475897
מעניין מאוד רעיון הדו שיח שמנהלים שירים, ואכן בכל אחד מששת השירים אפשר לראות ביטוי ייחודי, יחד עם זאת כל אחד מהם משיק לאחר באיזשהו רעיון או רגש.
כך למשל בשיר ''לרפא'' אפשר לראות את רעיון הפרידה והזיכרון מאדם, ובשיר המידיין איתו, ''פיקוח נפש'' יש התייחסות לאותו רעיון, אך שם הפרידה היא מתרבות, משורשים, והזיכרונות הם מבית אבא.
אהבתי
תודה גילוש 475916
תודה לך גילוש,
שני השירים מתארים את חויית ה"נס השבור". אף פטנט דתי או פלא טכנולוגי לא יכולים להחיות את המתים שלנו. אבל אפשר לשיר אותם. שירים יכולים לספר זה לזה, זה על מֵתוֹ של זה.
תודה גילוש 475919
דווקא על זה יש ויכוח: תגובה 211839
ויכוח 475928
מעניין מאוד שהפנית אותנו לויכוח הדתי הזה, כי מושאי שני השירים היו אנשים בעלי אמונה דתית עמוקה, אמונה שלא הצליחה לשמור על הנס מלהישבר.
תודה גילוש 475921
בשביל מה זה טוב? כמה שלא תדברו ותשירו עליו, מוות זה דבר מדכא.
בשביל מה זה טוב 475929
השירה לא מבטלת את העובדה שהמוות הוא דבר מדכא. השירה מנסה לתת ביטוי חדש בכל פעם שהיא נכתבת לעוד חוט של רגש. השירה מנסה ל''חרוז'' את דיכאון, לסלסל את הבכי על המוות, להחיות את השפה עם עוד תמונת מילים שלא הייתה שם קודם.
תודה גילוש 475932
מעניין מה היית אומר לביאליק לאחר קריאת "בעיר ההר(י)גה". האם היית מכניס לו, לנ"ל דנן, איזה מרפקון ידידותי, ומביע אמריך - "צ'מע, חיים נחמן, בשביל מה זה טוב? תפסיק מיד עם כל הדכאון הזה ותסתפק, בבקשה, מרגע זה והלאה - במזמורי 'נד-נד-נד-נד-רד-עלה-עלה-ורד'!!"? (שיר בונה ומחזק הדן בחוויותיהם החיוביות של ח.נ. ומניה, וכן, כך מספרים - גם בחוויותיו של ח.נ. עם עוד כמה ריבות נאות ואופרטיביות שלא שיחתו זמנן על מחשבות מדכאות)
לאייל האלמוני 475962
אתה צודק. קשה להתעלם מהעצב בחיים, במיוחד אם אתה משורר...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים