|
||||
|
||||
כדי לא להיגרר לרמות שאין ברצוני להיגרר אליהן אחיל את הדברים לא עליך כי אם על עצמי: והיה אם, חלילה, ימצא מי מקרובי או חבריי את מותו בשטח אויב, בי נשבעתי שאני אעשה *הכול* כדי לדאוג שהוא יובא לקבורה הולמת. למה? בין היתר, כדי לא לאפשר לחיות אדם להפוך את מה שהיה אדם חי למשחק מרושע ותעמולה מרושעת, שלא ברור מה היא מפרסמת מלבד שפלות הנוקטים בה. לו הייתי חושבת, ולו לרגע, שכאזרחית המדינה תסכים להפקיר את גופי להיות תלוי במרפסות האויב, אני מודיעה לך שהייתי עושה הכול כדי ליצור פה מדינה אחרת. אני מבינה שאתה, מר אזרח עולם, היית מוכן לראות במצב לא יאומן זה את קרובייך או עצמך, יבושם לך. עניין זה, למרבה המזל, לא נקבע ע"י מיעוט שכמותך. (יש גם את הסיבה הדתית, אבל אני אפילו לא טורחת). נקרופיליה? הם משחקים משחקי כדור בראש אדם, ואתה מדבר על נקרופיליה יהודית? אתה בושה לשמאל, אני מקווה שיידעו להקיא אותך משם. לא כל פעולה נגד הפלשתינים היא אוטומטית שגויה. |
|
||||
|
||||
איך שוקי שמאל קשור לעניין הזה? ואם כבר הצהרות מלודרמטיות: והיה אם אחטף ואוחזק חי בידי מחבלים, אני מצפה שמדינת ישראל תעשה כל שביכולתה לשחרר אותי. מצידי שיחזירו להם את חיפה ויתנו ליאסר את פרס ישראל. והיה וגוויתי חסרת החיים נמצאת בידי פסיכופטים מכל סוג, יהודים, הוטנטוטים או פלשתינאים, אני מצפה מהמדינה שלא תטרח אפילו להשתעל במבוכה, ולא תסכים לשלם עבור הנבלה יותר משוויה בשוק החופשי (כמה אגורות, כמדומני). למען האמת, דומני שיפה תעשה המדינה אם תסכים לקבל את שיירי רק בצרוף דמי הקבורה (כולל מע"מ). רוצים לשחק כדורגל בגולגלתי? שרק יזהרו לא לנקוע את הבוהן. |
|
||||
|
||||
הכל נכון, אבל כשהמדינה יכולה לאסוף את שייריך בלא סיכון או בלי שתשלם מחיר כלשהו עבורם, לא היית רוצה שיעשו כל המאמצים על מנת שכך יעשה? למשל, אם היית יודע שאיסוף חלקי גופתך כרוך בכך שחיילי גדוד מסויים לא יצאו הביתה לשבת כפי שתוכננו - היית מוותר על כך? |
|
||||
|
||||
הייתי מצפה, לכל היותר, שזה ייעשה בהתנדבות. אני מניח שרבים היו מתנדבים לעשות זאת, שכן אפילו אני הייתי מתנדב לעשות את זה עבור מישהו אחר אם לא היה כרוך בכך סיכון (ליתר דיוק: עבור קרוביו ומוקיריו). וכדי שלא אובן לא נכון: ההצהרה הבומבסטית היתה אישית שלי, אני לא טוען שהיא מחייבת אחרים. אני מניח שרוב רובם של אלה שעסקו בחילוץ היו מצפים מחבריהם שיעשו כך עבורם, ולפיכך אני מקבל את עמדתו של עוזי, על-פיה יש, בעצם, חוזה סמוי בין החיילים שכולל את חילוץ הגויות במקרה הצורך. כפי שניתן להבין, אני הייתי מוותר על הסעיף הזה. |
|
||||
|
||||
תרים טלפון לאמא שלך, אזרחית אף היא, ותשאל מה דעתה. |
|
||||
|
||||
את זה אני לא יכול לעשות מאז ניתקו לי את הקו לגן-עדן. לעומת זאת, יצא לנו לשוחח איתה על הנושא כשזה היה קצת יותר רלוונטי, והיא אחזה בדעות דומות לשלי (אני מניח שנכון יותר להגיד שאני אוחז בדעות דומות לשלה). |
|
||||
|
||||
קודם כל, אני מצטערת. דבר שני- תשמע, תחושת הלב שלי היא שכל אמא, קל וחומר יהודיה ולא הודית, למשל, רוצה לדעת שבנה נח בשלום בקברו, וחלקים ממנו לא זרוקים מי יודע איפה. זה עניין דתי, אבל ממש לא רק. ראה מתנגדי היס,הכואבים עד היום את העוול. וגופת יקיריהם שימשו למחקר או סתם נזרקו, הן לא הושפלו בידי האויב. |
|
||||
|
||||
היי, אני מכיר כמה אמהות עם שאיפות אחרות לגבי הילדים שלהם :-) אף אחד לא נהנה במיוחד מהמחשבה שגופת יקירו משמשת לסיפוק יצרים נתעבים של יצורים נתעבים, אלא שעוצמת הפגיעה שונה ביני ובינך. אני באמת (ולא מתוך אצילות הנפש המפורסמת שלי) לא רואה בהצלת שרידי הגופה שלי עניין שכדאי לסכן עבורו חיים של מישהו אחר, ואת הפטור שנתתי קודם אפשר לראות כצוואה, אם במקרה זה יהפוך להיות אקטואלי (הסיכוי קטן מאד, זה לא שאני מבלה את שעות הפנאי שלי בקסבה של שכם). |
|
||||
|
||||
האם תסכים שיש חיילים ואמהות של חיילים שזה מפריע להם? חייל המתגייס לצה"ל ומסכן את חייו, ראוי לדעת שיעשו הכול כדי לחלץ אותו משבי או, חלילה, לדאוג להבאתו לקבורה הולמת. זוהי חובת המדינה לאזרחיה. במקרה הפרטי שלך, נאמר לו הייתם, אתה וכול קרוביך, חותמים על צוואה, שמשפחת הכפר הגלובלי (המצוצמת...) מוותרת על הזכות של חייליה לבוא לקבר ישראל, אז יש לנו שאלה שונה. האמת? לא בטוחה כמה היא רלוונטית. חוק אחד לכולם, חילול גופות הוא מעשה נבזי שמקובל על המדינה להימנע ממנו ולהציל ממנו את חייליה. על הרבה דברים הייתי מוותרת, ועדיין המדינה חבה לי אותם מתוקף היותה. |
|
||||
|
||||
כן, אני מסכים, ולכן אמרתי שאני מקבל את העניין הזה. אני רק מנסה להביא לידיעתך שלא *כל* האנשים מרגישים כמוך, למרות שכנראה רוב גדול אכן כן. |
|
||||
|
||||
גופות? רובם של החילים האלה אינם גופות הם התפוצצו.הם בקושי חתיכות בשר.רק מי שמקדש את המות, יכול לחשוב שיש איזה חשיבות לשרידי אדם, שלמענה יש להקריב עוד חיים. זה שאת מחלקת כל דעה לימין ושמאל רק מראה באיזה ביצה מחשבתית את חיה. היהדות שאת מיצגת היא בושה למין האנושי,אני רק מקוה שכל מי שהאנושות חשובה ידע להקיא משם ,אנשים שבחסות דתם מסוגלים לעשות כל פשע מלחמה.ועוד להצטעצע במוסריות שמעלה את המות לפסגת השאיפות האנושיות. |
|
||||
|
||||
"אנשים שבחסות דתם מסוגלים לעשות כל פשע מלחמה" ובמיוחד "ועוד להצטעצע במוסריות שמעלה את המות לפסגת השאיפות האנושיות". פעם נוספת, האם אתה מקווה ש"שכל מי שהאנושות חשובה ידע להקיא משם" את הפלסטינים, שהתנהגותם היא במדויק כפי שתיארת *במציאות עצמה* ולא רק בדבריך האכזריים והמרושעים? האם אתה מוכן לטעון שהתנהגותם שלהם היא בושה למין האנושי מפני שהיא כוללת בעיקר פשעי מלחמה ומעלה את המוות פשוטו כמשמעו לפסגת השאיפות האנושיות, אף מתוך כל רשימה פרטנית של שאיפות שתוכל להגיש עבורם? או שאותה אתה יודע להצדיק במקומם בצורה מטורפת מפה ועד הודעה חדשה כפי שהמצאת להם סיבה מופרכת, שלא קשורה למעשיהם בפועל ולא עולה בקנה אחד עם דבריהם שלהם, למה לפוצץ אוטובוסים? ורק יהודים ראויים לשבט לשונך מפני שהם מספיק מטומטמים כדי לשלוח את חילם למות על הקרקע במקום להפציץ מהאויר את טינופות האדם הפלסטינים ולכלותם מן הארץ? |
|
||||
|
||||
מי שהורס עיר שלמה על מנת להמשיך את משטר הכיבוש,ולא מצליח להבין את חומרת מעשיו,הוא לב הבעיה. מי שמחשיב עצמו כבעל דת ומוסר, ומשתמש בכיסוי זה כדי לדכא אחרים.ללא הבחנה בין טוב ורע הוא הבעיה. מי שמטיף להפציץ מהאויר את טינופות האדם הפלסטינים ולכלותם מן הארץ,ועוד משים את עצמו כמחזיק בדת הומניסטית. הוא אדם שהצביעות של דעותיו זועקת לשמים.שיכולתו להבחין בין קורבן לקלגס,בין החלש לחזק אבדה.ויכולתו להעיד על המציאות מפוקפקת. מי שרודף את האחר בשם כל אידיאל, סופו שיהרוס את עצמו. |
|
||||
|
||||
אתה שם לב שאתה מדקלם סיסמאות במקום לענות לשאלה ברורה, שהדברים שענית לי לא מהווים תשובה עניינית עליה? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |