|
||||
|
||||
נו, לא חידשת כלום על מה שאמרתי. רק דבר אחד חשוב לציין - באותן חברות עם השיניים הצחורות והאיפור על הפנים, הגברים עומדים בקבוצה, והנשים בוחרות מתוכם. זה ההיפוך הגמור של מה שקורה בחברה שלנו, בה מצפים מן הגבר שיגש אל האישה (ואיזה זמן טוב יותר מט"ו באב, עת הנשים היו יוצאות לחולל בכרם, והגברים היו בוחרים להם אישה מביניהן) ש*הוא* בחר. בקיצור, ההבדל הוא שכאן, האישה צריכה "להסתפק" במי שמציע עצמו לה, בעוד בחברות הפרימיטיביות עליהן דיברתי, הגבר צריך להסתפק באישה שמציעה עצמה לו (ולמעשה, אין לו ממש בחירה בעניין). כמובן שגם אצלנו יש אלמנט של בחירה עבור הנשים - הן יכולות לשלול גברים שאינם עומדים בסטנדרטים שלהם. אבל הבחירה שלהן היא על דרך השלילה, בעוד הבחירה של הגברים היא על דרך החיוב. ובאשר להערה האחרונה - לא לכל בעלי החיים יש טריטוריה, ולכן הטענה אינה תמיד נכונה. ברור, מצד שני, שחלק חשוב מאוד מהרשמת הנקבות נעוץ בנצחון הזכר על זכרים מתחרים. |
|
||||
|
||||
....להרשים את הנקבות באותם מינים טרטוריאלים. הכל סובב סביב הזכרים בלבד, והנקבות פשוט מחליטות לאיזו טריטוריה ללכת, על פי מספר הנקבות שכבר נמצאות עליה או המקורות המחייה שעליה (עשב, דגה). זה פשוט מפליא לדעתי...נותן מימד חדש של הסתכלות על תחרות בחברה של בני אדם. |
|
||||
|
||||
טוב, אנחנו נכנסים כאן לדברים שקצת קשה לדבר עליהם בבטחון. אני חושב שתפיסת טריטוריה טובה היא הוכחה לכושרו של הזכר - ומכאן, דרך למשוך נקבות ("הלו, בובה, רוצה לראות את הבית שלי בכפר שמריהו? ששה וחצי מליון דולר. משו-משו"). אתה חושב שמשיכת הנקבות היא דבר מקרי לחלוטין ("אה, תראי איזה בית יפה. בואי נכנס פנימה, אולי גר שם איזה רווק נאה?"). מכיוון ששנינו נסכים שחיות לא עושות דברים מתוך בחירה, לדעתי האישית, ההגיון האבולוציוני אומר שיש קשר בין הדברים, והם לא נעשים במנותק זה מזה כפי שאתה מציע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |