|
||||
|
||||
אני יודע שיש אנשים, שרואים בציון מטרה, ולא אמצעי. אני רואה בציון אמצעי, כדי לעקוב אחרי הצלחתי בנושאים מסויימים. למרות שראיתי שיש סטיה, ולפעמים גדולה, מצאתי שזהו אומדן די יעיל. בתיכון ראיתי שבלי עבודה קשה, אינני מצליח לעקוב אחר לימודי הפיסיקה. וראיתי שעבודה קשה באמת משפרת את הבנתי, והציונים היו בהתאם. בי''ב, כבר למדתי, ודאגתי להכין שיעורי בית כיאות, והצלחתי שם הייתה יותר גדולה. שיעורי בית הם רק דוגמה, כמובן. אשר לסגנון תגובתך, עלי לציין שהינך מלודרמטי מדי, לטעמי, אך אינני רוצה ממש להיכנס לויכוח איתך בנושא זה. |
|
||||
|
||||
אם כך, האם לא היית מעדיף מערכת חינוך אשר המבחנים בה אינם דרישת חובה אלא (כמו שאמרת) אמצעי לכל סטודנט לבחון את הישגיו מפעם לפעם (ועכשיו באה התוספת שלי) אבל רק במידה והוא מעוניין בכך? זו מערכת הרבה יותר טובה לדעתי, אך אני לא מכיר בישראל של היום שום מסגרת חינוכית שעובדת ככה. לעניין העבודה הקשה, אתה כותב "בתיכון ראיתי שבלי עבודה קשה אינני מצליח" וכו'. אני חושב שלמסקנה דומה יגיעו גם האיכר העובד בשדה וגם הפועל שבונה בתים, בהנחה ששניהם משתדלים להצליח במה שהם עושים. אני מבין ומזדהה עם האנשים שהתיכון היה להם ההזדמנות הראשונה להיתקל בחומר קשה ללימוד, אך זה לא עונה על השאלה שלי: מה עשה אותו תיכון כדי לספק בידיך את הכלים והמוטיבציה להתמודדות עם הקשיים? הטענה המרכזית שלי ל"מערכת החינוך" היא שמערכת זו מייצרת עבור התלמידים קשיים ודרישות ולחצים בלי סוף, אך היא אינה נותנת להם סיבה אמיתית להתמודד עם הקשיים הללו והיא אינה מייצרת אצלם את הרצון להצליח אלא ע"י איומים והפחדות. |
|
||||
|
||||
אינני יודע איזו מערכת עדיפה. אם אוכל אי פעם לערוך ניסויים רלוונטיים, אולי גם תהיה לי דיעה אמיתית בנושא. אשר למה התיכון עשה כדי לספק כלים, מוטיבציה, וכדומה, הרי שלא נעשה דבר. מצד שני, לא היה לחץ אמיתי מצד ביה"ס - החומר הנלמד היה פשוט קשה יחסית לזה שנלמד קודם. אין זו אשמת מערכת החינוך שנושאי הלימוד קשים - זו הסיבה שהיא מאפשרת לאנשים שונים לבחור במסלולים כפי יכולתם. ואשר לייצור סיבה להתמודד עם הקשיים, ויצור רצון להצליח, הרי שאתה מצפה, לטעמי, להרבה יותר מדי. כאשר הסוס מת, התצפה מן הרופא להניעו אנה ואנה, על מנת שיראה חי? |
|
||||
|
||||
אויש, כליל. ברכותיי על היותך ייחודי. מתגובותיך משתמע שממש נהנית. וואלה? תמוה במקצת. שיעורי בית? בחיאת כליל, אל תעלב, הייתי מתה להיות מאלה שמסוגלים לשבת מול ספר במשך שעה רצוף וממש ללמוד...אתה "סופר חרשן". באנגלית זה בטוח נשמע יותר טוב. ומה כל הקטע של הצדקת המערכת?! צריכה לעבור לפחות עוד שנה עד שתגיע לשלב שבו אתה מצדיק את הנ"ל מתוך געגועים. |
|
||||
|
||||
יתכן שחווייתי את מערכת החינוך שונה מזו של אנשים אחרים. סופר חרשן? חברי ללימודים בטכניון, היו מתווכחים איתך - אני יותר בן-אדם שלומד בגלים. בטלה, הכנת שיעורים אינטנסיבית, בטלה, חוזר ונשנה. לבחן בחדו"א 2מ שהיה היום התחלתי להתכונן רק שלשום, וגם זה לא היה אינטנסיבי מדי. לבחן באלגברה ב התכוננתי על ידי מעבר על החומר יום קודם לכן. אגב, אם דברי נראו כהצדקת המערכת, הרי שזה רק בשל הקונטרסט לשלילת המערכת של מר עמית. |
|
||||
|
||||
רק מזה שאתה מצדיק את עצמך ע''י הבאת דוגמאות אפשר להסיק את אותה מסקנה...אתה יודע ... |
|
||||
|
||||
יש גם מקום באמצע, בין שלילת המערכת להצדקתה. שם אני נמצא, בת-חן. |
|
||||
|
||||
שמחה בשמחתך |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |