|
||||
|
||||
הפעם זה הלך מהר אולי בגלל הרמז להתבטאות של גאון הדור פיני גרשון על ''כושים מוקה''. מוקה הוא הזן הראשון של הקפה ונדמה לי שעד היום נחשב למשובח ביותר. הוא נקרא ע''ש מקום מוצאו (וגם האותיות כמעט זהות למילה מקום) מוקה בחצי האי ערב בערך מול החוף האתיופי (אתיופיה היא כנראה מולדת הקפה). בארץ נמכר משקה שוקו תחת השם מוקה, שאינו אלא חלב בתוספת קרמל (סוכר שרוף). |
|
||||
|
||||
מה שעוד יותר מביך הוא שפיני הוא גרסה של השם פנחס. זהו ככל הנראה שם שמקורו מצרי. במצריים השתמשו במילה הזו לתיאור יושבי נוביה (סודן) ופירושה המילולי הוא "כהה" או אולי אף "שחור". לכן פיני הוא כושי (מכוש), אבל לא ברור אם מוקה או שוקו. שמעתי במקור: ר' גם: |
|
||||
|
||||
פיני הוא לא גרסה אלא קיצור וכינוי כמו מוישי למשה. או ינקי ליעקב. והקיצורים/כינויים למיניהם היו ב"תיאום" התרבות שבסביבה בשנות הגלות. אגב, על מצרי... שם משפחת מסרי שבין הערבים, מראה על המקומות מהיכן היגרו לארץ. כמו אל קורד, וכולי, יש רשימה ארוכה. זקנציון: Abbas-Iraq לפי חמאס:Abdil-Masih (Beit Sahour) - Turkey Abid-Sudan Abu Aita (Beit Sahour) - Turkey Abu Ghosh - Europe/11th century Abu Sitta - Egypt Abu-Kishk - Egypt Adwan - Arabia Afghani - Afghanistan Ajami - Iran Al Hafi - Iraq Alami - Morocco Alami - Morocco Alawi - Syria Al-Hayik (Beit Sahour) - Turkey Arafat - Syria Araj - Morocco Aramsha - Egypt Arashi - Egypt Ashrawi - Yemen Awwad - Egypt Azd, Azad - Yemen Badra - Egypt Baghdadi - Iraq Banna - Egypt Bannoura - Egypt Bardawil - Egypt Barghouti - Yemen (may be Jewish) Bushnak - Bosnia Chehayber - Turkey Dajani - Arabia via Spain Darjani - Arabia Djazair - Algeria Doghmush - Turkey Erekat - Jordan Fakiki - Morocco Faranji - France Faruqi - Iraq Fayumi - Egypt Filali - Morocco Gharub - Egypt Ghassan - Lebanon Haddadin - Yemen Halabi - Syria Hamis - Bahrain Hammouda - Transjordan Hannouneh (Beit Sahour) - Turkey Hashlamun - Kurdistan Hijazi - Arabia Hindi - India Hourani - Syria Husseini - Arabia Ibrahim (Beit Sahour) - Turkey Iraki - Iraq Issa - Arrived in 1820s to Haifa, not sure from where Jabari - Iraq Jazir - Algiers Kafisha - Kurdistan Kanaan - Syria Khair - Egypt Khairi - Morocco Khalil - Arabia Khamadan - Yemen Khamati - Syria Khamis - Bahrain Khazen - Lebanon Khoury (Beit Sahour) - Turkey Kukali - Syria Kurdi - Kurdistan Lubnani - Lebanon Mahdi - Morocco Makhamra - Jewish Marashda - Egypt Masa'ad - Egypt Masarwa - Egypt Maslouhi - Morocco Masri - Egypt Matar - Kuwait Mattar - Yemen Metzarwah - Egypt Mughrabi, Moghrabi - Morocco Murad - Albania/Yemen Muwaqat - Morocco Muzaffar - Morocco Nablusi - Named after Nablus - but that was named in the 7th century Nammari - Spain Nashashibi - Kurdish/Turkoman/Syria Nusseibeh - Arrived 7th Century Omaya - Arabia Othman - Turkey Qudwa - Syria Qurashi - Arabia Qutob - Morocco Ridwan - Ottoman Rishmawi (Beit Sahour) - Turkey Sa'ad - Egypt Salibas - Greece Samahadna - Sudan (maybe) Saud / Saudi - Arabia Shaalan - Egypt Shakirat - Egypt Shami - Syria Shamis - Syria Shashani - Chechnya Shawish - Arabia Sidawi - Lebanon Sous (Beit Sahour) - Turkey Sultan - Turkey Surani - Lebanon Taamari - Arabia Tachriti - Iraq Tamimi - Yemen/Egypt/Arabia Tarabin - Mecca oe Egypt Tarabulsi - Lebanon Tartir - Egypt Tawil - Egypt Tayib - Morocco Tijani - Morocco Tikriti - Iraq Touqan - Northern Arabia or Syria Turki - Turkey Ubayyidi - Sudan Uthman - Turkey Yacoub (Beit Sahour) - Turkey Yamani - Yemen Zabidat - Egypt Zaghab - Morocco Zarqawi - Jordan Zeitawi - Morocco Zoabi - Iraq Zubeidi - Iraq __ "מחצית מהפלסטינים הם מצרים והחצי השני הם סעודים". ממרי ואבו סרארי מיפו היגרו מערב הסעודית. סיפורו של מ. אבו סררי ___ ליסאק, ר.ש. (2021). מתי וכיצד עלו הערבים והמוסלמים לארץ ישראל - תקופת השלטון הבריטי, 1918–1948: כרך שני. בריטניה: Xlibris ארה"ב ספר |
|
||||
|
||||
איזה בידור, כמו הישראלים (: |
|
||||
|
||||
(התכוונת יהודים, נכון?) אצל היהודים זה ידוע ומוצהר, אפילו בגאווה. הסאבטקסט בתגובה של נועה, אם אני מבין נכון, הוא לא טענה לחיסרון של הערבים לעומת היהודים, אלא שלילת טענה ליתרון שלהם. |
|
||||
|
||||
אני מבין את טענתה של נועה, אהל מבחינתי היא חסרת חשיבות, גם תשובתי כך, לדעתי יש פה עימות בין שתי קבוצות המגדירות את עצמן כעמים ושוללות את ''עמיות'' הצד שכנגד. מכאן צריך להתחיל. |
|
||||
|
||||
אם עושים תחרות ''עמיות'' - תחת ההנחה שזו סקאלה ולא בינארי - אני חושב שיש ליהודים קייס לטעון ליתרון עמיות משמעותי. אני לא חושב שזה נותן לנו זכות להגדרה עצמית מונופולית-אקסקלוסיבית בארץ הזו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |