|
||||
|
||||
רוב הנושאים שהעלית נראים כ 'קורסים' שלוקחות עקרות בית משועממות. אני בספק אם הם מתאימים לבית הספר האליטיסטי. |
|
||||
|
||||
רוב הנושאים שהעליתי הם נושאים שלדעתי חיוניים לגדילה ולהתבגרות של האדם. נו מה לעשות, גם אני הייתי בכל מיני חוגי העשרה למיניהם ובמבט לאחור אין לי ספק שמה שהיה מועיל לי ולהרבה מחברי לאותם חוגים, הרבה יותר הוא לימוד ותירגול של חלק מהנושאים שאמרתי. כי לפני שמפתחים ידע "עקר" חשוב לפתח יכולת. דוגמאות ליכולות:התמודדות עם אנשים אחרים, חיי חברה, עם דעות קדומות, עם לחצים מהסביבה ועוד ועוד... (ניתן להוסיף כאן כל אחד מהנושאים שרשמתי בהודעה הקודמת) |
|
||||
|
||||
ספר המתים והחיים הטיבטי?? איזו יכולות הוא מפתח? מה זה בדיוק 'פעולה בהרמוניה עם הסביבה'? אם אני לא טועה, אכלתי פעם במסעדה מזרח-אסייתית "לאו זדה ו5 הטבעות של מסואשי". אבל טבעות בצל. |
|
||||
|
||||
מודה לא קראתי אותו :-) נתתי אותו כדוגמא כפיסת תרבות אחת מיני רבות שיכולות להינתן בבית ספר, ולמה יותר חשוב בעיני לפתח יכולת מאשר ידע. לאו דזה הוא אחד מה"הוגים" של הדאואיזים. לדעתי ה"רעינוות" שמובעים שם הרבה יותר חכמים אנושיים ופרקטיים מאשר כל ה"ריצות סביב הזנב של עצמם" שהיו לחלק מהפילוסופים העת החדשה. מה שבטוח הוא לא היה פילוסוף. "חמש הטבעות של מוסאשי":קראתי משפטים בודדים, מודה, מדובר בסיפרו של סמוראי שלא הובס בקרב. ככל שידוע לי המקבילה של החי"רניק הבודד ל"אומנות המלחמה". פעולה בהרמוניה עם הסביבה: זה יכול לקחת צורות רבות. כי הרמוניה היא הרי דבר דינאמי, יותר יכולת שנרכשת ופחות ידע מסויים. דוגמא אפשרית: היכולת לזהות שאתה ניכנס לוויכוח עקר שלא יועלי לך ולהימנע ממנו. היי, רגע! המממממ.... :-) |
|
||||
|
||||
להלן, נמנעתי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |