|
||||
|
||||
אבל אתה כבר בסוף דרכך. לעומת זאת תנסו לעבור תיכון של ימינו ותראו מה זה קשיים. אצלכם המרצים בעלי תארים ואנשים בעלי השכלה גבוהה, אני צריך ללמוד לבגרויות עם מורים שחלקם בעלי תואר ראשון בלבד ומורים שהם כה גרועים שאנחנו התלמידים צריכים ללכת להנהלה כדי להצביע עליהם. מורים כאלה אומנם מפוטרים כעבור זמן קצר אבל הנזק כבר נעשה. חוץ מזה ששנת לימוד בתיכון עולה קרוב ל10 ש"ח(כלום בהשוואה לאונ', אבל הרבה מעבר למה שהגיוני במדינה מתוקנת). בנוסף כל מערכת החינוך הזאת מידרדרת והתכנים שלומדים מידרדרים בהתאם. דברים כמו שוויון ספרותי שהוכנס עכשיו, שאומר שאנחנו צריכים ללמוד יצירות של יוצרים ספרדים כמס' היצירות של יוצרים אשכנזים, בלי להתחשב באיכות אלא רק כעיניין כמותי. ולך תמצא ספר לימוד נורמאלי בספרייה של מטר על מטר שמשמשת כקפיטריה לתלמידי בית הספר בהפסקות. ואנחנו, או לפחות אני ורבים אחרים, לוקחים על עצמנו כחברים בתנועות נוער (פרסום קטן לנוער לנוער) את ה"מטלה" של לטפל בילדים מעוטי יכולת ונזקקים. אני לא רוצה להמעיט ב"ערך הקושי" שלך אבל יש פה רבים שקשה להם, וזו תקופה קשה במדינה. באמת שצריך עכשיו להתמקד במגזרים שבאמת סובלים ולא בנו שעוד יכולים "לשרוד". |
|
||||
|
||||
אמרת נכון- זוהי תקופה קשה למדינה. כמה דברים לי אליך: א. אני מבינה שאתה תלמיד תיכון. אם כך, יש לך הרבה מה ללמוד ממבוגרים בעלי תואר ראשון.נכון שבמערכת החינוך נמצאים הרבה מורים לא ראויים, אבל נכון גם שתלמידי ישראל למדו שחצנות ודעתנות מהי. אתה לא צריך לחטט ברקורד של המורה, אתה צריך לשבת בכיתה וללמוד ממנו. אם הוא לא יודע את החומר, לא משליט משמעת, לא מעניין ולא מאתגר זה עניין אחר. אני מקווה שההנהלה חכמה מספיק כדי לא לתת לכם הרגשה שאתם התלמידים יכולים לפטר מורים, אלא רק להתלונן כשיש בעיה ולתת להנהלה להתמודד. מורים, אתה יודע, הם בני אדם. זה לא נעים להם שהתלמידים באים למנהל להתלונן עליהם, ולא תמיד התלונה מוצדקת. כל מורה שעומד בכיתה יודע יותר ממך נקודה, ואתה יכול רק להרוויח מההכרה בכך. ב.לעניין שכ"ל- בתור תלמיד, זוהי זכותך וחובתך הלגיטימית להינות מחווית הלמידה ותו לא, שאיפתו של כל סטודנט. הוריך והמדינה מממנים את לימודיך, זה לא אמור להשפיע עליך. ג.אין לכם ספריה בבית הספר? לך לספריה העירונית, או ארגן ערב התרמה ומכור כרטיסים להורים, או פנה למפעל הפיס או לעיריייה. שוויון ספרותי לא חייב לבוא על חשבון האיכות, ומדובר בבחירה די נרחבת. ד."נוער לנוער" היא תנועה נהדרת, באופן כללי תנועות הנוער נמצאות בפריחה חוזרת, זה די מפליא אותי בעידן האינטנרט וזה מצויין. כיוון שמדובר בהתנדבות אל תספור אותה בתור משהו שמקשה עליך- אתה מרגיש שזו חובתך, עשה אותה באהבה. סוף דבריך מראה כי אתה מבין שאתה לא באמת במצוקה. תחילת דבריך אומרת "אבל אני יותר מסכן. נה". חבל על האנרגיה. אתה עושה דברים יפים, תמשיך ללמוד ולעשות, ותהנה מהתקופה היפה הזו. אל תגדל את ניצני ה"מגיע לי ואני מקופח" שניכרים בתחילת דרכיך- תהיה חזק לגרום לדברים לקרות. |
|
||||
|
||||
זה ''תחילת דבריך'', כמובן. על תחילת דרכיך לא התכוונתי להעביר ביקורת אלא להיפך. |
|
||||
|
||||
סליחה אם נשמעתי כמתלונן, פשוט ניסיתי להעביר את זה שזו תקופה קשה לכל ה"ציבורים" בארץ. ובקשר למורים, זה נכון שיש מורים שהם טובים מאוד בעלי תואר ראשון בלבד, הבעיה היא הארגונים שנהיים כל כך חזקים שכל מורה שנתמך בהם, גם אם הוא מורה "גרוע", יישאר עד שתקום "זעקה". אנחנו לא רצים ו"מלשינים" על כל מורה, אבל יש מורים שממש עוברים גבולות, מורים שמשפילים תלמידים ומבזבזים על זה שיעורים שלמים. וכשאני אומר משפילים זה בלי מרכאות כי הם ממש משפילים, להעמיד תלמיד מול כיתה שלמה להתנצל על שנכנס למורה בדיבור ואז עוד לרדת עליו שעה זה ממש אכזרי. וצר לי, אבל יש מורים שתלמידים צריכים באופן קבוע לתקן טעויות שלהם. בעיניין המשמעת, אני בצד של המורים, ונראה לי שהם כבר לא בצד הזה. לדעתי לא קשוחים איתנו מספיק, אין חינוך למשמעת, יש חינוך לפתיחות דעת, כזאת שעליה נאמר "הראש שלו כל כך פתוח שהשכל נפל ממנו"(לא זוכר מי אמר את זה). כל הפתיחות דעת הזאת גורמת לזה שתלמידים חשים מיוחדים יותר מדי ולא ממש "שמים" על מורים. בכל אופן, אני לא רציתי להישמע כ"אני מקופח", ולא ברור לי ממש מה ניסיתי להעביר בדברי חוץ מהזדהות (ברמה קלה יותר, בכל זאת רק תיכון) ואולי לומר שעקב המצב, יש צורך במעין "הבלגה", כי כמו שאמרו פה, יש בארץ "ציבורים" מקופחים באמת. בקשר לנל"נ, אומנם יש פריחה בתנועות, אבל נל"נ על סף סגירה(בערך 200 אנשים בארץ). זה נובע מכך שאנחנו אירגון וככזה אנחנו לא מחנכים אלא מנתבים את המתנדבים שבעם להתנדבות ולפעולות על ערכים, למען אנשים שכבר מזוהים עם הערכים האלה. זה אולי הפיספוס הכי גדול, אין לנו שטיפת מוח (אנחנו מכיתה ח' עד יב', שלב שכבר פחות אפשר ליצור לילדים דעה ולעצב אותה). |
|
||||
|
||||
נל"נ כבר לא קיים כארגון, מאז שהתפרק הארצי. למיטב ידיעתי כעת יש רק סניפים מבודדים, שנתמכים באופן מלא ותלויים באופן מלא בעיריה/מועצה המקומית שלהם. וחבל, כמובן. |
|
||||
|
||||
נוער לנוער היה עבורי אחד מגורמי ההשפעה המרכזיים שעיצבו את אישיותי. נוער לנוער היה ונשאר עד היום סוג של ''גאוות יחידה'' לפחות אצל בני דורי . |
|
||||
|
||||
בקשר לארגון, לפני שנתיים הוא חזר למעמד "ארגון" ע"י הממשלה והשנה גם נשחזר את הארצי כנראה, אבל לכל זה אין ערך אם לא נגדל ומהר. בקשר לבני ברית הקשר שלנו אף פעם לא נותק עם BBYO אבל BBYO ניתקו קשר עם בני ברית והתפלגו לתנועת נוער נפרדת בשם .BBYO INC. מבחינת הארגון בארץ אנחנו עדיין חלק מBBYO ולכן כבר לא חלק מבני ברית. במידה וזה מעניין אנשים לדעת אני יכול לסכם לכם את התפתחות הארגון בשנים האחרונות ומצבו כיום בנושא חדש אם זה מעניין מישהו... |
|
||||
|
||||
אני מעודכנת בערך עד לכנס הבוגרים ותכנית הפעולה להצלת שנערכו לפני כשנתיים ואולי קצת יותר. יש פה עוד בוגרי נל"נ בין קוראי האייל? אני מנחשת שממחזורים צעירים משלי. |
|
||||
|
||||
לא כל מורה שעומד בכיתה יודע יותר ממנו. בשנה-שנתיים האחרונות יצא לי להפגש עם הרבה מורות, וחלק לא קטן מהן לא היו שוות את הנפח שהן תופסות ביקום מבחינת יכולת ההוראה שלהן, שלא לדבר על דרך ארץ ויכולתן לחנך מישהו למשהו. |
|
||||
|
||||
אולי, אבל לאו דווקא אודות חומר הלימוד. לא פעם ולא פעמים קרה לי שמחלוקת ביני ובין מורה (ואף קבוצת מורים) אודות חומר הלימוד שאותו מורה לימד נטתה לכיווני... וזה היה בכיתה ז', עם מורים שלימדו ביולוגיה ומדעים בכיתות ז'-י''ב.. |
|
||||
|
||||
עטה מדבר עני טלמיד בגן תרום כובא של אגננט אליזא ואי עפילו טוער רישון עין לע ואי נוטנת לנו אונשים כשים וצואקט אלינו עם ענחנו לו אושים מא שאי עומרט לנו לאאשוט ויש לי אך שנולד אובר וקבר בעינקובתור איא לא כשא מעוד טנו לכיות בערץ הזותי |
|
||||
|
||||
ואותי זרקו לתוך בור, סגרו באבן. חשוך, ואני לא יכול לזוז, בזמן שהפרזיטיות הקטנות האלה פושטות את כל מה שנשאר מן הקיום שלי. תנו לחיות? הצחקתם אותי. |
|
||||
|
||||
לא 10 ש"ח, 10000 ש"ח... הצחקתי אותי... |
|
||||
|
||||
אני מניח שגם הפעם טעית, והתכוונת לאלף. עשרת-אלפים ש''ח הם בסביבות שכר-הלימוד של סטודנט(פחות או יותר, בהתאם למספר השעות שהוא לומד). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אלון צודק, התשלום עבור שנת לימוד בבית ספר מגיע ל10,000 ש"ח. בכתבה שפורסמה בשבועות האחרונים ב"ידיעות אחרונות" פורטו ההוצאות הכרוכות בלימודים תיכוניים, נכללו שם ההוצאות הכרוכות בקניית ספרים, מחברות וכיו"ב. עדיין, יכול להיות שאני טועה, אחרי הכל קראתי רק את כותרות הכתבה. |
|
||||
|
||||
כן, הפעם לא טעיתי, זה 10 אלף. וכמו שאמרתי, זה הרבה מעבר לבכל מדינה מערבית מתוקנת. |
|
||||
|
||||
אלה שטויות. לא קראתי את המאמר אבל לעומת זאת יש לי שני ילדים בתיכון והתשלומים שאני משלמת אינם בסדר גודל הזה, גם כשכוללים את כל ה''אקסטרות''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |