|
||||
|
||||
"דחפו בשתי ידיים" ראוי למחקר? הצחקת אותי. בדורות שצדיקים היו ממיתים ומחיים זה את זה כאילו הם משחקים Doom, היתה הדחיפה בשתי ידיים משולה ללטיפה רכה מאחרי אזניו של חמורו של בן-יאיר. |
|
||||
|
||||
סתם שיהיה קישור, סנהדרין דף מג. |
|
||||
|
||||
והסיפור עם יהושע בן פרחיה נמצא במסכת סוטה מז. |
|
||||
|
||||
רשע, לאחר שתקע רבי יהושוע ארבע מאות פעמים בשופר כדי להחרים את ישו תלמידו, אתה מבקש שיוותר לו כוח לשחק DOOM? |
|
||||
|
||||
תחליט כבר! תקע בשופר או דחפו בשתי ידיים? |
|
||||
|
||||
כמו בתל ארכיאולוגי, יש כאן שכבות שכבות. דחפו בשתי ידיים זו מטאפורה. תנו רבנן: לעולם תהא שמאל דוחה וימין מקרבת, לא כאלישע שדחפו לגחזי בשתי ידיים 1. והכוונה שצריך לקרב כל אדם, גם חוטא, הגם שבזהירות וביקורתיות. אם תרצה אלמוני יקר, "חשדהו אך כבדהו". 2. 1 כנראה שרבנן התרשמו מהסיפור המקראי הזה ומסוגיית הענישה החינוכית הגלומה בו כלפי תלמידים ששרכו דרכם. אך לא מצאתי במקרא כי אלישע *ממש דחף* את גחזי, משרתו הסורר, לתעלה הקרובה למקום מגוריו. אלא קיללו אלישע שתדבק בו צרעת נעמן, (שר צבא מלך ארם) בו ובזרעו עד עולם. וגחזי אכן יצא מלפניו מצורע כשלג. 2 מתוך "הקוד האתי לאייל"- פרק נ"ב, תגובה לאלמוני תוקפני. |
|
||||
|
||||
אתה בטוח שזה פרק נ"ב ולא דף נ"ב? |
|
||||
|
||||
בטוח. יש רק חמישה דפים בכל פרק. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |