בתשובה לענת רפואה, 09/12/01 12:52
הרכב המועצה ובכלל 47036
אם אני מבין נכון, את מתארת מצב בו החוק לא נשמר גם במקרה שבו מונה אדם בעל אינטרסים ברורים (כמו ד"ר קלמן, כנציג הסתדרות הווטרינרים, במקום אדם שייצג את האינטרסים של ההסתדרות בלבד, וכמו עו"ד רובין שיש לו אינטרסים ברורים בתוצאות הדיונים ולכן הוא לא יכול לייצג את שר המשפטים) וגם במקרה שהאישורים ניתנים בדיאבד (מצב ממש מגוחך, ומה הם יעשו עם ניסוי לא יאושר?), וכאן אני שואל: איפה המשטרה (ואם המשטרה תסרב לחקור, תמיד תוכלו לפנות לבג"ץ), ולמה לשנות את החוק (הרי במילא אף אחד לא מתייחס אליו, לא)?
הרכב המועצה ובכלל 47059
לגבי רוני קלמן, הצלחנו להעיף אותו באיומי הליכים משפטיים. המועצה טרם התאוששה מאובדנו של איש אשכולות זה שהם כל כך אהבו והעריכו ועד כה, 11 חודשים מאז התפטרותו, טרם נמצא לו מחליף. לגבי רובין, הטיעונים שלנו לא תופסים משפטית. ניסינו. שר המשפטים סומך ידיו על רובין.

למשטרה אין מקום כאן. החוק כפי שהוא מאפשר כל כך הרבה פרצות, שחייבים לשנותו. לפתור את העניין ב"למה לשנות את החוק, הרי במילא אף אחד לא מתייחס אליו" זה לא חכם. החוק חייב להיות כזה שעליו נסתמך.

צריך להבין עוד נקודה חשובה: נציגי המועצה לא מקבלים שכר על עבודתם במועצה, הם מקבלים רק אש"ל לחצי יום פעם בחודש-חודשיים. אחד התיקונים שחייבים להיות בחוק ידבר על הקצאת 3-4 מישרות בשכר לחברי ועדת ההיתרים הבלתי תלויה. האנשים האלה יעבדו מישרה מלאה בבחינת טופסי הבקשה לניסויים, בזמן אמת, תוך בדיקת חלופות ובדיקה האם לא התקיים אי שם בעולם ניסוי זהה ועוד.
הרכב המועצה ובכלל 47065
א. האם ד"ר קלמן הוחלף ע"י בעל אינטרסים אחר?
ב. לא הבנתי, יש לעו"ד רובין אינטרסים ברורים או אין לו (דעה חד משמעית יש גם לך)?
ג. אם החוק מחייב אישור לכל ניסוי, ויש ניסויים שנעשים ללא אישור, הבעיה היא לא בחוק אלא בישום שלו (ע"י הרשות המבצעת), גם אם תשני את החוק, אם הוא ייושם באותו אופן כמו שאת מתארת שהוא מיושם היום, אז מה עשית? (למעשה, המצב הקיים, כמו שתיאר, וההשלמה שלנו איתו מוליכה לזילות החוק ומדינת החוק).
ד. התיקון הראשון, לדעתי, הוא להפוך את הועדה ללא תלויה בבעלי אינטרסים (כולל נציגי אירגוני בעלי החיים למיניהם), ומניעת כל אפשרות (במידה וקיימת, עדיין לא ברור לי איך, ומה ההגיון מאחוריה) לאישור בדיאבד. וכמובן, פתיחת הדיונים על ניסויים מדעיים, לידיעת הציבור.
הרכב המועצה ובכלל 47129
קלמן התפטר בינואר ולא מונה לו מחליף
מאחר וקלמן שימש גם כיושב ראש הוועדה הארצית האמונה
על אישור ופיקוח ניסויים בכשלושים וחמישה מוסדות שאין בהם
וועדות פנימיות הוועדה הזו אינה מתפקדת ולמעשה נערכים
בכל המוסדות האלה ניסויים ללא אישור וללא פיקוח מזה עשרה חודשים

לרובין אין אינטרסים נראים לעין או ברי הפללה משפטית
אך הוא שונא בעלי חיים וכפי שאמרתי מעקב אחריו מוכיח את
מאבקו הבלתי נלאה בכל מי שמנסה להגן על בעלי חיים

החוק במתכונתו הקיימת מאפשר אישור ניסויים בדיעבד
וחמור מזה חרף מעטה הסודיות הגורפת ומדיניות סתימת הפיות
אין באפשרותנו להוכיח את האנדרלמוסיה השוררת במועצה ובמעבדות

הנכון הקל והצודק ביותר היה לעשות דיליט לחוק הקיים ולכתוב חוק חדש
תחתיו אך זהו תהליך בלתי אפשרי ומה שנותר לנו הוא לנסות לסתום את
הפרצות הרבות הקיימות בו

לגבי הצעתך להפיכת הוועדה לבלתי תלויה בבעלי אינטרסים
אני מבקשת ממך לשקול שנית לפני שאתה מוציא ממנה את נציגי
אירגוני בעלי החיים וזאת מהטעם הבא
בוועדה כזו חייב להיות מומחה לענייני חלופות לניסויים בבעלי חיים
נכון¿
מומחה כזה יש רק אחד בארץ והוא משתייך לכמה מארגוני בעלי החיים
הן בישראל והן בעולם
האם נוכל לוותר עליו בוועדה¿
בוועדה כזו חייב גם להיות מישהו שיבדוק אם נעשו ניסויים זהים בעולם
והאנשים היחידים שאני מכירה שיש להם היכולת והדרייב לעשות זאת
גם הם נגועים באינטרס הגנה על בעלי חיים

אז מה אתה מציע¿
הרכב המועצה ובכלל 47195
ההצעה הראשונה שלי היא לשנות את החוק כך שלא יתאפשרו אישורים בדיאבד (שוב, בכלל לא ברור לי ההגיון מאחורי חוק שמבקש אישורים, אבל מאפשר לקבלם בדיאבד, זה נשמע לי חוק חסר משמעות). הצעתי השניה היא לאפשר לבעלי האינטרסים (משני הצדדים) להציג את דעתם בפני מקבלי ההחלטות (כחלק מפתיחת הדיונים לציבור).
נוקדנות 47203
אני בד"כ לא מעיר לאנשים, אבל זה צורם לי קצת:

בדיעבד.

(ועכשיו יסתבר שאני טועה ותהיה לי חתיכת פאדיחה.)
חבל על דאבדין 47204
לא, אתה דווקא צודק. :)
תודה 47237
תודה, אני מודע לזה שיש הרבה טעויות כתיב (ומנסה לתקן את אלא שאפשר).
אלה, אלה שאפשר 47271
הההה
נוקדנות 47317
דיעבד = די עבד = אשר נעשה (כבר)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים