בתשובה לקזואריוס בלי, 27/06/07 21:09
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448853
האמת היא שהסתברות וסטטיסטיקה נראות לי חשובות ביותר.

(האלמונית פולטת אנחת רוווחה שעברה מזמן את התחומים הדוחים האלה).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448857
אחד הדברים העגומים ביותר הוא לשמוע את תחום ההסתברות מכונה ''דוחה''. אני מניח שכך מרגיש חובב ספרות ששומע שטולסטוי זה איכסה פיכסה עבש ומשעמם (לפעמים אומרים את זה כאלו שבכלל לא קראו אותו).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448875
למעשה התכוונתי בעיקר לסטטיסטיקה. הסתברות יכולה להיות משעשעת למדי.:)
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448891
כנ"ל. צריך ללמוד את הנושא באופן עקום במיוחד כדי להגיע למסקנה כזו על סטטיסטיקה. (במחקרים נמצא כי 93% מהסטודנטים לומדים סטטיסטיקה באופן עקום במיוחד).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448898
ללמד, לא ללמוד.:)
בהמשך לדיונים על איכסה פיכסה 448903
הבת שלי ראתה שלט על קמחא דפסחא ושאלה את אישתי: "למה כתוב בשלט כיחסה דפיחסא?"
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448904
מוזר. קשה לי לחשוב על תחום כלשהו, כולל אלה שאני אוהבת במיוחד, שיעציד אותי מאוד לשמוע שהוא דוחה בעיני מישהו אחר. ודאי לא אם מדובר במישהו שאינני מכירה. זה שונה, כמובן, אם יגיבו כך על תיאור של מה שאני, אישית, עושה באותו תחום; בעיקר אם זה אדם קרוב ואם נראה לי שהוא מבין בדיוק למה התכוונתי. אבל לגבי תחום העיסוק? וכאשר זה תחום אקדמי? (לא תגיד, נניח, שזה כמו לומר לאופה לחמים שלחם זה דבר דוחה).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448919
אפשר לחשוב על זה כך: אני חושב על התחום כתחום יפה ומעניין. כשמישהו אומר על זה "איכסה", אני לא חושב על כך כעל "חקרתי ובדקתי את התחום והבנתי שזה לא זה" אלא כעל "ההיכרות השטחית שלי עם התחום השאירה עלי רושם רע". זה חבל, כי יש כאן תחושת החמצה - אולי אם היו מלמדים את התחום אחרת, זה לא היה קורה?

כמובן שזה לא מעציב *מאוד*. יש פרופורציות.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448926
או.קיי. אני מודה שבמשך שנים שנאתי ביולוגיה וזה היה מבחינתי (חוץ מגנטיקה!) משעמם להפליא. ורק זמן רב אחרי התיכון היכרתי במקרה פרופ' לביולוגיה שסיפוריה על עבודתה היו כה מלהיבים ומרתקים שהבנתי שפיספסתי בגדול.
מצד שני, סטטיסטיקה למדתי באוניברסיטה, במסגרת החוג למתמטיקה, חוג ששאבתי ממנו (מכל יתר הקורסים) הנאה עצומה. אז זה נראה לי שונה.
מצד שלישי, אשמח אם תגיד כמה מלים (או יותר מכמה, איך שמתחשק לך) על מה שלדעתך מעניין שם. אולי זה בכל זאת עניין של זוית ראייה.:)
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448929
אני לא בטוח איזה קורס למדת - בפרט, האם זה קורס שמיועד למתמטיקאים (מה שמכונה בטכניון ''קורס פקולטי'') או קורס שמיועד ללא-מתמטיקאים (מה שמכונה בטכניון ''קורס שירות''). לרוב הקורסים מהסוג השני הם לא כיפיים ולא מעניינים במהותם (למרות שיש את אלו שנהנים מהם).

על ''מה שמעניין בסטטיסטיקה'' עדיף לתת לעוזי לדבר. אני לא למדתי אף פעם את התחום בצורה רצינית (להבדיל מהסתברות, שגם אותו לא למדתי בצורה רצינית, אבל לפחות בצורה הלא רצינית של כמה קורסים).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448932
קורס שמיועד למתמטיקאים. אצלנו זה היה חובה.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448935
אם כך, את כנראה יודעת סטטיסטיקה יותר טוב ממני, אולי אני צריך להשתכנע ממך שזה איכס...
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 448940
אז עדיף שנחכה שנינו לשמוע מעוזי. אולי הוא יתנדב.:)
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449056
לא אמרתי שאילו תחומים לא חשובים - אלא שהנחתי להם משיקולי עלות/תועלת.
העלות היא האפשרות ללמד את החומר באופן מעניין ורלוונטי - ומדוייק.

דרך אגב, גם חשבון וריאציות הוא תחום חשוב ביותר, אך נזרק בבושת פנים מכל תואר ראשון בארץ (כולל במתמטיקה).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449058
כל בוגר בפיסיקה יודע מה זה לגרנג'יאן.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449078
זה אכן משמח, אך לא ממש רלוונטי.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449099
אי אפשר לסיים תואר ראשון בפיסיקה (לפחות לא בטכניון בזמני) בלי לדעת חשבון ווריאציות (ז''א לדעת מה המשמעות של לגרנג'יאן).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449721
גם באוניברסיטה העברית.
חשבון וריאציות נלמד בשני קורסים - במסגרת מכניקה אנליטית (ושם מראים שמציאת האקסטרמום של הפעולה באמצעות חשבון וריאציות היא אקווילנטית למשוואות אוילר-לגרנז') ובמסגרת קורס במשוואות פיסיקליות.
בשני הקורסים יש שימוש גם בחשבון וריאציות ''כהלכתו'' - חישוב המסלול הקצר ביותר עבור קרן אור וגזירת חוק סנל מכך, חישוב המסלול הקצר ביותר על פני כדור (מעגלים גדולים) או חישוב המסלול המהיר ביותר בין שתי נקודות בגבהים שונים בשדה גרביטציוני.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449767
בתואר שני בפיזיקה לומדים חשבון וריאציות ומשתמשים בו בהרחבה בתורת השדות (הקוונטים) ובתורת היחסות הכללית.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449728
כשלימדתי קורס במשוואות דיפרנציאליות (למתמטיקאים) הקדשתי שעור ומשהו לחשבון וריאציות. חוץ מזה המחלקה בבר-אילן מציעה קורס בחירה בנושא (בואו בהמוניכם).
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 449783
מן הסתם יש הרבה וריאציות על הנושא הזה.
בהמשך לדיונים על לימודי המתמטיקה בבית ספר פה מלמעלה. 450117
למען האיזון - יש גם בטכניון (לרוץ!)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים