בתשובה לכליל החורש נאורי, 20/09/04 15:24
זה מעניין, אך המגע עם הספר הוא טיבעי 248129
וישיר, ללא צורך במערכת ממשק כלל, ממש כמו ששד האם זמין למגעו של תינוק. ספרים (או מגילות וכד') יש להם ממשות בפני עצמם והם מגולמים כיחידה נפרדת ואוטונומית. זאת כנראה עקב רצון לאחוז בידע יקר וקרוב לאדם באופן שאינו מותנה בזמינותם של גורמים נוספים (כגון חשמל, תקינות מערכת מורכבת וכד').
זה מעניין, אך המגע עם הספר הוא טיבעי 248358
מה זאת אומרת, "ללא צורך במערכת ממשק כלל?" שמא עלי להניח כי המידע מן הספר זולג היישר אל מוחך? ספק אם כך הדבר. הוא עובר דרך ממשק חומרי. במקרה זה, הממשק פשוט כל-כך, וישיר כל-כך, עד שאינך חושב עליו כעל ממשק. במקרה של מחשב אלקטרוני, המעבר ממידע הנמצא בזכרון המחשב לבין מוחך הוא קשה ומעצבן, וזו הבעיה. המידע בזכרון המחשב והמידע בספר חד הם, והם וירטואליים באותה המידה, ופיזיים באותה המידה.
אכן. עניין של הגדרה בעצם. האם היית מגדיר לוח עליו מצויירות 248419
אותיות כמערכת ממשק? ומה לגבי "ארמון" שילד הקים מחול בים?לכאורה כן, אך המושג "מערכת" כמעט ואינו רלוונטי כאן. אובייקטים רבים בטבע הם בעלי משמעות, נניח, קונכייה בחוף. האם החול בים עליו מונחת הקונכיה הוא מערכת ממשק (הרקע בו מופיעה הדמות?). הקונכייה עצמה היא מערכת ממשק?
אכן. עניין של הגדרה בעצם. האם היית מגדיר לוח עליו מצויירות 248443
ארמון שבונה הילד הוא מערכת מאוד לא יעילה להעברת מידע מהילד הבונה למי שרואה אותו.
זה מעניין, אך המגע עם הספר הוא טיבעי 248442
אם חושבים על הספר כעל מערכת להעברת מידע מהמחבר לקורא, רואים שהמערכת הזו מאוד מסורבלת בהוואה למערכות ממוחשבות מסויימות הקיימות כבר היום.

קשה טכנית לצטט את המידע. המידע כלל אינו עדכני. עדכון המידע היא פעולה מאוד מסובכת, ולכן גם המערכת המורכבת של עורכים ומגיהים כדי להבטיח שהספר יוצא טוב כבר בפעם הראשונה שהוא יוצא.
פרטיות, שייכות וסטטיות על חשבון 248489
קישור ועידכון דו-כיווניים עם מערכות מידע חיצוניות.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 248491
כגון הלוח בכיתת בית ספר בו ניתן אינטרקטיבית להוסיף ולמחוק.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 248680
הרבה תלמידים מבזבזים זמן יקר בשיעורים על העתקת הכתוב על הלוח.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 248699
וכנראה גם ימשיכו הרבה זמן, אלא אם יישמו טכנולוגיה אלמנטרית בהעברת הניכתב על לוח אלקטרוני ל -e-copybooks אבל למה בכלל ללכת לבית הספר אם אפשר לנהל מהבית "ישיבות" כתה? מבני בית הספר וציודו הם אינטרפייס יקר ביותר ולא יעיל לתנועה דו סיטרית של מידע (שלא לדבר על מחיר הקרקע, בזבוז דלק, שטח כביש וזמן בהגעה לבית הספר והחזרה ממנו)
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 248768
במקרים מסויימים התחבורה באמת יקרה מאוד. לכן שווה להשקיע בטכנולוגיות יקרות של לימוד מרחוק. דוגמה למקומות כאילו: האיזורים היותר נידחים של פינלנד.

מקרה נוסף: שיעורים לילדים אשר נמצאים במקלטים.

ומשהו טריוואלי להחריד: כאשר ביה"ס נמצא בדרום והמורה נמצא במרכז (כידוע לכל תושבי הפריפריה, המרחק מהפריפריה למרכז תלוי בכיוון המדידה: לאם צריך לבוא מהפריפריה למרכז, מדובר על מרחק קצר. אולם כאשר המרחק נמדד בכיוון ההפוך, הוא פתאום מתארך).

הטכנולוגיות של לימוד מרחוק עדיין מסורבלות, אבל בהחלט מתקרבות לרמה של שיחה בע"פ (עם כמה יתרונות, כגון העובדה שתוכן הלוח כבר הופך למידע דיגיטלי, ולכן קל לתלמידים להעתיק אותו).

עדיין ברוב המקרים המחיר של העברת שיעור רגיל בביה"ס, כולל הוצאות התחבורה שאתה מזכיר, הוא זול יותר. ביה"ס גם יכול לספק כך אביזרי לימוד בקלות רבה יותר.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 248950
לבן שלי יש פוטנציל להיות רופא. הכתב שלו בלתי קריא לחלוטין. לא רק שהוריו או מוריו אינם מצליחים לפענח את כתב ידו, גם הוא עצמו אינו עומד במשימה. לשאלה מדוע הוא טורח בכלל לכתוב, אם איש אינו מסוגל לקרוא את הכתוב, הוא עונה שעצם הרישום עוזר לו לזכור.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 248988
עניין מוכר.
אני נוהג לערוך סיכומים של החומר כהכנה למבחנים וסיכומים של הסיכומים הללו כהכנה למועדי ב'
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 248993
אם אתה עורך סיכומים של הסיכומים, אז אתה (כנראה) קורא אותם, No match.
חוץ מזה, למה לעשות סיכום של הסיכום אם הסיכום הוכח כלא יעיל?
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 249011
אבל למה אתה עוצר שם? עוד כמה צעדים כאלה ואתה נשאר עם ביט אחד, אותו אתה יכול לרשום על כף היד וההצלחה במבחן מובטחת.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 249023
1. בדרך כלל שני מועדים מספיקים לי. בפעם היחידה שנזקקתי למועד שלישי השתמשתי בשיטה דומה רק שבמקום תמצות החומר בצורה יעילה השתמשתי בכתב קטן במיוחד ובמקום כף יד השתמשתי בדף נוסחאות. קיבלתי 65 והודתי לאל על שפטרני מעולו של הקורס ההוא.

2. אם אני לא מתאמץ במיוחד לקצר, אוסף הסיכומים השני יוצא ארוך יותר מהראשון.

3. אם היה אפשר להבטיח הצלחה במבחן ע"י תמצות החומר לביט אחד וכתיבתו על כף היד לא היה בכלל צורך לעבור את כל האיטרציות של סיכומי סיכומים. הייתי עושה את מועד א' עם הביט 0 על היד ובמידה שהייתי נכשל הייתי מנסה לעבור את מועד ב עם הביט 1.
פתרון אופטימלי 249045
3. עדיין נשארת עם יותר מדי איטרציות. בהגיע יום מועד המבחן, סמן את הביט על היד כ-"Don't care" ולך לים.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 249047
3) קח קיוביט בסופרפוזיציה וההצלחה מובטחת.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 249048
מערכת בסופרפוזיציה צריכה לקרוס בסופו של דבר למצב כלשהו. אני חושש שבמקרה שאבחר בדרך הלימוד הזו היא תעשה את זה על הראש שלי.
ועל זה יאמר... 250703
בולשיט!

ראה תגובה 245300
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 249157
זה מזכיר לי את עצמי - אחת הסיבות שעברתי מהר מאוד להדפסה במכונת כתיבה.
יש כבר שנים רבות, בניגוד לספר, מערכות דו כיווניות כאלה 250431
זה עוזר גם לי- אחרת לא הייתי טורחת לסכם . אין לי אפילו סיכום שיעור אחד שבו אני יכולה להשתמש. תמיד אני מרגישה לא נעים, כשאני מבקשת מכולם את סיכומי השיעור שלהם לקראת סוף השנה, אבל אף פעם לא יכולה להשאיל לאף אחד את סיכומי השיעור שלי (והם טובים!...לו רק היו קריאים).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים