|
||||
|
||||
אבוי, זו לא פארודיה. נתקלתי כבר בנאומים מהסוג הזה, והם נישאים במלוא הרצינות. מנסיוני- אין טעם לנסות להידבר עם אנשים כאלה, הם מחוייבים כ''כ לאידאולוגיה המסויימת שלהם, שאין להם יכולת נפשית להביט בעובדות החיים ולבחון אותן באמת. נאומיהם (שכן זה בסופו של דבר מה שיוצא להם מהפה) מתאפיינים בחוסר-יכולת לומר אמירות פשוטות שאליהן הגיעו בעצמם. הם משליכים לחלל העולם בוחטות שלמות של אידאולוגיית-שנאה, מלאות במלים שנגמרות ב-איזם, ו -בסופו של דבר- די משעממות לשמיעה (לפחות אותי. אני מעדיפה אנשים שחושבים בעצמם, ומדברים מתוך עצמם, ובמלים של עצמם). בשורה התחתונה, אין הבדל בין אידאולוגית השנאה שלהם לאידאולוגיות שנאה אחרות, חוץ מכך שזו שלהם עטופה במעטה חיצוני של דיבורים על הומניזם וזכויות אדם. מה שאומר שהם לא סתם מלאי-שנאה, כמו הרבה אנשים בעולם, אלא גם צבועים, כך שהתוצאה הסופית דוחה במיוחד. יפאני, תחסוך את האנרגיה שלך לאלה שראויים לה. |
|
||||
|
||||
ישראלי שמעריץ את מאו, אבל לא יודע כלום על ההיסטוריה של סין, קורא בעברית, אבל מגיב בשפה שנשמעת לפעמים כמו אנגלית. \ה נשמע פחות מידי סביר בשבילי. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהוא נתן פעם להבין שהוא לא ישראלי, לא? |
|
||||
|
||||
אבל האנגלית שלו מלאה שגיאות. |
|
||||
|
||||
כן, אבל זה עוד לא הופך אותו לישראלי:} תגובה 360253 |
|
||||
|
||||
זה שדובי כורדי קורא לעצמו דובי כורדי לא הופך אותו לכורדי, וזה שמאו טוען שהוא לא ישראלי, לא הופך אותו ללא ישראלי. ככה זה עם פארודיות. (והערה ליוצר של מאו, אם אתה כבר כותב בעברית עם טעויות, תגובה 360843 היתה אמינה יותר אם ה"אנסה" היה מנוסח כ"ינסה") |
|
||||
|
||||
יש ישראלים שהעברית שלהם אינה טובה יותר מהאנגלית. ערבים, למשל. או רוסים. |
|
||||
|
||||
ערביי ישראל, חזקה עליהם שהעברית שלהם תהיה יותר טובה מהאנגלית. וסיכוי סביר שגם רוסים. |
|
||||
|
||||
ב"חזקה עליהם" את מתכוונת לאיזה חוק טבע חדש? אני לא שמעתי עליו. |
|
||||
|
||||
בפולין. יהודי פולני, ששפת אימו אידיש, ודובר גם פולנית ואיטלקית. איזו שפה ידבר טוב יותר? פולנית או איטלקית? אם נולדת בארץ ולמדת אנגלית וצרפתית בבית הספר. מה תדבר יותר טוב? ובמילים אחרות, לאחר שפת אימם, אנשים דוברים יותר טוב את השפה בה הם משתמשים יותר. ערבי אזרח ישראל עשוי להזדקק לעברית על בסיס כמעט יומיומי. ולאנגלית פחות. |
|
||||
|
||||
איזו שפה נראה לך שמדברים האיילים טוב יותר, אנגלית או ערבית? (רמד: אינני דוברת ערבית). וערבי שבבית הספר למד בערבית, והוא למד עברית ואנגלית כשפות זרות, ומסיבות איזוטריות וקשות להבנה איננו מחבב במיוחד את העברית ודובריה, יכול להשתלט לפעמים טוב יותר על אנגלית. |
|
||||
|
||||
את לא מיעוט שחי בתוך רוב. הפולני לא ידבר יידיש, והיהודי (לא תמיד, אמנם) כן. הערבי לא נזקק לאנגלית כשהוא יוצא מישובו, והוא כן נזקק לעברית. כאמור, בערביי ישראל עסקינן. |
|
||||
|
||||
א. יש אפילו יהודים בברוקלין שהאגלית שלהם עילגת ביותר. ב. ליהודי פולין לא הייתה טלוויזיה שמדברת אידיש ואנגלית. לערבים בארץ יש טלוויזיה שמדברת ערבית ואנגלית. ג. היהודים במזרח אירופה, ברוב התקופות, לא חוו מלחמה גלויה בין העמים שבהם ישבו ובין בני עמם. ד. כל השאלה לגבי ערביי ישראל איננה תיאורטית אלא מעשית. מהיכרות אישית אני יכולה לומר שיש ערבים לא מעטים כאן שהאנגלית שגורה על פיהם יותר מהעברית. האם הניסיון שלך שונה? |
|
||||
|
||||
בשנה שעברה מצאתי את עצמי משוטטת באחת השכונות בירושלים, מחפשת את תחנת האוטובוס בחזרה לאוניברסיטה. שלושה אנשים שפניתי אליהם בעברית לא הבינו מה אני רוצה. בנסיון הרביעי איתרתי קבוצת בנות עם הרבה מאד רצון טוב. העברית שלי לא הובנה, הערבית שלי כל כך עלובה שזה היה חסר סיכוי, ואחרי כמה רגעים ארוכים של הרבה תנועות ידיים חסרות תועלת, עלה בראש אחת מהן הרעיון המבריק, ועברנו שתינו לאנגלית. תחנת האוטובוס האבודה נמצאה מייד אחר כך. (לפני שבועיים קרה לי סיפור דומה - אבל הפוך. בדואית אחת שאלה אותי כמה עולה האוטובוס לירושלים, ולא הבינה לא את העברית שלי ולא את האנגלית. נדרשתי לערבית - מזל שמספרים אני עוד זוכרת קצת...) |
|
||||
|
||||
הניסיון שלי שונה. ויתר על כן, פעם אחת בשדה תעופה בתורכיה ביקש ממני דייל קרקע אם אני יכולה לתרגם לקבוצה של ערבים מה הוא רוצה מהם: הם לא דיברו אנגלית כלל, אבל עיברית הם דווקא ידעו. |
|
||||
|
||||
בקיצור, נראה שאנשים שונים שולטים בשפות שונות. בכל מקרה, יש ערבים לא מעטים ששליטתם באנגלית טובה מזו שבעברית. מר מאו יכול להימנות עליהם. |
|
||||
|
||||
תהיי קצת יותר קונקרטית. לא הבנתי על מי את מדברת. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי למה לא לענות קונקרטית על הטיעון של מאו? אם את טוענת שאנשים כאלה "מחוייבים כ"כ לאידאולוגיה המסויימת שלהם, שאין להם יכולת נפשית להביט בעובדות החיים ולבחון אותן באמת" אז תעמתי אותו עם עובדות החיים כפי שאת רואה אותן. |
|
||||
|
||||
אני מעדיפה לדבר עם אנשים שמקשיבים, ומנסים לפחות לשקול את העובדות, ולא סתם מפציצים אותך בדיקלומים מלאי האשמות על האחות שאין לך. הוויכוחים שהיו לי עם אנשים מהזרם של ''מאו'' נשמעו קצת כמו המערכון עם ההוא שצועק שפוצצו את בניין ההסתדרות, ומסרב לגשת לחלון ולראות שהבניין עומד על תילו. בהדרגה הגעתי למסקנה שיש אנשים ששום עובדות לא יבלבלו אותם, ושאין טעם להגיב להם, וזה מה שאני עושה (בד''כ, פה ושם אני עדיין מתעצבנת ונגררת לוויכוח.. אבל מאו לא מספיק מעניין בעיניי). |
|
||||
|
||||
טוב, זכותך. לי מאו נראה כמו תאום המראה השמאלני של כמה מגיבים ימנים באייל ( מגיבים אינטילגנטים ומעניינים אגב). כמו שלא נראה לי נכון לפתור את ניצה למשל בתגובות בסגנון '' אין מה להתייחס אליך כי התגובות שלך מונעות משנאה'' כך גם לא נראה לי נכון למסמס את התגובות של מאו . |
|
||||
|
||||
אם כל זעימות חיבתי לניצה ולדעותיה, נראה לי שוודאי אין כאן תמונת מראה. אולי יותר לאורי פז, שגם הוא זורק ססמאות בשפע, אבל אפילו זה לא יהיה מדויק. מאו שלנו פשוט נמנה על הטיפוסים היותר סיסמאתיים שיש והוא חוזר על עצמו לעייפה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שמבחינת הסגנון אין מה להשוות בכלל לאורי פז( לא ראיתי יותר מדי גידופים אישיים אצל מאו) ומכל מקום, בהחלט מתייחסים לתגובותיו של א''פ, אני לא חושב שיש כאן הרבה מתדיינים קבועים שלא יצא להם להתווכח איתו. ולגבי ניצה- למרות מה שאני חושב על הדעות שלה היא אחת מהמגיבים היותר מעניינים כאן ואי אפשר להתעלם מזה שבלעדיה אין אקשן( תסתכלי למשל את הדיון של פרסיקו בימים האחרונים...) |
|
||||
|
||||
הנקודה שלי היא שאין בכלל באייל מישהו עם השקפה ''אירופאית'' טיפוסית על המצב. רוב השמאל בארץ מחוייב לאידיאולוגיה הציונית ( וטוב שכך, לדעתי). אבל יהיה מעניין לנסות להתמודד למשל עם טיעונים סטייל חומסקי ולא לפתור את העניין בהאשמות של אנטישמיות. |
|
||||
|
||||
ההשוואה לאורי פז היא רק לגבי הפרחת הסיסמאות. גם אורי הוא סיסמאתן רציני. ניצה יכולה, כמובן, להוציא אותי מדעתי, אבל היא לפחות אומרת כנראה את דעותיה שלה. ואני האחרונה שאאשים את מאו המקומי באנטישמיות דווקא, וודאי לא את חומסקי, מה גם שאינני מחויבת לאידיאולוגיה הציונית. אבל מאו דנן הוא פשוט פלקט. |
|
||||
|
||||
אם הזכרת את חומסקי: אחד הכותבים האינטליגנטיים באייל, אינני בטוח אבל נדמה לי שוקי שמאל, כינה את חומסקי שוטה- כמובן בלי שקרא ולו ספר אחד שלו. יש כאן לפעמים טיעונים סטייל חומסקי. |
|
||||
|
||||
יש מלא שמאלנים א-ציוניים באייל, ורובם מייניסטרימיים לגמרי. דובי קננגיסר, למשל. |
|
||||
|
||||
הואיל והמיינסטרים הוא ציוני, הרי שזו סתירה. גם דובי, לעניות דעתי, הוא ציוני. השאלה איך מגדירים ציוני. |
|
||||
|
||||
הכוונה למיינסטרים האיילי. ציוני אפשר להגדיר לפי: מי שתומך במדינה יהודית בארץ-ישראל. דובי לא תומך. איך את מגדירה? |
|
||||
|
||||
חשבתי שדובי דיבר רק על כך שהוא עצמו רוצה לחיות בקנדה, ולא נגד המדינה והמיקום ההיסטורי שלה כעניין עקרוני. הוא אמר כאן אי פעם שהוא בכלל לא תומך במדינה יהודית בארץ ישראל? |
|
||||
|
||||
קצת לא נוח לי עם השיחה הזו; רק הבאתי את דובי כדוגמה, וגם זה בגלל שהוא כל-כך מיינסטרימי. הרי אפשר ועדיף תמיד לשאול את פיו (דובי! הצילו!). אחרת הייתי מחפש ציטוטים ישירים. אני רק זוכר שהוא אמר פה ושם שהוא מעדיף לא להגדיר את עצמו בכלל כיהודי, אלא כישראלי, ושהוא מעדיף שישראל תהיה מדינת כל אזרחיה ולא מדינה יהודית דווקא. יש הרבה כאלה בארץ. |
|
||||
|
||||
בסדר, בסדר, לא היתה לי כוונה להביך אותך, יורדים מהעניין אלא אם כן דובי ירצה להבהיר בעצמו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |