|
||||
|
||||
היית אומר את זה גם אם היית מסכים שהעישון מספק הנאה, לא רק מרגיע את הרגשת הצורך? |
|
||||
|
||||
א. הנאה רגעית אולי, אבל על חשבון הטווח הרחוק - תכונה שלילית מאוד אצל מנהיג ב. הנאה אישית, אבל על חשבון הסובבים אותו - גם כן תכונה שלילית מאוד אצל מנהיג |
|
||||
|
||||
אני יכול לדמיין את עצמי מספיק נהנה ממשהו, בכדי לבחור, בצורה רציונלית לגמרי, להנות ממנו 60 שנים ואז למות, על פני לחיות 70 שנים בלעדיו. |
|
||||
|
||||
לא מדובר רק על קיצור אורך החיים אלא על ירידה משמעותית באיכותם. |
|
||||
|
||||
עישון הוא לא ההנאה היחידה שנשארת למעשנים, ואם הם לא היו פעילים ספורטיבית ממילא, לא צפויה ירידה משמעותית באיכות חייהם בעשרים השנים הראשונות. |
|
||||
|
||||
אצל בן אדם פרטי - זו בעיה שלו. אצל מי שמתיימר להיות מנהיג - זו חולשת אופי גדולה. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. דרך אגב, ''מנהיג'' היא המילה השנואה עליי ביותר. אני לא רוצה להגן על אף אחד ''שמתיימר להיות מנהיג''. אם אנחנו ממשיכים, בוא נדבר על ''מנהל'', אחד שגישתו היא ''החלטנו לבחור מישהו שינווט, כי אנחנו מוכנים למשוך בכיוון פחות מאידיאלי, ובלבד שנמשוך כולנו באותו הכיוון. היום זה אני. באופן טבעי, אני מעריך את דעתי שלי יותר מאת שלך, אבל אתה לא צריך להסכים שאני חכם ממך בכדי להקשיב לי. אתה רק צריך להסכים שדעתי לא מופרכת לגמרי, ושהתפשרות עליה עדיפה על אנארכיה.'' |
|
||||
|
||||
דוקא בתיאוריה של המינהל מדובר יותר ויותר על תכונה שנקראת מנהיגות. פעם חשבו שניתן לילמוד ניהול; היום הדעה היא שלניהול ברמה גבוהה במיוחד של מסגרות גדולות דרושה למנהל תכונה של מנהיגות. |
|
||||
|
||||
תמיד יש רק דעה אחת? |
|
||||
|
||||
בודאי שלא. כוונתי היתה שיותר ויותר מגיעים למסקנה שמנהל טוב הוא לא רק ידע אלא גם תכונה; או שיש אותה או שאין. אני יכול לתת דוגמא מהעיסוק שעסקתי בו עד לפני 12 שנים- הוראה. מורה טוב יש בו בהכרח גם תכונה של מנהיגות; בלעדי התכונה הזאת, הוא יוכל להיות במאמץ רב רק מורה בינוני. |
|
||||
|
||||
זה לא "מנהיגות", זה "כריזמה", וגם את זה לא צריך בשביל להיות מנהל או מורה מצליח, אלא אם אתה במצב הבלתי-אפשרי של 1. צריך להעביר חומר למי שאינם מעוניינים/מסוגלים להקשיב, או 2. מתפקידך לתת הוראות לאנשים שרוצים בכשלונך, בכדי לרשת את מקומך, במסגרת שבה אין לך כוח להפוך חבלה שכזאת מלמטה לבלתי כדאית. וגם בשני המצבים האלו, הכריזמה לא תציל אותך. |
|
||||
|
||||
אני מבין שאתה כותב את זה מניסיונך העשיר כמורה. סעיף 1 שלך מראה שאו שלא היית מורה או שהיית מורה גרוע. כל חומר -אבל ממש כל חומר, יכול להיות מעניין. ההקשבה ועניין התלמידים קשורים במורה, אם אינך יודע את זה אז כדאי שתדע. מורה טוב יכול לעורר עניין גם במקצועות שנחשבים למשעממים. |
|
||||
|
||||
נראה לי שסעיף 1 נשען דווקא על ניסיונו הטרי כתלמיד. |
|
||||
|
||||
היית במקרה מורה להבנת הנקרא? |
|
||||
|
||||
הייתי. באותו בית ספר בו אתה לימדת פישוט מורכבויות. |
|
||||
|
||||
בדיחה דלוחה ואנגרית הצידה, התכוונתי ברצינות להגיד שאין מספיק קשר בין תגובה 415287 ו-תגובה 415510 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |