בתשובה לצביקה שחורי, 27/02/04 0:16
אותו האיש 200974
"דחפו בשתי ידיים" ראוי למחקר? הצחקת אותי. בדורות שצדיקים היו ממיתים ומחיים זה את זה כאילו הם משחקים Doom, היתה הדחיפה בשתי ידיים משולה ללטיפה רכה מאחרי אזניו של חמורו של בן-יאיר.
אותו האיש 200978
סתם שיהיה קישור, סנהדרין דף מג.

אותו האיש 200979
והסיפור עם יהושע בן פרחיה נמצא במסכת סוטה מז.

אותו האיש 200981
רשע,
לאחר שתקע רבי יהושוע ארבע מאות פעמים בשופר כדי להחרים את ישו תלמידו, אתה מבקש שיוותר לו כוח לשחק DOOM?
אותו האיש 200993
תחליט כבר!
תקע בשופר או דחפו בשתי ידיים?
אותו האיש 201057
כמו בתל ארכיאולוגי, יש כאן שכבות שכבות.
דחפו בשתי ידיים זו מטאפורה.

תנו רבנן: לעולם תהא שמאל דוחה וימין מקרבת, לא כאלישע שדחפו לגחזי בשתי ידיים ‏1.
והכוונה שצריך לקרב כל אדם, גם חוטא, הגם שבזהירות וביקורתיות.
אם תרצה אלמוני יקר, "חשדהו אך כבדהו". ‏2.

1 כנראה שרבנן התרשמו מהסיפור המקראי הזה ומסוגיית הענישה החינוכית הגלומה בו כלפי תלמידים ששרכו דרכם.
אך לא מצאתי במקרא כי אלישע *ממש דחף* את גחזי, משרתו הסורר, לתעלה הקרובה למקום מגוריו.
אלא קיללו אלישע שתדבק בו צרעת נעמן, (שר צבא מלך ארם) בו ובזרעו עד עולם.
וגחזי אכן יצא מלפניו מצורע כשלג.

2 מתוך "הקוד האתי לאייל"- פרק נ"ב, תגובה לאלמוני תוקפני.
אותו האיש 201069
אתה בטוח שזה פרק נ"ב ולא דף נ"ב?
אותו האיש 201078
בטוח. יש רק חמישה דפים בכל פרק.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים