|
||||
|
||||
אם זאת התשובה אז היא קצת מאכזבת. |
|
||||
|
||||
למה? סתם עניין של טעם? אני מתנצל בשם המערכת. וברכות לאג"ג! |
|
||||
|
||||
אכן, עניין של טעם. כאילו,זה נראה סתמי. טוב, מה אני מבין. |
|
||||
|
||||
בנסיבות אחרות אולי הייתי מסכים עימך, אבל מי שגר בבית זכוכית מוטב שלא ירק לתוך בור הסוד ממנו הוא שותה, וישא''ק. |
|
||||
|
||||
אל תגלו לחתן ולכלה, אבל לאחרונה רקדתי על שתי החתונות! (באמת! המוזיקה בחתונה היתה לא משהו, ובמקום היו שני אולמת נוספים, אז התגנבנו אליהם ורקדנו קצת שם. הייתי רוצה לראות את הפנים של החתן והכלה האחרים כשהם יראו בווידיאו של החתונה אנשים שאין להם מושג מי הם!) |
|
||||
|
||||
אני חושב שרוב הזוגות רואים בוידאו כמה וכמה אנשים שאין להם מושג מיהם. אני יכול להעיד על עצמי. |
|
||||
|
||||
מישהו סיפר לי על משפחה שהסתננות לחתונות של זרים היתה הבילוי הקבוע שלה (ולא מעוני חלילה). הם אף לקחו אותו פעם ל''טיול'' שבו ניסו להיכנס לחתונה, כנראה כתחליף לישיבה בבית קפה. אבל בדיוק עמד שם השומר ה''רע'', שהבין שלא יכול להיות שהאנשים האלה מקושרים כל כך, ואסר עליהם להיכנס. |
|
||||
|
||||
בימים אלו רצה בתיאטרון (הקמרי אאל''ט) ההצגה ''קוויאר ועדשים'', קומדיה איטלקית המתרחשת בנפולי של אחרי מלחמת העולם השניה, ובה אבי המשפחה מתפרנס מהסתננות לחתונות של זרים, נטילת מעדנים מאותם ארועים, ומכירתם בשוק השחור. |
|
||||
|
||||
למה ללכת עד לנפולי? מה רע בארבינקא?, סרט קאלט לאניני טעם. |
|
||||
|
||||
מנסיוני, יש זוגות שבכלל לא רואים את החתונה שלהם בוידיאו. זה קצת מביך. |
|
||||
|
||||
מנסיוני, יש זוגות שבכלל לא מקליטים את החתונה שלהם בוידיאו. כך נחסכים מבוכה וממון יחדיו. |
|
||||
|
||||
ויש זוגות שכלל לא מתחתנים. |
|
||||
|
||||
כך נחסכים מבוכה וממון יחדיו. |
|
||||
|
||||
מבוכה אולי כן, אבל במחיר מריבות עם ההורים. |
|
||||
|
||||
אני שומר בבית מפה קטנה של הרכבת התחתית העתידית שחילק רוני מילוא כשרץ לראשות עיריית ת"א ב-1994. על המפה כתוב שהקוים יפעלו ב-1998. אולי אפשר לפרסם במדור הטריוויה הבא, בתקווה למנוע עוד אכזבה... וברצינות: הרעיון והביצוע של המפה מוצלחים מאוד, אני רק לא בטוח שהם מתאימים למדור טריוויה. ידע טריוויה הוא שילוב של רסיסי מידע וחוש אסוציאציות טוב, וכאן מה שדרוש זה מישהו שגם אוהב מפות וגם היה בצ'ילה (אני שייך לקבוצה הראשונה, אך לצערי עדיין לא לשניה). |
|
||||
|
||||
לפתרון רוב החידות דרושים אחת או יותר משלוש המיומניות: א. ידע. ככל שהידע חסר חשיבות יותר, החידה יותר קשה. לחידה כזו קוראים חידת טריוויה. ב. הגיון. ככל שדרוש יותר הגיון, החידה יותר קשה. לחידה כזו קוראים חידת הגיון. ג. חוש אסוציאציות. ככל שדרוש יותר חוש, החידה יותר קשה. לחידה כזו לא קוראים חידה אסוציאטיבית, או חידה חושית, אלא דווקא חידת טריוויה או חידת הגיון. למה? זו חידה בפני עצמה. |
|
||||
|
||||
נראה לי שהבעיתיות בחידה הזו נובע מכך, שלהבדיל מרוב החידות המופיעות כאן, אין בה אפשרות להתקדמות הדרגתית. כיון שכך, נותר רק לחכות למישהו שבמקרה היה בצ'ילה וזוכר איך נראית מפת המטרו. |
|
||||
|
||||
אפשרות להתקדמות הדרגתית היא קריטריון שאני מעריך, אבל בהחלט לא רואה בו תנאי הכרחי לחידה טובה. רמזים בעת הצורך הם בעיני לא עדות לשאלה קשה מדי, אלא חלק מנשמת אפו של המדור (ואם מכניסים רמזים למשחק, אז אפשרות להתקדמות הדרגתית קיימת בחידה הזו, וקשה לי לדמיין חידה שבה היא לא קיימת). זה כמובן פתוח לדיון. אגב, פריט מידע רב ערך היה זמין כאן, אמנם שלא כדרך הטבע, ולא נעשה בו שימוש: דיון 1594, שאלה שלישית. נכון שדיון 2031, שאלה שלישית, מטשטש קצת את הרמז. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |