|
||||
|
||||
אבל חשבתי שאוטובוס המסיע 35 אנשים עדיף על 35 מכוניות...הטיעון שלך לזיהום לא מובן לי. |
|
||||
|
||||
נכון שאוטובוס בסה"כ פחות מזהם, אך האוטובוסים ישנים ופולטים זיהום מרוכז. ניסית לעמוד ליד אוטובוס בצומת בת"א? בעיני פתרון יותר אידיאלי יהיה מעבר לאוטובוסים המונעים בגז (קיים בחו"ל) ובניית רשת שלמה של רכבת תחתית - שני הקווים המתוכננים הם לעג לרש, לדעתי ת"א צריכה לפחות 6-7 קווים, ופריסת תחנות כך שבחלק בין הירקון, הים, נתיבי איילון והתחנה המרכזית תהיה לפחות תחנת רכבת אחת במרחק עד 300 מ' מכל נקודה במרחב זה. מעבר לכך עלי להבהיר שהנושאים הסביבתיים העיקריים בהם אני מתמחה לא כוללים את זיהום האוויר אלא (בעיקר) שמירת שטחים פתוחים. |
|
||||
|
||||
האם מישהוא מהמביעים דעתם בנושא זיהום אויר שמע על חב' "אלקטריק פיול" אשר פיתחה שיטת הנעה חשמלית למכוניות ואוטובוסים ? שיטת ההנעה החשמלית של חב' "אלקטריק פיול" נבחנה בידי משרד הדואר הגרמני, חב' אוטובוסים בניו יורק. חבל שתוצאות המבחנים טרם פורסמו ע"י החברה. לשיטת ההנעה החשמלית מדובר במצבר הפועל על בסיס אבץ אויר ומאפשר טווח נסיעה של כ-400 ק"מ עד להחלפתו באחר. |
|
||||
|
||||
הדף באתר של החברה הנוגע לעניין, למעוניינים: האם ידוע לך מה עלותו המשוערת של מצבר שכזה? האם ניתן לטעון אותו מחדש, במקום להחליפו? האם ניתן להמיר מנועים מבוססי-דלק למנועים מבוססי מצבר "אבץ אויר" (מה זה? אגב) בקלות ובזול? |
|
||||
|
||||
לגבי העלויות אין לי כל מידע. שיטת השימוש במצברים מתבססת על החלפת מצבר. תוכן המצבר מכלה עצמו במהלך השימוש.ובעת ההחלפה פשוט מחליפים את המעטפת והיא נשלחת להחלפת לוחות מחדש, כך שלמעשה גם אין פסולת. הרעיון המרכזי הוא, הקמת תחנות שירות להחלפת מצברים דוגמאת תחנות הדלק. המנוע עצמו כפי שהבנתי מהפירסומים, הינו מנוע חשמלי בעל תמסורת מיוחדת. מצבר אבץ אויר הינו מצבר בעל עוצמה רבה בנוי בטכנולוגיות מיוחדות המנצל את תכונת האבץ בבואו במגע עם אויר ליצירת מתח חשמלי. |
|
||||
|
||||
כשגרתי בסיאטל, האוטובוסים שם השתמשו בהנעה בדיזל מחוץ לעיר, אך האוטובוס עבר להנעה חשמלית בתוך העיר. בנוסף, לכל האוטובוסים היה מתקן המאפשר לחבר אליהם אופניים, כך שאנשים רבים שילבו בין השניים. כאן בגרנובל (צרפת) במרכז העיר יש חשמליות בלבד (הכניסה למכוניות אסורה) ובכל העיר יש מספר רב של מסלולי אופניים מסודרים. כך שפתרונות יותר שקטים ופחות מזהמים קיימים. רק צריך מישהו שיישם אותם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |