|
||||
|
||||
אפשר גם להרוג את "האדם המורד בגורלו" ואת "האדם המתעלה על גורלו " ? בתודה מראש ובהקלה ( פיזית !) |
|
||||
|
||||
כללי השימוש באתר אוסרים על פעילות לא חוקית. |
|
||||
|
||||
נו , מי שמדבר ....אחרי שהרגת את "הרצון החופשי" , אמנם ידיך קצת רעדו , אבל המעשה נעשה .ברם ,הריגת "הרצון החופשי" מתחילה להידמות לגלן קלוז מ"חיזור גורלי" : כמה שתהרוג אותו/ה הם ממשיכית לפרפר ולגלות סימני חיים , אך כידוע הסוף טוב . אני חושדת שתגובתך הינה נסיון חינני להתחמק מלהודות שאין לך מושג מי זה "האדם המורד" בגורל . אלבר קאמי . לו היה היום בחיים היה , קרוב לודאי , הורג בעצמו את ילדו המרדן . אם חשדתי לשוא - אני מתנצלת מראש . בכל אופן , הצעתי להרוג את "האדם המורד" היתה דרכי להחמיא לך על מאמרך . אני מזמן הוצאתי את המושג "רצון חופשי" מהלכסיקון שלי . |
|
||||
|
||||
מעולם לא היה לי קושי להודות בבורותי, ואני מודה בפה מלא שקאמי אף פעם לא היה כוס התה שלי (למדתי את "הדבר" בתיכון, ולא מצאתי בו שום דבר שגרם לי רצון לחזור אל המחבר). וגם אני מודה שלא פירשתי את הודעתך כמחמאה, ועכשיו שהעמדת אותי על טעותי: תודה. |
|
||||
|
||||
''חוכמת הכאוס'' מאת ג'ון בריגס (דוקטור באסתטיקה וספרות) ופ. דייוויד פיט (דוקטורט בפיזיקה) . את הספר הקטן הזה יש לראות כדלת ( למרבה הזוועה הוא לא רק קטן אלא אף עם כריכה רכה ). הערות השוליים והביבליוגרפיה של הספר - אלפי ידיות לפתיחה . אם טעיתי ואתה כבר מודע למחשבת הכאוס - אני מתנצלת על שלא פירגנתי לך מספיק . |
|
||||
|
||||
לא מצאתי משהו כזה באמאזון. אפשר קישור? דבר מחשיד: על פי מה שכתוב על הספר במיתוס1, פ. דיוויד פיט אינו פיזיקאי פעיל באוניברסיטה כלשהי, אלא רק "השלים דוקטורט בפיזיקה" באוניברסיטת ליברפול. חשוד. בכלל, פיזיקאים שמשתפים פעולה עם חוקרים בספרות ואסתטיקה, הם חשודים למדי. |
|
||||
|
||||
הוצאת עם עובד . הודפס בתל אביב 2001 . אני קניתי בסטימצקי(נדמה לי שהזמנתי , כי לא היה בחנות). בהמשך לבורותי , איני יודעת את ההבדל בין השלים דוקטורט בפיזיקה לבין דוקטורט בפיזיקה , אבל על גב הספר אכן כתוב שהוא *השלים* דוקטורט בפיזיקה באוניברסיטת ליברפול ופירסם 17 ספרים , רבים מהם על כאוס ומורכבות . כמה טוב שהעולם מורכב מאנשים שונים . מה שחשוד בעיניך - מפתה מאין כמוהו בעיני . נכון שמומחה המשתף פעולה עם מומחה מתחום אחר נחשד על פניו בחוסר רצינות כי מומחיות מטבע הדברים הינה בתחום ספציפי . אולם יש "מומחיות" יחסית חדשה והיא גישור בין מספר התמחויות (אינטרדיסיפלינרי , נדמה לי שזו המילה אך אני מעדיפה מילים פשוטות ורעיונות פשוטים)וזאת שלא יהא אדם מומחה בצ'ופצ'יק של הקומקום ובור לחלוטין בחיים . לאור דבריך אני גם "מזהירה" : בעמוד הפותח של הספר יש ציטוט מכתבי צ'ואנג-טסו . וכדי לפתות אותך לקרוא את הספר ואולי לקטול אותו ואז אולי (אם תפרסם את הסתיגויותך מהספר) אני אלמד עוד משהו , אני מצטטת מהעטיפה : "תורת הכאוס , ששימשה במקור להבנת סופות רעמים , נהרות גועשים והוריקנים , מיושמת כיום בתחומים רבים כגון רפואה , תורת לחימה , תהליכים חברתיים והתפתחותיים של אירגונים ". |
|
||||
|
||||
כן, זה שהוא נדפס בעברית אני כבר ראיתי. מה שמטריד אותי זה שאף אחד בעולם דובר האנגלית לא שמע על ספר שנכתב ע"י שני דוקטורים ממדינות דוברות אנגלית. עוד יותר מציקה לי העובדה שאף אחד מ-17 הספרים שפרסם מר פ. דיוויד פיט, ככל שחיפושי משיגים, אינו מופיע באמאזון. אפילו עוד יותר מחשיד זה, כאמור, שהוא לא פיזיקאי פעיל באף אוניברסיטה. אינטרדיסציפלינאריות זה אחלה דבר. אני מאוד בעד. אבל צריכה להיות נקודת השקה כלשהי כדי שתהיה לה משמעות. שיתוף פעולה בין כלכלן להיסטוריון זה מעניין. שיתוף פעולה בין כימאי לביולוג זה מחוייב המציאות. שיתוף פעולה בין פיזיקאי לחוקר ספרות זה - איך לומר - מטופש. זה לא עניין של לחרוג מהצ'ופצ'יק של הקומקום שלך, זה לחרוג בכלל מהמטבח. |
|
||||
|
||||
"שיתוף פעולה בין פיזיקאי לחוקר ספרות - זה איך לומר - מטופש " - אמר דובי . אבל פרופסור אהרון קציר ( אוי !!! דווקא לו יש הרבה פרסומים וקבלות מדעיות וגם ...?) חולק עליך . נא לעיין ב"מדע והומניזם" , "בכור המהפכה המדעית " , ספר בהוצאת עם עובד משנת 1972 . האמת שאני חייבת לך תודה גדולה ולכן אני מביעה כאן תודה גדולה לדובי : אילמלא נחישותך לגלות מה הקבלות המדעיות של דיוויד פיט לא הייתי מגיעה למה שכתוב להלן . גם אני ישבתי אתמול וחיפשתי מי זה דיוויד פיט . גם אני לא מצאתי עליו דבר . לי זה לא מהותי מאחר וקראתי את הספר , הספר חכם ובעיקר נותן הפניות מרובות ל"אילנות גבוהים" וידועים . אבל אני נודניקית . לו היית מחפש תחת "פילוסופיה וכאוס" - היית מוצא שפרופסור אהרון קציר הטיף , כהשקפת עולם כוללנית , לשילוב בין המדען , האמן והמיסטיקן ועוד . ממש על קצה המזלג בדל חוט לניווט : ד"ר ישעיהו בן אהרון , 2001 , יסודות הפרדיגמה החדשה במדעי הטבע : "ההרפתקה הרוחנית של זמננו הפכה לנושא הבין-תחומי המובהק , והכלל אנושי ביותר , המביא ביחד מדענים , פילוסופים , ואמנים , הוגים ופעילים חברתיים "תחת אוהל אחד". יחסי הגומלין במפגש בין המדען , האמן והמיסטיקאי , מתחדשים ומביאים עימם חידוש ערכם של החיים האנושיים ." פרופסור אריה איסר "על האקדמיה , על קברים ועל צדיקים" : מצטט את פרופ' קציר מ"בכור המהפכה המדעית" כבעל השקפת עולם כוללנית וכמתנגדו של ישעיהו ליבוביץ' שחלק את העולם הרוחני למדעי ודתי ( שוב תודה , דובי , עכשיו אני יודעת מדוע מעולם לא היה לי חשק לקרוא משהו מישעיהו לייבוביץ' ) . ועכשיו אם תסלח לי , עלי לחזור לאמנותי . חוץ מהמטבח אני אוהבת לרתך ולנגר ועוד . רוצה כמה מתכונים ? http://www/antro/co.il/iton/IS00PridigmatHdash/htm בראשית תגובתי כתבתי "אוי"!!! וכך הופיעה הודעה מטעמכם האם אני רוצה לשנות את תגובתי . כן . והנה השינוי :http://www/.hofesh.org.il/letters/forum/02/102html לא , אינני רוצה לשנות את תגובתי כי הקביעה ששלושה סימני קריאה מעידה על התלהמות ( !!! ) הינה שגויה . |
|
||||
|
||||
הלינקים לא עובדים. |
|
||||
|
||||
בראשון נפלה t ובשני נפלה . |
|
||||
|
||||
מקווה שתיקנתי סופית את הראשון |
|
||||
|
||||
ראשית עלי להתנצל על (חלק מ)הביקורת שהטחתי במר פיט. מרגע שראיתי את האיות הנכון של שמו, כמובן, היה קל מאוד לאתר מידע אודותיו. כמובן שהביוגרפיה שלו לא מקלה על הרבה מהחשדות שלי - הוא מעיד על עצמו כמי שמתעניין בפסיכולוגיה יונגיאנית, והוא כתב ספר על מקומה של הפיזיקה באמונותיהם של האינדיאנים באמריקה. להגיד שהוא מהמיינסטרים של הפיזיקה? לא ממש. לגבי "ובעיקר נותן הפניות מרובות ל"אילנות גבוהים" וידועים", גם אורי פז (ושאר מחזירים בתשובה) אוהב לצטט אילנות גבוהים. זה לא הופך את מה שיש לו להגיד לפחות שגוי. ומה שפרופ' קציר (שכבודו במקומו מונח) מטיף לו עדיין לא הופך לאמת. |
|
||||
|
||||
''כמובן שהביוגרפיה שלו לא מקלה על הרבה מהחשדות שלי - הוא מעיד על עצמו כמי שמתעניין בפסיכולוגיה יונגיאנית, והוא כתב ספר על מקומה של הפיזיקה באמונותיהם של האינדיאנים באמריקה.'' מזל שלא כתב על הנבואות בספר דניאל. |
|
||||
|
||||
תתפלא אבל אני חושבת שלגישתך ולגישת ערן- הגישה הדורשת קבלות והוכחות - יש חשיבות לא פחות מהגישה האומרת שגאונים צמחו גם במקומות שזרקו אותם מבית הספר . שהרי "חוכמת הכאוס" לא יכל להכתב אילמלא הידע המדעי המוצהר והמקובל שנצבר עד כה . חוכמת הכאוס בפירוש מסיק מהידע המדעי המוכח אל אזורים קצת פחות ידועים בעולמנו וחיינו . בימים האחרונים אני מנסחת תשובה ל"יעקב" ( או ראובן, לא משנה , אני מסתדרת מצוין עם מרבה-אישיות) בדבר רלוונטיות הידע על הכאוס לענין הרצון החופשי רק שמהרבה סיבות זה ייקח לי זמן . ואתה גם צודק ש"אילנות גבוהים" לא בהכרח מעידים על אמת . איני יודעת אם תסכים איתי לעובדה ש"אמת" הינה יחסית לזמן , לתקופה ולעוד הרבה גורמים . זה אולי נורא אבל אין אמת מוחלטת .כך שהמושג אמת הוא בעייתי בדיוק כמו "רצון חופשי" . ואם התעניינות בפסיכולוגיה יונגיאנית נראית לך חשודה - אולי טוב ש"תלך על זה" בדיוק כפי שאני מעולם לא התקרבתי לישעיהו לייבוביץ' . אם יש עובדה שאני בטוחה שתסכים איתי זה שהעולם מלא אנשים שונים זה מזה ולא נראה לי שקם אדם או תורה שהצליחו לרכז את כל האנושות סביבם . וזה מקשר אותנו לאורי פז - מכיוון שדת הינה מרכיב מהותי בחיי ייתכן ויהיה לי הכבוד להתווכח עם אורי פז , עד כמה שאפשר להתווכח עם מחזיר בתשובה . ובאשר לנשימותי : הצהרתי שאני אכן מוזרה וכך גם חוש ההומור שלי ונדמה לי שצריך אינטליגנציה לא נמוכה כדי לצחוק על עצמך וזה מה ש(בין השאר) אני עושה . אם תקרא קצת על ליצנים ושוטי כפר תראה שזו לא המצאה שלי ( ורק לאחרונה נוסחו הספדים מרשימים על שוטה דגול שהלך לעולמו - דודו גבע ). חבל רק שהשתמשת במילה "מטופש" . אבל ה"מטופש" שלך הביא לי רווח מכיוון שעד ה"מטופש" שלך היה לי טוב ונוח עם "חוכמת הכאוס" כי אני מחזיקה בדיעה שכמו שאנו בוחרים בגדים שיתאימו לנו , כך אנו מחזיקים בדיעות שיהלמו אותנו . לי אין שום צורך בקבלות מהמימסד לשום דיעה . ואני מודה שזהו לוקסוס רציני לחיות כך . והכי חשוב , כאשר עשיתי אהבה עם "חוכמת הכאוס" ( כי מה זו השראה ? ) קיימתי יחסי מין עם ספר מוכר . וגם הוא הכיר אותי (הספר) . וזו כמובן רק מטאפורה . הדיעות שלי על אחדות העולם , אחדות החומר , בריאה שהולכת ונמשכת כל הזמן היו קיימות עוד לפני שפגשתי (מאד במקרה) את "חוכמת הכאוס" . וזהו המקום שלי להתנצל אם נשמעתי יותר מדי סרקסטית . למען האמת די נדהמתי למצוא מדענים מטיפים להידברות בינתחומית .... |
|
||||
|
||||
אבל האישיויות שלי לא כוללות את אלו של יעקב. לידיעה. |
|
||||
|
||||
חבל. אני חשבתי שזה הסקופ של השנה. |
|
||||
|
||||
שזה לא מעניין אותי מי זה מי , כמה ולמה . |
|
||||
|
||||
נעמי בלומנטל היקרה, אולי קצת חבל שזה לא מעניין אותך. ראובן הוא אדם מאוזן ואדיב. כשאת אומרת שלא אכפת לך אם ראובן הוא ראובן או שהוא יעקב - את מייחסת לו את הקיצוניות הימנית של יעקב ואת המנהג הנתעב שלו ללעוג ליצחק רבין ז''ל. זהו יחס שאיננו מגיע לראובן. |
|
||||
|
||||
מי אני ומה אני, עפר לרגליו של גאון עוזינו, פאר הדור, מורה האמת בדור של טועים, הפטיש החזק, עוקר הרים וטוחנן זה בזה, מביא המנדטים, אשר במותו ציווה לנו שלום של אמיצים ה"ה יצחק רבין שליט"א, שאלעג לו? |
|
||||
|
||||
הבנתי. לא מעניין אותך. אבל למה להתגאות בכך? |
|
||||
|
||||
נתחיל להניח . נניח ששוטה הכפר הגלובלי הינו מחשב או תוכנת מחשב או כמה תוכנות מחשב שהצירוף ביניהן יוצר את יכולת המחשב לסנתז דיעות , מאפייני אישיות , חוט חשיבה ועוד כך שהתוצאה הסופית הינה בן אדם ווירטואלי בעל נפח מידע עצום , בעל יכולת מוגבלת אך עדיין רחבה לנהל תקשורת עם בשר ודם ע"י שוטים קטנים (משחקי תפקידים) וכו' . ונניח שעל כל אלו מנצח ילד מחוצ'קן בן 16 (...) או איש מחשבים המפתח ו/או מפיץ תוכנת מחשב חדשה (בימינו האחד לא סותר את השני ...) עצם עשיית הסינתזה בין פרטי המידע מכוונת ע"י בשר ודם , הגם שהוא נעזר בתוכנות לעריכת המידע . ה"יצירתיות" הינה במי שנותן את הפקודות למחשב או מחליט איזו תוכנה תופעל ובאיזה מקרה ובעיקר : במי שמיידע את המחשב בפרטי המידע(למי שייך חוש ההומור ?). בקיצור , מחשב יכול להיות יצירתי עד גבול מסויים מאד . אך נפח הידע מקנה יצירתיות . יצירתיות זו מוגבלת כמובן ע"י המידע שיוכנס לתוכו או לא יוכנס . בוא נראה מה הוא יכול לעשות עם "חוכמת הכאוס" ודייויד פיט , כפי שציפיתי ששכ"ג יעשה ..... |
|
||||
|
||||
נושא הדיון? בסך הכל תיקנתי לך טעות קטנה, ואת בונה פילוסופיות. |
|
||||
|
||||
וואללה יופי, בין-לילה הפכתי ל"מחזיר בתשובה"! טוב שלא "מחזיר גלגולים קודמים" או "מגלגל נשמות מתים" או איזה אייל מטמטם המונים (נחש מה שמו). |
|
||||
|
||||
"אף אחד מ-17 הספרים שפרסם מר פ. דיוויד פיט, ככל שחיפושי משיגים, אינו מופיע באמאזון" הנה כמה ספרים http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/... "הוא לא פיזיקאי פעיל באף אוניברסיטה" האוניברסיטה של מדינת יוטה (http://www.usu.edu/) היא לא אוניברסיטה? משום ששם יש לדיויד פיק אתר בית (http://www.physics.usu.edu/peak/personal/index.htm) עם רשימת קורסים הוא מופיע ברשימת החברים בפקולטה (http://www.physics.usu.edu/department/faculty/) כ Assistant Department Head. "אף אחד בעולם דובר האנגלית לא שמע על ספר שנכתב ע"י שני דוקטורים ממדינות דוברות אנגלית" אני לא יודע מה שם הספר באנגלית, אבל ספר אחד ששניהם ודאי הוציעו, "Seven Life Lessons of Chaos : Spiritual Wisdom from the Science of Change" נמצא באמזון http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/006093... ומוזכר בגוגל 2250 פעמים http://www.google.com/search?sourceid=mozclient&... הספר, אגב, משעמם. |
|
||||
|
||||
הלינק שלך מוביל, בטעות כנראה, לאחד בשם דייויד פיק. ואילו אנסטסיה מדברת על פ. דייויד פיט - F. David Peat . יש לי אחד מספריו- Blackfoot physics. |
|
||||
|
||||
פאדיחה איתי... ואפילו קל יותר למצוא את פיט מאשר את פיק בכל מקרה, הנה כמה ספרים שכתב דייויד פיט http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/... שכן מופיעים באמזון ועוד כמה בבארנס ונובל http://btobsearch.barnesandnoble.com/booksearch/resu... (אחד עם אברט ואחד עם בוהם, אגב) הנה אתר הבית שלו http://www.fdavidpeat.com/ עם רשימת הפרדומים המדעיים שלו http://www.fdavidpeat.com/biography/resumepapers.htm וקורות החים שלו http://www.fdavidpeat.com/biography/resume.htm (לפיה הוא עכשיו עובד באופן פרטי כחוקר וכותב) הלינק האחרון עדיין רלונטי. |
|
||||
|
||||
המ... קורות החיים שלו לא משהו. משנת 1975 הוא "חוקר עצמאי" (למרות שיש להודות שבשנם 199-1992 הוא היה יו"ר המחלקה לפיזיקה תאורטית במכון הקנדי לפיזיקה) רמז - גם אחד, מיכאל שרון, הוא "חוקר עצמאי". לא ממש מישהו מליבת הממסד המדעי, ואומר דרשני. גם הפרסום האחרון שלו הוא משנת 1991, שזה די רע בעולם של Publish or perish. |
|
||||
|
||||
אז הוא לא מישהו מליבת הממסד. מה זה אומר? הכרתי פרופסורים פעילים לפיסיקה שבורכו בשאר רוח של מלפפון מרקיב, ולהבדיל, ניוטון ואיינשטיין הגיעו לתגליות פורצות דרך כחוקרים עצמאיים, רחוקים (וכמעט מנותקים) מאותה ליבה מקודשת. |
|
||||
|
||||
מה זה אומר? זה אומר שהוא חשוד וצריך לקחת את מה שהוא כותב עם גרגיר גדול של מלח. רוב החוקרים הרציניים שייכים לממסד המדעי, בעוד מיעוט החוקרים העצמאיים אכן תורמים למדע ולא רק להפרת שלוות הנפש של הקוראים באתרי אינטרנט ישראלים. זה כמו ההבדל בין אישוש להוכחה. |
|
||||
|
||||
זה שאדם אינו מרים תרומה מחקרית המקנה לו מועמדות לפרס נובל, לא מעיד כהוא זה על איכויות ההבנה והניתוח שלו, או על יכולתו לעבד חומר מדעי מסובך לכדי ספר פופולרי (או חצי-פופולרי). מבחינתי, החברותא שלו ב- 1971-1972 מהווה כשלעצמה המלצה טובה למדי (מאחר ובוהם עוד היה בין החיים כשהתפרסם ספרם המשותף, אני מרשה לעצמי להניח שלא מדובר בהתהדרות שווא). |
|
||||
|
||||
שוב, אתה לוקח את זה לקיצוניות, בעוד אני מסתכל על הממוצע. גם אחד, מ"ש, מתגאה בחברותות נכבדות באקדמיה הישראלית. בפועל, מדובר באדם שלא היה חלק מהממסד המדעי במשך שנים רבות, ושלא פרסם מאמר חשוב, על פי עדותו, מאז שנת 1991. בעיני זה אומר דרשני וזה חשוד. יתכן ומדובר באינשטיין או בניוטון הבא, ויתכן שלא. הממוצע גורס שלא מדובר בכזה, אם כי אני לא פוסל עדויות נוספות שיובאו ויראו לנו את פועלו בשנים האחרונות או, לחילופין, את פריצות הדרך המחקריות שלו, אבל עד שאלו לא מונחות על השולחן, אני שומר על הפסימיות שלי. |
|
||||
|
||||
אני לוקח לקיצוניות? להזכירך: אנסטסיה בסך הכל ציינה שהיא מצאה את הספר מעורר השראה והתפעלות (הניסוח שלי) ושאחד מכותביו הוא דוקטור לפיסיקה. לא יותר. אפילו לא דובר על יומרה שהחומר המדעי שבספר הוא פרי הגותו של המחבר. דובי תהה לגבי איכויותיו של הדוקטור דנן, ומספר אנשים אחרים המציאו לנו לינקים שמספקים אינפורמציה נוספת אודותיו. הרזומה שלו מרשים בעיני לא פחות מרשימות המאמרים המנופחות של כל מיני פרופסורים שלמדתי אצלם 1, ואיני מוצא שום סיבה שהוא יהיה פחות כשיר מהם לכתיבה פופולרית. אם תתיר לי לזנוח לרגע את דוגמת מ"ש (שאיני יודע עליו כמעט כלום, לטוב או לרע), אתייחס לשתי דוגמאות קצת יותר מוכרות: 1. סטיבן הוקינג - אדם שתרומתו המדעית היא אבן דרך בתחומה, חתום על ספרי מדע פופולרי שזכו לביקורת נוקבת (ומוצדקת בעיקרה, לדעתי), חרף היקף המכירות חסר התקדים. 2. פול דייויס - פיסיקאי פעיל הנמנה על הממסד, שתרומתו בתחום הפופוליזציה מוערכת יותר מאשר פרסומיו המדעיים 2. גם בצד המדעי, לא אתפלא אם יתברר שרוב האיזכורים שלו בעבודות מדעיות מתייחסים לספר שכתב עם בירל, העוסק כמעט לחלוטין בסיכום והסברת תוצאותיהם של מדענים אחרים. 1 כל כמה שבועות, איזה דוקטורנט תורן מקבוצת המחקר עושה פיט לנתונים שהתקבלו מהמאיץ, והופ - מונה_המאמרים++ אצל 347 אנשים ברחבי תבל. 2 זו לא בושה. קרה גם ללואיס קארול. |
|
||||
|
||||
בעיקר צריך להודות שהבחור חי הרבה זמן. |
|
||||
|
||||
מצד שני הוא עבד לא מעט עם דיויד בוהם. |
|
||||
|
||||
seven life lessons of chaos... כמה מתאים לי לא לרשום את שם הספר באנגלית .... אבל יצא לכם מזה וויכוחון לא רע על מימסד מול שוליים . אי אפשר להתווכח על משעמם או לא .קרוב לוודאי שרמת הידע שלך בנושאים המוזכרים בספר הרבה יותר גבוהה ורחבת היקף משלי . או שראית בכך עוד ספר בדומה לספרי הדרכה של איך לגוון את חיי הנישואים וכדומה . מישהו כתב בהמשך על השראה - זו המילה המדויקת לתאר את הספר . |
|
||||
|
||||
כן, תגובה 97984, ולמען האמת אני חושד שהוא יודע על התיאוריה כבר מלפני 2002. את קצת משונה, נחמדה אבל משונה. |
|
||||
|
||||
משונה (מוזרה) הוא שמי השני . אבל נחמדה ? ישמור אלוהים ! איך הגעת למחשבה המוזרה הזו ? נודניקית - כן . לא מקבלת את המוסכמה שאם "אילןגבוה" אמר משהו - בטוח שזה נכון (מוכר לך ?) , מאד נהנית להמציא בעצמי את הגלגל (בשביל זה צריך לעשות הפסקות ארוכות בקריאה) וחושבת שאפשר למצוא פנינים בכל מקום , גם ב"לאישה" וגם אצל טולסטוי וגינטר גראס ('תאמת , את "לאישה" אני קוראת רק אצל רופא השיניים , אבל אז אני קוראת אותו בתענוג רב) . בקיצור , אייל חוקר יקר , מה רצית לומר ? פרט לעובדה שלא התאפקת מלומר את מה שאמרת ? |
|
||||
|
||||
להמציא בעצמך את הגלגל זה בסדר, אבל מה שעושה אותך כזאת נחמדה (ברצינות) זה שאת ממציאה מנסרה משולשת ואז מביאה אותה לבעל ביח"ר לאופניים ואומרת לו: "צ'מע, המצאתי פה גלגל, למקרה שעוד לא שמעת על זה". |
|
||||
|
||||
אני בכלל לא מכחישה שאני די מנותקת מהחיים (יחסית , יחסית) אבל מראש התנצלתי אם לא פירגנתי מספיק , וכנראה שזה לא מספיק . גיליוטינה ? |
|
||||
|
||||
בחייך, עזבי את הפרגונים, הם לחלוטין לא לעניין. אף אחד לא אמור לקרוא כל הודעה שכתבתי אי פעם באייל, ובטח לא לזכור אותה. בכלל, השאלה אם אני מכיר את תורת הכאוס לא משנה הרבה (אלא אם כן את רוצה להגיד משהו שקשור אליה, ומתעניינת ברקע שלי כדי לדעת מאיפה להתחיל - מעשה ניצן-ביכלר בווטסון). |
|
||||
|
||||
אף אחד גם לא היה אמור לכתוב כל הודעה שכתבת אי פעם באייל, ואף על פי כן, באופן מפתיע, מסתבר שמישהו ממש עשה את זה. _________ סתם. היה מפתה מדי. אין שום קשר למתקפה שמתנהלת ברגעים אלה כנגד שכ"ג הבית בפתילים אחרים. |
|
||||
|
||||
כבר הסברתי פעם שאני מנסה לפצות על האיכות בעזרת הכמות. |
|
||||
|
||||
1.לא מקבלת את התאור "בעל ביח"ר לאופניים" . זה ממש לא נכון . 2. יש לי סמפטיה מגונה לבעלי מלאכה. סוף להיום . |
|
||||
|
||||
2. מצטערים, האינסטלטור תפוס. |
|
||||
|
||||
למשולש יהיו פחות קפיצות מריבוע. |
|
||||
|
||||
אבל גם אני חסיד גדול של גראס |
|
||||
|
||||
כמה גראס מקבלים על 1000 תגובות? |
|
||||
|
||||
למה כולן מתעקשות שהן קוראות את לאשה דווקא אצל רופא השיניים? משהו כאן קצת לא הגיוני, אם עיתון לאשה היה בנוי על חדרי ההמתנה של רופאי השיניים, הוא כבר מזמן לא היה קיים (כמה רופאי שיניים יש בארץ? אולי מספיק בשביל להחזיק את בטאון רופאי השיניים, אם יש כזה, תמורת דמי מנוי?) |
|
||||
|
||||
ולא לשכוח את הספריות. |
|
||||
|
||||
פלסטיקאים, גניקולוגים... פעם הלכתי לבקר אצל חבר. בנו פתח לי את הדלת ונכנסתי אל המטבח - כך התרגלנו, הדדית. חברי ישב שם, מפצח גרעינים ושקוע בלאשה. כשראה אותי התחיל לגמגם משהו על כך שאשתו (דוקטורנטית אז, אזא''מ) ''קיבלה את זה מהספרית שלה, כי יש איזה מתכון שהיא רוצה לנסות...'', וכך הלאה וכך הלאה, סיפור מהסרטים. בסוף אמרתי לו שיפסיק להתפתל, ושאין שום חוק שאוסר על אקדמאים, לא משנה מאיזה מגדר, לקרוא שבועוני נשים לא חכמים במיוחד. |
|
||||
|
||||
אבל יודע שזה בלוף |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |