|
||||
|
||||
1. אמש ב-BBC דובר על כמה צעירים מוסלמים אזרחי בריטניה שנסעו להתנדב לשורות הטליבן ונהרגו בהפצצה. רואיינו צעירים רעולי פנים שהסבירו שחובתם להתגייס למען אחיהם המוסלמים באשר הם. אנשי הקשר של אנשים אלה בפקיסטן טענו שכבר גייסו כמה אלפי צעירים כאלה. כתב ה-TV הבריטי הטיל ספק בטענה זו והעריך שמדובר בכמה מאות. ממשלת בריטניה שוקלת אפשרות להאשים אנשים כאלה בבגידה. 2. ההסבר המופרך של ארמסטרונג על משמעות המלה "איסלם" הוא חלק ממאמץ כללי במדיה המערבית ליפות את פני האיסלם, גם במחיר האמת. דוגמה נוספת: מוסלמים שחיים במערב ומסבירים לכתב השואל שמשמעות המלה "ג'יהאד" אינה מאבק אלים באויב אלא מאבק רוחני פנימי לשמור על מצוות אללה. 3. נדמה לי שיש הרבה יותר רבנים שמבקרים את האלמנטים הקיצוניים בדת היהודית מאשר אנשי דת מוסלמים שמבקרים (בפומבי) את האיסלם. יוצא מהכלל כאן הוא שייך פאלאצי האיטלקי. 4. מעבר לכך, הבעיה אינה רק מה אומרים או לא אומרים כהני הדת, אלא מה אומרים אנשים מהשורה. במה מועיל העמית הפקיסטני שממתיק סוד עם מר בן יעקב, ומסביר לו שהאיסלם היא דת שלווה שנחטפה ע"י קיצוניים? איפה מיליארד המוסלמים שאינם לוחמים בשורות הטליבן? למה לא שומעים אותם אומרים בקול רם, ובכל פורום אפשרי שהם מתנגדים נחרצות לדרכי הקיצוניים? בכל מקום שומעים רק מוסלמים שתומכים בטליבן ובבן לאדן! האם הכתבים מראיינים רק את המיעוט? או שזה הרוב? |
|
||||
|
||||
A man hears what he wants to hear שרו סיימון וגרפונקל. האם הם התכוונו אליך? לא באתי להגן על מאין דהו, אלא להביא לידיעת עמיתי באייל זויות ראיה שונות, למען יפרח הדיון. אם אינך מסוגלת להתייחס לזה ללא המטען הרגשי העודף, מה התועלת? |
|
||||
|
||||
כן, אני כבר רואה את הכותרות מוכרות-העיתונים ופותחות-מהדורת-החדשות הבאות: "נמצאו עשרות מוסלמים שהתאבלו על אובדן חיי אדם לשווא בפיגוע הנורא ב-11/9; כתבינו הביאו תמונות בלעדיות, תוך סיכון חייהם, מבתיהם של האנשים" |
|
||||
|
||||
4. לפני כחודש פרסם דן שפירא, במוסף הספרות של הארץ, שיר אפגאני מהמאה ה-19 אותו הוא תרגם מפשטו (פ' פתוחה, ו' חלומה). בדברי ההסבר המקדימים הוא כתב בין השאר: "...השבטים הפשטונים, החיים לפי החוק הרגיל הנוקשה, המכונה 'כבוד הפושטונים' - אותו חוק רגיל שניסו לכפות הטאליבן על אפגאנסתאן במעטה דק של ההלכה הסונית התקנית..." האם גם שפירא המתיק סוד עם איזה פקיסטני שכנראה אמר לו מה שאני שמעתי: "אופי החיים שלהם, כולל היחס המשפיל לאישה, השבטיות ההדוקה ושאר סממנים שאחנו מייחסים לאיסלמיות הקצונית שלהם - כל זה הוא למעשה אורח החיים שלהם מימים ימימה, ללא כל קשר מיוחד לאיסלם. האיסלם התאים לצורת החיים ולמנהגים של שבטי אפגניסטאן ופקיסטן." האם הגברת וולש באה על סיפוקה? תגובה 40789 |
|
||||
|
||||
נטפלת לטפל במקום להסתכל על העיקר, מר בן יעקב. אני לא חולקת על מה שאמר לך הידיד הפקיסטני, כך שלא היה צורך להביא סימוכין לכך. הנקודה שהיתה חשובה בדבריי היא שלא מספיק שאנשים ילחשו אמיתות במעמדים פרטיים. אלא יש צורך עז ודחוף לשמוע את מליוני המוסלמים המתונים יוצאים בקול רם נגד הקיצוניים אשר חטפו את דתם למטרות איומות כל כך. ועדיין- אולי יש משהו באיסלם שעושה דווקא אותו מכל הדתות לדת שנקלטה במקומות בהם החברה היא שבטית, בעלת יחס משפיל לנשים, וכו'? כלומר, יש כאן לדעתי שני אלמנטים- 1) החברה האפגנית אכן היתה כך גם קודם. 2) ולכן לא מקרה הוא שדווקא האיסלם תקע שם שורשים עמוקים כ"כ. (הבודהיזם היה גם הוא פעיל באזור, למה /הוא/ לא נקלט?) וחוץ מזה, מה אתה עושה פה? אתה לא אמור לצאת לחופשה? אני מקווה שזה לא המקרה שבו כבר נעלת את הדלת, ירדת למטה, ואז חזרת לבדוק אם הגז באמת סגור, ואז- הי! יש עוד משהו ששכחתי לעשות! לענות לאסתי על הטיעון שלה מלפני חצי שנה! :) שתהיה לך חופשה מתוקה. |
|
||||
|
||||
רק תיקון קל- ''ועדיין- אולי יש משהו באיסלם... וכו.'' (נקודה בסוף במקום סימן שאלה. כי לדעתי התשובה די ברורה). |
|
||||
|
||||
הצירוף "ממתיק סוד", בו השתמשת [בטון מזלזל, אם יורשה לי] בתגובה הראשונה שלך, נשאר מן הסתם חקוק בזכרוני, וכשעלעלתי בטיסה בקיטעי העיתונים הישנים שנשמרו אצלי קפץ לו תרגומו של שפירא והשתדך אליו. מה בכלל קשור כמה זמן עבר כדי לתקן טעויות? החופשה הקצרה-מתוקה, אם את זוכרת את התאריך בו הזכרתי אותה, עברה חלפה לה. |
|
||||
|
||||
הטון המזלזל היה באוזניך, לא בפי. (או בעיניך, לא באצבע האחת שבה אני מקלידה). לא זוכרת את התאריך, אבל וולקאם בק. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |