|
||||
|
||||
לא מכיר את חיפה. מכיר את ירושלים, תל אביב והסביבה. מכיר את רכבת ישראל, אגד, דן וקווים, וכבר יצא לי לאחר ביותר משעה בכל אחד מהם. הטיעון שקושר את 1 ל-2 הוא זה: אם היתה תחבורה ציבורית בשבת, סיבה 1 לא היתה מתקיימת -> יותר אנשים יותר חזקים (כלכלית) היו נוסעים בתחבורה ציבורית -> אי אמינות של התחבורה הציבורית לא היתה מתקבלת בכזה שיויון נפש -> התחבורה הציבורית היתה נהפכת ליותר אמינה. הנסיון מלמד שכל הערים המפותחות עם מערכת תחבורה ציבורית אמינה התחבורה הציבורית משמשת גם את מעמד הביניים. נראה לי מובן מאליו שמדובר בזתי מגמות שמחזקות אחת את השניה. |
|
||||
|
||||
אני מסכים שתחבורה ציבורית טובה יותר תגרום ליותר אנשים ממעמד הביניים להשתמש בה ובתגובת שרשרת תשתפר התחבורה הציבורית. נקודת אי ההסכמה בינינו היא אם חוקי השבת רלבנטיים. זה שאתה לא מכיר את חיפה לא אמור לעזור לך להתעלם מהטיעון המחליש שהעלתי: בחיפה יש תחבורה ציבורית בשבת (ולא מאתמול) ובכל זאת התחבורה הציבורית היא דרעק, כמו בכל מקום אחר בארץ. מדוע משהו שלא פתר את הבעיה בחיפה, יפתור פתאום בדרך קסם את הבעיה בשאר חלקי הארץ? |
|
||||
|
||||
"לא מכיר את חיפה" = בגלל חוסר ידע אין לי יכולת להתמודד עם הטיעון שהעלת. מה האופי של התחבורה הציבורית בשבת בחיפה (לעומת שאר השבוע)? כמה אנשים משתמשים בתחבורה ציבורית בחיפה לעומת שאר הארץ? כמה אנשים בחיפה מתניידים רק בתוך חיפה והאיזור בו יש תחבורה ציבורית בשבת? |
|
||||
|
||||
בתור חיפאי לשעבר אני יכול להעיד שהתחבורה הציבורית בשבת נוראית, ולא מגיעה כמעט לאף מקום שרוצים להגיע אליו בשבת(חוף הים, לדוגמא) מאחר והיא מורכבת אך ורק מהקווים שפעלו ב1948. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |