|
||||
|
||||
אני לא מבין. בשורה הראשונה אתה אומר שהתקשורת מראה את הפרובוקטורים ולא את ה"שקטים", ומייד אחר כך אתה אומר שהנערים רואים מעבר לפרובוקטורים אם הם "מסתכלים טוב". אבל איך אפשר להסתכל טוב אם בתקשורת מראים רק את הפרובוקטורים? ואם אפשר להסתכל טוב בלי התקשורת, מה הנערים צריכים את התקשורת? או אולי הנערים צריכים את התקשורת כדי לדעת שהמצעד קיים אבל אז יטרחו לבדוק בעצמם לעומק? אבל אם הם נרתעים מפרובוקטורים וכל מה שהם רואים זה את הפרובוקטורים, למה שיטרחו לבדוק לעומק? כל העסק לא ברור לי. מסר כללי של "אל תתבייש במי שאתה" הוא דבר חיובי רק אם אתה מאמין שבושה אינה משרתת אף פעם משהו חיובי - כלומר, שאין התנהגות לא פלילית שכדאי למנוע - לא על ידי איסור, אלא על ידי הבעת דעה שלילית. אם לדעתך יש רק שתי סוגי פעילויות בעולם - אלו שהן מותרות ולגיטימיות, ואלו שהן פליליות ואסורות בכוח - לא נתקדם יותר מכאן. |
|
||||
|
||||
לגבי החלק הראשון אני נאלץ להסיק שמעולם לא ראית מצעד. התקשורת מראה את המצעד בגלל הפרובוקציה, אבל כמובן שהיא לא יכולה להעלים את ה"לא פרובוקטורים" הנמצאים מסביב לפרובוקטורים בהמוניהם. הטענה שאתה טוען כאן היא כמו להגיד שאם התקשורת מצלמת שלושה בחורים שמסתובבים חצי ערומים בטייץ יש לה אפשרות למחוק את כל מי שמסביבם שלא מסתובב בטייץ. אתה רציני? לגבי החלק השני יש לי שני דברים להגיד: 1. אני לא מגדיר התנהגות מוחצנת מינית כגון זו הנראית במצעדי גאווה כמשהו לא פלילי שצריך למנוע. 2. אני באופן עקרוני לא מתיימר להיות מי שקובע בעולם מה מוסרי ומה לא מוסרי ומה מותר ומה אסור, מצטער אין לי את חוסר הצניעות הנדרש לגישה יומרנית שכזו. אני בסך הכל יכול להגדיר מה מתאים לי ומה לא מתאים לי, וממה שלא מתאים לי אני נמנע אבל אני לא אנסה למנוע מאחרים. אני שונא טונה ואת הריח שלה, לא תראה אותי מתקרב לטונה כל עוד זה תלוי בי והדחייה שאני חש כלפי המאכל הזה היא כזו שאני גם מתרחק מאנשים שאוכלים טונה, בזמן שהם אוכלים אותה. בנוסף לכך יש לי דעות אידיאולוגיות כנגד דייג של טונה והנזקים שהוא מביא. למרות כל האמור לעיל אני לא יוצא במסעות צלב כנגד מי שאוכל טונה, שיבושם להם, רק לא אצלי בבית. אני לא מחרים חנויות שמוכרות טונה או מסעדות שמגישות טונה ואני לא טוען שאנשים שאוהבים טונה הם לא בסדר וצריך ליצור אצלם הרגשה רעה ע"י הגדרת הבעת דעה שלילית. בהשוואה לטונה התנהגות מוחצנת מינית מפריעה לי הרבה פחות. אני עצמי אמנע מהתנהגות כזאת אבל אין לי בעיה עם מי שמתנהג ככה. הרי כל השמרנות והזעזוע מקורם בנורמות חברתיות שמרניות שבין השאר הפכו את המין במשך שנים לנושא שאסור לדבר בו ואפילו להתבייש בו. עצם זה שגבר שמזיין הרבה בחורות הוא גבר גבר וזה שבחורה ששוכבת עם הרבה בחורים היא זונה, בעיני מעיד על הפגמים שנמצאים בנורמות החברתיות לגבי מיניות. ואם נתחבר שניה למקורות הרי שהאדם נברא עירום וגילה את הבושה בגלל שחטא. מה שמעיד שהבושה היא החטא ולא העירום (וזו גם דעתי על מיניות ובושה) הסיבה שאני לא מתנהג במוחצנות מינית היא שאין לי צורך להחצין את המיניות שלי, הסיבה שאין לי בעיה עם מוחצנות מינית של אחרים היא שאין לי בעיה עם המיניות שלי ומוחצנות מינית של אחרים לא מאיימת עליה. |
|
||||
|
||||
ראיתי מצעדים, כאחד שלא אוהב מצעדים ולא מסתכל עליהם ברצינות, וכל מה שנשאר לי מהם הוא הפרובוקטורים. אם אתה מניח שמי שצופה במצעדים יתעודד מזה שהוא יראה את ה''נורמליים'' לצד הפרובוקטורים, לא אתווכח איתך. גם בכל הנוגע לחלק השני לא אתווכח איתך. אני כבר רואה לאן זה יילך, ואין לי כוח לזה. איש באמונתו יחיה. |
|
||||
|
||||
אני באופן עקרוני לא מתיימר להיות מי שקובע בעולם מה מוסרי ומה לא מוסרי ומה מותר ומה אסור. מצטער, אין לי את חוסר הצניעות הנדרש לגישה יומרנית שכזו. אני בסך הכל יכול להגדיר מה מתאים לי ומה לא מתאים לי, וממה שלא מתאים לי אני נמנע אבל אני לא אנסה למנוע מאחרים. אני נגעל מלגעת בילדים קטנים בצורה מינית, ולא תראה אותי נוגע בילד בצורה מינית כל עוד זה תלוי בי, והדחייה שאני חש כלפי מגע מיני בילדים היא כזו שאני גם מתרחק מאנשים שנוגעים באופן מיני בילדים, בזמן שהם עושים זאת. למרות כל האמור לעיל, אני לא יוצא במסעות צלב נגד מי שנוגע באופן מיני בילדים, שיבושם להם, רק לא אצלי בבית. אני לא מחרים אנשים שנוגעים מינית בילדים או מסעדות שהמלצרים שלהן נוגעים מינית בילדים, ואני לא טוען שאנשים שאוהבים לגעת באופן מיני בילדים הם לא בסדר וצריך ליצור אצלם הרגשה רעה ע"י הגדרת הבעת דעה שלילית. (דיסקליימר: אני לא טוען שהומוסקסואליות דומה במשהו לפדופיליות. אני רק מדגים למה הטענה שלך, שאי אפשר ואסור לקבוע מה מוסרי ומה לא, היא אדיוטית לגמרי, ושדוגמת הטונה היא חסרת שחר). אה, ואדם לא גילה את הבושה בגלל שחטא. כלומר, לא מדובר בעונש על החטא, אלא בתוצאה של "ידיעת טוב ורע". העונש היה הוצאתו מגן-עדן. לא שאכפת לי. |
|
||||
|
||||
"אני לא יוצא במסעות צלב נגד מי שנוגע באופן מיני בילדים, שיבושם להם, רק לא אצלי בבית". הא? אתה לא חושב שפדופיליה/התעללות מינית בילדים נחשבת לאונס וצריכה להיות אסורה על פי חוק? |
|
||||
|
||||
עצם זה שאתה משווה פדופיליה ללבישת טייץ צמוד והחצנת המיניות במצעד הגאווה די מסכם את ההבדל בתפיסת העולם שלנו. פדופיליה ד"א נחשבת למעשה פלילי ומוזכרת ב DSM - שהוא ה"אינצקלפודיה" של מחלות והפרעות הנפש. החצנת המיניות במצעד הגאווה לא נמצאת ב DSM ולא נחשבת להתנהגות פלילית, אז כנראה שתפיסת העולם שלי בכל זאת קרובה יותר לתפיסת העולם של המחוקקים והפסיכולוגים\פסיכיאטרים מדעתך - וזה מספק אותי. |
|
||||
|
||||
אני בספק אם דובי ניסה להראות שפדופיליה והחצנת מיניות הן אותו דבר, אלא להראות שבטיעון שלך בעצם לא אמרת שום דבר, כי כמו שהוא הוצג, ניתן להשתמש בו כדי להצדיק פדופיליה. כלומר, האובר-פלורליזם שהצגת זקוק לריסון, ואפילו אתה מסכים לכך. אגב, אם איני טועה, היו עוד במאה ה-20 ארצות "מתקדמות" שבהן הומוסקסואליות נחשבה הן למחלת נפש והן להתנהגות פלילית. לכן גם הטיעון שלך באשר להפרדה בין פדופיליה והומוסקסואליות נשמע קלוש ביותר. |
|
||||
|
||||
מן הסתם רצית לענות לא לי אלא לדובי (תוך התעלמות מהדיסקליימר שלו). |
|
||||
|
||||
אתה מכיר את משמעות המילה "דיסקליימר"? הומוסקסואליות הייתה עד לא מזמן ב-DSM, והיה צריך הרבה מאוד מאמץ מצד הקהילה ההומוסקסואלית ואנשים ליברלים באופן כללי כדי להוציא אותה משם. אבל זה לא קשור. אתה הבאת אכילת טונה כהוכחה לכך שזה שאתה לא אוהב משהו לא אומר שהוא חייב להיות לא מוסרי ושצריך לצאת נגדו. אני הבאתי, מן העבר השני, את הפדופיליה, כדבר ששנינו לא מסכימים איתו, ושנינו חושבים שהוא לא מוסרי. אתה אמרת שיש שני סוגי דברים - כאלו שמתאימים לך, וכאלו שלא מתאימים לך, ואמרת שהדברים שלא מתאימים לך, לא תנסה למנוע אותם מאחרים. אז הנה, הבאתי לך דוגמא של משהו שלא מתאים לך, ושכן תנסה למנוע אותו מאחרים. |
|
||||
|
||||
My dear friend, not so long ago, homosexuality was in the DSM as well. The DSM definitions are not the word of God; they reflect social conventions and not scientific eternity. Ditto about what counts as criminal behavior (gay sex was an offense until 1980 in Israel: does this mean it was not moral until then? Bullshit).
The difference between gay behavior and paedophilia lies in the exploitative, coercive nature of the latter, and in the fact that the former is not prohibited as long as it is done by adults out of mutual consent. Don't bring the DSM or the criminal law into this. It's really, REALLY, a very bad argument for anything. |
|
||||
|
||||
Folks might find Conrad and Schneider's book "From Badness to Sickness: Deviance and Medicalization" of interest. It's one of my favorite books about framing social problems.
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אמממ... ברקת? הכל בסדר? |
|
||||
|
||||
עזוב אותה, יש לה הורמונים. נשים בהריון אינן מבינות אירוניה. זאת התאמה אבולוציונית שמאפשרת להן להסתכל על הבטן בלי להבין שאלוהים עושה מהן בדיחה מהלכת. |
|
||||
|
||||
בדיחה, הא? חרררררמפ. גם לי יש בדיחה. היא מתחילה ב"שינקינאית אחת הזמינה אינסטלטור הביתה". |
|
||||
|
||||
וההמשך שלה הוא ? |
|
||||
|
||||
ההמשך הוא שמאז השינקינאית מדברת באתר כל פעם על לידות ועל לידות בבתי חולים ועל לידות בבית ועל מיילדות ועל מדריכות הנקה ועל בגדי הריון, ועוד מעט כשהברק הקטן ייולד במז''ט היא תרגע סוף סוף ותעבור לנושאים אחרים. |
|
||||
|
||||
אה שאלוהים יסלח לי על הבחירות הקשות שאני נאלץ לקבל ב"חיתוך" דיונים שלמים מפאת חוסר זמן. ותודה רבה על מנוע החיפוש החדש. מסתבר שביצועיו מעל לסבירים. עכשיו רק נשאר להחליט איזה חלק מהפתיל ההוא משעשע יותר, זה שבין החרמנית, השרמוטה והשוטה, או בין האדון פז ומר בילינסקי. סקר, מישהו ? |
|
||||
|
||||
איפה אתה חי? זה מתחיל הרבה קודם. יש לך דיון ארוך בערך מכאן תגובה 235828, והוא ישעשע אותך וגם יתן לך הרבה ידע אם לא תקיא ותתעלף לפני כן. (מומלץ לדלג על חלקים שאתה רגיש להם ולעבור לסיפורים המצחיקים) |
|
||||
|
||||
הייתי ממליצה לכל המבקרים באתר הזוועה לסיים בעצירה קלה ליד תגובה 238340 |
|
||||
|
||||
טוב כבר הודיתי שאני חותך דיונים נכון ? למה אתה כזה ! (תודה על הלינק) |
|
||||
|
||||
סליחה, לא התכוונתי להעליב |
|
||||
|
||||
סליחה, לא התכוונתי להראות רציני. |
|
||||
|
||||
מכובדי, האייל עמוס וגדוש בפתילים בני 500 הודעות המתפתלים סחור סחור וללא תועלת סביב נושאים רבי הוד כמו שוק חופשי, אמונה באל וכיוצא באלה. לכל אחד מהנושאים האלה יש לוביסטים משלו באייל, בין אם בעד או נגד, קיצוניים או מתונים, ורובם יגיעו בקלות לנושא "שלהם" גם אם הדיון יעסוק ביתרונות גרעיני החמנייה על גרעיני האבטיח 1. לכאורה מסירות לדבר אחד - בעצם כר פורה לאובססיות ופטישים באשר הם, דוגמה ומשל יפהפיים לאופקיה הצרים של הנפש האנושית מוכת הצרבת. אז מי אמר לך, נעבעך, לבזבז את זמנך דווקא על קטלוג חצי-תריסר ההודעות העלובות שלי, שעוסקות בנושאים שמעניינים 2 אותי? 1 ואפילו הערתי על זה ליעקב פעם. הוי, מי חלם שאתפס באותה עבירה ממש! בעצם, קבל תיקון - אני משתדלת להתמקד בדיונים הרלוונטיים בלבד. 2 ולמה נראה לך שאחרי לידתו של ברק ג'וניור העניין שלי בו יחלוף? אם כבר, יקרה ההפך. בברכת סופגנייה מעופרת יצוקה. |
|
||||
|
||||
סליחה גם לך, נסחפתי קצת אבל לא התכוונתי להעליב. |
|
||||
|
||||
גם היא לא התכוונה להשמע רצינית. כנראה עוד סייד-אפקט של ההורמונים. |
|
||||
|
||||
האם הדמיון הלשוני בין ברק לבורקס מקרי בלבד? |
|
||||
|
||||
והאם יש מקום להזמין את אבו ברק למפגש האלמונים? |
|
||||
|
||||
במפגש האחרון דוקא הסתובב איזה אחד עם שבדי בכיס האחורי |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי שזה היה מאפה תרד וגבינה בולגרית. (טוב, די, אני מפסיקה פה). |
|
||||
|
||||
אבל במבט מקדימה התגלה הוא עצמו כשבדית :) יש תמונות אצל השכ"ג. |
|
||||
|
||||
אכן, ניחשת נכון. אני מתכננת לפתוח דוכן קטן, ממש מול הפינה של "בורקס של אמא" (שנקנה בינתיים בידי מתחרים והפך ל"בורקס של מאמא"). There goes the neibourhood.
|
|
||||
|
||||
המאמא של הבורקס והמאמא של העוף זה אותו מאמא? |
|
||||
|
||||
יתרונות גרעיני החמנייה על גרעיני האבטיח? יש לגרעיני החמנייה איזה שהוא יתרון על פני גרעיני האבטיח? אין על גרעיני אבטיח, גרעיני אבטיח שולתים!!!1 (והכי טוב זה גרעינים של אבטיח בלי גרעינים) |
|
||||
|
||||
אה... הגיע הזמן להפסיק עם תגובות המראה האלה! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |