בתשובה לאורי פז, 07/12/05 1:09
שיוויון 351659
וממתי אתה הדוס מסתפק בפשוטו של מקרא?
שיוויון 351660
ואגב, אני אולי חילונית אבל אני לא קראית.
שיוויון 352071
ולכן גם אף אחד כאן לא אמר שאת קראית, כי אם אולי חילונית (כפי שהעדת על עצמך בעבר בנוגע לבדיות שמצאת ב''שמירת שבת כהלכתה'', בדיות שמעולם לא המצאת לפנינו לשיפוט המסקנה שהסקנת מהספר ההלכתי הכביר הזה).
שיוויון 352482
לא דובר על בדיות.
מעולם.
כמה הלכות שהביאו אותי לכל מיני מחשבות שאתה היית לחלוטין, מגדיר ככפירה.
ונכון.
לא הרחבתי בעניין.

לפחות אני לא מאשימה את הצבא בהתפקרות שלי.
שיוויון 352070
ממתי שנאמר ביהדות: "אין מקרא יוצא מידי פשוטו", ככלל קבוע במסמרות בפרשנות המקרא.
שיוויון 352080
מעניין ששוברים את הכלל הזה על ימין ועל שמאל.
שיוויון 352283
מה? מי? איפה? מתי? והאיך?
שיוויון 352486
למשל - למך, שבפשוטו של מקרא הוא רוצח המונים גאה, אבל חז"ל דווקא מתייחסים אליו בהבנה ונותנים לו נסיבות מקילות.
נמרוד, לעומתו, בסך הכל "החל להיות גיבור בארץ", לפי פשוטו של מקרא, אבל הפך להיות ארכי-רשע וצולה אברהמים.

אגב, אתה באמת רק נמנע מלבשל גדי בחלב אימו וזהו? ולא יוצא מהבית בשבת?
ומה לגבי עין תחת עין וגו' לעומת פרשנות חז"ל?
שיוויון 352861
חז"ל מבארים את המקרא כפשוטו, הם פשוט ידעו וראו דברים שאנחנו לא משיגים להבין. קרי, דברי חז"ל נאמנים לכלל שהם קבעו במסמרות: "אין מקרא יוצא מידי פשוטו".
שיוויון 353000
אהה.
צר לי.
לא מתקבל.
שיוויון 353303
בטח שלא, גבירתי הנאווה, שהרי על פיך (ופיפיות שכמותך) יישק כל דבר ביהדות.
שיוויון 353306
יפיפיות שכמותך
שיוויון 353312
שמתי לב, אורי, שסעיפך קופץ הרבה יותר כשאתה עונה לגבירות נאוות מאשר לאדונים מכובדים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים