|
||||
|
||||
לא שברור לי בדיוק מדוע טמפרטורה נמוכה משנה את המצב... |
|
||||
|
||||
אני התייחסתי לעקרון ההפעלה [המבצעית] מחוץ לתחום תנאי הסביבה שהוכח בשלב הפיתוח - זה לא מקובל. לעניין הטמפרטורה הנמוכה כבר הסבירו במאמר ובתגובות: החומר ממנו עשויים אטמי המנוע הרקטי משנה את תכונותיו בטמפרטורה נמוכה [נהיה "שביר" יותר] וכן מגיב "לאט" לשינויים גיאומטריים בסביבה אותה הוא אמור לאטום ולפיכך לא מילא את תפקיד האטימה על פי התכן ואיפשר דליפת גזים חמים [מאד] אל מחוץ למנוע הרקטי. סילון הגזים פרץ את מיכל הדלק הנוזלי [המשמש את מנועי המעבורת עצמה] וגרם ל"פיצוץ". |
|
||||
|
||||
מערכת תקשורת שמכרנו לבלגיה הפסיקה לעבוד כראוי בטמפרטורות מתחת ל-20 מעלות (ישבה בארון תקשורת ברחוב). בבדיקה הסתבר שאיבוד החום של המערכת היה מהיר מדי וחלק מהרכיבים האלקטרונים לא נועדו לעבוד בטמפרטורות כל כך נמוכות. הפתרון היה להפסיק את פעולת המאוררים בטמפרטורות נמוכות, אבל מסתבר שלטמפרטורה נמוכה יש השפעות על כל מיני דברים. |
|
||||
|
||||
תראה - גם לי קשה לתפקד במינוס 20 מעלות, ובמינוס 40 נראה לי שהייתי נפסקת סופית. מאידך גיסא, לא חשבתי קודם שאני חללית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |