|
||||
|
||||
למקרא דבריך כמעט ונאלמתי דום, מציאות טרגית ממש לפטפטנית כמוני. אתה צודק ב-צ' הידיעה. ברם אולם, פטור בלי מסים אי אפשר, אז ככה: מצד אחד, לגבי חלק מהפרוייקטים שהממשלה משקיעה בהם התואר "מטופשים" הוא יופמיזם קיצוני וסלחנות יתרה (למשל ההתנחלויות, הכבישים העוקפים, פצצות של טונה ועוד כהנה וכהנא). מצד שני, יש דברים שהממשלה צריכה לדעתי להשקיע בהם הרבה יותר, כמו רווחה, חינוך, בריאות, תשתיות וכיו"ב, ואני, כאזרחית שפלת רוח, לא יכולה לטפל בהם. אשר על כן, בטענה שאין לי שום חשק שהשרים הנוכחיים, למשל, יטפלו במיסי - התכוונתי בדיוק לזה: לשרים הנוכחיים. ממשלה אידיאלית היתה יכולה אולי להשקיע אותם בדברים הנכונים, ולהביא לצמיחה המאפשרת להוריד את המסים - תוך המשך של מדיניות רווחה טובה. |
|
||||
|
||||
אמממ... למרות שאני בצד שלך מהמתרס של הקלפי (כנראה) נראה לי שאת מטאטאת את הדמוקרטיה ולאו דווקא את הקפיטליזם ?החזירי?. כמה אנשים בעולם מסכימים על הדברים החשובים ללא דקויות, שבביצוע מסתבר שהן קריטיות לכל אחד ואחד? |
|
||||
|
||||
אנא הבהר (בעברית לזוחלי קרוא). |
|
||||
|
||||
אני חוזרת, אנא הבהר. בכנות לא הבנתי - לא מדוע אני מטאטאת את הדמוקרטיה , ובעיקר לא את המשפט השני, שממש לא ברור לי. |
|
||||
|
||||
אה. אז ברווחה, חינוך, בריאות, תשתיות וכו' את לא יכולה לטפל, אבל להחליף את העם, לדעתך, את יכולה? |
|
||||
|
||||
לצערי, אפילו את הממשלה קשה לי להחליף, אבל מה - אי אפשר לפנטז? אגב, בשלב זה הייתי מסתפקת בחזרה לממשלה כמו זו של רבין, ובשביל זה יתכן שהיה מספיק להחליף בזמן את יגאל עמיר. אם הזכרתי ממשלה אידיאלית, זה לא אומר שאני לא מסוגלת לקבל גם טוב חלקי. וכפי שאמר לי אחד עבד אל האדי הנטש, "אם, בעוד מאה שנה, אלוהים יחליף את כל האנשים האלה - יהיה שלום." |
|
||||
|
||||
לפנטז זה יופי, אבל אנחנו מדברים פה על פתרונות אפשריים לבעיות הקיימות. אם כי לעצום עיניים זה גם סוג של פתרון... |
|
||||
|
||||
הנקודה היא שכל אחד רואה את הבעיות הקיימות בצורה שונה ורוצה להגיע למקום אחר עם הפתרון שהוא מציע. מבחינתי, פתרון שכרוך בהפרטות פרועות ובדה-ריגלוציזציה לא עוזר לי כלל ועיקר, דווקא משום שאני לא יכולה להתעלם סופית - לעצום עיניים, כדבריך - בפני כל האנשים שהפטנט הזה שומט להם את הקרקע מתחת לרגליים. |
|
||||
|
||||
הפתיל שלכם ממצה את העניין - החלפת עם שקולה לביטול דמוקרטיה, העם זה רק "האנשים שלך", פנטזיה, בסדר... גם אני מפנטז. לגבי המשפט השני בתגובה הלא מובנת (מסתבר למצער שיש לי הרבה כאלה) הפירוש שלו זהה למשפט שלך: "הנקודה היא שכל אחד רואה את הבעיות הקיימות בצורה שונה ורוצה להגיע למקום אחר עם הפתרון שהוא מציע." את ואני אולי מצביעים אותו דבר, אבל ייתכן שאנחנו משדרים על גוונים שונים של אדום, ובסופו של דבר תפנטזי על החלפת העם שלי ושלך, בעם שלך. |
|
||||
|
||||
ודאי שהחלפת העם שקולה לביטול הדמוקרטיה, אלא שהחזרה - אפילו חזרה בלתי תלויה - על הטענה איננה מבהירה אותה. |
|
||||
|
||||
יותר פשוט שתחליפו תחתונים אחד עם השניה. |
|
||||
|
||||
תדמייני שהם מתנחלים. |
|
||||
|
||||
זה ממש לא יעזור לי. למרבה הפלא, גם להחליף את העם אין לי שום חשק. |
|
||||
|
||||
מה מונע ממך לדאוג לחינוך? יש בארץ מאות התארגנויות של הורים המקימים בתי ספר פרטיים או קבוצות של חינוך ביתי כדי לברוח ממערכת החינוך הממשלתית, וזאת כאשר המדינה רודפת אותם. אם המדינה היתה משאירה לנו את כספי המיסים שלנו שהיא מבזבזת על מערכת חינוך בלתי יעילה בעליל, מדוע לא היית מצליחה לדאוג לחינוך? מה מונע ממך לדאוג לבריאות? מדוע אינך יכולה לשלם לרופא שלך, אם המדינה תפסיק לקחת 5% ממשכורתך ועוד כך וכך אחוזים נוספים? גם היום יש לאחוזים גבוהים של הציבור ביטוח בריאות? מה גורם לך להיות שפלת רוח? מאיפה רוח העבדות הזאת? האם לא יצאנו ממצרים כדי להפסיק להיות עבדים? מב כִּי-עֲבָדַי הֵם, אֲשֶׁר-הוֹצֵאתִי אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם; לֹא יִמָּכְרוּ, מִמְכֶּרֶת עָבֶד. |
|
||||
|
||||
ומה יעשו אלו שלא לוקחים להם 5 אחוזים מהמשכורת, פשוט כי אין להם עבודה? או אלו שחמישה אחוזים מהמשכורת שלהם יספיקו לכמה אקמולים וסירופ שיעול, אלא לא לתרופות היקרות להן הם זקוקים? |
|
||||
|
||||
ומה יעשו אלו שמתים בגלל שאין מקום בבית חולים ואין להם כסף לשלם עבור מנתח פרטי בעל נסיון, או שהם צריכים טיפול רפואי שלא מכוסה על ידי סל בריאות, אולי הם צריכים תרופות שאינן בסל התרופות? אתה יכול לסדר תוכנית שוברים, או שאתה יכול לתת רק לחסרי אמצעים, למרות שזה בעייתי מאוד בארה"ב. תשובתי ידועה לך - הציבור שתורם היום לטיפולים שלא מכוסים על ידי ביטוח בריאות, יתרום כשיהיה לו יותר כסף - יותר. |
|
||||
|
||||
אני לא יכולה לדאוג לכל הזקנות ששוכבות במסדרונות בתי החולים. אני לא יכולה לדאוג לקשישים שנמנעים מקניית תרופות משום שטרם נגמלו מן ההרגל לאכול מידי פעם. אני לא יכולה לדאוג לילדים שהחינוך הרופף שניתן להם לא מצטבר לכלום משום שבטנם מקרקרת. אני לא יכולה לדאוג לכפרים הלא מוכרים בנגב ובגליל שיש להם ביוב פתוח במקום כבישים ובארות מים במקום ברזים. ואני לא יכולה - לא רוצה - לחיות במדינה שמתעלמת מכל אלה. (בעניין שפלות הרוח - אתה צודק, זו היתה התיפיפות שלא ממין העניין). |
|
||||
|
||||
הבנתי. את יכולה לדאוג לעצמך, אולם את מכירה כאלו שצריכים עזרה ואת רוצה לעזור להם. למרבה הצער, את לא סומכת על שאר האנשים במדינה שהם ידעו לדאוג לעצמם ואת לא סומכת על שאר האנשים שירצו גם הם לעזור, כמו שאת רוצה לעזור. לכן, את רוצה לכפות על שאר האנשים לעזור. ובמסגרת זאת גם לקבוע להם למי לעזור ואיך. במה את שונה מאלו אשר רוצים לעזור ליהודים מסכנים שלא רואים את האור ולכן רוצים לכפות עליהם לשמור שבת ולאכול כשר? |
|
||||
|
||||
ממש אותו דבר. היהודים המסכנים שלא קיבלו את האור ולא נכפתה עליהם שמירת שבת, שוכבים במסדרונות בית החולים. ילדיהם זועקים רעב מהיעדר מזון כשר. ואין להם חינוך, בגלל שלא כפו על אמא שלהם להופיע בלבוש צנוע. מה אני אגיד לך, חסיד שוטה באמונתו יחיה. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא טען שזה אותו דבר. הגברת רוצה לכפות את הערכים שלה, הם רוצים לכפות את הערכים שלהם. שניהם עושים זאת מתוך חמלה ורצון לעזור. לזכותם של השניים ייאמר שהם משקיעים מאמץ רב בלעזור לאחרים בלי קשר לכפייה ולכן הם מנסים להחזיר אנשים בתשובה גם בלי כפייה. אני מקווה שהגברת משקיעה מאמץ לעזור לאחרים גם בלי כפייה. הערה: אתה מנסה לרמוז שיש הבדל בין פיקוח הנפש שהגברת דואגת לו, ללוקסוס שהחרדים רוצים לכפות. למרבה הצער, הכפייה שהגברת מתייחסת אליו נוגעת ברובו ללוקסוסים דוגמת לימודי תואר ראשון, וצמצום פערים ולא לענייני פיקוח נפש, עבורם גם אני מוכן לכפות אם יתעורר צורך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |