|
||||
|
||||
מעניין שקולות השבר נשמעים דוקא מאותו מגזר שבמשך הרבה שנים אני שומע אותו מזמר זמירות אחרות לגמרי. חשבתי שהמוסר הזעיר בורגני לפיו יש משהו שדורש הסבר במישהי שמעוניינת ביחסי מין חופשיים כבר גז ונעלם לו מהעולם. מה עם שחרור האישה? מה עם השויון המגדרי? לאן נעלמו כל הזמזומילים האלו? איפה אריקה ג'ונס כשצריך אותה? מה מקור הדרישה שהמין הגברי יתייחס למין השני בהתנשאות ובפטרונות, במקום להניח שבפגישה בין שני בני אדם כל אחד מהם אחראי על החלק שלו בעיסקה? ממתי מוטלת על הזכר האנושי החובה להפוך לבלש-פסיכולוג-עובד-סוציאלי-יועץ-שומרוני-טוב-מחנך? (כמובן, הכל בהנחה שגיל הנערה לא היה ידוע. כמו כן, שיהיה ברור: אני לא מסנגר על החיילים ההם, אני רק מתפלא על כך שאף אחד1 לא שם לב לקשר). __________ 1- טוב, אולי מישהו כן. לא עקבתי בקפדנות. |
|
||||
|
||||
אריקה ג'ונג. דיליטנט. |
|
||||
|
||||
ג'ונג. ג'ונג. צודק. דילטנט הוא שמי האמצעי. גם בזה אתה צודק. |
|
||||
|
||||
יפה שלמדת מאורי פז איך להפוך התנצלות להשתלחות. קצת ענווה לא תזיק. |
|
||||
|
||||
איפה מצאת השתלחות? אפשר להעיר על טעות בשמה של הגב' ג'ונג גם בלי להפוך את זה להאשמה גורפת, אבל אם כבר החלטת כן לעשות את זה, אני לא חושב שהתגובה שלי משתלחת. קצת ענוה לא תזיק, בהחלט. |
|
||||
|
||||
כשאתה אומר "*גם* בזה אתה צודק" אתה רומז שאלו שני הדברים היחידים שהוא צודק בהם. |
|
||||
|
||||
התגובה המתוקנת: ג'ונג. ג'ונג. צודק. דילטנט הוא שמי האמצעי. גם בזה אתה צודק. בכך הסכמתי עם שתי הטענות שהבאת. אשר לטענות נוספות שלא העלית, אין בידי מספיק אינפורמציה כדי לגבש דעה. ------------------------- עכשיו בסדר? ותגובה לך, גדי: הערתך נראית לי משונה במקצת. אשר להערות נוספות שלא העלית, אין בידי מספיק אינפורמציה כדי לקבוע התייחסות. |
|
||||
|
||||
הגיל של הנערה מהווה כאן גורם בעל משמעות קרדינלית, ובצידו עוד כמה מאפיינים יחודיים - היותה מקרה פסיכיאטרי, ההתנהגות הבלתי שגרתית של הוריה בפרשה, עובדת מגורי המשפחה בבסיס צבאי, ובעקבות כל אלה - הצורך לבדוק, משפטית ובמובנים אחרים - את התנהגות החיילים. האם נתקלת לאחרונה (או מתישהו) בידיעות תקשורתיות ובעקבותיהן בסערות רגש נשיות באייל - לגבי נשים *בוגרות* ששוכבות עם עשרות (או מאות, או אלפי) גברים מרצונן החפשי? אני לא. מדובר כאן בהחלט במקרה ייחודי ומזעזע. בפעם הבאה, לפני שהפליאה אוכלת אותך בכל פה - אולי תקרא קודם ותדע מה הנושא. |
|
||||
|
||||
אם כך נשאר רק לברר אם גיל הנערה היה ידוע, או שהיה צריך להיות ידוע ל"אדם סביר". "מקרה פסיכיאטרי" הוא, בד"כ, משהו שלא ממש קל לזהות (אלא אם כן הטענה היא שכל מי שמוכנה ליחסי מין כאלה היא דפוקה בשכל, מה שמחזיר אותנו למשבצת הראשונה, או, אם תרצי: מחזיר אותנו לטענה שאם כך הרי כל הזכרים שקיימו איתה יחסים אף הם "רפי שכל" ואין לבוא אליהם בטענות). |
|
||||
|
||||
...אבל מה זה "יחסי מין כאלה"? * יחסי מין עם פרטנרים מזדמנים - אחדות מחברותיי הטובות ביותר עשו את זה (על עצמי לא אספר, למה לי לקלקל את הרושם הטוב שנוצר, הי הי). * יחסי מין עם מספר מצטבר גדול של פרטנרים - כנ"ל. * יחסי מין שיש בהם אלמנט של כפייה/שליטה - לא התנסיתי, אבל מכירה כמה שהתנסו, ושמחים בזה מאוד ושיהיה להם לבריאות. אבל מדובר כמובן בדפוסים שהתקבעו *מרצונם ובהסכמתם המפורשת של שני הצדדים* (ומי שמכיר קצת את סצינת ה-BDSM יודע ששום דבר לא מאולתר שם, יש חוקים נוקשים שלא עוברים עליהם - למשל קובעים מראש מה מענג את שני הצדדים ומה לא, לא עושים פעולות מסכנות חיים, לא ממשיכים באקט כשהפרטנר מבטא מילת קוד מוסכמת שפירושה "להפסיק" וכולי). * יחסי מין בין קטין/ה ובוגר/ת - על פי החוק זו עבירה. אינטואיטיבית, ולא משפטית, הייתי אומרת שיש כאן מקרים שאפשר לשפוט לגופם, אבל תמיד תוך הנחה שסביר שיש שם צד נפגע או צד חלש, ואם יש, ככל הנראה יהיה זה הקטין/נה. אני לא נכנסת לשאלה של גמישות גיל ההסכמה, אלא מדברת על פערי גיל משמעותיים כמו במקרה הנדון. * יחסי מין בין אדם אחד לקבוצה גדולה של אנשים הקשורים ביניהם, באופן חד פעמי או קבוע - לא מכירה, אלא במקרים הבאים: אונס קבוצתי, או גורו שכל מאמינותיו מותרות לו. גם כאן יש עניין חזק של יחסי כוח. * יחסי מין בין אדם בריא וכשיר לאדם שעושה רושם בעייתי, כנראה במצוקה רגשית-נפשית, שמשפיל עצמו בפומבי כדי לקבל מין - קורה מן הסתם. תסכים איתי שזה לא מרשם לרומן סוער אלא בד"כ שוב קשור ליחסי כוח וניצול. אז לעתים, חלק מן האלמנטים הללו מגיעים בנפרד, וכששופטים כל מקרה לגופו ניתן להסיק לפעמים שזה בסדר גמור שיקרו. במקרה שלפנינו, כל האלמנטים חוברו להם יחדיו. |
|
||||
|
||||
הטיעון ה(כנראה)גורף הוא - "היא אמרה שהיא בת 16-17". לי אישית קשה להאמין שנערה (אולי יותר מדוייק - ילדה. הפעילות המינית החלה אצלה בסביבות גיל 12 - חריג סטטיסטי, עכש"י) גרה עם משפחתה בתוך הבסיס ואף אחד לא ידע, או לפחות שיער, את גילה, אבל לך תתווכח. לעניין "מקרה פסיכיאטרי", שהוא דבר ש"לא ממש קל לזהות" - אולי זה נכון (אני עצמי זיהיתי בכמה הזדמנויות, מבלי לדעת על האדם שום פרטים ביוגרפיים), אבל לפי התיאורים, התנהגותה היתה בוטה ופרובוקטיבית באופן מאוד בולט ובלתי מקובל. אצלי זה היה מדליק נורה אדומה, ואני מאמינה שגם אצל עוד כמה אנשים כולל אותך. משום מה, זה לא קרה אצל אותם חיילים. תגובה 386486 ותגובה 386497 הן שלי ואני מקווה שהן שופכות אור נוסף. נדמה לי שכיום אפילו הלוחמניים שבפלגים הפמיניסטיים (האמת: אני לא בטוחה מיהן נושאות הלפיד לענייני לוחמנות, בימים אלה, והאם הלוחמנות מן הסוג ההוא עדיין קיימת) כבר אינם דוגלים ברעיון כי יחסן של הנשים למין הוא זהה ליחס הגברי. |
|
||||
|
||||
יש נטייה להתייחס לחולה/בריא כאל גבול חד, ולא כך הוא. המחלות שמדובר עליהן בהקשרים אלה הן בדרך כלל הפרעות אישיות - אלה המחלות שיגרמו מראש להתנהגויות של פתיינות, למשל. ובדרך כלל המחלה נתפסת מתוך הדפוס ולא מתוך האקט הבודד. לגבי הפסקה השניה - כשאני פוגשת (ולצערי אני פוגשת) נשים שמבלות את שנות העשרים שלהן בלשכב (לדוגמה) עם כל החברים של אבא (בני החמישים) - וכל אחד מהם יודע על כל האחרים, האם זה באמת כל כך שונה? |
|
||||
|
||||
ואותן בחורות שאת פוגשת - האם הן מגיעות אלייך בגלל אותה פתיינות סדרתית שלהן? |
|
||||
|
||||
הן מגיעות בגלל כל מיני סיבות, שאפשר לקרוא להן ביחד ''חוסר אושר'' או ''התנהגויות של הרס עצמי''. |
|
||||
|
||||
ומסיבות כאלה לא הולכים בד"כ לפסיכולוג? |
|
||||
|
||||
תלוי עד כמה חוסר האושר חמור. |
|
||||
|
||||
העובדות ההיסטוריות בתרבויות רבות ושונות עד היום- נישואין מגיל 9 ... הסתכלות טבעית,- בת שהגיעה לפרקה, דהיינו גילתה טעמו של הפרי המתוק, היא כמו כל ילד האוהב ממתקים, ולא מפסיק ללקק סוכריות שוב ושוב עד בלי די. החוק המדיני - עומד לעתים בניגוד להתפתחות הטבעית של ההרמונים שלעתים מקדימים את הגיל שנקבע בחוק. ולענינינו, אין להאשים את החיילים כאנסים, כי לא פעלו בניגוד לרצונה, ואין כאן אונס, וגם לא פיתוי. ההיפך הוא הנכון- היא פתתה אותם, היא התגרתה בהם, היא באה אליהם, היא חפצה בזה אולי אפילו יותר מהם. |
|
||||
|
||||
אתה מודע לכך שאתה מדבר על ילדה בת 13? |
|
||||
|
||||
תגיד לי, אתה נולדת אתמול? (אל תענה, התשובה ידועה לי). אתה באמת חושב שאת המאמרים השנונים שקראת בבננות על פלירטוטים בבארים אפשר ליישם לסיטואציה הזאת? אריקה ג'ונג רלוונטית לחיינו בערך כמו חוק מאלתוס. |
|
||||
|
||||
משום מה לא זכורות לי ביקורות נוקבות על הגב' ג'ונג מהאגף הפמיניסטי-מתקדם-משוחרר-מכבלי-המוסר-הכפול-הגברי-שוביניסטי. מ''בננות'' אני זוכר בעיקר שבכל פעם שמישהו ניסה לצייץ שאולי בכ''ז יש איזה הבדל בין המינים מבחינת הגישה לסקס, הוא זכה לכינויים הרבה יותר גרועים מ''דילטנט''. אבל את חולה ולא יפה להרגיז אותך. החלימי נא במהרה. |
|
||||
|
||||
חשבתי שהיא דווקא הרגיזה אותך בהשוואה לא"פ. אבל שרשרת-שמות-תואר-ממוקפת היא דווקא טכניקה רטורית מבית מדרשו, לא? |
|
||||
|
||||
אני אהיה מופתע מאד אם ההשואה למר פז נעשתה על-ידי ברקת. מיקוף היתר פשוט מקצר בכתיבה. |
|
||||
|
||||
ח"ו ברקת. רציתי רק לומר שלשירשור מסיבי של שמות תואר יכולות להיות שתי סיבות (או יותר). אצ"ג משתמש בזה כצורה של דימוי ארצי וממשי, לא אבסטרקטי כמו מטאפורה. אחרים משתמשים בזה כמו גל צונמי עולה ומתגבר שמסיע על גבו קצף דמגוגי אוורירי שאמור להחניק כל התנגדות אפשרית. (הא, איך זה בשביל מגרה חיך? לרוגוב יש ביטוי צרפתי מתאים, אאז"נ). |
|
||||
|
||||
נו, אז נתתי לך סיבה שלישית. |
|
||||
|
||||
כרצונך. |
|
||||
|
||||
רוגוב: amuse geule. אצל אחרים נתקלתי במונח amuse bouche. |
|
||||
|
||||
הייתי שולחת אותך שוב לקרוא את הדיונים בבננות, אבל לא בא לי להעניש אותך. בכל אופן, אם תחליט להעניש את עצמך בכל זאת, תראה שרוב התגובות שמדברות על סקס חופשי ומשוחרר לגמרי באו מכיוון הגברים שבחבורה. המאמרים של אינדי למשל, מבטאים את הדיסוננס שבין המציאות של ''השתמש וזרוק'' לבין פגיעות נשית גדולה. וכן, היה ויש הרבה מין מזדמן שהיוזמה שלו באה מהכיוון הנשי. אישית אני חושבת שאנחנו משלמות על זה מחיר לא מבוטל. כל זה לא אומר שיש קשר למקרה של חיל האוויר - להזכירך, שוויון בין המינים הוא קודם כל שוויון בין בני אדם. לא רואה הרבה פרמטרים שבהם הנערה ההיא היתה שווה באיזשהו מובן למנצליה המיניים. |
|
||||
|
||||
אומרים שמאלתוס (התיאוריה, לא החוק בניסוח המדוייק) רלוונטי לאזורים רבים באפריקה, וג'ונג (היתה) רלוונטית לכמה נשים אמריקאיות ופה ושם גם לכמה ישראליות, ואפילו לפרויד יש עדנה לאחרונה. אין לנו אלא לחכות עוד קצת וגם מארקס וסילבסטר סטאלון יכו שנית (אי אפשר לצפות רק לטוב בלי לקבל בסבלנות את הרע[מבו] ). חוץ מזה בטח עוד מעט תבוא האלמוניה השואלת ותשאל: "וחוק מאלתוס מהו, במטותא?" :-] |
|
||||
|
||||
אני נותנת לך פטור מלא משאלותיי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נו כן, אמרו לי כבר מזמן שגם אם אפשר לבד - הרבה יותר כיף כשאני עושה את זה. ואני עושה את זה בעונג רב :-] : |
|
||||
|
||||
רק שתדעי שיש כמה מאתנו...:) |
|
||||
|
||||
ניחשתי כבר, ואגב - אני ב-א-מ-ת שמחה לשאלות, ובהערה המחוייכת ההיא לא היתה לי *שום* כוונה צינית, למקרה שכך התרשמת. |
|
||||
|
||||
הנוסח המלא (אולי. אם תרצי. *אני* לא מתכוונת לקרוא את כל זה בזמן הקרוב. לפני שנים קראתי קטעים, לא ממש מרצוני החפשי :-] ): |
|
||||
|
||||
אה, "significantly abridged", אפילו לא טרחתי להסתכל מה הולך בפנים... |
|
||||
|
||||
התגובה שלך גרמה לי לשאול את עצמי מה היה קורה אם בחור בן 14 היה שוכב עם 30 חיילות. משום מה לא נראה לי שהן היו נכנסות לכלא. |
|
||||
|
||||
בגלל החוקים המפלים, הן אכן - סביר להניח - לא היו נכנסות לכלא. אבל הן היו צריכות להיכנס, לטעמי, לו הסיפור היה דומה. |
|
||||
|
||||
גם לטעמי. |
|
||||
|
||||
ברקת, ברקת, אני שמח לראות שאת מרגישה יותר טוב. כשאני הייתי בן 14, החלום הכי מתוק שלי היה ששלושים בחורות בגילאי 12-52 יבצעו בי את זממן. אחת-אחת, בזוגות, בשלישיות, כדרך הטבע וכדרך סדום ועמורה, ביום, בלילה, בחורף או בקיץ (כולל יום כיפור, אם לא איכפת לך), בשכיבה, בישיבה, בעמידה, בריצה על הגגות, הכל היה מתאים לי. הכי משונה זה שמשיחות נפש עם חברים מסתבר שלא רק שלא הייתי הסוטה היחיד, זאת היתה הנורמה. את יכולה לחשוב שאם הפנטזיה הזאת היתה מתגשמת היה נגרם לי נזק נוראי, אבל עד שלא תראי לי מחקרים שמצביעים בכיוון, אני מאד סקפטי, כי במקרה הזה לפחות לא היו גדלות לי השערות המגוכחות על כפות ידי. ואם לא היה נגרם לי נזק, למה להשליך את הנפשות הטובות האלה לבית סוהר? רק בשמה של איזו סימטריה שממילא אינה קימת? |
|
||||
|
||||
אתה רואה, איזה מזל שקצת התבגרת מאז. וברצינות: זה כנראה מפני שבפנטזיה הקולקטיבית שלנו כתרבות, תקיפה מינית נושאת עונג גדול ואף סיפוק לקורבן. אז בוא נגיד זאת בפשטות: מי שאונס אותך, לא עושה זאת כדי לענג אותך, ההפך הוא הנכון. פסקה מתוך המאמר: "במחקר אוסטרלי מ- 1995 שהופיע בספר בשם "מקורבן לתוקף" מאת פרדה בריגס, נאספה אינפורמציה מ- 200 גברים שהורשעו בתקיפה מינית. עפ"י המחקר, %50 מהם היו בעצמם קורבנות של התעללות מינית ע"י נשים, ומספר רב של פוגעים לאורך תקופה ארוכה". (זה מתוך http://www.macom.org.il/female_sexual_offenders.asp ). אז לא רק שאין ערובה שעצמך בן ה-14 ייהנה מזה - זה גם מידבק. עוד: "ישנן השלכות לטווח ארוך וקצר אצל בנים שעברו התעללות מינית. בטווח הקצר רואים התנהגות מינית שאינה הולמת את הגיל, תקיפה מינית של ילדים אחרים, עיסוק יתר במין ובלבול בשיוך הג'נדריאלי (זה במקרה שמדובר על תוקף גבר. ברקת). השפעות לטווח ארוך כוללות דיכאון, מחלות פיזיות, השפעות שליליות על הערכה עצמית ועל תחושת העצמי, השפעה שלילית על מערכות יחסים בינאישיות. חוסר יכולת לבטוח או להרגיש בטוח עם אחרים, במיוחד כשמעורבת אינטימיות, היא לעתים קרובות תוצאה של התעללות מינית. המיניות של הילד תפגע. קורבנות רבים תקועים בשלב המיני הרגשי שבו אירעה הפגיעה. התקיפה והרגשות שבאו אחריה הם אלו המייצגים מין בעיניהם". אה, רצית מחקרים. הנה: |
|
||||
|
||||
איזו תקיפה? איזו התעללות? על מה כבודך מדברת? אני שב ואומר שמעטות הן הנשים שהיו יכולות לתקוף אותי או את חברי בגיל ההוא, מכיוון שהיינו קופצים בשמחה למים הרבה לפני שהגב' היתה מספיקה לאיים. אגב, התהלך סיפור על מישהו ש"עשה את זה" עם האחות הגדולה של אחד מהחבר'ה (נדמה לי שהיא היתה מבוגרת מאיתנו בארבע שנים) והוא היה נושא לקנאה של הפתאים שהאמינו לו. על מי שתוקף מינית ילדים (מכל מין) אני חושב שצריך להטיל עונשים כבדים מאד. אבל זה עניין אחר. |
|
||||
|
||||
קודם כל, אנא חזור ל תגובה 387832 שלי, ושים לב להבדל בין הסעיף הרביעי שמניתי לבין הסעיף החמישי. כשאתה אומר שהיית שמח "לקפוץ למים" אני מאמינה לזה: היית שמח לו היו מאפשרים לך לקיים מגע מיני עם המון נשים בוגרות. אבל כאן לא מדובר על קיום יחסי מין בתנאים שלך. בחלומות הלילה. שלושים נשים בוגרות על נער בן 14 - אני לא מוצאת לזה שום מונח אחר חוץ מתקיפה מינית. רק בפנטזיות שלך (ושל רבים אחרים מן הסתם) מגעים מיניים כאלה ילוו בהתחשבות כלשהי ברצונותיו, המיניים והאחרים, של הנער. אותן עשרות נשים בוגרות היפותטיות לא מעוניינות בחצ'קונים של בן ה-14, או בקצב האישי שלו, ואף לא בהגעה לסיפוק מיני שלהן, אלא בכוח ושליטה, ולעתים גם בהשפלה מכוונת של האחר. האם אתה מסוגל לדמיין מצב כזה, שבו לא חושקים בך, אלא רואים בך אובייקט להתעללות? (לא קרה לך לאחרונה בעבודה או משהו?) אז ככה. |
|
||||
|
||||
לדעתך ה"חבר'ה" מהצבא ראו בנערה אובייקט להתעללות? עד עכשיו קיבלתי את הרושם שהם סתם היו חרמנים ולא שמו זין על השאלה עד כמה הנערה יציבה - העיקר שהיא "חמה ומוכנה", כמאמר הפרסומת הזוועתית. |
|
||||
|
||||
הם ראו בה אובייקט בלי שום צל של ספק. לגבי התעללות - אם אתה מתכוון למכות וכיבוי סיגריות על העור, זה כנראה לא מה שהלך שם. אבל מה שכתבתי לשוטה אינו בהכרח מראה מדויקת של פרטי המקרה בצבא, אלא הבהרה של הנסיבות שבהן אני רואה את הליהוק "המון נשים מבוגרות ונער בן 14". |
|
||||
|
||||
אבל אני התכוונתי למצב סימטרי לסיפור שאנחנו מדברים עליו כאן. הליהוק שלך ל-"המון נשים מבוגרות ונער בן 14" לא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
עד היום אף אחד לא הסביר לי איך אישה יכולה לאנוס גבר. איך ייתכן משגל אם הגבר לחלוטין לא מעוניין ? |
|
||||
|
||||
כנראה שיתכן. בפראפרזה על זקן השומרים, מעולם לא אנסתי ולא נאנסתי, כך שאינני מדבר מנסיון אישי. יחד עם זאת אומרים שהבעיה העיקרית של קורבן אונס, בהתמודדות שאחרי, זה שהיא כביכול שיתפה פעולה. לא בפיתוי, או ''טיזינג'', וגם לא שהיא צעקה ''יא, שנל שנל'' אלא בכך שבמהלך האונס היא היתה רטובה. יש להניח שגם במקרה ההפוך, זיקפה תהיה. למרות רצונו של הנאנס. |
|
||||
|
||||
פרט לכך שזקפה יכולה להיות, אני מניח שאישה יכולה להפיק סיפוק מגבר בכמה דרכים שונות, תוך שהיא מכריחה אותו לבצע דברים מסויימים אפילו אם לא בא לו ("רואה את הסכין הזה?"), או משתמשת בצעצועי מין שונים ומשונים. |
|
||||
|
||||
לנערים יש פנטזיות כאלה. עם זאת, מין עם עשרות זרים יפגע בנפשו של הנער הממוצע. לא רק לנערים, אלא גם לנשים רבות יש פנטזיות על אונס. עם זאת, אונס יפגע בנפשה של אישה ממוצעת. יש דברים שהם לגיטימיים לגמרי בעולם הפנטזיה, ואילו כאשר הם מתבצעים במציאות הם מזיקים ואסורים. |
|
||||
|
||||
בדיוק בגלל העמדה הזאת ביקשתי מחקרים. הטענה שאני מתווכח עליה כאן היא שאם *אישה אחת* מבוגרת מפתה נער בן 14 היא צריכה להיענש על כך. |
|
||||
|
||||
לא נכון. ראשית זה לא מה שטענת: תגובה 388192 שנית, אני לא אמרתי שאוטומטית יש להעניש בוגר (אחד) שמקיים יחסים עם קטין. כל מקרה לגופו. |
|
||||
|
||||
את צודקת. אנסה לעשות סדר (כנראה שזכרן של הפנטזיות ההן שיבש במקצת את צלילות מחשבתי): עפ"י החוק היום גבר בן שלושים שמקיים יחסים עם נערה בת 14 הוא באותו מצב כמו אישה בת שלושים שמקיימת יחסים עם נער בן 141. לדעתי זה אבסורד ששורשיו בנסיון להגן על אותה סימטריה מדומה בין גברים לנשים. העמדה הזאת גורמת הרבה צרות. _________ 1- אלא אם כן אני פשוט לא מכיר את החוק |
|
||||
|
||||
כאמור, תלוי בפרטי המקרה. זה בעיני כלל לא אבסורד. האם אתה חושב שבן 14 הוא כשיר לחלוטין מבחינה מינית? מדוע אתה מבדיל כאן בין נערים ונערות? האם על סמך מה שנתפס בעיניך כבגרות מינית? (אם כן, האם נערה שכבר קיבלה מחזור תיכנס גם כן לאותה קטגוריה)? האם על סמך הבדל זה תציע גם, למשל, להתיר לנערים להצביע בבחירות או לנהוג במכונית, ותשלול זאת מנערות? |
|
||||
|
||||
ההשוואה בין בגרות/פעילות מינית לפראמטרים אחרים (זכות בחירה, רשיון נהיגה) היא בעייתית, בלשון המעטה. זה כאילו שתגידי שבן 18 בעל אינטליגנציה נורמלית ייחשב בגיר ויורשה להצביע בבחירות אך ורק אם הגיע לגובה 1.58 ומעלה. מה הקשר? |
|
||||
|
||||
לא יודעת. אני מנסה לברר את עמדתו של שכ"ג ולהבין מדוע הוא מניח שבת 14 היא נתקפת ואילו בן 14 נהנה מהסיטואציה. |
|
||||
|
||||
ייתכן שהוא רומז שמכיוון שהיה אי שם בן 14 בעצמו הוא יודע מה היה מרגיש בסיטואציה הזו, ואינו רואה את עצמו כחריג, אבל בת 14 הוא עדיין לא היה ולכן הוא מקבל את עמדתכן בנושא. אגב, מה לדעתך מרכיב את המכלול של "בגרות" שדרושה כדי להיות מסוגלים לקיים יחסי מין? גיל (מעבר לסף הבגרות המינית) הוא לא מרכיב לדעתי, אלא רק אינדיקטור לסבירות לכך שהמרכיבים כבר הושגו. |
|
||||
|
||||
סיבה מעניינת. אני לא מניחה הנחות כאלה על סמך מה שנדמה לי שהייתי מרגישה כברקת לו זה היה קורה לי - אלא גם ובעיקר בשקלול על הידוע לי על פגיעות נפשיות שכיחות שנגרמות מסיטואציות דומות. קשה לי להניח שלמרות הנתונים והדיווחים והעדויות, דווקא אני אצא מאונס קבוצתי ללא פגיעה נפשית משמעותית (וקשה להבין מדוע סטטיסטיקאי חובב נכבד כשכ"ג מניח הנחה מעין זו על עצמו). לשאלתך השנייה: לא יודעת ולא מחלקת ציונים, למרות שאני מסכימה שגיל הוא קריטריון שרירותי בד"כ, אבל זה כרגע כל מה שיש לנו. הייתי מעדיפה שזה יהיה קשור איכשהו לאחריות ולאמפתיה, אם כי יש אנשים שגם בגיל 80 לא יהיו להם שני אלה. אין לי הרבה מה לומר מעבר לזה על סקס בגילאי העשרה, ומעדיפה לא להיכנס לנושא כי זה מזכיר לי את איטו אבירם. |
|
||||
|
||||
כשהייתי בן 16, הכרתי בנות 14 - נורמטיביות ושפויות לגמרי למיטב ידעתי - שהיו פעילות מינית. למעשה, הכרתי יותר כאלה מבנים שהיו פעילים מינית בגילאים הנ"ל (וזה הגיוני). אז אין לי מושג באשר לרוב בנות ה-14, וגם לא באשר לרוב בני ה-14, אבל ברור לי שפעילות מינית בגילאים הנ"ל לא מעידה בהכרח על כך שמשהו "לא בסדר". וההקשר לדיון הנוכחי? לא בטוח שיש. הפרטנרים שלהן לא היו (שוב - למיטב ידעתי) בני 20+. ואם כבר בפער גילאים משמעותי במערכות יחסים עסקינן, כל בני-זוגה של מכרה-רחוקה שלי (בת כ-25) עברו את גיל 40. משום-מה, המחשבה על כך מטרידה אותי יותר ממהחשבה על בת 16 שמשתרללת לה עם בן 20. |
|
||||
|
||||
אוי ואבוי, באיזו שכונה אתה גר? :-) מתי אמרתי שמשהו "לא בסדר" עם פעילות מינית בגילאי העשרה? ובכלל, מתי האיילים הפסיקו לקרוא תגובות והתחילו לספק דיאלוגים עם חברים דמיוניים? (אם אתה באמת רוצה, אפרט את דעתי. לא התייחסתי כלל למגע מיני בין קטינים, אם שמת לב). |
|
||||
|
||||
במקרה זה מדובר לא סתם על פעילות מינית בגיל 14, אלא על פעילות שהתחילה בגיל מאוד מוקדם (לפי מקורות שונים, בין גיל 12-13), ועם עשרות גברים (לפי מקורות שונים - 30 עד 40). זה אולי לא "בהכרח מעיד", אבל *ייתכן* שזה מעיד ש"משהו לא בסדר". עניין גם של גיל וגם של כמויות. המחשבה על בת 16 עם בן 20 אולי לא מטרידה, אבל בת 14 עם בני 20 זה הבדל יותר גדול גם בפער השנים וגם במיקום הפסיכולוגי-חברתי. אם אתה מתקשה להבין את כוונתי, נסה לחשוב על גילים יותר צעירים, שימחישו לך את הנושא: בת 13 עם בן 18 - ולעומתה, בת 11 עם בן 18. או בת 11 בכלל, אפילו בלי קשר לגילו של הבחור - בת 11 לעומת בת 13. זה די ברור שבין השתיים - הבנות - פער הגיל של השנתיים שבין 11 ל-13 הוא משמעותי יותר מפער של אותן שנתיים בין בת 16 לבת 18. |
|
||||
|
||||
אני מבדיל בין נערים ונערות מפני שלדעתי העמדות הרגשיות שלהם/שלהן לגבי מין שונות לגמרי. יתר על כן, לדעתי הטשטוש המכוון של ההבדלים האלה גורם הרבה צרות. מה חושב החפ"ש כאשר מתגלגלת לכיוונו אחת ש"נותנת"? הוא חושב שמאחר והוא לא מוצא כל רע במין מזדמן עם הרבה פרטנריות, סביר שהגברת שמולו מרגישה משהו דומה, ואין שום סיבה בעולם לא לתת להורמונים להוביל אותו קדימה. מגיל אפס מפמפמים לו שאין הבדל בין גברים ונשים, ואח"כ מתפלאים שהוא לא עוצר לחשוב שמא הגב' X היא "רפת שכל" או מקרה פסיכיאטרי או מה שלא יהיה. |
|
||||
|
||||
אני מסכימה מאוד לגבי ההבדלים בעמדות הרגשיות לגבי מין. אבל בעיניי תקיפה מינית מבוססת על כוח ויחסי כוח, וכשמדובר בתקיפה מינית בנים שנפגעו מגיבים לא פחות קשה מבנות שנפגעו. כאמור, אני תופסת יחסים בין בוגר לקטין כיחסים שעניין (יחסי) הכוח עשוי להיות מאוד חזק בהם, כלומר כיחסים שעלולים להיות תקיפה מינית. הם לא בהכרח כאלה, אבל יש לבדוק ולשלול את זה. |
|
||||
|
||||
אני מוכרח להתוודות כאן: אחרי שקראתי הרבה תיאורים של מה שעובר על נאנסות (וראו, למשל את הבלוג המזעזע של אנתיאה http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=206863&... ) ניסיתי לדמות בעיני רוחי את החויה1. עד כמה שאפשר להאמין לתחושות בטן לא מבוססות, אני לא חושב שאם הייתי נאנס זה היה גורם לי לטראומה בעוצמה כזאת. ברור שזאת היתה יכולה להיות חויה קשה, אבל קשה לי להאמין שהיא היתה גורמת לי פצעים נפשיים עמוקים כאלה. על זה דוקא לא דיברתי עם אחרים, ואם מישהו מהאיילים רוצה לתרום מהרגשותיו זה יהיה מועיל. למופרעים: לא, אני לא רוצה לבדוק את זה, אבל תודה על ההצעה. ____________ 1- "החוויה" אומרת האקדמיה, ואני קורץ ליובל ואומר "נא באוזן!". |
|
||||
|
||||
טוב, זה שאתה אדם שטחי כולנו יודעים. אל תשכח שהיא עברה אונס קבוצתי, חוויה קשה ואינטנסיבית יותר מ''סתם'' אונס. |
|
||||
|
||||
כן, המקרה שלה הוא באמת מהגרועים שניתן להעלות על הדעת, אבל הבאתי אותו רק כדוגמא (וגם כי חשבתי שטוב יהיה אם אנשים יקראו את הבלוג ההוא). כידוע, הרבה נשים שעוברות אונס "רגיל" סובלות מ- PTSD במשך שנים רבות. |
|
||||
|
||||
אונס בידי גבר או אישה? |
|
||||
|
||||
החוויה שהעלית כאן היא לא דוגמא טובה. קשה להזדהות עם הכאב של אנתיאה, מכיון שיש דברים באופי שלה וטעויות שהיא עשתה באותו הלילה שיוצרים תחושה ברורה אצל הקורא הממוצע ש''לי זה לא יקרה''. ובאמת לרוב האנשים כזה דבר לא יקרה. אני לא בטוח שאתה יכול להגיד את אותו הדבר באותה מידה של נחרצות על מקרה של אונס שבו הקורבן לא עשה שום דבר חריג, נתלש באופן פתאומי מהשגרת חיים שלו בלי שהייתה לו יכולת למנוע את זה, והוא נאנס באכזריות ותוך כפייה פיסית ואלימות, כשהוא בהכרה מלאה ולא בעמימות חושים, והוא לחולטין חסר אונים וחסר יכולת להתנגד. |
|
||||
|
||||
אני חייב להגיב כי אני בשום פנים לא מקבל תחושה ברורה ש"לי זה לא יקרה". אולי אני לא קורא ממוצע. לא נראה לי בכלל בלתי סביר לצאת לפאב, להתמסטל או להשתכר, לפלרטט עם איזה בחור, ולסיים את הערב במקום רחוק מאוד מזה שהייתי רוצה לסיים אותו בו. זה נראה לי אפשרי _לגמרי_. הכי מפחידה, מבחינתי, היא דווקא החפות הטכנית של הגברים. ברור לי לגמרי מהתאור של אנתיאה שלא היתה להם שום כוונה לאנוס אותה (למשל, הם נבהלו והחזירו אותה הביתה ברגע שהיתה מסוגלת לבטא סרוב קוהרנטי), ובכל זאת התוצאה היתה אונס. בחברה שבה אני חי אני מרגיש בטוח ונוח דווקא כי אני יודע שיש חוקים שמגינים עלי, ושלמרות שהכוח שלהם לא אבסולוטי, אם אני אפגע בצורה קשה, זה רק בגלל שיש מישהו שמוכן לשבור את החוקים האלה, שמוכן ועלול לשאת בתוצאות. שלומי אינו הפקר, הוא מוגן בסנקציות, נורמות, ואינהיביציות של תוקפי הפוטנציאליים. אם אפגע, זה יהיה כתוצאה מפשע. אבל איזה עולם אקראי ובלתי צפוי הוא כזה, שאשה יכולה להאנס בלי שאנסיה מודעים בכלל לכך שהם אנסו אותה, בלי שנאלצו כלל לחצות קו על הרצפה בטרם מעשה? אם כבר להאנס, עדיף באמת בגן הציבורי, בהכרה מלאה, על ידי פושע, ומתוך חוסר אונים, ולא על ידי אנשים מוכרים ונורמטיביים בנסיבות עמומות ומתוך אחריות-לכאורה של הקורבן. |
|
||||
|
||||
לא עורך דין, אבל ודאי שופט. |
|
||||
|
||||
איפה ראיתם את תיאור העניין? כשאני נכנסת ללינק אני רואה רק טקסטים שעולה מהם שהיא עברה אונס קבוצתי ונותרה פגועה, מזועזעת, זועמת וכיו"ב. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אחרי המשך קריאה בבלוג אני חושב שאני מבין למה אתה מתכוון ב''אני לא חושב שאם הייתי נאנס זה היה גורם לי לטראומה בעוצמה כזאת. ברור שזאת היתה יכולה להיות חויה קשה, אבל קשה לי להאמין שהיא היתה גורמת לי פצעים נפשיים עמוקים כאלה.'' אבל אני חושב שאתה מבלבל פצעים נפשיים עם דרך התמודדות. אנתיאה שופכת מפלים של מילים, שבחלקם נראים לי ולך קצת מוגזמים - אבל זו דרך ההתמודדות שלה. זה לא נכון לקחת את המילים האלו או את הכמות שלהן ולנסות להסיק מזה משהו לגבי ה''עוצמה'' של הטראומה. אם מתעלמים מהמילים שלה ומתרכזים בעובדות עצמן, היא חזרה לעבוד ולתפקד אחרי זמן קצר יחסית. היא הייתה מוכנה נפשית להתעמת עם התוקפים שלה (''חבוי בתוכי מניפסט נאצה מנומק וכמעט אינסופי, שרק משתוקק להתפרץ עליהם ועל שכמותם''). אלא לא דברים שנאמרים ע''י בנאדם שהתפרק לחתיכות, אלא ע''י בנאדם שכבר עיכל מספיק את החוויה כדי להילחם בחזרה. וכל זה בתוך פרק זמן מאוד קצר יחסית. אני לא רוצה להגיד דברים כמו ''הגזמה'' או ''מלודרמה'', מכיון שהן מכילות בתוכן שיפוט מסויים שאין לי שום כלים או או לגיטימציה להעביר. אבל אני כן חושב שיש פער גדול בין הררי המילים של אנתיאה לבין ההתמודדות האמיתית שלה עם החוויה הקשה שהיא עברה. היא הרבה יותר חזקה ממה שניתן לחשוב מקריאה שטחית וקבלה המסר שלה כמו שהוא, מבלי לנסות לקרוא בין השורות. |
|
||||
|
||||
סליחה, אבל... מישהו כאן (ברקת?) יודע בודאות שהדברים אכן נכתבו ע"י נפגעת אונס אותנטית? לא רוצה לקלקל למישהו את האמפטיה ולא להישמע גועלית וחסרת לב, אבל ביותר מדי רגעים נראה הבלוג הזה כמו תרגיל מאומץ בסדנת כתיבה יוצרת, שנכתב ע"י מישהי צעירה מאוד ומשתדלת מאוד. צר לי, יש לי בעיית אמינות. |
|
||||
|
||||
לא יודעת. אני יכולה לשאול את חברותיי הבלוגריות, אם מי מהן נמצאת איתה בקשר. |
|
||||
|
||||
אני לא מבינה למה כל פעם שאישה מעלה סיפור כזה, התגובה הראשונה היא "זה בטח פיקטיבי". מה אנחנו חושבות, שאם נשכנע את עצמנו שזה שקר נוכל להרגיש שאנחנו בצד הבטוח של המפה? שלנו זה לא יקרה? |
|
||||
|
||||
שטויות. מעולם לא הטלתי ספק באמיתותן של עדויות אונס שקראתי או שמעתי. לא ידוע לי כי - "... כל פעם שאישה מעלה...", אומרות הנשים - "זה בטח פיקטיבי". זו הפעם הראשונה שאני שומעת על תופעת "כל פעם" ו"פיקטיבי", הזאת, בסגנון המתואר על ידך. גם הפרשנות שלך, כי הנשים מגיבות כך, כביכול, ע"מ להדגיש את בידולן מן הקרבן התורנית ולהגביר בכך את תחושת בטחונן האישי - אינה נכונה במקרה שלי ואינה נשמעת לי נכונה לגבי נשים אחרות המוכרות לי. אין כאן שום דפוס חוזר ושום "כל פעם" - לפחות לא מצידי. רק לגבי הבלוג המקושר בתגובה 388253, ביטאתי, בזהירות ובמסוייג, ספקנות מסויימת. מאחר וברקת לא חזרה עם תשובה ובשלב זה לא ידוע במי/במה מדובר, לא אפרט את כל הטעמים לספקנותי, ואומר רק זאת, בעדינות - את מכירה את הביטוי (הגששי, אא"ט): "שאלה שאולה משאלות אחרות"? - ובכן - זוהי, בקוים כלליים, הבעיה שלי עם הבלוג הזה: מקומות רבים בו שאולים ממקומות אחרים שקדמו לו (לא בהכרח בלוגים), ולעיתים ניתן אף להבחין בקוי התפר הגסים, מבלי שנעשה מאמץ לעדן ולהתאים אותם. אסתפק בזאת, ואם יתברר שטעיתי - הריני מתנצלת מראש, אלף התנצלויות. שלא כמו בתגובה 388524, עכשיו כבר לא אכפת לי להישמע גועלית: אני לא משתגעת על עניין ה"אנחנו" הנשי, מכל מקום - *לא תמיד* אני משתגעת עליו. ברגעים אלה, למשל - אני זו אני, אינני "אנחנו", ואת, הממ... את זו את, ונראה שהראיה שלי אינה חדה מספיק ע"מ להבחין בכל ה"אנחנו" שמסביבך. |
|
||||
|
||||
יצא לי להיתקל בתופעה הזו גם בנוגע לבלוג של mybody וגם במקומות אחרים, שוב ושוב חזרו הקולות שטענו שזה לא נשמע אמיתי, לא אותנטי, לא מסתדר. אם טעיתי לגבייך, אני מתנצלת. בנוגע לבלוג של אנת'יאה, ככל הידוע לי הוא אמיתי. |
|
||||
|
||||
אפשר לקבל קישור לבלוג של mybody וגם קישורים או לפחות כמה דוגמאות לטענות שאת מדברת עליהן? אודה לך. |
|
||||
|
||||
"לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות בלבד, ומיועדת כמובן גם לגברים)" |
|
||||
|
||||
...ומצד שני, קיימת הציפייה שלנו שמי שכותב על קשייו וסבלו יהיה אותנטי ומקורי, שירעיד אותנו. שיימנע מקלישאות ומביטויים שחוקים, אחרת לא ניעתר ולא נאמין. |
|
||||
|
||||
שיימנע מהעתקות. מה שעוזר בבגרות במתמטיקה 3 יח"ל עלול לעורר בעיית זכויות יוצרים בנסיבות אחרות. |
|
||||
|
||||
אוי ואבוי לי, גם נאנסתי כמו איזו קורבנית מטומטמת וגם האונס שלי מריח מחוסר מקוריות יצירתית ונשמע כמו אלפי מקרי אונס אחרים. הולכת לקבור את פרצופי מחמת הכלימה. בחיי, לפעמים קשה להאמין לעוצמות האטימות. |
|
||||
|
||||
אפשר לשאול מה פירוש השם? |
|
||||
|
||||
אנת'יאה הייתה אחותו של לזלו פהר, גנב הסוסים מהשיר הנושא את שמה (במקור - שיר עם הונגרי). הושר ע"י ג'ודי קולינס וגם ע"י ג'ואן באאז. הייתה גם גרסה עברית ("הו שופט שופט רב חסד..."). אם אני לא טועה, מיכל טל שרה במסגרת המופע והתקליט "השטן ואשת האיכר". יש מילים בתחתית העמוד שבקישור |
|
||||
|
||||
תודה.:) |
|
||||
|
||||
למה אטימות? את יכולה לבוא בטענות לאנשים, שלא מכירים אותך, שהם לא מאמינים לכל מה שהם קוראים באינטרנט, בתקופה שבה אנחנו יודעים שאפילו התקשורת הממוסדת וה"רצינית" לוקה בחסר (וזה אנדרסטייטמנט היסטרי) מבחינת האמינות? זה בוודאי לא נעים לקרוא דברים כאלו עבורך, אבל גם לא כדאי לשפוט כל כך מהר ובכזו תוקפנות. |
|
||||
|
||||
עד כמה שמפתה להטיל ספק בשל אותם מקרים בודדים של בלוגים פיקטיביים, הרי שנדמה לי שלו את קורבן של אונס קבוצתי, והיית נתקלת בחבורת אינטלקטואלים חסרי שמץ אינטיליגנציה רגשית 1 שדנים בנינוחות בשאלת האותנטיות, כי היא יותר נוחה וקלה מאשר דיון בשאלות האמיתיות שעולות מהסיפור של אנת'יאה 2, תוך התעלמות גמורה מהעובדה שהסטטיסטיקה לבדה מורה שרוב הסיכויים הם שמאחורי הדיון קר הלב הזה (התאוששה מהר? לא התאוששה מהר? תוך כמה ימים חזרה לעבודה? האם זה מעיד שהכל נמחק עבר נגמר וחייה חזרו למסלולם הרגיל?) עומדת אישה בשר ודם שעברה חוויה מזעזעת, משנת אישיות, שההחלמה ממנה לוקחת שנים, אם בכלל. כרגיל, באייל תימצא הרבה יותר אמפתיה כלפי מי שאיבד חצי אחוז מערך תיק ההשקעות שלו במהלך תהפוכת שוק זו או אחרת, מאשר כלפי אישה, ששומו שמים, העזה ללכת ולהיאנס. 1 פרט לכמה יוצאים מהכלל 2 שאני מאשרת את אמינותו מהיכרות אישית. |
|
||||
|
||||
לא הטלתי ספק בשום דבר. עקבתי אחרי הסיפור שלה, ואני נוטה להאמין, בעיקר לנוכח העובדה שהוא קיבל גושפנקא מכמה אנשים שאמינים עלי. מה שאמרתי הוא רק שיש סיבה הגיונית לספקנות כאן, בעיקר למי שלא מכיר את הבחורה ולא נחשף לסיפור. ומי שבוחר לבצע את ההתמודדות שלו לעיני כל (שזו דרך לגיטימית לחלוטין בעיני), שלא יתפלא שהוא נתקל בדברים כאלו. לפי מה שראיתי, לא מדובר בבחורה חסרת בינה, ולכן, למרות שטבעי שהפקפוק יפגע בה, אולי לא כדאי לה למהר ולתקוף בחזרה. אגב, אם אני חו''ח הייתי במצב הזה ונתקלת בדיון הזה, הייתי ממהרת לתפוס ממנו מרחק. אינטלקטואלים חסרי כל שמץ אינטליגנציה רגשית ממש לא משרתים את המטרה של ההתמודדות, ולא מהווים את קהל היעד שלה. שימשיכו להזיל דמעות על אובדן של חצי אחוז, ושיהיה להם לבריאות. |
|
||||
|
||||
"כרגיל, באייל תימצא הרבה יותר אמפתיה כלפי מי שאיבד חצי אחוז מערך תיק ההשקעות שלו במהלך תהפוכת שוק זו או אחרת..." ? |
|
||||
|
||||
>תוך התעלמות גמורה מהעובדה שהסטטיסטיקה לבדה מורה שרוב הסיכויים הם שמאחורי הדיון קר הלב הזה עומדת אישה בשר ודם שעברה חוויה מזעזעת, משנת אישיות, שההחלמה ממנה לוקחת שנים, אם בכלל. איזה סטטיסטיקה? יש סטטיסטיקה על אחוז הבלוגים הפיקטיביים (מחולקת לפי נושאים)? |
|
||||
|
||||
אפילו אם היית צודקת באפיון האתר (ואת לא), זאת שהעלתה לראשונה את שאלת האותנטיות ודאי שאינה נמנית עם הדגים הקרים שמתעניינים יותר באותו חצי-אחוז מאשר ברגשותיהם של בני אדם. היא הביעה את הספק שלה בצורה מנומסת ובלי שמץ של תוקפנות או זלזול. מאחר ואני יודע על קיומך הפיזי, ואת מאשרת את האותנטיות של אנת'יאה, נראה לי שהנושא הזה נסגר. תודה. |
|
||||
|
||||
אני חושבת שהקצף יצא על הרושם המתקבל מסמיכותה של הודעת החשמנית ל תגובה 388439 ול תגובה 388437 של לחולע"ד. |
|
||||
|
||||
אילו רק היינו יודעים אנחנו על קיומך הפיזי... |
|
||||
|
||||
אתה מכיר את אלון עמית, והוא יכול להעיד על קיומי. כמו כן, יש כמה חברי מערכת שאיתרע מזלם לפגוש אותי, בשר ודם. חלקם עוד לא התאוששו לגמרי, אבל הקשוחים בחבורה כבר מוגדרים שפויים מבחינה משפטית. |
|
||||
|
||||
אבל אני לא מכירה אישית את אלון עמית, וגם לא את חברי המערכת. מבחינתי אתה בסופרפוזיציה. |
|
||||
|
||||
את יכולה אולי לתאר לי בצבעים חיים סופרפוזיציה? |
|
||||
|
||||
הסופר נראה בערך כמו עמוס עוז בנעוריו. פוזיציות אינני נוהגת לתאר בפומבי. |
|
||||
|
||||
מתוך http://rogers.phy.bris.ac.uk/denzil/denweb4.html : גם פיזיקאים יכולים להיות וולגריים. Alice and Bob go into this bar. It's late at night and they're drunk. They get a drink each and go off into their corner. They start gettinging a bit frisky, and kissing and canoodleing. The barman isn't too happy, but seeing as they're such good customers, he lets it slide. Before too long, though, they're both naked, and getting down to it.
The barman covers his eyes, trying not to look. As he sneaks a glimpse through his fingers, he sees something wierd - he can't make out what they're doing. He looks again, but is still confused. He turns to the drunk propping up the bar next to him, and asks, "What's going on? He seems to be screwing her over the table AND getting a blowjob at the same time. That doesn't make any sense. Looks brilliant though, doesn't it?" "Yeh," sighs the drunk whistfully, "It's a super position." |
|
||||
|
||||
אצלי כל פוזיציה היא סופר. כבר אמרתי שאני שולתת!!!!1 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |