|
||||
|
||||
שני הבדלים: 1. בבית ספר נמצאים כולם (או כמעט כולם) 2. באוניברסיטה אתה משלם על הלימודים |
|
||||
|
||||
הרשי לי להזכיר לך נשכחות. כשאני למדתי בתיכון, הורי שילמו כרבע ממשכורתו של אבי לחודש. הם לא היו עשירים גדולים. האם לא היו השתוללויות בבית הספר? היו גם היו. |
|
||||
|
||||
ממה שהבנתי, כשאתה למדת בתיכון ההשתולליויות שהיו בו לא הגיעו ולו לכדי עשירית מאלה שיש היום. |
|
||||
|
||||
כשאני למדתי בתיכון גם אלימות המבוגרים לא הגיעה למה שהיא היום. בהרבה מקומות לא היה צריך לנעול את הבית. אבל בכל זאת היו השתוללויות של בני נעורים ואפילו חמורות. בסיום כתה ח' -סוף בית הספר היסודי- היה לנו קומזיץ ושני חברה שברו את כל כסאות הכתה וזרקו אותם למדורה. כשהייתי בכתה ה' -שנת 1959 -היו בשכונה שלנו עולים ממרוקו ומרומניה והם היו הולכים מכות שלא היו מביישות גם מכות היום. עם צינורות ושרשראות. |
|
||||
|
||||
האם שורפי הכיסאות או מכי הצינורות והשרשאות הגיעו לאוניברסיטה? |
|
||||
|
||||
שורף הכסאות הראשי הגיע גם הגיע. הגיע לתפקיד בכיר בחרה גדולה. הניצים בצינורות לא הגיעו אפילו לתיכון. אחרי 8 שנות לימוד הלכו לעבוד ולמדו, נדמה לי, יום בשבוע ברשת עמל. אולי אחד מהם המשיך באורט. |
|
||||
|
||||
אלימות המבוגרים היא בהחלט חלק מהעניין. (במיוחד אלימותם כלפי ילדיהם, למשל). אגב, בשנה ראשונה באוניברסיטה עבדתי (במשך כשבע דקות תמימות) בהוראת קרוא וכתוב לילדים בכיתה ב' שטרם רכשו מיומנויות אלה. בתום אותן שבע דקות, לא נשאר כיסא אחד שלם בחדר, לא נשארה ילדה אחת עם בגדים שמצב תקין, ונצפתה רק מורה אחת מבוהלת דוהרת בפניקה לכיוון חדר המנהלת. |
|
||||
|
||||
האלימות כלפי הילדים היתה לפני 45 שנה בגדר הנורמה."חוסך שבטו -שונא בנו". מעניין מה היה יעקב - זה שמופיע באייל -אומר על כך. |
|
||||
|
||||
אתה צודק. אבל זה רק אומר שאלימות מבוגרים כלפי ילדיהם היום באה מצד מבוגרים לא נורמטיביים. |
|
||||
|
||||
הוא היה אומר שמצאנו מתאם הפוך בין הפעלת משמעת על ידי ההורים ואלימות של הילדים. האם אתה מסכים עם מה שנאמר שהאלימות היום הרבה יותר גרועה ממה שהיה אז? |
|
||||
|
||||
יש היום יותר אלימות. גם מה שיש יותר שקוף. התקשורת בזמן שהייתי ילד לא פרסמה הרבה דברים. אני כופר מכל וכל במתאם שלך. הורים סמכותיים לא מוציאים ילדים פחות אלימים. |
|
||||
|
||||
אינני יודע למה אתה מכוון בהורים סמכותיים. ברור לי כשמש בצהריים שילדים שיודעים שיש גבולות ויש כללים והם לא יקבלו כל מה שהם רוצים רק בגלל שיצעקו וייללו, יהיו פחות אלימים. |
|
||||
|
||||
הורים סמכותיים אינם רק כאלה המציבים גבולות. המילים:גבולות וכללים הן מילים מאד כוללות. יש כל מיני גבולות וכל מיני כללים. ישגבולות שהם כלא, יש הורים סמכותיים הרודים ומדכאים את ילדיהם, יש המכים את ילדיהם מטעמים חינוכיים והמכות הן דבר תדיר. לפעמים הגבולות מתבטאים באי קבלה.הסיסמאות שהעלית הן סתמיות. |
|
||||
|
||||
רעד עובר בגווי למחשבה שאתה מורה |
|
||||
|
||||
זה עוד כלום לעומת החלחלה שאוחזת אותי כשאני חושב שאני אהיה מורה, חלילה. לעצם העניין, אינני יודע אם אתה לא מנסה להבין את מה שאני טוען או שאתה באמת מאמין שילדים צריכים לגדול בלי כללים חוץ מבא לי. אני יכול להעיד שהנזק לילד כזה הינו אדיר. ילד שלא העניקו לו גבולות, יכולת לקבל סמכות ושליטה עצמית הוא ילד מסכן, מסכן להחריד. אני על כן מעדיף להניח שאתה פשוט מעדיף לא להבין את כוונתי. |
|
||||
|
||||
שוב פעם. אם נתייחס לבית הספר -בין בכלל בלי כללים ובין משמעת מטומטמת של לקום כשהמורה נכנס (אולי לצעוק איי איי סר)ולחשוב שזה מכניס כבוד למערכת, רחוקה הדרך. הכבוד צריך להיות הדדי. שלא לדבר על מסגרות נוקשות למיניהן שאין בתוכן כבוד אלא רק יראה. אם נתייחס למשפחה, בלי לתאר לאילו מסגרות אתה מתכוון אים לדברים שלך כל משמעות והם אינם אלא סיסמאות חלולות. הלא מסגרות יכולות להיות גם מדכאות, שוברות והרסניות. |
|
||||
|
||||
בקיצור, לא הבנת מה שאני רוצה. |
|
||||
|
||||
גם לחופש יש מסגרת. (תגובה 33482) |
|
||||
|
||||
בודאי. השאלה איזו מסגרת. האם חומת בטון בגובה שמונה מטר או משהו אחר. |
|
||||
|
||||
ב(סיסמא1 של) בי"ס תפן החופש בא לפני המסגרת. __ 1 כן, אני יודע, לפי האקדמיה צ"ל סיסמה. מעניין האם הרבוי הוא עדיין סיסמאות, או שמא יש לומר "סיסמות". |
|
||||
|
||||
סיסמאות |
|
||||
|
||||
מעניין שבטבלה שהם מביאים, הם כותבים כי הרבוי של דוגמה הוא דוגמאות. לעומת זאת בציטוט של החלטת האקדמיה (במסגרת) הם מביאים: "שמות שהתגלגלו לעברית מן הארמית... נכתבים בה' בסופם. *דוגמות* (ההדגשה שלי) נוספות: סדנה, טבלה..." |
|
||||
|
||||
הם מסבירים את זה קצת למטה מהדוגמה. האקדמיה לא החליטה לגבי רבים, וגם יש לזה סיבה. הסיבה (כפי שכתוב), היא שבצורת יחיד זה נאמר אותו הדבר, אבל בצורת רבים צורת ההיגוי משתנה. בגלל שמילים כמו – דוגמאות או טבלאות – השתרשו כבר בשפה העברית, האקדמיה לא שינתה את זה, ו"מרשה" להגיד גם בצורה הארמית המקורית. אבל עדיין, הריבוי הנכון מבחינה אקדמית או אקדמאית :-) היא דוגמות או טבלות, ולא דוגמאות או טבלאות. |
|
||||
|
||||
ודייק: ססמאות וכן ססמות, ללא יו"ד. |
|
||||
|
||||
3. בביה"ס אתה חייב להיות נוכח עפ"י חוק חינוך חובה. באוניברסיטה אתה מתוך בחירה. 4. בביה"ס אתה איפשהו בין ילד לבין בן נוער. ההורמונים, מה לעשות, משתוללים... 5. על ביה"ס לא אתה משלם, אלא הוריך. גם אם ההורים מממנים אוניברסיטה, אתה נמצא כבר בגיל שבו מתחיל להיות לך אכפת מזה. |
|
||||
|
||||
מאוניברסיטה אפשר להעיף אותך, מבי''ס לא. המסקנה ברורה - תחרות חופשית בין בתי ספר. |
|
||||
|
||||
ואת משטרו העריץ של קים ז'ונג איל יש להפיל. |
|
||||
|
||||
תגובה 131876 |
|
||||
|
||||
צמבל.:) |
|
||||
|
||||
כנראה לוקח את החיים בכלילות אופיינית. כליל, כליל, אייכה? |
|
||||
|
||||
הנני. צר לי שאיני יכול להשתתף בדיונים כבעבר, אבל הצטרפתי לקבוצת מחקר למאסטר, מה שבולע את רוב זמני. אני מנסה להתעדכן בדיונים שנראים לי מעניינים, אבל זה לא תמיד הולך לי. אך אל דאגה --- כשאפרוש לגמלאות אוכל לחזור לעיסוקי האייליים הנושנים. |
|
||||
|
||||
החיפוש מראה שזה התחיל ב 03.03.2003 תגובה 133280 עושה רושם שזה עבד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |