422425
באמת לא יעלה על הדעת ששופטים יגידו את האמת, קל וחומר כשהיא לא PC. במצב הנוכחי לא ברור לי איך אדם כזה יכול היה אפילו להחשב מועמד לעליון.
האיכבוד של האישופטת 422439
למה אתה רושם שהיא אמרה אמת? היא היסטוריונית? סוציולוגית? אנתרופולגית? היא מסתמכת על עבודות מחקר כלשהם? בטח היא לומדת על זה מקריאה בידיעות
האיכבוד של האישופטת 422456
אם מעניינים אותך המקורות עליהם היא הסתמכה, זו בהחלט שאלה לגיטימית להפנות אליה, להבדיל מצעקות ''גזענות''.
מצד שני אם אתה זקוק למחקרים כדי לדעת שמשפחות גדולות וחוסר השכלה נמצאים במתאם למצוקה כלכלית, שבתורה נמצאת במתאם למצוקות אחרות, אזי לא בטוח שמחקרים יעזרו לך.
האיכבוד של האישופטת 422503
היפאני לא רשם, כי אם כתב. או הקליד.
האיכבוד של האישופטת 422532
וישנה: לא יפאני אלא קהלת.
האיכבוד של האישופטת 422540
לא לא. הוא רשם, אתה רשמת, כולנו רושמים: הרי מתחילת כל הימים נקבע מה נרשום כולנו לדורותינו, והכל מוכתב, ומה שמוכתב - נרשם!
האיכבוד של האישופטת 422548
שכ"ג חפץ בעיקר ביקרן של אותיות בכל"ם, תגובה 392629, וביקרה של העברית באופן כללי. נדמה לי שההערות בעניין ה"רשם" לא באו ממנו, בד"כ, אלא יותר ממקורות אלמוניים (ומל.ב.פ. [?], בהזדמנות או שתיים).

אגב, הפירוש המילוני ל"רשם" הוא "כתב", "העלה על הכתב", ולא נאמר במפורש שהדבר כולל רק פעולות מסוג שרטוט דיאגרמות או עריכת רשימות מכולת וכדומה. כדוגמאות ל"רשום", מצטט אבן-שושן מספר דניאל: "אגיד לך את הרשום בכתב אמת", וכן גם מן המכילתא: "המקרא הזה רשום ומפורש על ידי איוב".

כך שאולי תחושת ההתנגדות ל"רשם" כ"כתב", והנטיה לשוב ולהעיר הערות בעניין זה - אולי אלה נובעות בעיקר מכך שאיננו רגילים (עדיין?), ולאו דווקא משום שיש בשימוש זה משהו שגוי בעליל.
האיכבוד של האישופטת 422555
הדוגמאות שאת מביאה מתאימות גם הן למשהו שנרשם "מפי מישהו", לא בדיוק נכתב בידי ה"רושם". גם היום, אם את מכתיבה לי משהו, אני *רושמת* אותו: הכתיבה היא יותר פעולה שהיא פרי רוחו של הכותב.
האיכבוד של האישופטת 422561
גם רשימה למכולת היא פרי רוחו של הכותב, וגם רשימת המסעדות האהובות עלי או רשימת החברים שאני מתכנן להזמין לחתונה שלי.
האיכבוד של האישופטת 422564
האיכבוד של האישופטת 422570
סליחה, התגובה הריקה נלחצה בטעות.
ודאי שרשימת מכולת או רשימת חברים הן דברים שאתה רושם. אבל כך גם דברים המוכתבים לך, כמו הודעה שעליך להעביר או דברי מרצה בשיעור.
אבל תגובות, למשל, אתה כותב.
האיכבוד של האישופטת 423128
ממש לא טעות - הודעה של אלמוני על המסעדה האהובה עליו, ועל חתונתו הקרבה, ודאי שמצדיקה הודעה ריקה.
האיכבוד של האישופטת 423137
לא הבנתי.
האיכבוד של האישופטת 423138
נדמה לי שהחליטו כאן מתישהו שהודעה ריקה היא הודעת תמיכה אילמת או משהו. אולי התחיל את זה עוזי ו.
האיכבוד של האישופטת 423139
הפוך- תגובה ריקה היא מחאה על תגובה ללא תוכן.
האיכבוד של האישופטת 423141
בדיוק בגלל זה לא הבנתי.
האיכבוד של האישופטת 423153
אפילו לא מחאה. היא מציגה את האבסורד שבתגובה של אלמוני המגלה משהו על עצמו.
האיכבוד של האישופטת 423172
ראשית, בתגובה שעליה הגבתי (בטעות) התגובה ריקה, לא היה כל עניין של אלמוני המגלה משהו על עצמו: האלמוני דיבר שם על ההבדל בין "לכתוב" ל"לרשום".
שנית, כבר הסברתי מזמן לעוזי מדוע יש דברים שאני (כאלמונית) מגלה על עצמי ובכל זאת אין בזה אבסורד. אין לי סבלנות לחפש את הלינק, אז אני חוזרת על ההסבר - כאשר אני "תומכת" בדעה מסוימת או מתנגדת לה, גם בלי להוסיף עליה דבר, האינפורמציה שאני מעבירה היא שיש ייצוג נוסף באייל לבעלי דעה זו או לשולליה בהתאם. משהו מעין סימון תגובות ב-ווי נט לשהח, נאמר.
האיכבוד של האישופטת 423173
הגבתי ל תגובה 422561 .

חזרה על ההסבר אינה מחזקת את נכונותו (כמו שאלף תגובות בווי-נט לא הופכות מאמר ליותר מעניין).
האיכבוד של האישופטת 423175
בדיוק לאותה תגובה התייחסתי. קראי אותה שוב ותראי במה היא עוסקת.
תמיכה ב*דעה* או עמדה אינה מחזקת את נכונותה, אבל היא מחזקת בהחלט את "נוכחותה".
האיכבוד של האישופטת 423189
קראתי. נו?
האיכבוד של האישופטת 423192
נראה לי שקראת, כנראה, בחוסר ריכוז מוחלט. האלמוני באותה תגובה מגיב לתגובה שלי, המתייחסת לשאלה באילה הזדמנויות ''כותבים'' ובאלה ''רושמים''. נושאי ה''רישום'' שהוא מעלה שם נועדו להדגמה בלבד, לא כדי לומר משהו על חתונתו או צורכי המכולת שלו.
האיכבוד של האישופטת 423203
לצורך העניין הנה ניסוח מחודש של תגובה 422561 והפעם בגוף שלישי: "גם רשימה למכולת היא פרי רוחו של הכותב, וגם רשימת המסעדות האהובות עליו או רשימת החברים שהוא מתכנן להזמין לחתונה שלו." הנושא הוא "פרי רוחו של הכותב" (או של הרושם), דבר שבא מהתגובה של האלמונית, והנושא הוא לא המסעדות או החתונה שנתתי רק בתור דוגמאות (אבל את וכולם מוזמנים, שאף אחד לא יעלב :)
נטפוקים בע''מ 423205
אבל האלמוני (את או מישהו אחר, לא משמעותי) לא כתב בגוף שלישי אלא בגוף ראשון. דווקא עם נושא ההודעה אין שום בעיה.

לפני שאת שולחת אותי לקרוא שוב ומשוכנעת שהפעם אבין ואפנים, הציצי במשפט השני של תגובה 423173 .
האיכבוד של האישופטת 423142
שכ''ג, אאז''נ. אבל מעולם לא הצלחתי למצוא את התגובה ההיא (אין מספיק מילות חיפוש).
האיכבוד של האישופטת 423145
ההמצאה היא של עוזי וישנה, שכ''ג רק ''פירש'' אותה מחדש אחרי שהועתקה.
האיכבוד של האישופטת 423155
נו, אז אפשר לינק?
זה? 423162
תגובה 352228

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים