|
||||
|
||||
בעקבות דבריו של פט רוברטסון בתוכניתו ב-4 בינואר לפיהם שרון לקה בשבץ המוחי כעונש על תוכנית ההתנתקות אמר עידו הר-טוב, דוברו של שר התיירות אברהם הירשזון: "כעת מרחף ספק רב מעל הפרויקט, לאור הערותיו של רוברטסון. לא נעשה עם האיש עסקים. נעשה עסקים עם מנהיגים אוונגליסטים אחרים, שהם ידידי ישראל". רוברטסון מתכוון להקים מרכז תיירותי בגליל בהשקעה של 50 מיליון דולר, בתמיכת המשרד. מעריב NRG: http://www.nrg.co.il/online/14/ART1/032/430.html ובוויקיפדיה היה כבר מי שקשר בין השבץ של שרון לטקס ה"פולסא דנורא" שנערך לפני כמה חודשים. |
|
||||
|
||||
גם אני חשבתי מיד על הפולסא דנורא, אבל הוא היה צריך לעבוד תוך חודש. מעניין מה קרה לעורכי הטקס: אם אינני טועה היה צריך לקרות להם משהו נורא אם הבקשה לא מתקבלת. |
|
||||
|
||||
"הפולסא דנורא פגעה בשרון" "בזמן שרופאיו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ממשיכים להיאבק על חייו, בימין הקיצוני מברכים על ההידרדרות במצבו של ראש הממשלה. פעילי הימין הקיצוני שהשתתפו לפני כחצי שנה בטקס ה"פולסא דנורא" שנערך לראש הממשלה לפני יישום ההתנתקות טוענים כי "הטקס הוא זה שפגע בראש הממשלה". " יובל לידור וטל ימין, מעריב. |
|
||||
|
||||
עכשיו שהוברר שזה באמת עובד אפשר לפתוח בחקירה פלילית. ומתברר גם שבמקרה של רבין זה עבד ולא יגאל עמיר שהיה סתם בורג אם בכלל. אם פותחים בחקירה פלילית, צריך קודם לשחרר את יגאל עמיר. |
|
||||
|
||||
זה לא עובד ככה. הרי ידוע לכל שכל דבר רע שקורא למישהו הוא עונש משמיים על מעשיו הרעים. לכן, מחלתו של שרון היא עונש על חטא גירוש המתנחלים. לכן, גירוש המתנחלים הוא עונש על חטא ה??? ולכן, שרון לא אשם בגירוש המתנחלים, והמתפללים של הפולסא דינורא חטאו לרצון שמיים, ועונשם יבוא בקרוב (והשאלה מי יהיה זה שיבחרו משמיים להענישם, אולמרט, נתניהו או פרץ, רק היא פתוחה). |
|
||||
|
||||
את אולמרט, נתניהו או פרץ יבחרו המצביעים. אלוהים רק יקשיח את לבו של הנבחר לצורך העונש. |
|
||||
|
||||
קראת את דיון 2220? |
|
||||
|
||||
קראתי ודחיתי על הסף. אלוהים הקשה את לבי. |
|
||||
|
||||
בוודאי שהגירוש הוא עונש. לדעתי עונש על כך שלא מחינו מספיק נגד ההתערבות של המדינה בעניינים לא לה. אבל אין זה פוטר את שרון כהוא זה מאשמתו, ולא לו להעניש על חטאים, בוודאי כשהוא עשה את הדברים נגד התורה. זאת גם הסיבה שיגאל עמיר אינו פטור למרות הפולסא דנורא. לא לו היה להוציא את הפולסא אל הפועל. בלשון חז''ל אומרים - מגלגלים חובה על ידי חייב. |
|
||||
|
||||
טוב, שיש מי שיודע את חשבונותיו של הקדוש ברוך הוא. |
|
||||
|
||||
לדעתי זה שיש חד צדדיות בתקשורת, זה העונש שלך על כך שהפכת את המחאה נגד התערבות המדינה לדת (תרתי משמע). כמובן שזה לא פוטר את התקשורת מאשמתה וכך הלאה. |
|
||||
|
||||
יגאל עמיר קיצר את התהליך. עובדה שרבין מת במקום. |
|
||||
|
||||
עכשיו השאלה - האם המדינה צריכה לתבוע אותם על רצח, או שקדימה צריכה לתבוע על נזק לרכוש? |
|
||||
|
||||
ועכשיו יש עדכון חדשות בהארץ על מכתב איום שהגיע לציפי לבני מאחד הרופאים בהדסה עין כרם. אם היא תמשיך בדרכו הוא ישקה גם אותה במדלל. " קול ישראל מכתב איום על שרת המשפטים ציפי לבני הגיע ללשכתה: אם תמשיכי בדרך שרון, יהיה סופך כסופו " |
|
||||
|
||||
קרה להם 1. הם מעבירים את החורף בקראוואנים 2. 1 תרתי 2 עם כמה א' צריך לכתוב את המילה הזו? |
|
||||
|
||||
2. אלף אלף. |
|
||||
|
||||
א) זוהי פשוט שחיתות אם שר התיירות יכול לקבוע למי המשרד עוזר לפי דעות פוליטיות. מה שמשמח זה שהירשזון לא יהיה שר תיירות הרבה זמן. המשרד יעבור לשר הרבה יותר בכיר בקדימה - מן הסתם שמעון פרס או צחי הנגבי. ב) הפולסא דנורא עובד תוך שנה 1. הסיפורים של פאג"י ואגרון דברו במפורש על שנה. 1 אם יש דבר כזה בכלל. |
|
||||
|
||||
רוברטסון ידוע כמי שאומר את מה שהוא חושב. עכשיו, לא כל מאזיניו המסורתיים רוצים לשמוע, ומנהיגים שמרנים-נוצרים מתרחקים ממנו ושידורי הטלויזיה שלו. |
|
||||
|
||||
אני חושב שדבריו של רוברטסון שהוא אישיות דתית מאמינה, אין בהם שום דבר חריג, וקשה לצפות ממנו לדברים אחרים, אלא אם כן הוא מסתיר את מחשבותיו. אם מקובל עלינו שמותר להאמין באלוהים, מותר גם להאמין שמחלתו של שרון היא עונש משמיים. אני אומר זאת כמי שלא מאמין לא באלוהים וממילא לא בשכר ועונש במובן אלוהי. אבל אם מדברים על אמונות מוזרות, אני חושב שמי שמאמין שההתנתקות יכולה להביא לאיזה שהוא דבר טוב, אמונתו מוזרה יותר. נוהגים להאשים את המתנחלים בנטיה משיחית (אפילו שרון אמר זאת). האם האמונה בהתנתקות שלא לוותה בשום הסבר הגיוני, אינה סוג של משיחיות מובהק יותר ? |
|
||||
|
||||
אכן. חד מתמיד |
|
||||
|
||||
מותר להאמין בכל דבר, אבל לרוב המאמינים יש מספיק שכל ישר כדי לא להאמין שהם מבינים את אופן פעולתו של הצדק האלוהי. אחרת הם צריכים לענות על שאלת הרוע בעולם (שאגיד שואה? בסדר, אני אומר שואה), על "צדיק ורע לו", על צונאמי, הרי געש, רעידות אדמה, שטפונות, מפולות בוץ, שריפות, סופות שלגים ושאר אסונות טבע שמשמידים גם חפים מפשע, על תינוקות שנולדים עם מומים איומים, על ילדים שמתים אלף מיתות משונות, על רימות של צרעות שאוכלות את הזחל המארח מבפנים, על זאבים טלואים שמכרסמים את טרפם בעודו בחיים, על גוזלי ציפורים שדוחפים את אחיהם למוות ודאי מחוץ לקן וכיוצא באלה עניינים בעייתיים למי שמתיימר להבין איך טוחנות טחנות הצדק של הקב"ה. |
|
||||
|
||||
דבריך בדבר חוסר ההיגיון באמונותו של מאמין שהוא גם מבין (בקווים כללים) את פעולתו של הצדק האלוהי הגיוניים, (קורה), אבל בכל זאת אני חולק עליך בקשר לקביעתך שבהגיון שלך שותפים רוב המאמינים. בכל דתות המערב (היהדות הנצרות והאיסלם) שכר ועונש הם מרכיבים מרכזיים של הדת, ובהעדרם כל העסק מאבד את משמעותו, כי ללא יכולת הבחנה בין טוב ורע בעיני האל אי אפשר לדרוש ממנו לעשות דברים טובים. הדבר הזה לא רק שאינו הגיוני, כפי שהסברת בעזרת דוגמאות קולעות, אלא שהוא מביא לפרדוכס ברור, שלפחות חכמי היהדות כבר עמדו עליו מזמן (''הכל צפוי והרשות נתונה'' או ''הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים''). ולמרות חוסר ההיגיון והפרדוכס, זה בדיוק העניין, ולדעתי רוב המאמינים קונים זאת. ליבוביץ אינו הכלל אלא היוצא מהכלל. |
|
||||
|
||||
מרוב התלהבות לא שמתי לב שבעצם, סטינו מהנושא. הנושא אינו אם אמונה כזאת או אחרת היא הגיונית או אם שותפים לה רבים או מעטים אלא האם בעלי האמונה הזאת, בין אם הם הגיוניים או בלתי הגיוניים ובין אם הם מעטים או רבים ''מותר'' להם להאמין בכך. בעניין זה שהוא הנושא, אני דווקא ליבראלי . . . |
|
||||
|
||||
רוב המאמינים שאני מכיר טוענים שהצדק האלוהי נפלא מבינתם, ואת עניין השכר והעונש הם משאירים לעולם הבא. מקצתם מדברים על "שכר" רוחני שנובע מעצם הידיעה שעשית את הטוב1. אני לא מכיר אף אחד שמייחס אסונות ספציפיים למעשים ספציפיים. אבל זה רק אני. __________ 1- על זה כבר אמר ברנרד שואו שמצפון נקי ומעשים טובים גורמים לך לישון טוב בלילה, אבל כוסית ברנדי משיגה אותה תוצאה בפחות מאמץ. |
|
||||
|
||||
על רָבוֹבָדְיָה וחסידיו שמעת ? |
|
||||
|
||||
אגב, אני מקבל חלקית את דבריך בקשר לשכר ועונש בעולם הבא בהשקפת העולם של המאמינים. אבל בפרוש רבים מהם מאמינים בשכר ועונש יותר מידיים, ועובדיה יוסף שאותו הזכרתי בתגובתי הקודמת הוא רק דוגמה אחת מרבים ששמעתים מביעים דעות בדבר שכר ועונש בעולם הזה. גם ההכרזות החד משמעיות של הרב יוסף ורבנים אחרים שלא תהיה התנתקות (1) כאשר הסימנים כבר היו מאד ברורים הם דוגמא לאמונה ביכולתם לדעת את מעשי האל. אני, אישית, אגב התווכחתי (וממש לא האמנתי למראה עיני ולמשמע אזניי) לפני ההתנתקות עם אדם מאמין (וגם משכיל. תואר שלישי בהנדסה), שחזר ואמר שלא תהיה התנתקות, ואף הפנה את תשומת לבי לאירוע התפילה ההמונית בכותל כאירוע שלאחריו התנתקות ממש לא תיתכן. (1) והיה גם במקומותינו מישהו דווקא לא מאמין (כנראה) ובודאי לא דתי, שבכל זאת האמין אמונה עמוקה באותו דבר, וממש אי אפשר היה להבין את אמונתו אלא כמשהו ממש מיסטי. |
|
||||
|
||||
נו, ומה אמר אותו אדם לאחר שההתנתקות אכן התבצעה? |
|
||||
|
||||
אני לא הזכרתי לו את אותו עניין מטעמי נימוס, אבל חבר שלי (שיש לו במקרה דעות דומות לשלי) לא התבייש ושאל אותו ישירות במין "נו ?" שכזה. והתשובה שלו הייתה שזה עדיין לא נגמר. זה קצת מזכיר את הסיפור על הג'יראפה אבל זה מה יש. |
|
||||
|
||||
אולי התשובה מצויה כאן, בדבריה של דקלה כהן ממפוני נוה דקלים: רצון המלך. מתקבל באהבה הגם שאינו מובן. |
|
||||
|
||||
לדעתי הרב כדורי מאושפז כעונש על כך שחלק מחסידיו טענו שמחלת שרון היא עונש על ההתנתקות. עכשיו צריך לראות מתי אני חוטף את הארוע שלי. |
|
||||
|
||||
דווקא התאוששת יפה מהאירוע שלך. (ככה זה כשמרימים להנחתה). |
|
||||
|
||||
כדאי להזכיר שלפט רוברטסון, ההוא מפתיחת הדיון (תגובה 360290) היה סרטן1. נשאלת השאלה מה הוא עשה בשביל לקבל כזה עונש מאלוהים? |
|
||||
|
||||
רוברטסון, המסית המסיט, תגובה 326531 |
|
||||
|
||||
אני חושב שלא האשפוז הוא עונש אלא דווקא ההגעה לגיל כה מופלג. האשפוז בנסיבות אלה הוא דווקא סיכוי להביא ברכה גדולה. |
|
||||
|
||||
במקרה של כדורי, נשמע שגם בגילו המופלג - לפחות לפני האשפוז - הוא היה שמח וטוב לב. במצב כזה הגיל איננו עונש. |
|
||||
|
||||
רד למקלטים. הרב כדורי הלך הערב לעולמו. |
|
||||
|
||||
אני איש של כבוד, ומוכן להיענש באופן דומה כשאגיע לגילו. |
|
||||
|
||||
מתוך: דבריו של ברוך מרזייל: "השם נתן השם לקח, יהי שם השם מבורך. לפיד התנהג ביוהרה, שחצנות, ושנאה לתורת ישראל והיום הקב"ה מלמד אותו לקח". יש לציין שזו (כנראה. לא קראתי בעיון) הדוגמה היחידה מתוך התגובות בכתבה, שמייחסת לאלוהים את מה שאירע לשינוי. |
|
||||
|
||||
נו, כנגד אושיות חוכמה כמו ברוך מרזל באמת אני נאלם דום, עובר לדום וחוטף דום (לב). כשדיברתי על המאמינים שאני מכיר התכוונתי לאלה שאני מכיר אישית ברמה שמאפשרת לי לשוחח עימם (לעתים רחוקות, אמנם. בד''כ אני נמנע מכך) על הנושא. מרזל בטח לא היה חותם בזריזות יתרה על ההצהרה ''הרב כהנא התנהג ביוהרה, שחצנות, ושנאה לתורת נביאי ישראל והקב''ה לימד אותו לקח''. |
|
||||
|
||||
אני אוסיף נימה אישית: מחלתו של שרון היא המאורע הראשון שסדק באופן משמעותי את אמונתי באי-קיום השגחה עליונה. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין את ההגיון הזה. איך השגחה עליונה יכולה לתת לכל כך הרבה "צדיקים" לחיות כפליטים? |
|
||||
|
||||
זה בכלל לא ענין של הגיון, אלא של אמונה אמוציונאלית לחלוטין. היה פה דיון שלם על הנושא (דיון 2516), ואני לא מתכוון לפתוח אותו שוב. (ואתה יכול להרגע, אמונתי רק נסדקה, לא נשברה לחלוטין). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |