|
||||
|
||||
הכתבה היתה קצת יותר מורכבת ונדמה ששכחת את הבעיה האמיתית שהועלתה בה - מחיר הנסיעה ברכבת הוא כזה שאינו מאפשר לעניי באר שבע להשתמש בה כדי להגיע למקומות עבודה במרכז. |
|
||||
|
||||
אולי אנחנו לא מדברים על אותה כתבה. אני גם שמעתי את הטענה הזאת לפני הכתבה, מבארשבעים. בכל אופן, נסיעה לת"א ובחזרה (בכרטיסיה) עולה קצת פחות מ 43 שח. זה לא מעט למי שמשתכר שכר מינימום (~ שעתיים פלוס ), אבל זה בטח מתחיל להיות אטרקטיבי למשתכר הממוצע. |
|
||||
|
||||
אתם שוכחים שאם מישהו נוסע ל_עבודה_ במרכז (ולא למקומות בילוי נניח) הוא מקבל החזרי נסיעות (גם בעבודה בשכר נמוך). בנוסף קחו בחשבון שהרבה יותר זול לחיות בנגב ויש קיזוז מסויים. at the end of the day מי ששוכר דירה (או מחזיר משכנתא) בבאר שבע ונוסע מדי יום ברכבת (גם על חשבונו) למרכז, לא מוציא הרבה יותר כסף ממי שגר במרכז. |
|
||||
|
||||
אני לא חושבת שאתה חי בעולם של השכר הנמוך באמת. אם מישהו צריך להוציא שכר של שעתיים על הנסיעה ועוד בין חצי שעה לשעה על הנסיעה עד הרכבת, הסבירות שהוא יעשה זאת קטנה. באותה כתבה (שהתפרסמה מן הסתם בהארץ) ציינו כי המעסיקים המדוברים מסכימים להחזר נסיעות בצורת כרטיס חופשי חודשי שאינו מתקבל בקו הרכבת הזה. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק, המעסיקים חייבים על פי חוק לשלם הוצאות נסיעה על פי העלות בפועל של נסיעה בתחבורה ציבורית באופן הזול ביותר (חופשי חודשי בד"כ) עד לתקרה מסויימת (כ20 ש"ח ליום נכון להיום) שכמובן נמוכה באופן משמעותי מנסיעה בין-עירונית ברכבת. |
|
||||
|
||||
ואם לא שינו את החוק, עד מרחק מקסימלי של 60 ק"מ. |
|
||||
|
||||
מה שהחוק אומר: |
|
||||
|
||||
ויש גם פתרונות שלא נבחנים בכתבות פופוליסטיות בכוונה. למשל, העובדה שקבוצה מאורגנת של 20 איש ומעלה יכולה לנסוע ב 50% הנחה ברכבת (מתאים למקום בעל הרבה עובדים כמובן אבל יש גם פתרונות אחרים). בכתבה דובר על שכירת 30 זבניות מקריית גת לעבודה בעזריאלי. במקרה הזה ייתכן שהפתרון שלי היה עונה על הקריטריונים. הנקודה היא שזה לא בלתי אפשרי, אלא שזה מוצג בתור בלתי אפשרי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |