|
||||
|
||||
לא הייתי מזלזל כל כך בהישגים של שינוי. השוואת קצבאות הילדים היא בעיניי מהפכה טוטלית ומפנה של 180 מעלות. פרשנים שסוקרים את המגמות הדמוגרפיות המוסלמיות, במיוחד הבדואיות, ואת החלטתה של החברה החרדית להיהפך לחברת לומדים טוענים שלקצבאות המטורפות היה חלק לא קטן בתהליכים האלו. אי אפשר להגזים בחשיבות של הפחתת הקצבאות, כמובן בתנאי שההפחתה תישמר. זאת לעומת נישואים אזרחיים שאני לא רואה מה החשיבות הגדולה שלהם בהתחשב בכך שאפשר לממש אותם בנקל בחו"ל או על גבי אוניה (קראתי היום באיזה עיתון) וגם מעמד הידועים בציבור מבוסס היטב. |
|
||||
|
||||
לא, הם התדיינו בינם לבין עצמם בעבר. |
|
||||
|
||||
או, האם זה לא מזכיר דיאלוגים מאוחרים של אפלטון (לדוגמא המדינה)? |
|
||||
|
||||
פעם בכמה סיבובים אני מופיע, מתקרב לכדור הארץ, ואז חוזר ונעלם. בתקופה הזו אני נכנס לאייל, רואה מה חדש, משתתף באיזה וויכוח, ואז חוזר ונעלם. |
|
||||
|
||||
נישואין בחו''ל הם לא דבר שעד כדי כך קל לממש. יש לחצים (מצד המשפחות, למשל), שאני מאמין שהיו פוחתים אילו הנישואין היו בארץ, אבל בלי רב. |
|
||||
|
||||
טסים לקפריסין. חוזרים כזוג נשוי, ואז עושים מסיבה גדולה עם כל המשפחה והחברים ויאיר לפיד מקדש את הזוג הצעיר. מה רע ? (אפשר גם בסדר הפוך) |
|
||||
|
||||
כן, זה מה שאני חשבתי. תאמין לי שזה לא כזה פשוט. |
|
||||
|
||||
הצ'יף רוצה להכריז על שינוי צפוי במצבו המשפחתי? |
|
||||
|
||||
ומה קורה כשאחד מבני הזוג מחליט שבכל זאת עדיף לו להתגרש בבית דין רבני? |
|
||||
|
||||
אז באמת צריכים לעבור ברבנות. זה לא עניין של ''אחד מבני הזוג'' כי אין אפשרות לגירושין מבחינת החוק, אפילו בהסכמת שני הצדדים, ללא גט מוכר ברבנות. |
|
||||
|
||||
יפה. ענית לבד על תגובה 238143. |
|
||||
|
||||
ולכן אין למעשה משמעות לנישואין אזרחיים בישראל - לא חשוב איפה אתם עורכים את ההסכם ואיזה חוזה זה בדיוק, המדינה (בעזרת הרבנות) מחוללת עבורכם באופן אוטומטי נישואין על פי דת משה. |
|
||||
|
||||
נכון. מעניין לציין בכל אופן שרוב הבעיות הכרוכות בגירושין ברבנות הן קשות פחות עבור מתגרשים שנישאו אזרחית. הרבנים פחות להוטים לכפות שלום בית, כי אין להם שום עניין לעודד זוג שמבחינה הלכתית אינו נשוי להמשיך לחיות בחטא. בנוסף, במקרה של בעל שמעוניין לעגן את אשתו, לא יהיה קושי לפסוק שהנישואים, בהיותם אזרחיים, לא היו תקפים מלכתחילה ולשחרר את האישה לדרכה. |
|
||||
|
||||
אאל"ט (ואני די בטוח שאל"ט) לא חייבים חופה וקידושין כדי להיות נשואים ע"פ ההלכה. אם השניים מכריזים על עצמם כנשואים, ומקיימים חיי נישואין (גרים ביחד, חולקים רכוש, מקיימים יחסי מין וכו' - אני לא בטוח מה הדרישות המדויקות) הם נחשבים נשואים הלכתית. זה כמובן לא אומר שהרבנות תרצה שהם ישארו בסטטוס הזה - בין השאר מכיוון שפריצת גבולות כזו מחלישה פוליטית את עיקרון "הצביון היהודי". אגב, יש לך איזושהי עדות ברורה לכך שהגירושים של זוג נשוי-אזרחית קלים יותר? |
|
||||
|
||||
הגרושין לפעמים יותר קלים ובכל מקרה לא יותר קשים מאשר במקרה של חתונה "רגילה". |
|
||||
|
||||
אתה לא טועה. אפשר אפילו לקדש דרך יחסי מין במקום דרך נתינת טבעת (כמובן בתנאי שיש עדים). אבל כל זה מותנה ברצון של שני הצדדים ליצור קידושין. דעת רוב הפוסקים היא שברגע שאדם במכוון אינו מתחתן ברבנות, הרי הוא מגלה דעתו שאין לו חפץ בקידושין כדת משה וישראל. (מצד שני, אם זוג שמתגורר יחד יעיד שברצונו להיות נשוי על פי דת ישראל, רק שהוא סולד מהממסד הרבני - אז יכולה להיות בעיה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |