|
||||
|
||||
אני לא מבין למה אתה מחמיץ פנים. נדמה לי שהמאמר שלך יוצא נשכר מהדוגמא החיה שהתגלגלה למחוזותינו ואשר ממחישה להפליא על מה דיברת. |
|
||||
|
||||
אם דורון יתלונן ששופכים את דמו, תוכל להגיד שהתכוונת אלי. טוב, נו, לעוזי. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת "אוכל להגיד"? ודאי שהתכוונתי אליך (על עוזי אני מנוע מלדבר, שמא אכעיס את מר עציון). ובהזדמנות זאת, חידה: מה זה חיודגיון? |
|
||||
|
||||
לשכ''ג, עייפתי מטרחנים שהם מתמטיקאים כפייתיים. יהושע עציון |
|
||||
|
||||
זו חידה בשבילי או בשבילך? בכל מקרה הפתרון פשוט: "חיודגיון" זהו שם העצם של הפועל "לחייד גיונים". |
|
||||
|
||||
חשבתי שאולי יש לזה איזו משמעות, כיוון שלא מצאתי שום אסוציאציה ל jhusdhu, והדוד ג. נשף עלי בבוז כששאלתי את דעתו בעניין. |
|
||||
|
||||
א. שכחת את ה-i בסוף. ב. מסתבר שלא הכל נמצא אונליין... ג. עכשיו זה יהיה אונליין. ד. jhusdhui היה שם של דמות במשחק D&D ששיחקתי בנעוריי (לפני כשתי חמישיות מחיי). את השם לא אני המצאתי אלא הוא נלקח מכתבה שהופיעה באותה תקופה במגזין Dragon, שהיה מקור החדשות היחידי לשחקנים בארץ באותה תקופה. מדי אפריל היה יוצא גליון הומוריסטי (או שואף להומוריסטי) ובשנה הרלוונטית הופיעה הכתבה הנ"ל שהסבירה איך לשחק נכון. להלן הקטעים הרלוונטיים: NAMING YOUR CHARACTER ה. זהו. עוד שאלות?
Often, a player will roll up a great character but then give him an ordinary name, Joe the Fighter or Christine the Mage just won't do it for real role-players. Plagiarism is no good, either, as it seems like the world is full of Elrics and Merlins. The best way to name your character is to use the Character Name Generation Table. Roll 1d6 for each letter of your character's name. This will give him a truly original name, like Jhusdhui the Cleric or Enhifhupwq the Thief. Think of the endless hours of fun you can have correcting you fellow players' pronunciation of you PC's name: Leader: "Okay, Brian the elf and Jusdy will examine the throne." You: "That's Jhusdhui!" Leader: "Chusdwy?" You: "Jhusdhui!" Leader: "Tchoodsway?" You: "No, you imbecile! Jhusdhui! Just like it's spelled!" . . . GOALS AND OBJECTIVES For some players, it seems like the only objective is to acquire wealth. Others want magical items, and still others experience points. This fixation an the numerical aspects of the game is a poor way to role-play. Your character shouldn't always be interested in getting just one thing or another. He should be interested in getting everything! {Ignore the motivations portion of this article noted previously. I hadn't thought of this part when I wrote the other stuff.} Also, remember that experience points and loot will be divided up amount the survivors. If you're a cleric, try the following tactic the next time the party is engaged in combat: Fighter's player: "I'm down to 13 hit points, Jusdy! Heal me quick! This frost giant is just creaming me!" You: "Do you really think I should? I mean, what if I need to heal someone later? Should I waste that spell now?" Fighter's player: "Jusdy, you've got over five first-level spells left! Hurry up!" DM: "The frost giant hits Joe for eight more points of damage. Joe's swing misses." Fighter's player: "Jusdy! Help! I'm down to five points." You: "Five? Why that's more than I started out with! I remember when I was just a first-level cleric. How long ago that seems. I would have done anything to have five hit points." Fighter's player: "Jusdy!" DM: "The frost giant gets initiative and hits again for 18 points. Joe's dead." Fighter's player {in a dying gasp}: "Jusdy!" You {kicking the fighter's lifeless body}: "That's Jhusdhui to you." {To the DM:) "I fire my phaser and disintegrate the giant." |
|
||||
|
||||
ה. לא כרגע, תודה. |
|
||||
|
||||
זה היה נכון באותה המידה גם לפני אלף תגובות, ומאז רק חוזרים וממחישים ושבים וממחישים ושוב טיפה ממחישים ואז ממחישים עוד קצת. לי נדמה שמה שהובן עד עכשיו, הובן, ומה שלא הובן, גם לא יובן - אבל מסתבר שלאופטימיות אין חסם מלעיל. איך אמר החכם בארנב: תגובה 163897. |
|
||||
|
||||
''ומה שלא הובן, גם לא יובן'' אכן נאה דרשת אלון. ''אבל מסתבר שלאופטימיות אין חסם מלעיל.'' מעניין אלון, נדמה לי שאורי ואתה מפרשים בצורה שונה לחלוטין את השימוש במילה ''חסם'' בתחום המתמטיקה, ובכל זאת, ראה זה פלא, אין שום בעיות תקשורת ביניכם בשימוש מושג זה במתמטיקה. אנא הבהר לי את הנס התקשורתי המתרחש מול עיני. |
|
||||
|
||||
את המשפט האחרון שלך כבר שר דוריבאל קאימי הנוגה לפני הרבה שנים. |
|
||||
|
||||
קאימי שר "איך אמר החכם בארנב תגובה 163897"? :-) באיזה שיר? (הוא באמת נוגה, ונפלא). |
|
||||
|
||||
אלון: מסתבר שלאופטימיות אין חסם מלעיל. קאימי: העצב אין לו סוף לאושר יש ויש. רון: אאל"ט. |
|
||||
|
||||
'' ואשר ממחישה להפליא'' שתף נא אותנו בתובנותך העמוקות בנושא. |
|
||||
|
||||
אינני חושב שאוכל לעשות זאת טוב ממך. |
|
||||
|
||||
"אינני חושב שאוכל לעשות זאת טוב ממך." לעשות מה? קדימה בטא את רחשי ליבך. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהיית יכול להצליח למדי אם היית טוען שאתה עוסק בפוסט-מתמטיקה, אלא שהאייל אינו סביבה ידידותית ל''פוסט'' למינהו. כולם יבשושיים כאן. |
|
||||
|
||||
האם אני מריחה כאן איזה עיסוק צדדי בפרסומאות? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע למה את קוראת "פרסומאות". אני באמת חושב שדורון יכול להתקבל ביותר מאור פנים בפורומים פוסט מודרניים. אם ילמד לשלב בתיאוריה שלו גם כמה "דרידה" ו"לאקאן" יחד עם גדל, יש לו סיכוי להגיע לקבוצה מלאה במשה קליין'ים. אגב, כמה משה צריך כדי למלא בקבוק אחד? |
|
||||
|
||||
אני מסכימה, כמובן, שתורתו של דורון מייצגת פוסט מתמטיקה, ואולי אף פוסט-תודעה, פוסט קבוצות ודואר היום. זו בעצם נראתה לי הברקה מצדך. השאלה לגבי משה היא מסובכת. עכש"י, בזמנו הספיק משה אחד למלא תיבה אחת. אבל כמה תיבות תלת מימדיות יש בבקבוק חד מימדי? את זה עוד לא פתרתי. |
|
||||
|
||||
עם טענתו כאילו למילה (''קבוצה'') יש משמעות מקורית פשוטה ואמיתית, יבעטו את דורון באכזריות מכל פורום ''פוסטי'' המכבד את עצמו. |
|
||||
|
||||
לא לא לא. יתרונם הגדול של הפוסטים המתקדמים הוא שהם יכולתים ''להכיל'' כל אמת, אפילו אם היא פשוטה וכיו''ב, ואפילו אם היא אמתית. מה גם שהיא מתקזזת עם התודעה, ויתר מזה - עם התודעה המודעת לעצמה... לדעתי, הוא יהיה סנסציה. |
|
||||
|
||||
במשך מאות תגובות דורון ניסה לשכנע אותנו לעבור מסע מחשבתי מהלוגיקה הבינארית (שהוא סימן, כידוע, כנקודה, שיכולה להיות רק בתוך קבוצה או מחוץ לקבוצה), אל הלוגיקה המונאדית, שיש בה גם את מושג הקו. אני מציע שהוא יפתח בקמפיין ארצי, תחת הסלוגן: "מנקודת ההתחלה אל קו הסיום". נ.ב. אם הוא באמת יעשה את זה, אני מבקש מעדר האיילים להיות רחום כלפיי. לא התכוונתי. |
|
||||
|
||||
"במשך מאות תגובות דורון ניסה לשכנע אותנו לעבור מסע מחשבתי מהלוגיקה הבינארית (שהוא סימן, כידוע, כנקודה, שיכולה להיות רק בתוך קבוצה או מחוץ לקבוצה), אל הלוגיקה המונאדית, שיש בה גם את מושג הקו." אייל צעיר, לשכנע?? על מה אתה מדבר?? טעית בכתובת, מחלקת השכנוע נמצאת 3 קומות למעלה, דלת שניה מימין. |
|
||||
|
||||
טוב, לא לשכנע אותנו לעבור מסע מחשבתי. להעיר לעצמו בקול רם כמה עשרות פעמים שאנחנו מפחדים או לא תבוניים מספיק כדי לעבור את המסע המחשבתי. אפשר לשאול, אגב, למה בחרת להפסיק איתי את הדיאלוג? |
|
||||
|
||||
"אני חושב שהיית יכול להצליח למדי אם היית טוען שאתה עוסק בפוסט-מתמטיקה," להצליח במה, בסילוף של טיעוני כדי למצוא חן בעיני אחרים? תשכח מזה. טענותי פשוטות מדי מכדי להתחפש לכבוד מתדייני האייל הקורא. |
|
||||
|
||||
השוטה לא התכוון שתעשה זאת עם אנשי האייל הקורא, שכולם כבר התקלקלו במכונה המשומנת של המתמטיקה הישנה. כל הרעיון הוא לפנות לאנשים חדשים ורעננים, בעלי תודעה נמרצת ועוז רוח, שפוסט מתמטיקה עושה להם את זה בגדול. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |