|
||||
|
||||
נתקלתי היום ב"מלחמה ושלום" של טולסטוי בציטוט שדומני שמתאים להפליא לדיון זה: "...ואנאטול, באותה עקשנות מיוחדת המצוייה באנשים מטומטמים לגבי מסקנה שהגיעו אליה בכוח שכלם שלהם, חזר על אותו שיקול הדעת, אשר כבר כמאה פעמים חזר עליו באוזני דולוחוב..." (עמ' 632 בכרך א' של התרגום של לאה גולדברג, מהדורת 2001). |
|
||||
|
||||
תודה לך על הציטוט משה |
|
||||
|
||||
"...ואנאטול, באותה עקשנות מיוחדת המצוייה באנשים מטומטמים לגבי מסקנה שהגיעו אליה בכוח שכלם שלהם, חזר על אותו שיקול הדעת, אשר כבר כמאה פעמים חזר עליו באוזני דולוחוב..." הריי זהו משפט מרושע מאין כמותו אשר מדגים את טימטומו של המתרגם (בתקווה שיש הבחנה ברוסית בין המושג "עיקש" שהיא התמדתו של אדם בדרך מסויימת, כאשר מניעיו אינם גלויים ואינם ניתנים לביקורת, לבין המושג "עקשן" שהיא התמדתו של אדם בדרך מסויימת, כאשר מניעיו גלויים וניתנים לביקורת, ובזכותם של עקשנים מוצאת החברה את דרכה) או את טימטומו של ליב טולסטוי, אשר ידוע היטב כי היה אדם מזוייף אשר "שיחק אותה" פשוט-עם אך למעשה היה עשיר (בזכות עבודתה הקשה של אשתו) ושיכור הולל אשר הזניח את אישתו ומשפחתו, והיה מבלה בבתי-מרזח ובמשחקי-הימורים עם ידידים מפוקפקים. גדי, תובנותיך תלויות מחוץ לך בספרים, בהסכמים פורמליים, בניסוחי שפה, באי-זיהוי עצמך ביצרי תודעתך עד להעלמותך המוחלטת ממרחב-החקירה, כאשר יצירי תודעתך מתקיימים בה כסומים-בארובה , כפי שמודגם בתגובה 332188 |
|
||||
|
||||
בהגדרות של אבן שושן מופיעים ''עיקש'' ו''עקשן'' כחלופות זה לזה. ייתכן שגם אבן שושן היה פראזיט מטומטם. מחמותי למדתי שהחיים נעשים קלים מעט יותר כאשר מאמצים את המילה - ''טרונצ'ו'' - קלח כרוב - המשמשת בספניולית, היא ה''לאדינו'', שפת צאצאי גירוש ספרד - לציון עיקש, עקשן, טמבל ואהבל גם יחד. |
|
||||
|
||||
מדבריך ניתן להבין שאנשי העליה הראשונה והשניה היו מטומטמים, וכי כל אדם שמתעקש להגשים את תובנותניו הינו מטומטם. |
|
||||
|
||||
בדרך כלל אנו מתחילים להבין את החיים כאשר אנו בוחנים אותם בשלב מתקדם יחסית, מן הסוף לכיוון ההתחלה - אך אין לנו ברירה אלא לחיות אותם מן ההתחלה אל הסוף. וכמה זה עצוב כאשר אדם סוקר את חייו אחורה, ומבין שהתובנות שעבורן נאבק ועליהן היה מוכן למסור את נפשו (או לפחות, אם לא נהיה כה דרמטיים - היה מוכן לעשות עצמו למשל ולשנינה) - היו התובנות הלא נכונות. לא חראם? |
|
||||
|
||||
"וכמה זה עצוב כאשר אדם סוקר את חייו אחורה, ומבין שהתובנות שעבורן נאבק ועליהן היה מוכן למסור את נפשו (או לפחות, אם לא נהיה כה דרמטיים - היה מוכן לעשות עצמו למשל ולשנינה) - היו התובנות הלא נכונות. לא חראם?" מאיפה הבאת את ההכללה הפראית הזו? |
|
||||
|
||||
מה ההכללה? |
|
||||
|
||||
ואם יורשה לי להעיר, גם המתרגמת הנ''ל הכירה את השפה העברית די מקרוב... |
|
||||
|
||||
אכן כך , אך אם תכיר את דורון מקרוב, כפי שהצעתי ברעיון הפגישה באוקטובר, יהיה לך מאד קשה לרמוז ברשעות , במילה טימטום בהקשר שלו, כפי שנפתח פתיל הזה. |
|
||||
|
||||
הפתיל הזה לא דיבר על דורון אלא על טרחנים כפיתיים. |
|
||||
|
||||
כפיתיים? יש לי כמה רעיונות מטופשים, אבל אני בטוח ששלך יהיו משעשעים יותר. |
|
||||
|
||||
תוכל להראות איפה? אגב, אם תתקיים פגישה, אני בהחלט אגיע. |
|
||||
|
||||
אייל צעיר, אם אתה תגיע, אז נקיים את הפגישה. משה |
|
||||
|
||||
(אני חושב שהוא יתקשה להגיע לפני שתקיימו את הפגישה) (סתם, סתם, לא חשוב) |
|
||||
|
||||
הטענה שאני אגיע שקולה לטענה שהפגישה תתקיים. אם כך אני יכול להציב תנאי: הפגישה תתקיים רק אם נשיא ארצות הברית יגיע. עכשיו הוכחנו שאם הפגישה תתקיים (דבר שכאמור תלוי בי), אז נשיא ארצות הברית יגיע. כך משפיעים על הפוליטיקה העולמית. תגובה 332046. |
|
||||
|
||||
אייל צעיר ( באמת צעיר !) אני אשתדל לתאם עם דורון מועד למפגש קראת סוף אוקטובר [ תל אביב ? ] ואפיץ מידע מדויק בתחילת אוקטובר. אגב, מחר אחר הצהריים, תיפתח במשעולי רחף ( ליד ערד) סדנת פיילוט "מגע בתודעה" אשמח לשלוח פלייר למי שמעונין בכך. משה גן אדם |
|
||||
|
||||
עומר, ואם נקיים את הפגישה, האם תתקשה אתה להגיע ? משה |
|
||||
|
||||
יהיו בורקסים? |
|
||||
|
||||
מה שחסר לדיון הזה אלו לא בורקסים כי אם ברקסים. |
|
||||
|
||||
אם הגיעך לפגישה תלוי רק בבורקס, אדאג שיהיה לפחות אחד. |
|
||||
|
||||
כנראה אתקשה להגיע מחמת חוסר עניין מספיק. (מצטער ותודה) |
|
||||
|
||||
:-) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |