש כיפה סרוגה שחורה. |
|
||||
|
||||
אז תעשה לי טובה, תמצא לי הסברים הגיוניים לכל המצוות והאיסורים התקועים שבתורה, כאלה ששבט פרימיטיבי עם דמיון פורה מאד ימציא, ולא מדען בן ימינו. כולל מצוות פרה אדומה, ולמה אפר של פרה דווקא אדומה לגמרי, בלי אפילו שערה חומה אחת, שלא עלה עליה העול הכי קטן, כולל אבן, לשניה אחת אפילו, בתוספת של ארז, אזוב, מים ושני תולעת, שמטהרת את מי שהיה לשניה באוהל עם מת, ולא עוד, אלה שהיא מטמאה את המזה אותה, השורף אותה, מי שמכניס את החומרים לאפר, אוסף האפר וכל מי שנוגע בו למעט הטמא שעליו מזים? זה די סובל מחוסר היגיון, שלא לדבר על בן סורר ומורה וכו' |
|
||||
|
||||
א. לידע לגבי טעמי המצוות, ניתן לפנות לספר החינוך. ב. כאשר מדברים על טעמי המצוות מנקודת מבט דתית יש לזכור כי קיימת מחלוקת האם אכן יש למצוות טעם. הרמב"ם לדוגמא, חושב שיש טעם לכל המצוות. ג. חוסר הגיון של המצוות לא מוכיח כי התורה ניתנה משמיים. ד. וגם לא ההפך ה. טעמה של מצוות בן סורר ומורה מפורש - ירדה התורה לסוף דעתו...ימות זכאי ואל ימות חייב (שימו לב - פרובוקציה - זכותכם לבחירה חופשית נשללת!!! - סוף פרובוקציה) ו. לסיכום, לעניות דעתי, הטעם הטוב ביותר לקיום המצוות הוא עצם הציווי |
|
||||
|
||||
ג)הוא לא מוכיח וזאת לא הייתה הטענה השלי. חפש למעלה ותראה למה התכוונתי. ה) אז למה אין את הדין בבת-בה הסיכוי יותר גדול? ובגונב משל אחרים ואוכל ברשות אביו? וכו'? ו) אני מסכים אתך. |
|
||||
|
||||
חוסר הגיון אינו מעיד בהכרח על קיומו של הקב"ה. שבט היאטמול בגינאה החדשה. כשילד עושה פעולה גברית בפעם הראשונה - כמו ציד, שיט בלגונה וכו' - האחים של האם לובשים בגדי זקנות, ורודפים אחריו ברחבי הכפר תוך שהם צועקים - הוא הצליח! הוא הצליח! |
|
||||
|
||||
לא אמרתי בחיים כזה דבר! במקום לתקוף אותי על שטויות שלא אמרתי תקרא את כל התגובות שלי במאמר הזה ותבין למה אני מתכוון בזה שאני מראה שרבות מהמצוות (מצוות, דרך אגב. לא טקסים משונים וסקרמנטים צבעוניים למיניהם אלא מצוות-צוים יום יומיים משונים שמחייבים את האדם בכל רגע ורגע) חסרות כל היגיון לגבי שבט פרימיטיבי השואף לפתח על עצמו מיתוסים מענינים. |
|
||||
|
||||
יש ערך במיסתורין. לחוסר ההגיון. המצוות יכולות להתפתח כך סתם ללא הגיון, ומקבלות עם הזמן מעמד של מיתוס. לדוגמא, מהו המנהג הזה שכאשר מרימים את ספר התורה וקוראים - וזאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל וגו', מניפים את הזרת של יד שמאל או ימין? מה הקשר של הזרת לספר התורה? למה לא אגודל? או מה שהכי הגיוני - אצבע? אין לזה סיבה הגיונית. סתם מנהג. מי שעושה את זה אומר בעצם - אני יודע משהו שאתה לא יודע. ואז אתה עושה את זה, כי אתה רוצה להיות בעל הידע. ואז הילד הקטן שלך מחקה אותך, וכך זה ממשיך. והכל בלי סיבה. הרבה מהמנהגים מתחילים כך. וכל זה כמובן בהנחה שאין סיבה. לעיתים אנחנו יכולים לחשוב על סיבה טובה. כמו מה שהצעתי בתגובה אחרת. ודבר אחרון - מצוות הם ריטואלים. טקסים קטנים שאתה עושה כל יום. |
|
||||
|
||||
כלומר, השבט היהודי התכנס, המציא על עצמו מיתוס שהוא יודע שהוא שקרי, הוסיף לכך ציוויים ביזאריים ומוזרים, כולל ציוויים חברתיים שהיו מאד לא מקובלים בתקופה ההיא (היחס לעבד, מונותאיזם, שמיטת חובות,ושאר המצאות דביליות). כלומר, אותו שבט היה מורכב ממטומטמים עם מודעות חברתית גבוהה, והצאצאים שלהם היו כבר סתם מטומטמים. מעניין מאד, תרשה לי לא לקבל את זה. |
|
||||
|
||||
זה לא שהתכנסו להם חבורה של חכמים והחליטו לייסד דת חדשה מהיסוד, עם מערכת חוקים מורכבת. לא טענתי שהשבט היהודי המציא על עצמו מיתוס שהוא יודע שהוא שיקרי. כל מני מסורות מתגבשות להן ביחד עד לכדי דת ממוסדת. אותה דת מתפתחת עם השנים. מהו מיתוס? - אנשים מדברים, מספרים סיפורים. אם יש סיפור שתופס, מספרים אותו שוב. בסוף הוא נכנס לקאנון התרבותי. כך זה גם עובד בריטואלים הטקסיים. (הערה: אם הם היו עם מודעות חברתית גבוהה, זה כבר אומר שסביר שלא היו - כחברה - מטומטמים) |
|
||||
|
||||
תעשה לי טובה, תראה לי עוד דת כזו מוזרה שמתבססת על אירוע התגלותי שקרה לעם שלם שהוא אב אבות המאמינים. מעניין מאד שבנוף האזורי של מיתוסים אליליים וטקסים פרימיטיבים מפתחת לה חברה תוך דור מיתוס מסוג חדש לחלוטין, עם חוקי דת ומוסר חדשים לחלוטין, ששונים לחלוטין מכל הנוף התרבותי בסביבה. |
|
||||
|
||||
מוזר שאתה משווק את המוזרות של היהדות כהוכחה למשהו. מוזר הוא עניין מאוד סובייקטיבי, אתה יודע. אתה יודע? מאחר ואין אפשרות בעיני להתקין סקאלת מוזרות שתהיה אובייקטיבית בעיני כל באי העולם, אני אניח לזה לעת עתה. אני יכול לעומת זאת, להפנות אותך לקרוא על דתות אחרות. אולי תתרשם מרמת המוזרות שלהם בעיניך. ולאחר שתתרשם מרמת המוזרות שלהם אני אשאל אותך מאי רבותא במוזרות? מה מוכיחה מוזרות פרט לעושר הדימיון? בנוסף, אני חייב להזכיר לך שהדת מתבססת על ארוע התגלותי שסופר שקרה. סופר. בנוף האזורי ישנם מיתוסים וטקסים דומים. די אם אזכיר את האכיתו הבבלי ואת האנומה אליש. ההתפתחות באה מאוחר יותר. בזמן התנאים והאמוראים ואילך. |
|
||||
|
||||
לא שיווקתי את המוזרות כהוכחה ליהדות. פשוט הדת היהודית היא הדת היחידה שמבוססת על התגלות לעם, כאשר רק צאצאיו של העם הזה הם היחידים שמחוייבים בדת הזו, מה עוד שלא תיתכן אפשרות של מיתוס שהומצא במכוון, כי אחרת אין הסבר לשלל הציוויים המוזרים. |
|
||||
|
||||
למה ללכת רחוק בזמן. לפני כמה עשרות שנים התכנס אדם אחד והחליט ליצור לו דת. היום ישנה עדה בת 6-7 מליון סיינטולוגיים, התורמים מחלבם, בשרם, זמנם וממונם לקידום אמונתם. המשתתפים בריטואלים אשר מעוגנים בסיפרי קודש קנוניים, ואפילו מוכרים, רחמנא לצלן, על ידי מוסדות חברתיים שונים כשווי ערך לכל דת אחרת. אז, האם יתכן שדביליות חברתית (כפי שאתה קראת לזה) היא עניין של הגדרה גאוגרפית? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |