|
||||
|
||||
אם אני לא טועה בעוד מרבית המסעדות בארץ הינן כשרות ואפילו מחזיקות תעודה כזו, המצב אינו דומה בנושא סיגריות. ואכן אין לי שום בעיה לאכול חזיר בביתי. אולם להכנס לקניון שבו מעשנים זה כבר הפרעה שונה כמדומני. אני בוחר שלא להכנס לבאר שבוא כמות העשן מפריע לי, ואתה בוחר שלא להכנס למסעדה שאינה כשרה, הוויכוח העיקרי הוא איפה ששנינו נימצאים והינו שטח ציבורי. אגב אני מניח שלך יפריע גם לבוש שאינו צנוע, בעוד שלי יפריע בקיץ לבוש צנוע (בגלל הריחות העולים ממנו לא פעם). |
|
||||
|
||||
לעיתון ''העיר'' הלפני אחרון צורף מוסף - מאה המסעדות המומלצות בת''א. במוסף היו מסעדות מכל הסוגים ורק כעשרה אחוזים מהן היו כשרות, רובן ''מזרחיות'' (ים תיכוניות או מזרח אירופאיות). מבין המסעדות הבשריות, מסעדות הדגים ו(תחזיקו חזק) המסעדות החלביות לא היתה ולו מסעדה מומלצת כשרה אחת. יתכן, שכתבי ''העיר'' מעדיפים באופן מובהק מקומות לא כשרים וממש מחרימים מסעדות עם תעודת כשרות. יתכן גם, שמבחר המסעדות הכשרות בת''א הוא לא ממש גדול. |
|
||||
|
||||
אם מבחר המסעדות הכשרות בת''א נחשב ''לא ממש גדול'', מעניין איך אפשר להגדיר את מבחר המסעדות הכשרות בחיפה. אה, סליחה, שכחתי, אין דבר כזה מסעדות כשרות בחיפה. |
|
||||
|
||||
מכיוון שמדובר בהמלצות, יתכן גם ש''כשר'' ו''טעים'' לא ממש מסתדרים. |
|
||||
|
||||
למה גם כשר יכול להיות טעים, אין כמו מצה בביצה. (טוב יש אבל לא ניכנס לקטנות) |
|
||||
|
||||
בדיחה, כמו שיר בשעורי ספרות וצפרדע בשיעורי ביולוגיה(1), אם מנתחים אותה, זה הורג אותה. יחד עם זאת נכון שיש אוכל כשר וטעים, אבל על מנת להכין אוכל כשר שיהיה גם טעים, יש להתאמץ יותר(2) מהמאמץ הנדרש להכנת אוכל טעים שאינו כשר, ויתכן שאפילו נדרש לשם כך כשרון גדול יותר. אותו כלל, אגב, יהיה נכון אם במקום "כשר" נכתוב "דיאטטי" או "בריא"(3) ___ (1)ולפעמים גם פציינטים בבתי חולים. (2) להתאמץ לכוון הטעים, גם אם נתעלם מתוספת הטרחה לכוון הכשר. (3) מכיוון שכשר ודיאטטי כתבתי במרכאות, בריא הייתי צריך לכתוב בשני זוגות מרכאות. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שזה העניין. שומרי הכשרות הם קהל שבוי ולכן מסעדה כשרה שממוקמת טוב תצליח גם עם אוכל נחות בעוד שמסעדה שאינה כשרה נאלצת להתמודד מול מסעדות טובות ולשפר את רמת האוכל כדי למשוך לקוחות. |
|
||||
|
||||
יתכן שיש גם בזה משהו, אם כי אני עומד על כך שתעשיית הנעליים מתבססת יותר על בשר שהומלח, מאשר על אומצות רוויות דם, ותוספת של קרם פרש מועילה לא רק למרק ברוקולי. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח. אני חושב שמסעדה כשרה שתשקיע בתפריט שלה את אותו המאמץ שמשקיעה מסעדה לא כשרה טובה, תיתן תפריט לא פחות טוב. אני חושב שיש מספיק מסעדות כשרות טובות שמוכיחות את זה. בעיקרון לכל מסעדה יש מיגבלות מסוימות. בסושיה לא מבשלים את הדג, אפילו שבישול קצר של הלוקוס ברוטב של רסק עגבניות, מיץ לימון, פפריקה, שום, כמון, קנמון (סבתא שלי תהרוג אותי כשתשמע שאני מפיץ את הסוד שלה באינטרנט) וקרויה יכול לעשות יופי של מנה ובכל זאת מסעדה שתשים לך סושי וחריימה באותו תפריט היא כנראה לא מסעדה מי יודע מה. בעצם אין מניעה למסעדה כשרה לבחור את המנות שמטבען אין בהן התנגשות משמעותית עם הכשרות, בכל מטבח (כמעט) יש מספיק מנות כאלו כדי לבנות תפריט מפואר יותר ממה שיש ברוב המסעדות. |
|
||||
|
||||
יתכן שיש משהו בדבריך. אני זוכר ביקורת של נירה רוסו, על איזה תחרות בין שפים שהיו אמורים להכין ארוחה כשרה. היא התלוננה בעיקר על כמויות המרגרינה בקינוחים, וצינה לשבח שני שפים: האחד קינח(1) במנות מבוססות פירות, והשני נמלט ממלכודת הגדי בחלב אימו בכך שהגיש ארוחה מבוססת דגים. ___ (1) אני סובל מסניליות סלקטיבית, אני זוכר בדיחות, אבל לא זוכר למי סיפרתי אותן, אז בworst case אני אחזור על עצמי: במה מקנחים תימנים? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
סבבה ובוא נלך לירושליים. יש שני סוגי כשרות, מסעדה שמייצרת אוכל קשר אבל פתוחה בשבת ולכן אין לה כשרות, למרות שהאוכל בה כשר.(זאת אומרת בשר וחלב ושרצים לא ניכנסים לשם) לכל מיקרה תל אביב היא בהחלט העיקר ה''חילונית'' ולכן רוב היסכויים שבה יהיו פחות מסעדות כשרות. בפ''ת מרבית המסעדות שניתקלתי בהן יש להן כשרות (לא שחסר כאילו שאין בהן) כנ''ל בערים אחרות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |