|
||||
|
||||
טוב אז בהחלט השבת למה ששאל המזוקן אבל לא למה שאני שאלתי או הגבתי. אני ביצאתי הפרדה בין מספר נושאים שהעלתה אולם אתה החלט להשאיר את הנושאים כמכלול. בין מה שאתה רוצה כפרט ולבין מה שרוצה החברה כרוב (בצורה הדמוקרטית) עדיין לא אומר ששניכם רשאיים עף על פי אופן פעולת הדמוקרטיה לכפות את הערכים שלכם עלי. חלק מהדמוקרטיה הוא גם יחס למיעוט אשר מעוניין לעשות דברים שלהם הרוב לא מסכים, וכל זאת מבלי שהוא פוגע ברוב. (דוגמת עישון החשיש) עובדתית עישנתי יותר מפעם אחת, עובדתית לא פגעתי בחברה בגלל עישון זה אפילו פעם אחת (כמובן שגם ביחיד לא פגעתי) החברה מקבלת את זה שהסיגריה ממכרת וגורמת לצרות שונות ומשונות, היא אפילו מחייבת את חברות הטבק לפרסם את זה על כל מודעה בעיתון, אולם היא לא אוסרת שימוש בהן למרות שהן פוגעות גם במיעוט הלא מעשן (אולי רוב האנשים לא מעשנים לא יודע). החברה מקבלת את זה שלקבוצות שונות באוכלוסיה יש מוסר\ערכים שונים אולם היא נותנת להן זכויות רק אם הן קבוצות בעלות כוח בדרך כלל עם קשר מלא לגודלן ולא לאופי טיעוניים. ואו לתת להם הזדמנות שווה. והינה יש בארץ קבוצה כזאת שלא פוגעת באוכלוסיה של כמות גדולה מאות של אנשים שערכיה שונים משל הרוב אולם הרוב מסרב להתייחס אליה, יש למעלה ממאה אלף אנשים בארץ שמעשנים מריחואנה, האם יש זכות לרוב לפגוע בהם בשם הדימוקרטיה? אולי יש להם בשם הדמגוגיה אבל בטח שלא בשם הדמוקרטיה , דבר שהסברתי אותו כבר בתחילת התגובה. העלת את דוגמת ההימורים והינה הפלא ופלא במדינה שבה אסורים ההימורים ישנו מפעל הימורים ענק חוקי שנשלט על ידי המדינה (מפעל הפיס, טוטו לוטו ושאר חברים) האם המדינה אסרה על הימורים בגלל שאינם מוסרים או בגלל ערכיה? או שמה יש סיבות אחרות פה? ועם כן מדוע היא מאשרת ומפרסמת בכל מקום את רשות ההימורים החוקית שלה? האם המדינה מלמדת אותנו שהימורים זה רע או טוב? או שאולי היא אומרת לנו שהימוריים כל עוד מדובר במדינה זה בסדר ואילו כאשר מדובר בידיים פרטיות זה לא בסדר? ביחס לפיסקה הבאה שלך. כל שאתה צריך הוא להביא לנו הסבר מדוע לדעתך מין ממוסד יפגע בחברה. כאשר אתה יודע כי הדבר קיים מימים ימימה גם במדינה וגם מחוצה לה ואין כל דרך למנוע את זה. (כמו כן הסבר איך ניפגע עד היום המדינה מנושא זה שאף שהיה לא חוקי פרח ועודו פורח היטב.) היחס לנושא שידורי הפורנו. אתה הקצנת את זה לכיוון הפידופליה ואני הבאתי את זה לצד השני, מדוע חזה של אישה מותר לראות? מדוע יריות מותר לראות ואילו את הצבע האדום של הדם אסור? בתעשית הפורנו יש רבות מאוד שעושות את זה מרצונן החופשי, אינן מרגישות מושפלות באיזו שהיא צורה ואפילו נלחמות אחת בשניה על מנת להוכיח כי הן טובות יותר (לא מזמן היה משפט שבו טענו שתיים מהכוכבות כי הן מקום ראשון בכניסות לאתר שלהן ובית המשפט היה צריך לקבוע מי מהן צודקת. אצל יצפאן בתוכנית בערוץ 3 התארחה כוכבת פורנו שהסבירה כי זה לא פוגע בה או בכל אחד אחר וכי היא עושה זאת מרצון. אני יצא לי לראות כבר בבית הספר סרט כחול שהביא אחד מחברי לכיתה, הדבר לא גרם לי לזלזל בנשים ועד היום אינו גורם לי לכך, ואו לקיפת נשים. הטענה כי זה גורם לכך היא שטוטית כי במידה ואכן היה גורם לכך הרי שזה לא היה חוקי לחלוטין ואי אפשר היה לרדת לקצה הרחוב על מנת להכיר סרט זה או אחר. איש לא מחייב אותך לצפות בערוצי הפורנו ואתה יכול ומוזמן לא לבחור כחלק מהחבילה שאתה רוחש את הערוצים הללו, אולם מי שכן רוצה לראות ולא לרדת לרחוב ומוכן לשלם על כך לחברות הכבלים ולא לחברה שמפעילה את וודיומאט אין סיבה שאתה או החברה תימנעו זאת ממנו. מה גם שהיום דרך ה'נט הגישה לסרטים פתוחה לחלוטין לכל שכבות הגיל כולל ילדים ואין דרך לחסום אותה. ולפיסקה האחרונה שהעלתה מעט את חמתי. כל מאוד לשלוח את כל מי שלא מסכים אם הדרך שבה הארץ מנוהלת למקום אחר, אבל צר לי זה המקום שלי, וזה שאני לא יכול לשנות אותו לטובתי עדיין לא אומר שאלך למקום אחר. במידה ואחליט לעשן מתחת לחלונך רוב הסיכויים שלא תדע כלל שאני מעשן שם מריחואנה אלא עם כן אתה מכיר את הריח, כמו כן רוב הסיכויים שעד שתגיע משטרה אני מזמן כבר אסיים את העישון. הטענה שלך ויתכן בגלל חוסר ההבנה של חלק ממהותו של משטר דמוקרטי פסולה. לא שולחים במשטר דמוקרטי את מי שלא מוצא כן בעיניו המשטר לארץ אחרת , אלא בודקים את טענותיו ובמידה והוא צודק משנים את חוק כל עוד הוא לא פוגע ברוב. החברה שקיבלה את ההחלטה שלא לתת לי לעבוד בשבת היא חברה שנסחטה על ידי חלקים אחרים באותה החברה. אותה החברה ממשיכה להסחט בלא הפסקה על ידי מיעוטים שונים אשר מושכים את החבל לכיוונים שונים ומשונים אשר חלקם כלל לא חושב שהדמוקרטיה טובה כלל אלא עם כן היא משרתת אותו. במידה ואכן היו המפלגות מצהירות לפני הבחירות כי הן לא יעשו ככה וכן יעשו אחרת והיו מתייחסות לכל הנושאים דרך סמים פורנו עבודה בשבת וכדומה היית יכול לומר כי זה מה שהעם בחר, אולם בשנים האחרונות (אילו השנים שאני עוקב אחרי המצב) החברה מתייחסת בבחירות למיעוט נושאים הקשור בדרך כלל במצב הבטחוני מבלי שהיא מקבלת תשובות לשאר הנושאים העומדים על הפרק ואשר משפיעים עלינו כפרטים. כל הצאות החוק שמועלות על ידי חכים ואו סיעות שונות כלל לא עמדו ונבחנו דרך עין הציבור לפני הבחירות, וכל עוד לא נותנים לי לבחור לפי אילו אני לא מקבל את החלטותיהם בצורה אוטומטית. |
|
||||
|
||||
צר לי על כך שהעלתי את חמתך, לא כיוונתי לכך. בסה"כ התכוונתי לומר כי קיימות החלטות רוב במדינה דמוקרטית העשויות לרדת לחייך הפרטיים, ואף להתקבל בדרך שאינה מקובלת עליך, ובכ"ז שומה עליך לציית להן בחרון. במקרים קיצוניים של חוסר הסכמה לגזירות השלטון רשאי האזרח לבחור לעצמו חברה חלופית, עד אז עליו לציית לחוק. לא אוכל לעמוד על ריח הצינגלה המנשב ממך, אך איני רוצה לראות נרקומנים או מזרקים מתגוללים בחצרי, וכל עוד החוק לצדי אדווח בשעת הצורך לרשויות. הדיון הנוכחי נגע להרואיץ, אתה נחפזת לייחסו גם לסיגריות הפותות מעברך. בכל אופן איננו עוסקים בדברים שלהם הרוב לא מסכים אך אינם פוגעים בו אלא בעבירות על החוק המפורש. גם אני לא פגעתי באף אחד כשנסעתי בכביש ריק במהירות כפולה מהמותרת (182 קמ"ש), ולדעתי גם לא סיכנתי את עצמי או את הנוסעים מעבר לסכנות הכרוכות בכל נסיעה. עם זאת, אני מכיר בעובדה שעברתי על החוק. האם אתה מודה בכך שאתה עבריין? כדי להנמיך מעט את הטון אודה כי הזדמן לי לצפות בסרטי פורנו, ולבחורה עמה אני מתרועע הזדמן להתנסות בעברה בסמים קלים. ניחא. הדעה הרווחת עודנה כי תעשיית הפורנו מערבת ניצול מחפיר של נשים, ומקרים ידועים של תקיפות מיניות בעקבות צפיה בסרטים כחולים מקשים עלי לקבל את שיפוטך כי הטענה שטותית. אזכיר לך כי גם האונס המחריד שבוצע ביערות הכרמל ע"י שני נערים לאחר שצפו בסרטי פורנו קשה לא הביא לאיסור גורף על השאלת סרטים כאלה. כיום מותר לשדר חזה נשי חשוף ואסור לשדר פדופיליה. לא אני קבעתי ולא אני מתנגד, אל תשאל אותי מדוע הנורמות הן כאלה ולא אחרות. אני אגב עוקב בעניין אחר הלגיטימציה הזוחלת להקרנת זרגים בקולנוע ובטלויזיה. עד כה ראיתי אחד ב'מת לצעוק' ולהבדיל ב'כולם ביחד' המשובח. אני והכנסת לא רוצים פורנו מוסדר בטלויזיה, ונימוקינו עמנו. כן, שמענו על ערוץ האופנה. כן, סיפרו לנו על התוכניות ה'ארוטיות' בערוץ 3 ועל הסרט בימי חמישי בלילה בערוץ 4 (זה עדיין קיים?). כן, שמענו שכל זאטוט שיודע להפעיל מנוע חיפוש ומזהה את המילה 'Enter' מסוגל לשזוף עיניו בפורנו לסוגיו. זו ההחלטה הדמוקרטית שהתקבלה, וכפי שנאמר לערן - תתמודד. "לא שולחים במשטר דמוקרטי את מי שלא מוצא כן בעיניו המשטר לארץ אחרת , אלא בודקים את טענותיו ובמידה והוא צודק משנים את חוק כל עוד הוא לא פוגע ברוב." את החוק משנים לפי החלטות רוב של נציגי הציבור. לא משנים חוק לפי בדיקת טענותיו המוצדקות של כל אזרח. ולראיה - בישראל מתקיימות בחירות ולא משאלי-עם. בבחירות נבחרים אנשים, במשאל - דעות. . ככה זה בדמוקרטיה יצוגית, הייתי מציע לך להתחיל לקבל את החלטות הכנסת. איך אני בהבנת המשטר? |
|
||||
|
||||
זה בסדר חמתי נעלמה לה עם השפעת שאחזה בי. (מי יודע אולי החום העלה את חמתי יותר בקלות) נעבור פיסקה פיסקה ואני עף אוסיף מספרים למקרה ותרצה להגיב על מנת שיהיה לשנינו נוח יותר. 1. הפיסקה הראשונה שלך מתחלקת לשני חלקים. חובת האזרח במדינה לעשות את מה שאומר החוק ובהמשך נושא המנרקומנים הגרים מתחת לביתך. נתחיל בחלק הראשון. דוגמה: חוק חופש העיסוק קובע שמותר לכל אדם לעבוד בכל אשר ירצה איך שהוא רוצה מתי שהוא רוצה במגבלות מעטות מאוד (בעיקר מגבלות גיל וניצול אם אני זוכר נכון), חוק זה הוא חוק יסוד. חוק חופש האדם וחירותו (ברח לי השם המדויק שלו) קובע כי זכותו של אדם לעשות כרצונו כל עוד הוא לא פוגע בחברה וכן כי אסור על החברה למנוע ממנו לעשות את מעשיו אילו. גם זה הוא חוק יסוד. (חוק יסוד הוא חוק שגובר על חוקים אחרים פשוטים יותר) עכשיו המדינה החליטה מצד אחד לתת לי את החירויות הללו אולם מצד שני למנוע ממני לעבוד בשבת, האם אין פה סתירה? אכן יש, ואם כך האם מותר לי לעבוד או שלמדינה מותר למנוע ממני את חופש העבודה שלי? עניתי די בהרחבה בנושא הרוב בצורה הדמוקרטית שלו. הרוב בדמוקרטיה חייב להתחשב במיעוט, זה חלק לא נפרד מהדמוקרטיה. הטענה כי האזרח חייב לציית לחוק גם כן אינה מקובלת עלי ולו מהסיבה שאני דורש מהמחוקק קודם כל לציית לחוק ורק אז לדרוש את אותו הדבר ממני (והוא לא, יש לי מספיק דוגמאות) אבל האם במידה והאזרח לא יציית לחוק המדינה תהפוך לאנרכיה? אני לא חושב. לך לכביש המהיר הקרוב למקום מגוריך סע ברכב במהירות 90 וראה כמה אנשים עוברים על החוק. האם יש בכביש אנרכיה? האם האנשים הללו לא מחוייבים לעשות את שהחוק אומר. אז כן האנשים מחוייבים אולם היות והחוק הזה כמו חוקים אחרים הוא טיפשי , יחס האדם או האזרח אליו הוא כיחס לטפשי, להבדיל מהצבא החוק למרות יובשו לא ניתן להיות קיים מבלי שיש לו גב כל שהוא ואי איזה היגיון. אחרת האזרח הקטן ימרוד, מה שאכן עושים יום יום אלפי נהגים בארץ והחוק סורד. לחלק השני של הפיסקה, לא תצטרך לראות אותי מעשן או את הנרקומן עושה זאת מתחת לביתך מהסיבה הפשוטה שאנו נעשה זאת בבית קפה איפה שיהיה חוקי הדבר או בביתינו, אין לי סיבה להתחבא מתחת לחלון שלך כאשר הנושא חוקי. 2. הדיון הראשי הוא בנושא סמים קלים וכל תגובה מושכת אותו לנושא זה או אחר שקרובים אליו. (שים לב כמה בחלקים מן הדיונים פה התרחק הנושא לחלוטין מהנושא העיקרי) למרות שכבר הגבתי על נושא החוק המפורש, הרי שבמידה ואכן בשעה 2 בלילה תנהג במהירות 182 קמ"ש מבלי שזה יסכן איש הרי שאני לא רואה סיבה להגביל את מהירות הנהיגה שלך, ראה את גרמניה שם נוהגים גם במהירות גבוה יותר והעולם סב על צירו. שוב זה שהמחוקק לא בחר לשמוע את דעת הבוחרים שלו למעט בנושאים קצרים וצרים עד מאוד (בעיקר שלום וביטחון) לא נותן לא זכות להחליט בשבילי בדברים שעליהם הוא לא אמר את דעתו. במידה והוא רוצה להצביע בשמי ובשם שאר בוחריו בנושא כל שהו הרי שמוטב שישאל את אילו שבחרו בו. אני בהחלט מודה אני עבריין, אני עובר על החוק כמעט מידי יום ביומו עם עוד אלפי אנשים אחרים אולם איש אינו ניזוק מזה מלבד העומס המיותר שנופל על המשטרה במלחמה בנו ובאילו שמוכרים את החומרים הללו. 3.הדעה הרווחת הייתה פעם שהעולם לא עגול וכי השמש מסתובבת סביב כדור הארץ ולא הפוך, זה בערך מה שדעתי על הדעה הרווחת. יש לך דעה בנושא כל שהוא בסס אותה על נתוניים ולא על זה שכולם אומרים ש... אז גם אני אומר ש... הדעה הרווחת ניזונה מהרבה מאוד דיסאינפורמציה שמגיע ממקומות רבים כמו נציגי דתות במקומות שונים (מה לעשות הדת מתנגדת לזנות בכל מקום) אני לא טוען שאין ניצול אולם היחס של הדעה הרווחת הוא שכל אישה שבחרה לעבוד בזנות היא מנוצלת. צר לי אבל אני רואה איך הגבר מנוצל על ידי כך שהוא צריך לשלם כסף בעבור דבר שרוב האנשים עושים פעם בכמה זמן בחינם. זה שהיו מקרים אילו ואחרים אינו מצביע על תופעה קבועה, במידה והיו מגיעים למסקנה כי אכן הפונוגרפיה גורמת לא. או לב. אז היו פועלים נגדה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים (או במילים אחרות היו מחסלים אותה בכל צורה שיש , בצורה דומה למה שקורה עם סרטים פדופילים. אולם היות והגיעו למסקנה כי לא כך הדבר הרי שאין שום סיבה להקשות עלי או על אחר להגיע לדבר שאנו מעוניינים בו. (או איך שאמר ההו בפרסומת , תן סיבה). זה זו ההחלטה הדמוקרטית שנתקבלה שוב אינו אומר דבר מלבד זה שלכמה אנשים ניתן יותר מידי כוח להחליט עבור אוכלוסיות שלמות שמעונינות בדברים אחרים ממה שהן הצביעו בשבילו, או במילים אחרות שוב לא שמעתי את שרון אומר בבחירות כי הוא ימנה מyes לשדר סרטים ארוטים, ועל כן אין לא זכות לעשות זאת אחרי הבחירות. (יש לכם נימוקים דברו אני מוכן לשמוע ותנו לי להשמיע את טענותי ואז נראה מה המצב, אולם קיום הם כלל לא עונים לי למה אלא טוענים כמוך,"אתה נתת לנו את הכוח אנחנו נשתמש בו איך שנרצה וכמה שנרצה ובצורה שנרצה, ואם יש לך בעיה אם זה אז אנחנו נעשה חוק שיכניס אותך לכלא על זה שיש לך בעיה עם זה" פשוט וכל (גם עם קצת מוקצן במכוון). 4. פיסקה אחרונה. בין זה שלא מתקיימים משעלי עם ובין זה שזה מה שראוי או לא אין קשר. אולי באמת הגיע הזמן למשאלי עם על מנת שנראה באמת מה רוצה החברה, (לא שזה יהיה מדויק אבל ניחה) נציגי הציבור קיבלו מנדט על פי מה שהם הבטיחו לבוחר , הם לא קיבלו אישור מהבוחר לנושאים שעליהם הם לא דיברו, הם לא קיבלו אישור מהבחור לדברים רבים וטובים. אז אין להם זכות מלבד זו שהם לוקחים בכוח, להחליט ובטח שלא על דברים שבהם לא פעם הבנתם שווה ל... (לא חשוב מה) הכי אהבתי שכאשר דנו בנושא הסרט הכחול של הכבלים , שמעתי את אחד מחברי הכנסת טוען כי הוא שמע שיש בסרטים כך או אחרת , והרי זאת כי אסור לו לראות סרטים כאילו. אותי מעניין ממי הוא שמע על כך. הכנסת ניבחרה על מנת לתת איכות חיים לאזרח, היא נבחרה על מנת להגן על האזרח גם מפני עצמו מידי פעם אולם היא לא ניברחה כדי להיות שליט עכזר שיודע יותר טוב מכולם בקשר להכל ושיש לא זכות להחליט במשך 4 שנים כל שירצה ללא קשר למוסר ערכים ודעות של העם. אחד הדברים הכי גרועים הוא שהעם לא יכול להפיל את הכנסת אחרי שהיא נבחרה במשך 4 שנים גם עם היא פועלת בניגוד מוחלט למה שהיא התחייבה (וכל זאת למרות שהיא מצליחה להפיל את עצמה היטב לבד) |
|
||||
|
||||
1. הייתי רוצה להשתמט מהדיון על פרשנותך לחוק יסוד חופש העיסוק. אם סוטים מקו הדיון המקורי, לפחות בוא ננסה לנהל את הסטיה בצורה המאפשרת גם מיצוי ענייני, אולי אח"כ (אולי עם אחרים?). 1ב, 2א, 3ב. לעניין אושיות הדמוקרטיה היצוגית, קיימת מחלוקת עקרונית בינינו על אופן התנהלותה של חברה דמוקרטית, וכמובן שלדעתי הצדק עמי. אתה בוחר נציגים לכנסת לפי ההצגה היפה שעשו לך בתקופת הבחירות. הם קובעים לך חוקים ע"פ שיקול דעתם, ללא כל חובה להיוועץ בך שנית. מרגיש מרומה? פרסם את הבטחותיהם השקריות ברבים ואל תבחר בהם שוב. אי-ציות לחוק הוא עבירה פלילית. למותר לציין כי לצערי נסיעה במהירות מופרזת אין בכוחה להביא עלינו את האנרכיה המיוחלת. לא ב110 הסטנדרטיים ולא ב180 החריגים. החוק אומר תשעים, משמע אני עבריין. אגב, בהתחשב בעובדה שהאייל מחויב לשתף פעולה עם הרשויות, אולי כדאי להיזהר בהודאות הפליליות שאנחנו מפזרים כאן כלחם לציפורים. 3א - אין לי מה לומר, עיין תגובתי למזוקן בענייני זנות. (מבט חטוף בתגובות החדשות מלמד שכבר עשית זאת, הממם). 4 - אני דווקא מתנגד נחרצות לקיום משאלי עם. מנהיגות נבחרת שאינה מסוגלת לקבל החלטה מכרעת בשם ציבור בוחריה, מוטב שתתפטר ותניח לעם לבחור הנהגה חלופית. העם בוחר מנהיגות. המנהיגות מתווה מדיניות כוללת. אבל זה באמת נושא לדיון אחר. באשר ליחוליך ליום בו ניתן יהיה להפיל ספונטנית את הכנסת, הרשה לי להיאנח ולשתוק. ועתה התייחסותי לתגובתך החדשה בנוגע לזנות. בחברה מונוגמית רצוי כי לאישה, כמו גם לזוגיות, יהיה ערך רב. כאשר הזנות חוקית, יוכל בעל שמאס באשתו לזיין כחוק את בת השכנה (זנות חוקית היא עסק מכניס לסטודנטיות), למורת רוחה של האישה ולרעת הזוגיות. אינך מחויב למונוגמיות או להגינות כלפי הנשים בחייך. כחסר לשון חלקלקה במובן המילולי, וללא מראה הורס (תכונה המשותפת כמעט לכל הגברים המוכרים לי, יש הרבה פחות כוסונים מכוסיות, אם כי אני משוחד), לא נותר לי אלא, כדבריך, למצוא חברה. לא אסון גדול. נשמע לי קצת יותר משמעותי מלחכות ליד שיח או לעגוב על בחורות פותות בפאב, אך זו השקפתי האישית אשר טרם עוגנה בחוק. ועתה, ברשותו, למיטתי. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שישנת היטב. 1. דמוקרטיה. שיטת הבחירות היום לא מאפשרת לך כמעט משחק בחכים ואו אפשרות להחלפתם, בדרך כלל אתה גם לא זה שבוחר מי מהם יכנס לרשימה אלא אם כן אתה חבר באיזו מפלגה וגם אז אתה משפיע על המרכז ולא על החכ עצמו. במידה וניבחרת למרכז,מה שהופך את חייך לחיים פופוליסטים על מנת להכנס שוב ושוב לאותו המקום גורם לכך שאינך יכול לנהל את חייך כרצונך ואם זאת להרגיש כי קולך וכולו של הציבור הרחב מורגש לאחר הבחירות. שים לב שללא קשר לקישורי החכים נבחרים כמעט בכל פעם אותם אנשים לכנסת וזאת ללא קשר ליכולתם האינטיליקטואלית (אני לא זוכר את מי ביבי שלך להיות שגריר כדי שרק יתרחק מאיתנו) או הבטחותיהם , אלא בגלל שיקולי הבטחות לג'ובים למקורביהם שגם המקורבים הללו מבטיחים את אותו הדבר לאילו שבחרו בהם וכך הלאה. (נושא זה מייצג את הרוב הגדול של החכים) כמובן שניתן לומר עם כך הקם מפלגה תתחרה וכנס לכנסת אתה ועשה את רצונך. גם נקודה זו היא קשה, על מנת להקים מפלגה עליך להיות איש עשיר בתור התחלה או בעל חברים עשירים (שהינם בדרך כלל בעלי עניין כמו שדובר כבר למעלה) דבר זה יוצר בעיה שבה הח"כ כלל לא מחויב לעשות את שאמר , מלבד למעט דברים למעטים שהעלו אותו לכיסעו,ואת זה אנו רואים היטב בחדשות. זה שתפרסם על מעשי הח"כ בליכוד או בעבודה לא אומר שהוא לא יבחר שוב ולא מהסיבה שהסיכוי שזה ישפיע על חבריו שבחרו אותו מהמרכז קטן גם עם נכון הדבר כיוון שהוא דואג להם. ובהמשך לתגובה שלך, החכים מבטיחים דברים רבים בזמן שהם נבחרים לחברי הנסת אולם משום מה החוק לא מחייב אותם לעמוד בהבטחותיהם (למה? שאלה טובה) אולי כיוון שאז הם לא היו יכולים לעשות כרצונם והיו נאלצים לעשות גם מה שהם הבטיחו לא רק לחבריהם אלא גם לקהל שבחר אותם. הדוגמה הטובה ביותר היא ישיבת מר"צ עם שס לאחר שסריד אמר כמה פעמים אני איתם לא אשב ואז ישב איתם כמו ילד טוב. האם זה הוריד אותו בפעם שלאחר מכן מהכיסא? לא גם לא היה קרוב ולא כי הקהל שבחר אותו קיבל את זה אלא כי לא הייתה אופציה אחרת או שתהיה בזמן הקרוב אופציה אחרת שתעשה מה שהיא אמרה. (אחד היחידים היום שעושה מה שהוא אומר הוא שינוי שכרגע עומד בהבטחות שלו לא לשבת עם שס.) כבר רשמתי פה פעם שאישית אם בני בגין היה שם עצמו בפתק דאז לראש ממ שלה הייתי בוחר בו ולא מדעותיו אלא מכאן שיכולתי להאמין למה שהוא אומר. אני מודה אני היום לא מאמין לחבר הכנסת או לשרי הממשלה כמעט בדבר. לא להבטחותיהם ולא לשאר השטויות שהם מוציאים מהפה מידי פעם בבטלוויזיה. בנוגע לחוק ה90 הרי שהוא חוק שאיש לא (במילים עדינות) מתייחס אליו. המשטרה לא עוצרת כלל אדם שעובר בשני קמ"ש את המהירות המותרת ולא מהסיבה שמכשיריה לא מסוגלים לעשות זאת. בכל מקרה היות ולא ניתן להתייחס למה שאני כותב פה כעדות ולא מהסיבה שיתכן ושמי כלל אינו רועי אלא זאק שירק מצרפת כדוגמה ואני יכול בקלות לומר שאני נהנה לברבר עם חברי ב'נט על הרבה דברים בתאוריה הרי שלא יוכלו לעשות עם המידה שזורם פה הרבה. 4. משאלי עם עובדים יפה מאוד בשוויץ עם אני זוכר ובעוד ארצות. למרות שגם הם לא פיתרון אופטימלי או אפילו שמתקרב לכך. אולם הפיתרון היום והסברתי זאת היטב בפסקאות למעלה הוא גרוע ביותר ואינו מיצג כלל את דעת העם במירב הנושאים, יתכן וכן במספר קטן של נושאים כמו ביטחון שלום וקצת דת. נושאים רבים שעליהם מחליטים החכ"ים כלל אינם נכנסים לבחירות ואינם זוכים לתמיכת העם. הייתי באמת שמח אם אחד העיתוניים היה לוקח על עצמו לעשות מחקר על דעותיהם של החכים בנושאי מישנה ומראה לנו כמה הדעות בליכוד של החברים ואו בעבודה ואו בכל מפלגה אחרת שונות ומשונות בהקשר לחוקים שונים. אני מכן להתערב שרוב הגדול של הח"כים כלל לא יודעים חצי ממה שאני יודע על נושא הסמים הקלים ואף על פי כן הם מוזנים בדיסאינפורמציה שמטעה אותם וגורמת להם למנוע ממני את מה שלא אמורה להיות בעיה שאני אצרוך כמו כל מוצר אחר. 5. (3.) בנוגע לזנות. בחברה נורמלית זכותו של הגבר ושל האישה לקיים יחסי מין אם מי שרצו ובאיזו צורה שירצו כל עוד הם לא פוגעים באחר היא הזכות המינימלית וההגיונית ביותר. זכותה של אישה "לבגוד" בבעלה יום אחרי הנישואים, וזכותו של הבעל ללכת לנאוף עם נשים אחרות, אין כאן שום קשר לשיוויון בין הנשים והגברים. ואו לזנות. אתה רוצה ללכתלשלם על מין, לך ושלם, אתה לא רוצה איש לא יכריח אותך גם במדינות בהן הזנות חוקית. בין זה לבין זה שלזוגיות יהיה ערך רב אין קשר, האם הזוגיות מתבססת רק על מין? האם אין דברים רבים אחרים נוספים? ומה כאשר נכבת האש שהייתה בין בני הזוג? צריך להשלים אם זה ולהמשיך לחיות ללא מין? הזוגיות נבנת מהרבה דברים וכבר יצא לי לדבר אם נשים נשואות שיש להן משהו מהצד והחיים ממשיכים להם, (מהסיבה שהבעל לא יודע לעשות את שהוא אמור לעשות עם האישה מעבר למינימום הנדרש וגם אז לאחר מכן הוא מסתובב והלך לישון.) כל נושא הזנות כלל לא קשור לזוגיות. הסיבה לאגן את הזנות החוק היא מהסיבה הפשוטה שאין שום סיבה שאישה שרוצה לעסוק במקצוע העתיק לא צריכה להיות פושעת מבחינת החברה ויחס החברה אליה. בין אם תעגן זאת בחוק או שלא תעשה זאת הזנות תפרח כימים ימימה ואין חוק או אדם שיוכל לעצור אותה במדינה כמו שלנו, אולי הטליבן יכול לעשות זאת אבל אני לא בטוח כמה נירצה שלטון כזה פה. |
|
||||
|
||||
1. אין מניעה חוקית להחזיק בדעות כשלך לגבי אופן התנהלות המשטר. לדעתי זה טוב ויפה שח"כים לא מחויבים בחוק לקיים הבטחותיהם. לשוטרים אבהיר כי לא עודדתי אותך בשום שלב לעבור על החוק (או להודות בכך). 5. דעותינו חלוקות וברורות. הדיון מוצה לדעתי. |
|
||||
|
||||
אני אמנם איני נשוי אך לו הייתי נשוי והייתי מואס באישתי, הייתי יכול לזיין את בת השכן גם אם לא הייתה זונה (זאת בהנחה שאם הייתי מצליח למצוא אישה שתתחתן איתי, הייתי מצליח גם למצוא אישה שתהיה מוכנה לשכב איתי ללא תשלום). עובדת היותה נערת ליווי (אכן, הסטודנטיות הן החביבות עלי ביותר, במיוחד סטודנטיות להנדסה מכאנית או פיזיקה שהן בקיאות במיוחד בענייני חיכוך ורזוננס) רק חוסך את עניין החיזור הארוך אחרי בת השכן דבר שמזיק לזוגיות הרבה יותר מביקור מזדמן אצל נערת ליווי. |
|
||||
|
||||
נקודה מעניינת, ביקור אצל זונות פוגע בזוגיות פחות מבגידה שכרוכה במעורבות ריגשית |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |