|
||||
|
||||
ביום כיפור הבעיה הייתה בעיקר עם הSA-6. חיל האוויר הכיר את הSA-3 משלהי מלחמת ההתשה ופותחו אמצעי שיבוש (שעזרו חלקית). תו"כ מלחמת יו"כ נמצא ראש-הנחייה של טיל SA-6 שנשלח מיד לבדיקה למציאת תדר הגל הרציף ששימש להנחייתו. אם יהיה לי כוח הערב אולי אעבור על גליונות ביטאון חיל-האוויר בבית ואמצא לך את הכתבה שמפרטת את השתלשלות העניינים. |
|
||||
|
||||
המקור היחיד שנמצא לידי כרגע הוא ספרו הידוע של וולטר לקור, 'עימות', שמזכיר כי המעבר מסאם-2 לסאם-3 הוא שהפתיע את הישראלים. לכאורה זה גם יותר הגיוני, שכן לא אפשרי שהסובייטים שידרגו את כלי הנ"מ שלהם בשלושה דורות על פני שלוש שנים בלבד. |
|
||||
|
||||
אתה רוצה מקור נוסף? שלוף את הספר "חליפת לחץ", מסובר שם לפחות סיפור אחד על מטוס שהופל בשנת 1970 מטיל SA-3. המספר כותב על כך שפתאום הוא הבין שזה לא שהטיל עדיין רחוק אלא שהטיל קטן יותר (ולכן קרוב יותר למטוס) והמטוס נפגע. אשתדל לתת תגובה מנומקת יותר הערב. |
|
||||
|
||||
אתה צודק בעניין של הSA6, הוא היה בעיה יחסית יותר גדולה מבחינת חיל האויר. טיל קטן ונייד שליווה את כוחות השריון הסורים שפלשו לגולן. עדיין יש לזכור ששלושת סוגי הטילים היוו ביחד מערך, כשכל סוג טיל מיועד לכסות פיסת שמים בגובה טווח ומרחב אחר. למרות כל זאת, בממצאים הסטטיסתים התברר שרוב המטוסים נפגעו דווקא מפגזי נ"מ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |