|
||||
|
||||
זה היה בתקשורת לפני שנים. קבוצה של לא יהודים סירבו להשבע על התנ"ך וכו' אז משיהו החליט לתת להם את הברית החדשה. אישית לא נתקלתי, אבל זה היה בתקשורת. הרבנות הראשית של צה"ל עוסקת בהפצת עבודה זרה. לתפארת מדינת ישראל. איפה ישעיהו ליבוביץ כשצריך אותו? |
|
||||
|
||||
מה הבעיה שלך עם נוצרים בצה"ל? מי אמר שמגיעה לרבנות הצה"לית מונופול על הדת בצבא? צה"ל לא יכול להחזיק גם כמרים לצד הרבנים? |
|
||||
|
||||
שאלה ראשונה - זה לא נושא הדיון. שאלה שנייה - לא יודע. אבל ברור שהרבנות הראשית לא יכולה לעסוק בחלוקת חומר נוצרי, כמו שהיא אינה יכולה לחלק כריכי חזיר ליהודים. שאלה שלישית - צה''ל כצבא במדינה יהודית אינו יכול להחזיק כמרים - על פי התורה. כמו שהוא אינו יכול להחזיק כמרים העושים כוונים למלאכת השמיים וכמו שהוא אינו רשאי להאכיל יהודים טרפות או לגרום להם לחלל שבת. הוא גם אינו רשאי לעודד חיילים (יהודים ולא יהודים) לגנוב. |
|
||||
|
||||
שאלה ראשונה - בוא נכניס את זה לדיון. שאלה שניה - אז אני מבין שאתה מסכים להכניס כמרים לצה"ל, לטובת הנוצרים הטובים שעושים ימים כלילות להגנתך? שאלה שלישית - אני לא רואה כאן בעיה. |
|
||||
|
||||
שאלה ראשונה - בסדר. תהנה בדיון. שאלה שנייה - לא. אם הם לא רוצים שלא ישרתו. שאלה שלישית - אתה לא רואה בעייה מבחינתך או שאתה לא מבין למה אני טוען שהתורה אוסרת? |
|
||||
|
||||
לא יזיק לצטט את האיסור מהתורה, להשכלתי, אבל הוא לא ישנה את דעתי בנושא. |
|
||||
|
||||
האיסור על עבודה זרה הוא ידוע ומפורסם ואינו צריך ראייה. הרמב''ם פוסק בהלכות עבודה זרה שהנוצרים הם עובדי עבודה זרה בכך שהם מאהילים בן אדם. ברובד אחר, הם מאמינים באל המשרת את האדם ומספק לו סליחה על חטאיו. מכיוון שעבודה זרה היא עבירה גל על גויים, אינני רואה כיצד מדינה יהודית או מי ממוסדותיה יכול לעשות כל פעילות דתית אקטיבית למען עבודה זרה. עדיף שלא ''תעזור'' ליהדות מאשר תעזור ל''כל הדתות''. |
|
||||
|
||||
התורה אינה אוסרת. הכרתי והפליטי היו בני ישראל? |
|
||||
|
||||
תודה, זה חדש לי. זה "מסמך רקע", מישהו יודע מה המעמד של זה היום? |
|
||||
|
||||
שאל את דורפל. הוא הביא עדות ראייה. |
|
||||
|
||||
לא יודע מה המצב של זה באופן כללי, אבל כמו שאמרתי, הטיפשה מהטירונות שלי לא הייתה מוכנה שארחיב את אופקיי ואחשוף את עצמי לדתות נוספות, אפילו אם רק בכדי לגלות עד כמה הן נחותות לקובץ האמונות שלה. הבחירה לחלק את הספר דווקא בשפה שאיננה זו המדוברת כאן בארץ מעלה אצלי את החשד שהדבר נעשה בחוסר רצון מובהק. תומך בתזה הסירוב לחלקו תחת התעקשות על סעיפים שטותיים. ("כתוב לך 'יהודי' בתעודת הזהות" - אז כתוב. מה נראה לך, שאני משקר לך כשאני אומר שאני לא מאמין ביהדות ומוכן אפילו לאכול מולך חזיר?) |
|
||||
|
||||
איך להגיד לך את זה בעדינות? מי שאוכל חזיר ביום כיפור ברחוב מול בית הכנסת הוא כנראה לא לגמרי אדיש בענייני דת ויכול להיות שהוא לא צריך להתרגז על אנשים אחרים |
|
||||
|
||||
לפני כחצי שני כשקיבלתי את תג היחידה של הגדוד שלי, לקחו רשימת שמות, כשכל אחד רשם את הדת (ולפיכך הספר) הרלוונטי שמתאים לו. אגב, מי שכמוני החליט לרשום חילוני, נאלץ להסתפק בתנ''ך. בנוסף לכך, לא מזמן סיימתי קורס חובשים ואני יכול להגיד שכשהייתה ההצהרה על שבועת החובש מי שלא היה דתי (כמוני) יכל להגיד ''אני מצהיר'' במקום ''אני נשבע''. זאת אף על פי שבטקס לקבלת תג היחידה החליטו שלא לציין את זה, ייתכן שבשל העובדה שהוא נערך בכותל ככלות הכל. |
|
||||
|
||||
תודה. לא הייתי מודע לכל הסיפור הזה. נראה לי שהיה אפשר לספק את התנ''ך הרגיל לכולם, מדינה יהודית וכל זה. לתנ''ך יש גם אספקטים לאומיים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |