|
||||
|
||||
אם איני טועה, ''קדושת החיים'' הוא בהחלט לא מכנה משותף רחב לכל בני האדם. ביפן הפיאודלית, למשל, הכבוד היה חשוב מהחיים. השאלה החשובה היא איזה ערכי יסוד משותפים לך ולמי שאתה דן איתו, ויהיו אלו ערכים מופרים ובלתי אינטואטיבים כמה שתרצה. אם שניכם חושבים שכל אדם צריך לעלות על גג ביתו בשבע בבוקר ולצעוק קוקוריקו, אין שום סיבה למה זו לא תהיה הנחת יסוד בדיון שלכם. הבעיה מתחילה כשיש בדיון מישהו שלא חושב ככה, ואז תחפשו בראש ובראשונה את מה שאתם כן מסכימים עליו, ואחר כך תראו איך מגיעים מזה לתחום אי ההסכמה. |
|
||||
|
||||
אני חושש שתוכל לגזור הרבה מאוד צורות משטר מהמבנה של ערכים->עקרונות->ביצוע. גם גרמניה הנאצית פעלה כך: ערכים:מה שהיטלר חושב זה נכון->עקרונות: "עיקרון המנהיג"->ביצוע: הד"ר קורט קאלטנברונר. הערך "קדושת החיים" הוא ערך יסודי לדמוקרטיה. ומכאן שחברה אשר איננה מקדשת את החיים איננה יכולה להיות חברה דמוקרטית. באשר לחלק השני. אני חושב שהצמצום הוא הכרחי. זה לא עניין של "למה לא" (להכניס) אלא "למה כן". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |